[O1] Dym spod maski po stronie pasażera

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jar
    Classic
    • 2010
    • 24

    [O1] Dym spod maski po stronie pasażera

    Dzięki za spota

    fotki takie se ale to komórka :?
  • Evil
    Rider
    • 2009
    • 721

    #2
    [O1] Dym spod maski po stronie pasażera

    Potrzebuje pomocy - co robić?
    Wracałem wczoraj z grobów.. może 50km przejechałem z kilkoma przystankami, minąłem rondo w Katowicach, i zatrzymuje się na światłach. Po zatrzymaniu, zaczął mi się unosić dym spod maski, po stronie pasażera. Szybko żona zabrała syna z samochodu ja na bok zjechałem. Otwarłem maskę a tam mi dymi siwym dymem. Nie śmierdziało to na palony olej, ani to nie była para z płynu chłodniczego.
    Temperatura silnika była w normie, silnik pracował prawidłowo.
    Wyłączyłem silnik troszkę się pokopciło i przestało. Przestawiłem samochód z 50m na przystanek i tam postałem 15 minut. Nie było nowego dymu, silnik pracował, nic niepokojącego się nie działo.

    Potem dojechałem do domu i nadal wszystko jest OK.
    Dzisiaj byłem w garażu, silnik był włączony przez 45minut i nic.
    Zapach dla mnie jest nie do opisania, ani plastik, ani olej nie wiem dziwny zapach. Jak włożę nos między prawe przednie koło a nadkole to ten zapach jeszcze czuje, w drugim kole tego niema.

    Potrafi ktoś coś podpowiedzieć ?
    Ja stawiam na sprężarkę klimatyzacji, bo miałem ją niedawno wymienianą, na używkę. Ale co by tam mogło zadymić, zatrzeć ?

    Jak na złość mam teraz ważną trasę (krótką bo 70 km) ale muszę być na czas, nie mogę się spóźnić i chyba pożyczę sobie inny samochód, bo teraz mam troszkę strach jechać. Choć z drugiej strony wczoraj jeszcze 20km zrobiłem i nic się nie dzieje.

    Zdjąłem dzisiaj obudowę z silnika, rozumie że można bez niej jeździć jakiś czas ?
    Załączone pliki

    O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Miałem podobnie.Okazało się,że zatarła się rolka odwracająca paska wielorowkowego i pasek ślizgał się po niej i przypalał.
      Najszybciej sprawdzisz po zdjęciu paska i pokręceniu wszystkich elementów,które powinny się obracać(rolka napinacza,rolka odwracająca,sprężarka klimy,alternator,pompa wspomagania)
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • lukasz3112
        RS
        • 2008
        • 3607

        #4
        Evil, dokłądnie tak jak mówi JanuszSz,. na 99% pasek się kręci a któraś rolka nie. i stąd ten dymek
        Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

        Komentarz

        • Evil
          Rider
          • 2009
          • 721

          #5
          JanuszSz, lukasz3112, to powiem koledzy że nieciekawie. Czyli czeka mnie wizyta u mechanika.
          Wychodzi na to że coś walnęło, tylko że VAG nie wykazuje żadnego błędu, teraz też jechałem samochodem i zrobiłem 20km i nic, ani dymka ani smrodu nic.
          Idąc tym tropem to tak: sprężarka klimy jak się posypała, to nie chłodzi - mi klima chyba działa (temp. są takie że to jest sprawdzalne), alternator - nie świeci się żadna kontrolka ładowania a więc to też OK, pompa wspomagania - wspomaganie jest, rolka napinacza i odwracająca tylko dla mnie są zagadkami. Sam raczej bez narzędzi nie zdejmę tego paska, to jednak chyba pozostanie mi wybranie się innym samochodem w czwartek... chyba że cudem jutro się uda do jakiegoś mechanika podjechać.

          O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

          Komentarz

          • Remark
            Ambiente
            • 2010
            • 108

            #6
            Zamieszczone przez Evil
            Sam raczej bez narzędzi nie zdejmę tego paska, to jednak chyba pozostanie mi wybranie się innym samochodem w czwartek... chyba że cudem jutro się uda do jakiegoś mechanika podjechać.

            Witam.



            Tylko ludzie "małej wiary' nie wierzą w cuda... diagnozę masz powyżej , raczej pewną a zwłaszcza zgadzam się z treścią zawartą w podpisie JanuszSz, ... A tak poważnie to zerknij może tu:












            Wprawdzie manual dotyczy benzyny , ale w dieslu jest podobnie , natomiast VAG niekoniecznie "wie" o tym iż do wymiany masz wspomnianą rolkę i pasek 6PK , doraźnie mógłbyś użyć jakiegoś WD ale na nie wiele się to zda , ponieważ tu chodzi o łożyskowanie rolki.



