Zasada działania silniczka od szyb

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mariondg
    Classic
    • 2013
    • 12

    Zasada działania silniczka od szyb

    Zamieszczone przez patrykL
    powiem tak, ja bym nie bral (i nie wzialem), pasuja jak wol do karocy

    chlapacze oczywiscie
    Lecz może jednak chronią lakier...
  • kryzys554
    Drive
    • 2011
    • 45

    #2
    Zasada działania silniczka od szyb

    Czy ktoś mi może powiedzieć na jakiej zasadzie działa silniczek szyb elektrycznych (chodzi mi o to co warunkuje jego wyłączenie gdy szyba sie domknie, tzn zamykam samochód z zamka i on mi dosówa szyby co warunkuje wyłączenie silniczka) byłbym bardzo wdzięczny bo poprzedni włściciel wypioł silniczek od zasoilania bo mu plastik pękł i jak rozebraliśmy teraz ten mechanizm to jedna obora w środku linka powyginana oczywiście w zabudowie tego mechanizmu, zębatki pościeerane i chcem sie upewniić czy on jakoś sie wyłącza bo jak kupie nowe to nie chcem żeby mi zerwało zębatek jeśli by sie ni wyłączył, aha i lusterko też dziwne bo pozycja L czy P to rusza tylko prawym i zamek od kierowcy sie nie zamyka z pilota.
    Z góry dzieki za podpowiedzi.

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1083
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Na osi silniczka jest zamocowany magnes, do magnesu jest zbliżony czujnik halotronowy. Obracający się obok czujnika magnes wytwarza w czujniku impulsy, które z kolei są liczone za pomocą procesora znajdującego się w sterowniku silniczka. Sterownik silnika mieści się w tym plastykowym pudełku zintegrowanym z obudową silnika. Liczenie impulsów, a więc i obrotów silnika powoduje, że procesor "wie" kiedy silnik pracuje, kiedy stoi, albo kiedy się zatrzyma gdy szyba nie osiąga krańcowych położeń, a więc została zatrzymana na skutek przeciążenia (np. zacięcia) lub wyłączona wyłącznikiem. Sterowniki wszystkich silniczków z kolei współpracują z centralnym modułem sterującym. Trochę to skomplikowane i lepiej nie grzebać wewnątrz sterowników.

      W niektórych samochodach do wyczuwania kiedy silnik normalnie pracuje, a kiedy szyba osiągnie położenie krańcowe jest stosowany czujnik przeciążeniowy. W tym wypadku mierzony jest prąd silnika (za pomocą czujnika).
      Np. silniczki Octavii przy zamykaniu pobierają prąd około 3÷4A, a po osiągnięciu położenia krańcowego prąd wzrasta do 11A.

      Komentarz

      • kryzys554
        Drive
        • 2011
        • 45

        #4
        dzieki

        Komentarz

        • bobasek
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 326

          #5
          Zamieszczone przez kryzys554
          i lusterko też dziwne bo pozycja L czy P to rusza tylko prawym i zamek od kierowcy sie nie zamyka z pilota
          jak założysz sprawny podnośnik szyby i podłączysz wtykę to zamek powinien ożyć i lusterko zacząć działać - u mnie tak było
          5,5l/100

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2320
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            kryzys554, kolega bobasek, ma rację ponieważ ,silniczek od strony kierowcy jest tak powiązany z modułem komfortu że gdy go się tylko odłączy to przestają działać wszystkie szyby jak i centralny zamek z pilota i wspomniane lusterka,możesz wówczas zamknąć i otworzyć drzwi z kluczyka. zamontuj sprawny i kompletny podnośnik szyby i powinno wszystko śmigać jak tra lala, przy okazji rozebranych drzwi obejrzyj dokładnie wiązkę przewodów ponieważ lubią sobie pękać w środku -w izolacjach.
            pozdro :szeroki_usmiech
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • kryzys554
              Drive
              • 2011
              • 45

              #7
              Dzięki chłopaki, narazie zamówiłem ten mechanizm do prawej szyby a lewy boczek musze odkręcić i popatrzeć czy czegoś nie odłączyli, jak coś to tak jak mówicie sprawdze miernikiem jeszcze tą wiązkę czy podaje napięcie :wink:


              Już oglądałem ten boczek i jak sie okazuje na zawiasach w tej gumce kilka kabli przełamanych, wiszących,
              Wiecie może gdzie moge wypiąc tą wiązke bo takto może bym to polutował, diabeł wie ile to by kosztowało a po drugie wyciąganie tych rozgałeźień masssssakra poprostu?!

              [ Dodano: Pią 07 Paź, 11 20:00 ]
              Hej i jak wie może ktoś czy można wypiąć tą wiązkę, bo słyszałem że to na kostkach jest z obydwu stron (od strony dzwi i deski rozdzielczej), jeśli tak to jak??
              Z góry dzięki

              Komentarz

              Pracuję...