Passat B6 2.0 TDI DSG- dziwne objawy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Adam_Vrs
    Classic
    • 2013
    • 9

    Passat B6 2.0 TDI DSG- dziwne objawy

    staruch, ori lampy kupisz tu
    Akcesoria motoryzacyjne MOTOHID : - kompleksowe oświetlenie led, lampy led , cardna, dectane modulite, dayline, DRL żarówki xenon
  • huberto44
    Rider
    • 2011
    • 333

    #2
    Passat B6 2.0 TDI DSG- dziwne objawy

    Koledzy mam mały problem z drugim autem. Mam Passacika z 2006 roku, 2.0 TDI 140 KM w DSG. Przebieg to 121 k km. Od jakiegoś czasu głośno pracuje, a odpalić go z zimnego silnika to masakra. VAG nic nie pokazuje, nie jest to też akumulator, bo był ładowany i nic. Co może być tego przyczyną? Pozdrawiam serdecznie.


    __________________________________
    Ile to razy przedziwne fazy niszczyły więzy dające azyl?

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      Re: Passat B6 2.0 TDI DSG- dziwne objawy

      Zamieszczone przez huberto44
      Koledzy mam mały problem z drugim autem. Mam Passacika z 2006 roku, 2.0 TDI 140 KM w DSG. Przebieg to 121 k km. Od jakiegoś czasu głośno pracuje, a odpalić go z zimnego silnika to masakra. VAG nic nie pokazuje, nie jest to też akumulator, bo był ładowany i nic. Co może być tego przyczyną? Pozdrawiam serdecznie.
      jak tam głowica, płyn chłodniczy ubywa?
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • huberto44
        Rider
        • 2011
        • 333

        #4
        Płynu dolewałem ostatnio, głowica sucha.


        __________________________________
        Ile to razy przedziwne fazy niszczyły więzy dające azyl?

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #5
          Zamieszczone przez huberto44
          Płynu dolewałem ostatnio, głowica sucha.
          chodzi mi o mikropęknięcia na głowicy i dostający sie płyn do oleju, u mnie też gorzej zapalał jak miałem przeciek ale obecnie jest ok i nie widzę co by płyn uciekał (prawdopodobnie mikropęknięcia zostały naprawione)
          Teraz praktycznie pali od kopa i nie puszcza białych porannych dymków.

          Dodam że jezeli masz pękniętą głowice i płyn dostaję sie do oleju to przy jest szansa nawet motor załatwić gdy olej jest kiepskiej jakości i żadko sie go wymienia :!:
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • huberto44
            Rider
            • 2011
            • 333

            #6
            Dymić to u mnie nigdy nie dymi, mam ten cały filtr DPF. A w jaki sposób mogę sprawdzić mikropęknięcia?


            __________________________________
            Ile to razy przedziwne fazy niszczyły więzy dające azyl?

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              Zamieszczone przez huberto44
              Dymić to u mnie nigdy nie dymi, mam ten cały filtr DPF. A w jaki sposób mogę sprawdzić mikropęknięcia?
              Ja też dolewałem płyn, około 100-200ml na kilka tysięcy km, po 10kkm wysłałem olej do analizy i okazało sie że w oleju znajduję sie płyn chłodniczy.
              Zobacz czy płyn jest czysty bo jeżeli będzie uszkodzona głowica to będzie brudny.
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • huberto44
                Rider
                • 2011
                • 333

                #8
                Super, dziękuję! Jutro sprawdzę i dam znać


                __________________________________
                Ile to razy przedziwne fazy niszczyły więzy dające azyl?

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Zamieszczone przez huberto44
                  Super, dziękuję! Jutro sprawdzę i dam znać
                  Passat ma silnik BKD? Bo jeżeli tak to szanse są spore a i przebieg już odpowiedni na robotę głowicy :szeroki_usmiech
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • lampion
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 198
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez piramida
                    Zamieszczone przez huberto44
                    Dymić to u mnie nigdy nie dymi, mam ten cały filtr DPF. A w jaki sposób mogę sprawdzić mikropęknięcia?
                    Ja też dolewałem płyn, około 100-200ml na kilka tysięcy km, po 10kkm wysłałem olej do analizy i okazało sie że w oleju znajduję sie płyn chłodniczy.
                    Zobacz czy płyn jest czysty bo jeżeli będzie uszkodzona głowica to będzie brudny.
                    Piramida jak będzie wyglądał brudny olej w przypadku przecieków? Chodzi mi o jakieś szczegóły np. barwę albo pływanie jakiś farfocli.

