Zamieszczone przez patrykL
Zasada działania silniczka od szyb
Zwiń
X
-
Zasada działania silniczka od szyb
Czy ktoś mi może powiedzieć na jakiej zasadzie działa silniczek szyb elektrycznych (chodzi mi o to co warunkuje jego wyłączenie gdy szyba sie domknie, tzn zamykam samochód z zamka i on mi dosówa szyby co warunkuje wyłączenie silniczka) byłbym bardzo wdzięczny bo poprzedni włściciel wypioł silniczek od zasoilania bo mu plastik pękł i jak rozebraliśmy teraz ten mechanizm to jedna obora w środku linka powyginana oczywiście w zabudowie tego mechanizmu, zębatki pościeerane i chcem sie upewniić czy on jakoś sie wyłącza bo jak kupie nowe to nie chcem żeby mi zerwało zębatek jeśli by sie ni wyłączył, aha i lusterko też dziwne bo pozycja L czy P to rusza tylko prawym i zamek od kierowcy sie nie zamyka z pilota.
Z góry dzieki za podpowiedzi.
-
-
Na osi silniczka jest zamocowany magnes, do magnesu jest zbliżony czujnik halotronowy. Obracający się obok czujnika magnes wytwarza w czujniku impulsy, które z kolei są liczone za pomocą procesora znajdującego się w sterowniku silniczka. Sterownik silnika mieści się w tym plastykowym pudełku zintegrowanym z obudową silnika. Liczenie impulsów, a więc i obrotów silnika powoduje, że procesor "wie" kiedy silnik pracuje, kiedy stoi, albo kiedy się zatrzyma gdy szyba nie osiąga krańcowych położeń, a więc została zatrzymana na skutek przeciążenia (np. zacięcia) lub wyłączona wyłącznikiem. Sterowniki wszystkich silniczków z kolei współpracują z centralnym modułem sterującym. Trochę to skomplikowane i lepiej nie grzebać wewnątrz sterowników.
W niektórych samochodach do wyczuwania kiedy silnik normalnie pracuje, a kiedy szyba osiągnie położenie krańcowe jest stosowany czujnik przeciążeniowy. W tym wypadku mierzony jest prąd silnika (za pomocą czujnika).
Np. silniczki Octavii przy zamykaniu pobierają prąd około 3÷4A, a po osiągnięciu położenia krańcowego prąd wzrasta do 11A.
Komentarz
-
-
kryzys554, kolega bobasek, ma rację ponieważ ,silniczek od strony kierowcy jest tak powiązany z modułem komfortu że gdy go się tylko odłączy to przestają działać wszystkie szyby jak i centralny zamek z pilota i wspomniane lusterka,możesz wówczas zamknąć i otworzyć drzwi z kluczyka. zamontuj sprawny i kompletny podnośnik szyby i powinno wszystko śmigać jak tra lala, przy okazji rozebranych drzwi obejrzyj dokładnie wiązkę przewodów ponieważ lubią sobie pękać w środku -w izolacjach.
pozdro :szeroki_usmiechBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Dzięki chłopaki, narazie zamówiłem ten mechanizm do prawej szyby a lewy boczek musze odkręcić i popatrzeć czy czegoś nie odłączyli, jak coś to tak jak mówicie sprawdze miernikiem jeszcze tą wiązkę czy podaje napięcie :wink:
Już oglądałem ten boczek i jak sie okazuje na zawiasach w tej gumce kilka kabli przełamanych, wiszących,
Wiecie może gdzie moge wypiąc tą wiązke bo takto może bym to polutował, diabeł wie ile to by kosztowało a po drugie wyciąganie tych rozgałeźień masssssakra poprostu?!
[ Dodano: Pią 07 Paź, 11 20:00 ]
Hej i jak wie może ktoś czy można wypiąć tą wiązkę, bo słyszałem że to na kostkach jest z obydwu stron (od strony dzwi i deski rozdzielczej), jeśli tak to jak??
Z góry dzięki
Komentarz
-
Komentarz