[O1] Stuki, skrzypienie zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawlopawlo2
    Classic
    • 2012
    • 21

    [O1] Stuki, skrzypienie zawieszenia

    Dobra, znalazłem:



    Moje świecą tak samo jeżeli chodzi o ściany budynków, więc dlaczego jest taki efekt na asfalcie? Spróbuję jutro wyregulować odbłyśnik.
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    #2
    [O1] Stuki, skrzypienie zawieszenia

    Witam,

    Przeszukałem google, ale do końca nie znalazłem odpowiedzi. Mam problem ze stukami i skrzypieniem w zawieszeniu. Dzieje się to praktycznie tylko po naciśnięciu lub odpuszczeniu hamulca - w sumie ciężko dokładnie stwierdzić. Prawie zawsze przy skręconych kołach.
    Np. wyjeżdżając z podjazdu przy skręconych kołach dokładnie, gdy auto zjeźdza z obniżonego krawężnika słychać skrzypnięcie lub stuk. Czasem jedno, czasem dwa. Wydaje mi się, że to tył, ale nie jestem do końca pewny. Głośniej na pewno słychać jak spada przednie koło.
    Tak samo na rondzie, przy skręcaniu i puszczania hamulca słychać skrzypnięcie lub stuk. Przy normalnej jeździe na dziurach nic nie słychać.
    Nie wiem czy to ma związek, ale jak wsiada się do auta, które stoi na ręczny, to słychać czasem taki pojedynczy, dość głośny stuk z tyłu, tak jakby coś popuściło.
    Dodatkowo wydaje mi się, że auto troszkę pływa na wertepach.

    Oczywiście byłem na przeglądzie i koleś męczył go z 15 minut na szarpaku, sprawdzał nawet komorę silnika i oglądał gniazda amortyzatorów. Nawet jeździł nim po placu i mówi, że zawieszenie jest ok. Ostatecznie stwierdził, że stukają klocki hamulcowe, ale chyba nie byłoby w tym wypadku skrzypnięć?

    Aha i nie dzieje się to cały czas. Raczej jak auto trochę przejedzie to jakby rzadziej to było słychać. Jakieś 18 tyś. km temu bardzo rzadko to występowało, ale teraz to już praktycznie cały czas z rana.
    Mam nadzieje, że dość jasno to opisałem
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • przemo1
      Drive
      • 2010
      • 51

      #3
      Miałem te same objawy co u ciebie i też na przeglądzie niczego nie stwierdzili.Jeździłem tak cały czas,czasami skrzypiało tak jakbym furmanką jechał.Problem sam ustąpił tak że nie wiem co to mogło być.

      Komentarz

      • zns
        Drive
        • 2008
        • 51

        #4
        parasite Jakie masz z tyłu hamulce (bębny czy tarcze) ? Miałem podobnie przy hamulcach bębnowych
        Nie wiem czy to ma związek, ale jak wsiada się do auta, które stoi na ręczny, to słychać czasem taki pojedynczy, dość głośny stuk z tyłu, tak jakby coś popuściło.
        Dodatkowo przy delikatnie wciśniętym hamulcu gdy wchodziłem w zakręt na skrzyżowaniu (prędkość około 20-30 km/h) co kilka razy było słychać zgrzytanie
        Wymieniłem kompletnie z dwóch stron szczęki hamulcowe,cylinderki + wszystkie sprężynki i nastała cisza.

        Dodatkowo wydaje mi się, że auto troszkę pływa na wertepach.
        A to już chyba wina zużytych amorów

        Komentarz

        • parasite
          L&K
          • 2011
          • 1368

          #5
          Zamieszczone przez zns
          parasite Jakie masz z tyłu hamulce (bębny czy tarcze) ? Miałem podobnie przy hamulcach bębnowych
          Nie wiem czy to ma związek, ale jak wsiada się do auta, które stoi na ręczny, to słychać czasem taki pojedynczy, dość głośny stuk z tyłu, tak jakby coś popuściło.
          Dodatkowo przy delikatnie wciśniętym hamulcu gdy wchodziłem w zakręt na skrzyżowaniu (prędkość około 20-30 km/h) co kilka razy było słychać zgrzytanie
          Wymieniłem kompletnie z dwóch stron szczęki hamulcowe,cylinderki + wszystkie sprężynki i nastała cisza.