            Pozdrawiam.

            Komentarz

            • Evil
              Rider
              • 2009
              • 721

              #7
              Remark: Oglądałem ten poradnik jak wymienić pasek, jednak diesel a benzyna w tym miejscu się bardzo różnią miejsce dostępu.

              O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

              Komentarz

              • JanuszSz
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 2835
                • Superb II combi (3T5)

                #8
                Evil, U mechamika,który robi VW/Skoda poluzowania napinacz i zdjęcie paska to 10 min wliczając w to odkręcenie osłony spod silnika.
                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #9
                  klucz 16 , jakas mala srubka - zblokowac napinacz i sprawdzic co sie nie kreci - przy odrobinie pecha rozwalony wielorowek moze rowalic rozrzad

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10961
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Remark
                    natomiast VAG niekoniecznie "wie" o tym iż do wymiany masz wspomnianą rolkę i pasek
                    raczej na pewno nie wie

                    raczej to będzie napinacz z rolką, bo rolka odwracająca jest na zewnętrznej stronie paska
                    a ze zdjęcia nie wynika, żeby pasek się na niej obcierał

                    tak czy inaczej jak pisze marekzu, przytrzymać napinacz, i sprawdzić która rolka się nie obraca

                    chociaż tak mnie coś zastanawia, smród palonej gumy na nieruchomej rolce jest dość wyrazisty, chyba?
                    sprawdź poziom płynu wspomagania i ciśnienie w klimatyzacji

                    [ Dodano: Wto 01 Lis, 11 21:49 ]
                    jak masz mechanika do 20km i się boisz tak jechać
                    to przetnij pasek i będziesz wszystko wiedział
                    a potem podjedziesz bez wspomagania i ładowania i klimy
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14885
                      • Octavia IV (NX3)

                      #11
                      nic innego tu chyba nie może być niż pisze JanuszSz, bo chyba nie duchy przodków :? (to taki dzień)

                      Tam jest tylko pasek wielorowkowy. Jak nie waliło paliwem ani płynem...
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz

                      • Space99
                        Rider
                        • 2008
                        • 275
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Ten pasek wygląda jakby tarł po rolce napinacza bo widać wyszlifowanie paska z podziałem a tak wygląda właśnie napinacz. I wszystko by się zgadzało bo łożysko mu chwyta i po wyłączeniu puściło. Ale to mechanior musi spojrzeć i potwierdzić. W każdym razie to na 99% coś w układzie tego paska.
                        Trzeba zablokować napinacz do pozycji serwisowej i zakręcić rolkami po zdjeciu paska.
                        pozdrawiam Marcin

                        Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                        Komentarz

                        • Evil
                          Rider
                          • 2009
                          • 721

                          #13
                          Zamieszczone przez Remark
                          raczej to będzie napinacz z rolką, bo rolka odwracająca jest na zewnętrznej stronie paska
                          a ze zdjęcia nie wynika, żeby pasek się na niej obcierał
                          Teraz już nie pamiętam jak to było, ale możliwe, że zdjęcie jest zrobione podczas gdy silnik pracował, i wtedy kręcący się pasek mógł taki efekt zrobić.

                          Zamieszczone przez krzynol
                          chociaż tak mnie coś zastanawia, smród palonej gumy na nieruchomej rolce jest dość wyrazisty, chyba?
                          sprawdź poziom płynu wspomagania i ciśnienie w klimatyzacji
                          Spalonej gumy też nie wyczułem, był by to charakterystyczny smród, a to był taki nijaki ale intensywny. Poziom płynu sprawdzę sam, ciśnienie w klimie i tak mechanik musi sprawdzić.

                          Sprawdzałem na innych zdjęciach, zdjęcia były robione jak silnik pracował.

                          [ Dodano: Sro 02 Lis, 11 10:46 ]
                          Byłem u mechanika dzisiaj.
                          Stwierdził, że wina leży po stronie sprężarki z klimatyzacji, a bardziej sprzęgła z sprężarki. Sprzęgło ma duże luzy i metaliczny dźwięk jest słyszalny. Oni tam klimatyzacją się nie zajmują i pojechałem do serwisu tam gdzie zawsze samochód naprawiałem
                          Umówiłem się na 15 dzisiaj i po robocie jadę tam samochód zostawić, wtedy będę wiedzieć co jest nie tak, czy sprzęgło, czy cała sprężarka, czy co coś tam jeszcze.
                          Po wizycie dam znać, co to tam czarodzieje mi znaleźli i co będzie dalej robione.

                          O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                          Komentarz

                          • 4tech
                            RS
                            • 2008
                            • 4199
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Jak dla mnie, klima puściła bąka i po klimie...
                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                            Komentarz

                            Pracuję...