[O2] Wymontowanie schowka pasażera

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Paffcio
    Ambiente
    • 2007
    • 231

    [O2] Wymontowanie schowka pasażera

    Z Ruskimki będziemy grali w 10 ?
  • piotrek_os
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8162
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2] Wymontowanie schowka pasażera

    Przy wyjmowaniu nawiewów (robienie podświetlania) wpadla mi blaszka i teraz się ozywił swierszcz....co mnie bardzo to wpienia! I moje pytanie - zeby zdjac schowek pasazera ukryte są gdzies troxy czy wszystko widac? Listwe przy schowku trzeba zdejmowac?
    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

    Komentarz

    • El Zygmunto
      Elegance
      • 2008
      • 838

      #3
      listwy nie musisz ściągać - to dobra wiadomość biorąc pod uwagę, że jest przykręcana

      masz 6 śrubek do odkręcenia:
      - 2 na samym dole schowka (na skraju lewa i prawa) - są na wierzchu
      - 3 śruby w górnej części - dostępne po otwarciu schowka
      - 1 śruba na prawym boku schowka dostępna po ściągnięciu bocznej zaślepki deski rozdzielczej
      Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8162
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        El Zygmunto, dzieki :diabelski_usmiech
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • El Zygmunto
          Elegance
          • 2008
          • 838

          #5
          jak już wszystko odkręcisz to będziesz miał na wierzchu wtyczkę od podświetlenia schowka i od deaktywatora poduchy pasażera
          jak chcesz tylko sprawdzić gdzie jest "świerszcz" to powinno się obyć bez ich odpinania
          Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez El Zygmunto
            jak już wszystko odkręcisz to będziesz miał na wierzchu wtyczkę od podświetlenia schowka i od deaktywatora poduchy pasażera
            jak chcesz tylko sprawdzić gdzie jest "świerszcz" to powinno się obyć bez ich odpinania
            a ew. moge odpalic auto jak odepne wtyczke od poduchy????
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • El Zygmunto
              Elegance
              • 2008
              • 838

              #7
              Zamieszczone przez piotrek_os
              a ew. moge odpalic auto jak odepne wtyczke od poduchy????
              możesz ale wywali błąd poduchy
              Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8162
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez El Zygmunto
                Zamieszczone przez piotrek_os
                a ew. moge odpalic auto jak odepne wtyczke od poduchy????
                możesz ale wywali błąd poduchy
                tzn., ze bedzie taraktowane jakby byla dezaktywowana poduszka pasazera....?
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • El Zygmunto
                  Elegance
                  • 2008
                  • 838

                  #9
                  tak

                  możesz zawsze też odkręcić to gniazdo - jest przykręcone do schowka dwiema śrubkami
                  Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8162
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Gdzies sie ten świerszczyk "schowal" bo pod odkreceniu i załozeniu schowaka jeszcze pieron jest! Mial moze ktos u Was cos takiego???
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • greg44
                      L&K
                      • 2011
                      • 1198
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      A jak u was jest z silniczkiem, dmuchawa nawiewu, przy niższych temperaturach czasami nie hałasuje, u mnie słychać takie piski, jak się rozgrzeje przestaje, jakby ułożyskowanie, trochę denerwujące, ale jeszcze da się wytrzymać, da się go wyjąc bez odkręcania całej nagrzewnicy?

                      Komentarz

                      • El Zygmunto
                        Elegance
                        • 2008
                        • 838

                        #12
                        piotrek_os, z którego nawiewu wpadło? srodkowego czy prawego?
                        Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                        Komentarz

                        • piotrek_os
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8162
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez El Zygmunto
                          piotrek_os, z którego nawiewu wpadło? srodkowego czy prawego?
                          od strony pasazara (ta mala)....ale nie wiem czy to ta blaszka pieron wie! Masz jakis pomysł???
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz

                          • Darekgda
                            Rider
                            • 2010
                            • 611

                            #14
                            greg44 dobrze myślisz , tuleje się kończą pora myśleć o nowym

                            Komentarz

                            • El Zygmunto
                              Elegance
                              • 2008
                              • 838

