Witam. Kolo miesiaca temu kupilem auto opisane w tym topicu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54145
Problem polega na tym ze swiatla mijania swieca caly czas po przekreceniu kluczyka(prawie jak tryb skandynawski) z tego co wiem O1 nie ma cana wiec to nie jest ustawione programowo. Wlozylem inny wlacznik swiatel(od passata) dalej to samo. Czy ktos moglby pomoc z takim problemem?
A nie ma zamontowanego jakiegos dodatkowego "ficzera" do włączania świateł? Coś na zasadzie "aby nie zapomnieć o światłach"? Bo jeśli ma, to będzie on niezależny od wyłącznika.
hm musialbym go poszukac ale rozmontowalem ten plastyk wielki pod kolumna kierownicza (tj ten gdzie znajduje sie wlacznik swiatel i wtyczka do kompa) i znalazlem w puszce bezpiecznikow dolutowany jeden kabel do bezpiecznika nr 8. Zdejme jeszcze plastyk ktory jest pod kierownica i zobacze czy cos tam nie bylo kombinowane ze stacyjka...
hm musialbym go poszukac ale rozmontowalem ten plastyk wielki pod kolumna kierownicza (tj ten gdzie znajduje sie wlacznik swiatel i wtyczka do kompa) i znalazlem w puszce bezpiecznikow dolutowany jeden kabel do bezpiecznika nr 8. Zdejme jeszcze plastyk ktory jest pod kierownica i zobacze czy cos tam nie bylo kombinowane ze stacyjka...
Czasami są takie dodatki i działają niezależne od kierowcy i włącznika świateł. Działają dokładnie tak jak opisujesz. Jednak zazwyczaj jak widziałem, gdzieś w samochodzie znajduje się wyłącznik takiego ustrojstwa i wszystko wraca do normy. Nie wiem jednak, jak u Ciebie jest. Możesz jeszcze sprawdzić w jeden sposób, chociaż też nie zawsze pewny . Jak przekręcisz kluczyk to wtedy świecą światła mijania, chociaż wyłącznik jest na "0". Uruchom wtedy światła długie. Zawsze w takich sytuacjach światła długie nie działały, działały dopiero po włączeniu świateł mijania tym właściwym włącznikiem.
Zgadza sie dlugie moge odpalic gdy jest wlacznik na 0 ale w wypadku gdy przyciagne manetke w swoja strone, gdy w strone silnika tak aby swiatla dlugie byly caly czas wlaczone, to nie dzialaja dopiero jak przekrece glowny wlacznik swiatel z 0 na mijania dlugie dzialaja wiec jest tak jak mowisz... Masz na to jakas solucje?
Zgadza sie dlugie moge odpalic gdy jest wlacznik na 0 ale w wypadku gdy przyciagne manetke w swoja strone, gdy w strone silnika tak aby swiatla dlugie byly caly czas wlaczone, to nie dzialaja dopiero jak przekrece glowny wlacznik swiatel z 0 na mijania dlugie dzialaja wiec jest tak jak mowisz... Masz na to jakas solucje?
No to masz "ficzera" . Poszukaj gdzieś w zasięgu rąk kierowcy jakiegoś przełączniczka, nie zawsze może być on na widoku, często bywa schowany. Tutaj jednak to zależy od fantazji montera, niemniej jednak powinien być wg mnie aby wyłączyć ten "system".
No to masz "ficzera" . Poszukaj gdzieś w zasięgu rąk kierowcy jakiegoś przełączniczka, nie zawsze może być on na widoku, często bywa schowany. Tutaj jednak to zależy od fantazji montera, niemniej jednak powinien być wg mnie aby wyłączyć ten "system".
Ja sobie takiego ficzera w poprzednim aucie zafundowałem, ale wyłącznik w ogóle olałem, chociaż moduł miał wejście stosowne. Tyle że to była Avensiska, w której długie można było włączyć nawet przy przełączniku na "0" (oczywiście pod warunkiem świecenia krótkich). Jeśli poprzedni właściciel miał takie samo podejście jak ja, to pozostaje przekopać całą deskę rozdzielczą albo... przyzwyczaić się 8) .
Inna sprawa, że u mnie światła włączały się dopiero po odpaleniu silnika i to jeszcze po paru sekundach, a do tego nie włączały się przy zaciągniętym ręcznym, więc nie było raczej problemu, że chciałbym chwilę postać na włączonym zapłonie i bez świateł. U m0t0 mogłoby to być uciążliwe, więc może rzeczywiście przełącznik jednak jest...
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
No to masz "ficzera" . Poszukaj gdzieś w zasięgu rąk kierowcy jakiegoś przełączniczka, nie zawsze może być on na widoku, często bywa schowany. Tutaj jednak to zależy od fantazji montera, niemniej jednak powinien być wg mnie aby wyłączyć ten "system".
Ja sobie takiego ficzera w poprzednim aucie zafundowałem, ale wyłącznik w ogóle olałem, chociaż moduł miał wejście stosowne. Tyle że to była Avensiska, w której długie można było włączyć nawet przy przełączniku na "0" (oczywiście pod warunkiem świecenia krótkich). Jeśli poprzedni właściciel miał takie samo podejście jak ja, to pozostaje przekopać całą deskę rozdzielczą albo... przyzwyczaić się 8) .
Inna sprawa, że u mnie światła włączały się dopiero po odpaleniu silnika i to jeszcze po paru sekundach, a do tego nie włączały się przy zaciągniętym ręcznym, więc nie było raczej problemu, że chciałbym chwilę postać na włączonym zapłonie i bez świateł. U m0t0 mogłoby to być uciążliwe, więc może rzeczywiście przełącznik jednak jest...