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #11
                      huberto44, niestety...ale możliwe że to głowica 2.0 tdi w passku b6 i audi a6 z lat 2005-6 to wyjątkowo nieudane jednostki, cytat:
                      "Większy motor, który dominuje na rynku używanych, w opinii wielu mechaników nie jest już tak udany. Od początku produkcji silnik ten borykał się z kilkoma poważnymi kłopotami i bardzo często nadal zmaga się z nimi. Podstawowym problemem motoru 2.0 TDI, są pękające głowice. Awaria objawia się ubytkiem płynu chłodzącego. Koszt naprawy jest bardzo wysoki – liczony w tysiącach złotych. Volkswagen dobrze zna ten problem i twierdzi, że po 2006 roku kłopot wyeliminowano."
                      całość:

                      masę o tym jest w necie: głowice, problem ze pompą oleju głównie.
                      tu troche więcej, może ciut na ostro i przesadzone, ale wiele awarii niestety jest cyklicznych w tych 2.0 tdi:


                      [ Dodano: Nie 30 Paź, 11 00:45 ]
                      nie wiem jakie masz oznaczenie silnika, ale tak to plus minus wygląda:
                      "2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
                      zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
                      czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
                      a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
                      awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

                      - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
                      (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
                      siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
                      kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

                      - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
                      (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

                      - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
                      (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
                      pompy oleju i wałków wyrównoważających,

                      - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
                      lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
                      analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
                      (utrata mocy, zapychanie się dysz).

                      najgorszy chyba jest z tych lat silnik BLB.

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Zamieszczone przez lampion
                        Zamieszczone przez piramida
                        Zamieszczone przez huberto44
                        Dymić to u mnie nigdy nie dymi, mam ten cały filtr DPF. A w jaki sposób mogę sprawdzić mikropęknięcia?
                        Ja też dolewałem płyn, około 100-200ml na kilka tysięcy km, po 10kkm wysłałem olej do analizy i okazało sie że w oleju znajduję sie płyn chłodniczy.
                        Zobacz czy płyn jest czysty bo jeżeli będzie uszkodzona głowica to będzie brudny.
                        Piramida jak będzie wyglądał brudny olej w przypadku przecieków? Chodzi mi o jakieś szczegóły np. barwę albo pływanie jakiś farfocli.
                        W BKD zazwyczaj mikropęknięcia w głowicy pojawiaja sie przy kanalikach olejowych i stąd olej w płynie jak i płyn w oleju, poprostu zamiast czysto różnowego płynu będzie mętny jak by miał juz kilka sezonów.

                        [ Dodano: Nie 30 Paź, 11 00:55 ]
                        sew1981, być może nie trzeba będzie robić głowicy i bulic około 1tys za robotę plus rozrząd itp, testuję na moim bkd środek który ma załatwić problem i jak na razie odpukać nie ubywa płynu, po zalaniu zrobiłem już około 5tys
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • dwaoka
                          Elegance
                          • 2010
                          • 927

                          #13
                          huberto44, Ale skąd ten dźwięk dochodzi? Nie sprecyzowałeś. Może z okolic lewego nadkola, dzwonienie jakby jedna blachą o drugą? Nie chcę pocieszać, ale taki przebieg wskazuję również na koło dwumasowe w dsg.
                          bkc+dsg

                          Komentarz

                          • huberto44
                            Rider
                            • 2011
                            • 333

                            #14
                            Płyn został sprawdzony, wygląda normalnie- według mnie. Co do dwumasy, to chyba też się kończy, bo rzęzi niemiłosiernie przy zdjętej osłonie. Myślicie, że niechętne odpalanie ma związek z dwumasą?


                            __________________________________
                            Ile to razy przedziwne fazy niszczyły więzy dające azyl?

                            Komentarz

                            • dwaoka
                              Elegance
                              • 2010
                              • 927

                              #15
                              huberto44, poszło na PW, ale może innym się przyda... http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50717
                              bkc+dsg

                              Komentarz

                              • huberto44
                                Rider
                                • 2011
                                • 333

                                #16
                                Mój silniczek to BMP074561, płyn nie jest mętny. Dwumas owszem, do wymiany, ale czy to ma związek z odpalaniem?


                                __________________________________
                                Ile to razy przedziwne fazy niszczyły więzy dające azyl?

                                Komentarz

                                Pracuję...