W Fordzie Focusie I kombi, lepsza wersja wyposażenia (nówka, wówczas rocznik 2000. W rodzinie od 2000 do 2008r) nadkola były wyłożone jakimś materiałem - prawie jak wykładziny w tańszych autach, krótkie włoski z tworzywa na plastikowej bazie (jakiś filc?) - rezultat - o wieeeeele cichsze odgłosy uderzających kamyków o nadkole. Jeśli ktoś powozi się po żwirówkach, grysach itp itd, to duża korzyść... myło się to normalnie Karcherem, może odrobinę trudniej niż gładki plastik ale nie było z tym problemów. Nie wiem czemu to takie rzadkie rozwiązanie, sprawdzało się.
[O2] Padła mechatronika w DSG
Zwiń
X
-
[O2] Padła mechatronika w DSG
Witam!
W moim samochodzie padła mechatronika w DSG. Początkowo wyglądało to na sprzęgło ale po przesłaniu logów do fabryki zapadła decyzja o wymianie mechatroniki.
Mam do Was pytanie - czy przy takiej czynności zostanie też wymieniony olej w skrzyni? Auto ma 56 tyś przebiegu więc upiekł bym 2 pieczenie na jednym ogniu ;-).
Naprawa ma być wykonana w ramach gwarancji (szczęście w nie szczęściu skrzynia się popsuła na miesiąc przed jej końcem!)
-
-
Re: Padła mechatronika w DSG
Zamieszczone przez molWitam!
W moim samochodzie padła mechatronika w DSG. Początkowo wyglądało to na sprzęgło ale po przesłaniu logów do fabryki zapadła decyzja o wymianie mechatroniki.
Mam do Was pytanie - czy przy takiej czynności zostanie też wymieniony olej w skrzyni? Auto ma 56 tyś przebiegu więc upiekł bym 2 pieczenie na jednym ogniu ;-).
Naprawa ma być wykonana w ramach gwarancji (szczęście w nie szczęściu skrzynia się popsuła na miesiąc przed jej końcem!)
Komentarz
-
-
Objawy były takie:
1. Przy ruszaniu skrzynia próbowała włączyć 2 bieg i następowała redukcja do biegu 1 - nazwałem to "dzień dobry" bo wykonywałem pokłon ku kierownicy ...
2. Redukcja biegów następowała gwałtownie i poprzez szarpnięcia
3. Czasami zmiana biegów była "nie płynna" (wyższe przełożenia)
Miesiąc temu zapaliła mi się kontrolka "czek endzin" - zapalała się i gasła - łączenie 4 razy. Zapalała się właśnie przy redukcji z 2 na 1.
Początkowo serwis wytypował sprzęgła do wymiany ale błąd który się pojawiał był bardzo podobny do błędu mechatroniki. Zrobiono dodatkowe testy i przesłali do "fabryki" - a oni na podstawie wyników stwierdzili że to mechatronika.
Generalnie sami nie wiedzą czy mają przy okazji wymieniać olej ;-(
Komentarz
-
-
mol, w DSG7 nie ma przewidzianych wymian oleju ( rozumiem, że miałeś na myśli wymianę przy 60 tyś km. ). Część "mechatroniczna" jest zalana 1,0 l oleju hydraulicznego do układów wspomagania, a część "przekładniowa" 1,7 l oleju przekładniowego. Sprzęgła są suche ( bez oleju ). Wszystkie części są odseparowane, więc teoretycznie wymiana mechatroniki nie wymaga wymiany oleju w przekładni. Jednak na twoim miejscu nawet jak zdecydują w ASO, że nie wymieniają "na gwarancji" oleju to dopłać te 100 pln za olej i będziesz miał świeży.
BTW. U mnie przebieg ok. 27kkm, szarpanie przy redukcji też występuje ( szczególnie na S jak zrzuca z 3 na 2 ), czasem potrafi też szarpnąć przy wyższych biegach. Na szczęście jeszcze ponad rok gwarancji więc nie oszczędzam tylko śmigam .
Z ciekawości, w którym ASO zgłaszałeś, bo ja byłem z tym w dwóch i uważają, że wszystko jest OK. Może po twoim przypadku czegoś się nauczą, zanim coś więcej się rozpadnie...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
mol, w DSG6 się wymienia, bo tam olej jest "uniwersalny" i przekładniowy i mechatroniczny i sprzęgłowy. Jak coś jest do wszystkiego to... trzeba to często wymieniać .
W DSG7 jest tak jak w zwykłym manualu. Może po jakiś 150 - 200 tyś / 4-5 latach warto olej wymienić, ale 60 tyś to chyba przesada. Niech serwis zajrzy jeszcze raz do instrukcji serwisowych albo zapyta SAP/VW.
BTW. Nowa mechatronika powinna przyjść z fabryki zalana już odpowiednią ilością oleju hydraulicznego.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz