[O2] Padła mechatronika w DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ibizal
    Classic
    • 2010
    • 8

    [O2] Padła mechatronika w DSG

    W Fordzie Focusie I kombi, lepsza wersja wyposażenia (nówka, wówczas rocznik 2000. W rodzinie od 2000 do 2008r) nadkola były wyłożone jakimś materiałem - prawie jak wykładziny w tańszych autach, krótkie włoski z tworzywa na plastikowej bazie (jakiś filc?) - rezultat - o wieeeeele cichsze odgłosy uderzających kamyków o nadkole. Jeśli ktoś powozi się po żwirówkach, grysach itp itd, to duża korzyść... myło się to normalnie Karcherem, może odrobinę trudniej niż gładki plastik ale nie było z tym problemów. Nie wiem czemu to takie rzadkie rozwiązanie, sprawdzało się.
  • mol
    Ambiente
    • 2009
    • 118

    #2
    [O2] Padła mechatronika w DSG

    Witam!
    W moim samochodzie padła mechatronika w DSG. Początkowo wyglądało to na sprzęgło ale po przesłaniu logów do fabryki zapadła decyzja o wymianie mechatroniki.
    Mam do Was pytanie - czy przy takiej czynności zostanie też wymieniony olej w skrzyni? Auto ma 56 tyś przebiegu więc upiekł bym 2 pieczenie na jednym ogniu ;-).
    Naprawa ma być wykonana w ramach gwarancji (szczęście w nie szczęściu skrzynia się popsuła na miesiąc przed jej końcem!)

    Komentarz

    • Psycho Dad
      Rider
      • 2009
      • 629

      #3
      czary mary hokus pokus ...i morele baks, na pewno w warsztacie jest ludek który odpowie lepiej na to pytanie , lub będziesz mógł kupić nowy olej a wymienią ci gratis przy okazji .
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Zalezy co dokladnie padlo. Czesc elektroniczna jest odkrecana z boku i nie ma raczej styku z olejem.

        Generalnie ciekawa sprawa, bo to bylby pierwszy pad DSG7 na forum :diabelski_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Nematode
          Ambiente
          • 2010
          • 139

          #5
          Re: Padła mechatronika w DSG

          Zamieszczone przez mol
          Witam!
          W moim samochodzie padła mechatronika w DSG. Początkowo wyglądało to na sprzęgło ale po przesłaniu logów do fabryki zapadła decyzja o wymianie mechatroniki.
          Mam do Was pytanie - czy przy takiej czynności zostanie też wymieniony olej w skrzyni? Auto ma 56 tyś przebiegu więc upiekł bym 2 pieczenie na jednym ogniu ;-).
          Naprawa ma być wykonana w ramach gwarancji (szczęście w nie szczęściu skrzynia się popsuła na miesiąc przed jej końcem!)
          Czy ze skrzynią działo się coś wcześniej czy po prostu z nienacka przestała działać?

          Komentarz

          • mol
            Ambiente
            • 2009
            • 118

            #6
            Objawy były takie:
            1. Przy ruszaniu skrzynia próbowała włączyć 2 bieg i następowała redukcja do biegu 1 - nazwałem to "dzień dobry" bo wykonywałem pokłon ku kierownicy ...
            2. Redukcja biegów następowała gwałtownie i poprzez szarpnięcia
            3. Czasami zmiana biegów była "nie płynna" (wyższe przełożenia)

            Miesiąc temu zapaliła mi się kontrolka "czek endzin" - zapalała się i gasła - łączenie 4 razy. Zapalała się właśnie przy redukcji z 2 na 1.

            Początkowo serwis wytypował sprzęgła do wymiany ale błąd który się pojawiał był bardzo podobny do błędu mechatroniki. Zrobiono dodatkowe testy i przesłali do "fabryki" - a oni na podstawie wyników stwierdzili że to mechatronika.

            Generalnie sami nie wiedzą czy mają przy okazji wymieniać olej ;-(

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              mol, w DSG7 nie ma przewidzianych wymian oleju ( rozumiem, że miałeś na myśli wymianę przy 60 tyś km. ). Część "mechatroniczna" jest zalana 1,0 l oleju hydraulicznego do układów wspomagania, a część "przekładniowa" 1,7 l oleju przekładniowego. Sprzęgła są suche ( bez oleju ). Wszystkie części są odseparowane, więc teoretycznie wymiana mechatroniki nie wymaga wymiany oleju w przekładni. Jednak na twoim miejscu nawet jak zdecydują w ASO, że nie wymieniają "na gwarancji" oleju to dopłać te 100 pln za olej i będziesz miał świeży.