No to u Ciebie Super_Be była jakaś wersja "for Maybach" z własnym CPU . Normalnie są montowane te bardziej upierdliwe wersje, gdzie czy chcesz czy nie masz światła równo z przekręconym kluczkiem, nieważne kiedy uruchomisz silnik.
Poprostu w fiacie bravo ktorego posiadam czegos takiego nie ma i mi to bardzo odpowiada. Jednak swiecace swiatla przy odpalaniu silnika skracaja zywotnosc samych zarowek, czego i tak chcialbym sie pozbyc bo na przyszly sezon letni zamontuje oryginalne xenony.
Poprostu w fiacie bravo ktorego posiadam czegos takiego nie ma i mi to bardzo odpowiada, a jednak swiecace swiatla przy odpalaniu silnika skracaja zywotnosc samych zarowek, czego i tak chcialbym ominac bo na przyszly sezon letni zamontuje oryginalne xenony.
W razie czego podjedź do jakiegoś elektryka, znajdzie i od razu usunie.
No to u Ciebie Super_Be była jakaś wersja "for Maybach" z własnym CPU . Normalnie są montowane te bardziej upierdliwe wersje, gdzie czy chcesz czy nie masz światła równo z przekręconym kluczkiem, nieważne kiedy uruchomisz silnik.
No ba, mój Maybach Avensis z potężnym 2.0D-4D zasługiwał na najnowszej generacji komponenty elektroniczne w technologii "coś więcej niż pojedynczy przekaźnik zamknięty w obudowie, która sugerowała wykorzystanie co najmniej jednego scalaka" :lol: . Jak szukałem takiego ustrojstwa na Allegro, to rzeczywiście najwięcej było takich - w cenach tak ok. 15-25 zł. Mój "awtomat" kosztował całe 40 zł :shock: , chociaż fakt, że takie z "opóźniaczem" zwykle się zaczynały w okolicach 100. A ja się uparłem na taki z racji posiadania diesla, trzymanego nieraz po kilka dni na zewnątrz, również w największe mrozy. Do tego rozrusznik był nie pierwszej świeżości, więc max power przy rozruchu był naprawdę mile widziany.
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Northeusz, tak tez zrobie, sam jeszcze zdejme oslone pod kierownica i zobacze jak nic nie bedzie wybiore sie gdzies octavka.
Pewnie, że jedź. Tym bardziej jak masz montować ksenony, to lepiej jak instalacja będzie sprawdzona. Lepiej, żeby ksenony nie były popodpinane pod różnych "pomocników"
Octavia wrocila od elektryka, jak to stwierdzil musiala wyjsc tak seryjnie, pytal sie mnie czy nie byla przeznaczona na rynek skandynawski bo dla niego instalacja jest jak z fabryki, nic nie znalazl... Jak myslicie Czy mozliwe abym mial takie cos fabrycznie? Czy jechac do nastepnego elektryka...
Może porównaj tablicę z bezpiecznikami, albo centralnej elektryki z kimś innym, może jakiś przekaźnik masz tam wstawiony. Pamiętam kiedyś w Vectrze B można było dokupić przekaźnik właśnie od wersji skandynawskiej dzięki czemu światła zaczynały działać jak u Ciebie...
Może porównaj tablicę z bezpiecznikami, albo centralnej elektryki z kimś innym, może jakiś przekaźnik masz tam wstawiony. Pamiętam kiedyś w Vectrze B można było dokupić przekaźnik właśnie od wersji skandynawskiej dzięki czemu światła zaczynały działać jak u Ciebie...
tablica z bezpiecznikami to poprostu skrzynka z bezpiecznikami? Jesli tak to zrobie zdjecia i wstawie tu na forum moze to cos pomoze. Ewentualnie czy moze to byc poprostu zmodyfikowany/inny przekaznik swiatel?
M0t0 nie mam pojęcia jak sprawa wygląda w O1, w O2 są 2 skrzynki bezpieczników i moduł centralnej elektryki gdzie dodatkowo są przekaźniki zamontowane...
MOtO elektryk mial racje samochod ma tak instalacje fabrycznie to zadne dokladane gadzety ja mieszkam w norwegii i w swojej skodzie mam tak samo wlasciwie wszystkie skody w skandynawii tak maja wiem na 100% ze np w audi mowie o starszych modelach samochody na rynek skandynawski mialy poprostu inny przelacznik swiatel
Tyle ze moja octavia byla kupiona w polsce, uzytkowana przez wlasciciela ktory mieszkal w niemczech, a do pracy jezdzil do danii... Uda sie sprawdzic w etce czym instalacja elektryczna w moim samochodzie rozni sie od innej octavi bez tego 'trybu skandynawskiego'?
sprobuje sie dowiedziec pracowalem do 2006 w seacie w norwegii i leon czy toledo II juz przychodzily z fabryki z takim systemem wlaczania swiatel sproboj moze podmienic wlacznik od innej octavii z tymi audi to przerabialem na wlasnej skorze 2 a4 sprowadzone z niemiec wymiana przelacznikow zalatwila sprawe wlaczania swiatel automatycznie po przekreceniu zaplonu
z ta dania to jakis trop moze kazal sobie cos wymienic w danii w skandynawii wszystkie starsze pojazy sa wyposazone w taki system wlaczania swiatel plus spryskiwacze reflektorow niezaleznie od tego czy samochod ma zwykle swiatla czy ksenony
Komentarz