                              #15
                              Zamieszczone przez piotrek_os
                              Zamieszczone przez El Zygmunto
                              piotrek_os, z którego nawiewu wpadło? srodkowego czy prawego?
                              od strony pasazara (ta mala)....ale nie wiem czy to ta blaszka pieron wie! Masz jakis pomysł???
                              może się zaklinowała po prawej stronie nagrzewnicy - tam jest przykręcony taki plastik w którym poprowadzone są wiązki
                              jak masz już wszystko rozkręcone to spróbuj "popukać" gdzie się da - jak coś tam jeszcze jest to powinno hałasować lub wypaść

                              albo coś wpadło do samego wiatraka?
                              Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                              Komentarz

                              • greg44
                                L&K
                                • 2011
                                • 1198
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez DAREKGDA
                                greg44 dobrze myślisz , tuleje się kończą pora myśleć o nowym
                                Nikt tek nie naprawiał wymieniał, silnik chyba się da wyciągnąć bez demontażu nagrzewnicy i nawiewów.

                                Komentarz

                                • El Zygmunto
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 838

                                  #17
                                  Nikt tek nie naprawiał wymieniał, silnik chyba się da wyciągnąć bez demontażu nagrzewnicy i nawiewów.
                                  da się

                                  z reguły naoliwienie eliminuje problem
                                  Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                                  Komentarz

                                  • wow
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 227

                                    #18
                                    elo mam ten sam problem , hałasuje mi zawsze rano poki sie nie rozgrzeje smar w dmuchawie wentylatora , jak by ktos chciał mam pare zdjec gdzie jest to umiejscowione , sam sie za to zabieram ale nie mam kiedy !
                                    kiedys znałazłem na niemiecki forum rozpiske jak nalezy przeprowadzic smarowanie takiej dmuchawy ale to było w o1 .

                                    [ Dodano: Pon 07 Lis, 11 19:43 ]
                                    to co znałazłem o regeneracji

                                    Regeneracja - smarowanie wentylatora nawiewu
                                    ...czyli Adam Słodowy motoryzacji. Wiesz jak cos rozebrac, naprawić a potem nawet złożyć i to będzie działać ? Podziel się wiedzą z innymi. Mile widziane fotorelacje krok-po-kroku.

                                    Moderatorzy: lec, Sosna

                                    Odpowiedz Posty: 23 • Strona 1 z 2 • 1, 2 [O1] Regeneracja - smarowanie wentylatora nawiewu
                                    przez niedziela67 3 gru 2009, o 13:09

                                    Potrzebne narzedzia:
                                    -Wkrętak płaski mały
                                    - Klucze torx (chyba T-20)
                                    - Kluczy oczkowy 6
                                    - Oliwkę do smarowania
                                    Demontaż:
                                    1.Zdemontować schowek 5 śrub torx i wypięcie wtyczki oświetlenia schowka.
                                    2.Wypiąć 2 wtyczki wentylatora.
                                    3. Odkręcić piankę pod wentylatorem(1 śrubka plastikowa)
                                    4.Odkrecić 2 dolne śrubki kluczem 6. Zdjąć dolną pokrywkę mocującą.
                                    5.Uważać przy odkręcaniu bo wentylator zjedzie po prowadnicy w dół.
                                    6.Wyjęcie z samochodu.

                                    Smarowanie:
                                    1S. Aby dojść do dolnego łożyska (panewki) musimy wcisnąć częściowo 3 gumki mocujące silnik do plastikowej obudowy, po
                                    czym delikatnie wysuwamy silnik z obudowy uważając na przewody.
                                    2S. Smarujemy obie panewki obracając co jakiś czas ośką wentylatora.
                                    (można też podłączyć na krótko wpinając wtyczki do silnika i do opornika w dolnej pokrywce następnie włączyć na któryś bieg).

                                    Składamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę aby owe gumki zaskoczyły w obudowę.

                                    Montaż całości w odwrotnej kolejności.
                                    przedmówcy zajęło ok 40 min.
                                    wow wr............

                                    Komentarz

                                    • homich
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 4

                                      #19
                                      Mile widziane fotorelacje krok-po-kroku.

                                      [...]

                                      Potrzebne narzedzia:
                                      -Wkrętak płaski mały
                                      - Klucze torx (chyba T-20)
                                      - Kluczy oczkowy 6
                                      - Oliwkę do smarowania
                                      Demontaż:
                                      1.Zdemontować schowek 5 śrub torx i wypięcie wtyczki oświetlenia schowka.
                                      2.Wypiąć 2 wtyczki wentylatora.
                                      3. Odkręcić piankę pod wentylatorem(1 śrubka plastikowa)
                                      4.Odkrecić 2 dolne śrubki kluczem 6. Zdjąć dolną pokrywkę mocującą.
                                      5.Uważać przy odkręcaniu bo wentylator zjedzie po prowadnicy w dół.
                                      6.Wyjęcie z samochodu.

