[O2] Napełnianie klimatyzacji O2FL 1.4TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pati
    Classic
    • 2010
    • 14

    [O2] Napełnianie klimatyzacji O2FL 1.4TSI

    Witam,
    Jestem zainteresowany zakupem radia Bilero lub Admundsena z ramką do OII TOURa.
    Wszelkich zainteresowanych sprzedażą takowego radia proszę o kontakt na priv.

    PZDR
    Pat
  • drusiek
    Classic
    • 2009
    • 5

    #2
    [O2] Napełnianie klimatyzacji O2FL 1.4TSI

    Witam,
    autko mam już 2,5 roku i korzystając z oferty na Gruponie postanowiłem przeprowadzić ozonowanie i napełnienie klimatyzacji Climatic.

    Napełnianie zostało przeprowadzone automatem TEXA i dostałem wydruk z poniższymi danymi:

    Faza recyklingu
    g. 730ref
    poj. _ _ _ lej.
    ----------------------
    Faza próżni
    min. 10
    mB. 1
    -----------------
    Faza wtrysku oleju
    poj. 20
    -----------------
    Faza napełniania g. 525ref

    Trochę mnie dziwi, że więcej ściągneli niż napełnili, ale może źle odczytuję wydruk?
    Czy powyższe dane są w normie?
    Na tabliczce pod maską jest podana ilość chłodziwa 525 g, zatem wynika że układ został prawidłowo napełniony, tylko dlaczego odciągnięto aż 730 g?

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      krótka faza próżni. ilość odessana rzeczywiście za duża - pewnie fabryka ... :szeroki_usmiech
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • phoneman
        RS
        • 2008
        • 3376
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        U mnie w O1 jest 750 ref w układzie
        .

        Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

        Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

        Komentarz

        • winni77
          RS
          • 2009
          • 2183
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Wybaczcie, ale średnio się znam na klimatyzacjach, ale skoro w systemie było 730g czynnika, to gdybyśmy znali ten parametr wcześniej to nie trzeba byłoby napełniać klimatyzacji?
          Mój "Batmobil"

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            winni77, teoretycznie nie, ale praktycznie to nie ma innej możliwości dokładnego sprawdzenia ilości czynnika. Ale jeśli faktycznie tyle było ( 730g ) to było mocno za dużo, bo do OII/OIIFL wchodzi 525g +/- 25g.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • winni77
              RS
              • 2009
              • 2183
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              kowal 2002, a czy zbyt mala ilość czynnika nie objawiłaby się kiepskim działaniem klimy lub w jakiś inny sposób?
              Mój "Batmobil"

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                winni77, tak klima chodzi wtedy gorzej, ale to to też mocno zależy od tego ile tego czynnika brakuje. Jak byłem swoją poprzednią OII na serwisie po ok. 3 latach to brakowało ok. 30% czynnika, a klima spokojnie dawała radę w lato ( jedynym niepokojącym objawem był szum czynnika przy uruchamianiu klimy )...

                Wstępnie niedobór czynnika można też mniej więcej ustalić sprawdzając jakie panuje ciśnienie w układzie ( np. VCDS-em ), ale dokładna ilość to tylko poprzez odessanie.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • drusiek
                  Classic
                  • 2009
                  • 5

                  #9
                  A czy przypadkiem te 730 g odciągnięte w fazie recyklingu, to może sumaryczna ilość chłodziwa + olej do sprężarki?
                  Ile wchodzi oleju do sprężarki? Jeżeli 200 g, to by się zgadzało.

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    Zamieszczone przez drusiek
                    A czy przypadkiem te 730 g odciągnięte w fazie recyklingu, to może sumaryczna ilość chłodziwa + olej do sprężarki?
                    Ile wchodzi oleju do sprężarki? Jeżeli 200 g, to by się zgadzało.
                    W zależności od sprężarki od 90 do 180 cm3 ( +/- 10 cm3 ).

                    Ale maszyna powinna chyba podawać te wartości oddzielnie ( ale nie wiem, bo nie znam tych maszyn ).
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • LUKI
                      RS
                      • 2005
                      • 5776

                      #11
                      drusiek, ja również skorzystałem z takiej promo w Wawie.

                      ASO VW Szewczykzrobiło promo przed sezonem, także po roku użytkowania O2FL 1.4TSI napiszę Ci jakie dane dostałem na wydruku:

                      Odzyskiwanie:
                      28ml
                      450g.

                      Podciśnienie:
                      15min.
                      4min.
                      1mbar

                      Olej:
                      38ml

                      UV:
                      5ml

                      Napełnienie:
                      560g.

                      Mam nadzieję, że coś Ci to pomoże
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        drusiek, waga czynnika nie sumuje się z wagą oleju smarującego. winny być oddzielnie liczone
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz

                        Pracuję...