Potrzebuje pomocy - co robić?
Wracałem wczoraj z grobów.. może 50km przejechałem z kilkoma przystankami, minąłem rondo w Katowicach, i zatrzymuje się na światłach. Po zatrzymaniu, zaczął mi się unosić dym spod maski, po stronie pasażera. Szybko żona zabrała syna z samochodu ja na bok zjechałem. Otwarłem maskę a tam mi dymi siwym dymem. Nie śmierdziało to na palony olej, ani to nie była para z płynu chłodniczego.
Temperatura silnika była w normie, silnik pracował prawidłowo.
Wyłączyłem silnik troszkę się pokopciło i przestało. Przestawiłem samochód z 50m na przystanek i tam postałem 15 minut. Nie było nowego dymu, silnik pracował, nic niepokojącego się nie działo.
Potem dojechałem do domu i nadal wszystko jest OK.
Dzisiaj byłem w garażu, silnik był włączony przez 45minut i nic.
Zapach dla mnie jest nie do opisania, ani plastik, ani olej nie wiem dziwny zapach. Jak włożę nos między prawe przednie koło a nadkole to ten zapach jeszcze czuje, w drugim kole tego niema.
Potrafi ktoś coś podpowiedzieć ?
Ja stawiam na sprężarkę klimatyzacji, bo miałem ją niedawno wymienianą, na używkę. Ale co by tam mogło zadymić, zatrzeć ?
Jak na złość mam teraz ważną trasę (krótką bo 70 km) ale muszę być na czas, nie mogę się spóźnić i chyba pożyczę sobie inny samochód, bo teraz mam troszkę strach jechać. Choć z drugiej strony wczoraj jeszcze 20km zrobiłem i nic się nie dzieje.
Zdjąłem dzisiaj obudowę z silnika, rozumie że można bez niej jeździć jakiś czas ?
Miałem podobnie.Okazało się,że zatarła się rolka odwracająca paska wielorowkowego i pasek ślizgał się po niej i przypalał.
Najszybciej sprawdzisz po zdjęciu paska i pokręceniu wszystkich elementów,które powinny się obracać(rolka napinacza,rolka odwracająca,sprężarka klimy,alternator,pompa wspomagania)
JanuszSz, lukasz3112, to powiem koledzy że nieciekawie. Czyli czeka mnie wizyta u mechanika.
Wychodzi na to że coś walnęło, tylko że VAG nie wykazuje żadnego błędu, teraz też jechałem samochodem i zrobiłem 20km i nic, ani dymka ani smrodu nic.
Idąc tym tropem to tak: sprężarka klimy jak się posypała, to nie chłodzi - mi klima chyba działa (temp. są takie że to jest sprawdzalne), alternator - nie świeci się żadna kontrolka ładowania a więc to też OK, pompa wspomagania - wspomaganie jest, rolka napinacza i odwracająca tylko dla mnie są zagadkami. Sam raczej bez narzędzi nie zdejmę tego paska, to jednak chyba pozostanie mi wybranie się innym samochodem w czwartek... chyba że cudem jutro się uda do jakiegoś mechanika podjechać.
Sam raczej bez narzędzi nie zdejmę tego paska, to jednak chyba pozostanie mi wybranie się innym samochodem w czwartek... chyba że cudem jutro się uda do jakiegoś mechanika podjechać.
Witam.
Tylko ludzie "małej wiary' nie wierzą w cuda... diagnozę masz powyżej , raczej pewną a zwłaszcza zgadzam się z treścią zawartą w podpisie JanuszSz, ... A tak poważnie to zerknij może tu:
Wprawdzie manual dotyczy benzyny , ale w dieslu jest podobnie , natomiast VAG niekoniecznie "wie" o tym iż do wymiany masz wspomnianą rolkę i pasek 6PK , doraźnie mógłbyś użyć jakiegoś WD ale na nie wiele się to zda , ponieważ tu chodzi o łożyskowanie rolki.
natomiast VAG niekoniecznie "wie" o tym iż do wymiany masz wspomnianą rolkę i pasek
raczej na pewno nie wie
raczej to będzie napinacz z rolką, bo rolka odwracająca jest na zewnętrznej stronie paska
a ze zdjęcia nie wynika, żeby pasek się na niej obcierał
tak czy inaczej jak pisze marekzu, przytrzymać napinacz, i sprawdzić która rolka się nie obraca
chociaż tak mnie coś zastanawia, smród palonej gumy na nieruchomej rolce jest dość wyrazisty, chyba?
sprawdź poziom płynu wspomagania i ciśnienie w klimatyzacji
[ Dodano: Wto 01 Lis, 11 21:49 ]
jak masz mechanika do 20km i się boisz tak jechać
to przetnij pasek i będziesz wszystko wiedział
a potem podjedziesz bez wspomagania i ładowania i klimy
Ten pasek wygląda jakby tarł po rolce napinacza bo widać wyszlifowanie paska z podziałem a tak wygląda właśnie napinacz. I wszystko by się zgadzało bo łożysko mu chwyta i po wyłączeniu puściło. Ale to mechanior musi spojrzeć i potwierdzić. W każdym razie to na 99% coś w układzie tego paska.
Trzeba zablokować napinacz do pozycji serwisowej i zakręcić rolkami po zdjeciu paska.
raczej to będzie napinacz z rolką, bo rolka odwracająca jest na zewnętrznej stronie paska
a ze zdjęcia nie wynika, żeby pasek się na niej obcierał
Teraz już nie pamiętam jak to było, ale możliwe, że zdjęcie jest zrobione podczas gdy silnik pracował, i wtedy kręcący się pasek mógł taki efekt zrobić.
Zamieszczone przez krzynol
chociaż tak mnie coś zastanawia, smród palonej gumy na nieruchomej rolce jest dość wyrazisty, chyba?
sprawdź poziom płynu wspomagania i ciśnienie w klimatyzacji
Spalonej gumy też nie wyczułem, był by to charakterystyczny smród, a to był taki nijaki ale intensywny. Poziom płynu sprawdzę sam, ciśnienie w klimie i tak mechanik musi sprawdzić.
Sprawdzałem na innych zdjęciach, zdjęcia były robione jak silnik pracował.
[ Dodano: Sro 02 Lis, 11 10:46 ]
Byłem u mechanika dzisiaj.
Stwierdził, że wina leży po stronie sprężarki z klimatyzacji, a bardziej sprzęgła z sprężarki. Sprzęgło ma duże luzy i metaliczny dźwięk jest słyszalny. Oni tam klimatyzacją się nie zajmują i pojechałem do serwisu tam gdzie zawsze samochód naprawiałem
Umówiłem się na 15 dzisiaj i po robocie jadę tam samochód zostawić, wtedy będę wiedzieć co jest nie tak, czy sprzęgło, czy cała sprężarka, czy co coś tam jeszcze.
Po wizycie dam znać, co to tam czarodzieje mi znaleźli i co będzie dalej robione.
Komentarz