                                      Smarowanie:
                                      1S. Aby dojść do dolnego łożyska (panewki) musimy wcisnąć częściowo 3 gumki mocujące silnik do plastikowej obudowy, po
                                      czym delikatnie wysuwamy silnik z obudowy uważając na przewody.
                                      2S. Smarujemy obie panewki obracając co jakiś czas ośką wentylatora.
                                      (można też podłączyć na krótko wpinając wtyczki do silnika i do opornika w dolnej pokrywce następnie włączyć na któryś bieg).

                                      Składamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę aby owe gumki zaskoczyły w obudowę
                                      Witam,
                                      Dziś przydał mi się ten opis. Jest bardzo dokładny ale postanowiłem przy okazji wzbogacić go fotorelacją:

                                      Nawiew by homicha, on Flickr

                                      Pominąłem na zdjęciach wypinanie wtyczki oświetlenia schowka i kostki do wyłącznika poduszki.
                                      No i wentylator miał jedną wtyczkę.
                                      Pozdrawiam wszystkich zmuszonych do tej naprawy

                                      Komentarz

                                      • El Zygmunto
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 838

                                        #20
                                        Zamieszczone przez homich
                                        Mile widziane fotorelacje krok-po-kroku.

                                        [...]

                                        Potrzebne narzedzia:
                                        -Wkrętak płaski mały
                                        - Klucze torx (chyba T-20)
                                        - Kluczy oczkowy 6
                                        - Oliwkę do smarowania
                                        Demontaż:
                                        1.Zdemontować schowek 5 śrub torx i wypięcie wtyczki oświetlenia schowka.
                                        2.Wypiąć 2 wtyczki wentylatora.
                                        3. Odkręcić piankę pod wentylatorem(1 śrubka plastikowa)
                                        4.Odkrecić 2 dolne śrubki kluczem 6. Zdjąć dolną pokrywkę mocującą.
                                        5.Uważać przy odkręcaniu bo wentylator zjedzie po prowadnicy w dół.
                                        6.Wyjęcie z samochodu.

                                        Smarowanie:
                                        1S. Aby dojść do dolnego łożyska (panewki) musimy wcisnąć częściowo 3 gumki mocujące silnik do plastikowej obudowy, po
                                        czym delikatnie wysuwamy silnik z obudowy uważając na przewody.
                                        2S. Smarujemy obie panewki obracając co jakiś czas ośką wentylatora.
                                        (można też podłączyć na krótko wpinając wtyczki do silnika i do opornika w dolnej pokrywce następnie włączyć na któryś bieg).

                                        Składamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę aby owe gumki zaskoczyły w obudowę
                                        Witam,
                                        Dziś przydał mi się ten opis. Jest bardzo dokładny ale postanowiłem przy okazji wzbogacić go fotorelacją:
                                        Obrazek
                                        Nawiew by homicha, on Flickr

                                        Pominąłem na zdjęciach wypinanie wtyczki oświetlenia schowka i kostki do wyłącznika poduszki.
                                        No i wentylator miał jedną wtyczkę.
                                        Pozdrawiam wszystkich zmuszonych do tej naprawy
                                        przydatny opis i foty

                                        ale należy dodać, że dotyczy O1 a nie O2
                                        Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                                        Komentarz

                                        • wow
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 227

                                          #21
                                          wiem ze dotyczy tylko 01 ale przy o2 duzej nie ma róznicy , nedługo sie tym zajme i wrzuce pare zdjec !

                                          [ Dodano: Nie 29 Sty, 12 05:48 ]
                                          tem zbadany !
                                          na upartego w octavi 2 nie trzeba demontowac schowka wystarczy wyjąc filtr powietrza, wentylator dmuchawy wyciaga sie poprzez przekrecenie całego wentylatora spadnie na duł , później odkrecenie aluminiowej chłodniczki , wyglada to jak radiator ,wupinasz wtyczke i juz mozesz smarowac !
                                          wow wr............

                                          Komentarz

                                          Pracuję...