Hamulce bebnowe o1 - niezidentyfikowany kawałek ołowiu?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Migoctavia
    Classic
    • 2012
    • 5

    Hamulce bebnowe o1 - niezidentyfikowany kawałek ołowiu?

    8t
  • barc77
    Classic
    • 2011
    • 14

    #2
    Hamulce bebnowe o1 - niezidentyfikowany kawałek ołowiu?

    Witam,
    przy zdejmowaniu bębnów w octavii combii z 2005 (musiałem przywalic parę razy młotkiem) z jednej strony odpadł dziwny kawałek ołowiu (10 cm około 200g, łukowaty,przekrój kwadrat przylepiony na taśmę lub klej, wybity znak Pb).
    Mysłałem że to od wyważenia bębna ale okazało sie że takie ustrojstwo jest także po drugiej stronie na tzw "tarczy kotwicznej" czyli na tej puszcze w której montuje się cylinderki i szczęki z drugiej strony tylko ten kawałek wisi w powietrzu od wewnętrznej strony koła, a nie w środku bębna.

    Czy ktoś wie co to jest i po co to jest - bo nigdzie nie mogę tego znależć i nie wiem czy to istotna część zawieszenia? Abs'u?

    Z góry dzięki za podpowiedzi
    pozdro

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Pewnie stare ciężarki do wyważania kół.Odpadły kiedyś od koła i zostały.
      Zamieszczone przez barc77
      Mysłałem że to od wyważenia bębna
      Bębna się nie wyważa.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • tom.tom
        Rider
        • 2009
        • 296

        #4
        Te ciężarki są zamontowane w celu zapobiegania drganiom (brzęczenie, rezonans) - mają tam być.

        Bez nich coś może dzwonić lub brzeczeć w pewnych warunkach podczas jazdy.

        tom
        Pozdrawiam tom_tom

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Zamieszczone przez tom.tom
          Te ciężarki są zamontowane w celu zapobiegania drganiom (brzęczenie, rezonans) - mają tam być.

          Bez nich coś może dzwonić lub brzeczeć w pewnych warunkach podczas jazdy.

          tom
          :roll: :shock:
          Widziałem kilkadziesiąt,a może nawet kilkaset tylnych osi z hamulcami bębnowymi i w żadnej nie odnotowałem ciężarków.Jeśli bęben jest zwichrowany,to się go wymienia.Ponadto powiedz,w jaki sposób ustalisz miejsce,w którym taki ciężarek mógłby się znaleźć? Wyważasz całą oś,czy osobno bęben i osobno tarczę kotwiczną? Robisz to na elementach zamontowanych w aucie,czy zdemontowanych?
          Miałem sześć nowych samochodów z hamulcami tarczowymi i po odbiorze z salonu w żadnym nie było ciężarków ma bębnach i tarczy.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • dees
            Ambiente
            • 2008
            • 217

            #6
            Oczywiscie w hamulcach bębnowych octy na tarczy : kotwicznej : po zewn. stronie jest przyklejony ciężarek ołowiany taki jak kolega wyżej pisze. A do czego to służy? wyjaśnia to dokładnie kolega tom.tom
            pzdr.
            pryncypal

            Komentarz

            • JanuszSz
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2835
              • Superb II combi (3T5)

              #7
              Może ktoś podać numer tego elementu z ETKI? Bo w mojej nie ma.
              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

              Komentarz

              • dees
                Ambiente
                • 2008
                • 217

                #8
                Ciężarek nie występuje jako oddzielna częsc, tylko z tarczą 1J0 609 075 C.
                Tak dla ciekawosci na spodzie ciężarka w miejscu klejenia jest oznaczenie HFM Germany.
                pzdr.
                pryncypal

                Komentarz

                • tryton
                  Elegance
                  • 2008
                  • 935

                  #9

                  Komentarz

                  • barc77
                    Classic
                    • 2011
                    • 14

                    #10
                    dzięki na takie coś bym nie wpadł - dobry niemiecki tłumik drgań?!

                    Rozumiem że w takim razie trzeba to przymocować - tylko na co?
                    Na taśmę jak było po dokładnym oczyszczeniu tarczy - w końcu i tak odpadanie, nie mogły tego przykręcić

                    Komentarz

                    • czarny_wwa
                      Rider
                      • 2008
                      • 411
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                      #11
                      barc77, mi z jednej strony kilka miesięcy temu taki ciężarek odpadł i jakoś nie odczułem żadnych zmian podczas jazdy, czytaj drgania, zmniejszenie się komfortu jazdy, itd., itp..
                      Jeżeli jednak go przykleisz to z pewnością nie będzie źle - może jakiś klej, a nie taśma :idea:
                      Powodzenia

                      Komentarz

                      • tom.tom
                        Rider
                        • 2009
                        • 296

                        #12
                        ech... to nie o to chodzi, że słyszysz coś w trakcie jazdy czy nie z powodu akurat tego ciężarka.

                        Każdy element w aucie ma wpływ na poziom hałasu i drgań. Jeśli częstotliwość drgań własnych danego podzespołu jest niezgodna ze specyfikacją, robi się różne zabiegi, aby to zmienić. Daje się tłumiki drgań, dodatkowe gumki, taśmy wygłuszające, ciężarki itd... Jeśli kazdy element wpadałby w różne drgania nie wtedy kiedy trzeba, to drgania nakładałyby się, a auto byłoby głośne i co chwile trzęsłoby się jak stare Ikarusy albo Jelcze, podczas jazdy po miescie (gdy np. silnik zmieniał obroty - pamietacie ?). Albo jak stare VW Golfy diesle - drgała cała deska rozdzielcza na wolnych obrotach itd...
                        Pozdrawiam tom_tom

                        Komentarz

                        • czarny_wwa
                          Rider
                          • 2008
                          • 411
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                          #13
                          tom.tom, ja jak najbardziej zrozumiałem co napisałeś, jednak postanowiłem podzielić się moimi spostrzeżeniami z kolegą barc77, gdyż wydaje mi się że przymocowanie tego ciężarka do skorodowanej mniej lub bardziej blachy będzie ciężkie.

                          Dzięki jednak za dogłębne wyjaśnienie

                          Komentarz

                          Pracuję...