Passat B6 2.0 TDI DSG- dziwne objawy
Zwiń
X
-
Passat B6 2.0 TDI DSG- dziwne objawy
Koledzy mam mały problem z drugim autem. Mam Passacika z 2006 roku, 2.0 TDI 140 KM w DSG. Przebieg to 121 k km. Od jakiegoś czasu głośno pracuje, a odpalić go z zimnego silnika to masakra. VAG nic nie pokazuje, nie jest to też akumulator, bo był ładowany i nic. Co może być tego przyczyną? Pozdrawiam serdecznie.
-
-
Re: Passat B6 2.0 TDI DSG- dziwne objawy
Zamieszczone przez huberto44Koledzy mam mały problem z drugim autem. Mam Passacika z 2006 roku, 2.0 TDI 140 KM w DSG. Przebieg to 121 k km. Od jakiegoś czasu głośno pracuje, a odpalić go z zimnego silnika to masakra. VAG nic nie pokazuje, nie jest to też akumulator, bo był ładowany i nic. Co może być tego przyczyną? Pozdrawiam serdecznie.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez huberto44Płynu dolewałem ostatnio, głowica sucha.
Teraz praktycznie pali od kopa i nie puszcza białych porannych dymków.
Dodam że jezeli masz pękniętą głowice i płyn dostaję sie do oleju to przy jest szansa nawet motor załatwić gdy olej jest kiepskiej jakości i żadko sie go wymienia :!:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez huberto44Dymić to u mnie nigdy nie dymi, mam ten cały filtr DPF. A w jaki sposób mogę sprawdzić mikropęknięcia?
Zobacz czy płyn jest czysty bo jeżeli będzie uszkodzona głowica to będzie brudny.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez huberto44Super, dziękuję! Jutro sprawdzę i dam znaćsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez huberto44Dymić to u mnie nigdy nie dymi, mam ten cały filtr DPF. A w jaki sposób mogę sprawdzić mikropęknięcia?
Zobacz czy płyn jest czysty bo jeżeli będzie uszkodzona głowica to będzie brudny.
Komentarz
-
-
huberto44, niestety...ale możliwe że to głowica 2.0 tdi w passku b6 i audi a6 z lat 2005-6 to wyjątkowo nieudane jednostki, cytat:
"Większy motor, który dominuje na rynku używanych, w opinii wielu mechaników nie jest już tak udany. Od początku produkcji silnik ten borykał się z kilkoma poważnymi kłopotami i bardzo często nadal zmaga się z nimi. Podstawowym problemem motoru 2.0 TDI, są pękające głowice. Awaria objawia się ubytkiem płynu chłodzącego. Koszt naprawy jest bardzo wysoki – liczony w tysiącach złotych. Volkswagen dobrze zna ten problem i twierdzi, że po 2006 roku kłopot wyeliminowano."
całość:
masę o tym jest w necie: głowice, problem ze pompą oleju głównie.
tu troche więcej, może ciut na ostro i przesadzone, ale wiele awarii niestety jest cyklicznych w tych 2.0 tdi:
[ Dodano: Nie 30 Paź, 11 00:45 ]
nie wiem jakie masz oznaczenie silnika, ale tak to plus minus wygląda:
"2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
najgorszy chyba jest z tych lat silnik BLB.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lampionZamieszczone przez piramidaZamieszczone przez huberto44Dymić to u mnie nigdy nie dymi, mam ten cały filtr DPF. A w jaki sposób mogę sprawdzić mikropęknięcia?
Zobacz czy płyn jest czysty bo jeżeli będzie uszkodzona głowica to będzie brudny.
[ Dodano: Nie 30 Paź, 11 00:55 ]
sew1981, być może nie trzeba będzie robić głowicy i bulic około 1tys za robotę plus rozrząd itp, testuję na moim bkd środek który ma załatwić problem i jak na razie odpukać nie ubywa płynu, po zalaniu zrobiłem już około 5tyssuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
huberto44, poszło na PW, ale może innym się przyda... http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50717
Komentarz
-
Komentarz