              BTW. U mnie przebieg ok. 27kkm, szarpanie przy redukcji też występuje ( szczególnie na S jak zrzuca z 3 na 2 ), czasem potrafi też szarpnąć przy wyższych biegach. Na szczęście jeszcze ponad rok gwarancji więc nie oszczędzam tylko śmigam .
              Z ciekawości, w którym ASO zgłaszałeś, bo ja byłem z tym w dwóch i uważają, że wszystko jest OK. Może po twoim przypadku czegoś się nauczą, zanim coś więcej się rozpadnie...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • mol
                Ambiente
                • 2009
                • 118

                #8
                To jaki olej mam nabyć dla świętego spokoju?

                W DSG7 jest co 60 tyś wymiana oleju - tak zostałem poinformowany przez serwis i tak czytałem kiedyś na forum - czy coś się zmieniło w tym temacie?

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  mol, w DSG6 się zmienia

                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Generalnie ciekawa sprawa, bo to bylby pierwszy pad DSG7 na forum :diabelski_usmiech
                  i pewnie nie ostatni :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    mol, olej G 052 171 A2
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • krzysn
                      Rider
                      • 2007
                      • 515

                      #11
                      Słabo szukałeś :wink:
                      W DSG6 wymiana oleju co 60 tys, tam sprzęgła są chłodzone olejem. W DSG7 sprzęgła pracują na sucho, nie ma przewidzianej wymiany oleju (podobnie jak w manualnych skrzyniach)

                      Komentarz

                      • mol
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 118

                        #12
                        abstinent , serwis twierdzi że się wymienia olej ...
                        A dlaczego w DSG6 się wymienia a w DSG7 nie ?

                        Trochę to dla mnie nie zrozumiałe ... każdy olej się "zużywa" i traci swoje właściwości ...

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          mol, w DSG6 się wymienia, bo tam olej jest "uniwersalny" i przekładniowy i mechatroniczny i sprzęgłowy. Jak coś jest do wszystkiego to... trzeba to często wymieniać .
                          W DSG7 jest tak jak w zwykłym manualu. Może po jakiś 150 - 200 tyś / 4-5 latach warto olej wymienić, ale 60 tyś to chyba przesada. Niech serwis zajrzy jeszcze raz do instrukcji serwisowych albo zapyta SAP/VW.

                          BTW. Nowa mechatronika powinna przyjść z fabryki zalana już odpowiednią ilością oleju hydraulicznego.
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • mol
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 118

                            #14
                            krzysn, kowal 2002 dziękuje za wytłumaczenie ;-)
                            Poproszę serwis by łaskawie RTFM . Tak zostanie 1 tyś w kieszeni .... dziękuje !

                            To tak na koniec - może ktoś opisać co to jest mechatronika?
                            Czy dobrze "gdzieś" przeczytałem że jest to mechanizm odpowiedzialny za włączanie/zmianę biegów?

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              mol, daj tutaj lub na PW e-mail to podeślę Ci fajnego pdf-a.
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • mol
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 118

                                #16
                                poszło na PW.

                                Swoją drogą ciekawy jestem jak długo będzie trwała naprawa - bo w PL (w Poznaniu) nie ma części. Auto już 2 tydzień stoi w serwisie a ja pomykam Fabią HTP 60km ... po mieście daje radę ale tęsknie za swoim autem :lol:

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  kowal 2002, nie bądź taki i podziel się na forum :nono :P

                                  Komentarz

                                  • jacog
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 420
                                    • Felicia I (6U1)

                                    #18
                                    abstinent, kiedyś wszystkie SSP po polsku sciagałem z peba:


                                    Czy linki są ciagle aktywne nie sprawdze bo mi w robocie zablokowali domene peb.pl

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      jacog, podziękował

                                      nawet nie wiedziałem że takie cosik jest
                                      else mam, a to też się przyda pewnie :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      Pracuję...