          Dodatkowo wydaje mi się, że auto troszkę pływa na wertepach.
          A to już chyba wina zużytych amorów
          Mam bębny, ale szczęki i cylinderki były wymieniane jakieś 15000 km temu.
          AGR 112KM, 232Nm
          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

          Komentarz

          • zns
            Drive
            • 2008
            • 51

            #6
            Mam bębny, ale szczęki i cylinderki były wymieniane jakieś 15000 km temu
            Cylinderki są w orginale aluminiowe więc w miarę szybko szlak je trafia.Robią się wżery i cylinderek przestaje prawidłowo działać. Zrób tak :
            po1 rozbierz bęben
            po2 przedmuchaj wszystko sprężarką (dużo syfu się zbiera w czasie eksploatowania)
            po3 sprawdź na rozebranym bębnie jak pracują szczęki hamulcowe (czy wszystko siedzi na swoim miejscu i czy jakaś sprężynka nie spadła która powoduję wychylanie się szczęk)
            po4 pryśnij jakimś środkiem wd40 podobnym
            po5 złóż wszystko i sprawdź co się będzie działo

            Miałem identyczny problem i w moim przypadku to co napisałem wyżej po kompletnej wymianie pomogło w 100%

            Komentarz

            • parasite
              L&K
              • 2011
              • 1368

              #7
              OK. Będę na wymianie oleju u mechanika to rozbierzemy to. Dodam tylko, że jak kręcę tylnym kołem to słychać jak coś obciera. Coś jakby jakiś syf czy piasek tam się zebrał.
              AGR 112KM, 232Nm
              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

              Komentarz

              • zns
                Drive
                • 2008
                • 51

                #8
                Dodam tylko, że jak kręcę tylnym kołem to słychać jak coś obciera. Coś jakby jakiś syf czy piasek tam się zebrał.
                No to bingo - to pewnie bedzie to .Po rozebraniu wszystko bedzie jasne i podane na tacy
                Ps. Daj znać jak to się wszystko skończyło

                Komentarz

                • przemek88
                  Rider
                  • 2009
                  • 613

                  #9
                  ja mam te same objawy co kolega ale z przodu. Jakieś dwa tygodnie temu tez coś skrzypiało wymieniłem sworzeń, łącznik stabilizatora, gumę stabilizatora, tylna tuleje przez jakiś czas było ok a teraz znowu to cholernie skrzypienie powróciło. Już nie mogę tego słuchać


                  Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                  Komentarz

                  • Damian_krk
                    Classic
                    • 2011
                    • 33

                    #10
                    w octaviach to norma zgrzypią 2 sprawy, sprężyny i stabilizator jaki jest na to sposób trzeba na sprężyny założyć gumowego węża np: ogrodowego ( od dolnego kielicha tak 2 zwoje w górę nie trzeba całej sprężyny nawijać) a stabilizator(nie wazne ze jest wszystko nowe) trzeba posmarować olejkiem albo najlepiej specjalnym smarem którego woda nie wypłucze (nie pamiętam nazwy)

                    Komentarz

                    • parasite
                      L&K
                      • 2011
                      • 1368

                      #11
                      Podjechałem na inną stację i wreszcie się z problemem uporałem. Stukanie z tyłu powodowały tuleje tylnej belki. Z przodu wymieniane były tylne tuleje wahacza przedniego (chyba tak to się nazywa) i przy okazji sworznie i jakieś gumy. Z wymianą płynu hamulcowego całość wyszła 700zł. Masakra, ale mam nadzieje, że wytrzyma dość długo. Wszystkie części wyglądały, że od nowości tam siedzą.

                      Czy przy wymianie powyższych części powinienem pojechać na sprawdzenie geometrii?
                      AGR 112KM, 232Nm
                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                      Komentarz

                      • zepter00
                        RS
                        • 2008
                        • 2304

                        #12
                        Nie powinieneś tylko musisz.
                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                        Komentarz

                        • parasite
                          L&K
                          • 2011
                          • 1368

                          #13
                          Zamieszczone przez zepter00
                          Nie powinieneś tylko musisz.
                          Już zrobiona. :P

                          Pozdrawiam.
                          AGR 112KM, 232Nm
                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                          Komentarz

                          Pracuję...