Spy foto ...
Jazda na 205/55 r16 VS 195/65 r15 rożnice w PROWADZENIU.
Zwiń
X
-
Jazda na 205/55 r16 VS 195/65 r15 rożnice w PROWADZENIU.
Witam mam pytanie , czy ktos kto juz zmienił oponki z letnich na zimowe, i moze cos napisac (swoje wrazenie) w roznicy jazdy na wyzszych oponach?? Pokonywanie zakretow, kolein , nierownosci, pochyłosci drogi, jazda Z i BEZ obciazenia(npasażer, 2 i wiecej , załadowany bagaznik). Jak to u was wyglada?? Sprawa dosc pilna prosze o odpowiedzi.
PS: nie bardzo pamietam, bo podobny temat juz był kiedys poruszany jednak jakos nie idzie mi go znalezsc, byc może był on "podczepiony" pod inny temat. Dzieki
-
-
jak dla mnie 98% populacji kierowców nie wiedząc wcześniej jakie mają założone opony nie będzie w stanie odróżnić prowadzenia, a te 2% pozostałych to nigdy w życiu nie założy czegoś tak małego jak 195/65/R15.
(o ile ma możliwość założenia czegoś szerszego)Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
dla mnie różnica kolosalna :!:
oczywiście na korzyść 16'' :P
być może dla tego że zimowe mam frigo, które zbytni nie grzeszą jakością prowadzenia etc
no i jeszcze jedna sprawa, mianowicie do takiego porównania trzeba by było mieć dwa takie same komplety w danych rozmiarach
bo wiadomo, opona oponie nie równa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin ChlebojadWitam mam pytanie , czy ktos kto juz zmienił oponki z letnich na zimowe, i moze cos napisac (swoje wrazenie) w roznicy jazdy na wyzszych oponach??Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin ChlebojadZamieszczone przez abstinentdla mnie różnica kolosalna
-lepsze prowadzenie samochodu
-trzymanie na zakrętach
-o wiele lepsza reakcja na ruch kierownicą, do tego mam tuleje od cupry więc jest bajka w tej sprawie
-jest sztywniej (to akurat lubię)
-większa przyczepność
-ładniej wygląda :P
i jeszcze pewnie coś się znajdzie
Komentarz
-
-
Abstinent sporo głupot pisze.
Różnice są minimalne. Na 195 kach auto minimalnie gorzej się prowadzi na suchym i wilgotnym asfalcie (ale mało kto to praktycznie odczuje na standardowym zawieszeniu - o przewadze miękkiego zawieszenia w zimę było już pisane) Na 195 jest natomiast lepsza na śniegu trakcja i sterowność, mniejsza podatność na aquaplaning w koleinach wypełnionych wodą i na breji śniegowo-wodnej. Mniejsze jest też ryzyko uszkodzenia felgi. Większy jest natomiast komfort. Niemiecki ADAC zaleca na zimę zakładać możliwe wąskie opony (homologowane do danego auta)
Rekin chlebojad: jeśli masz taki zestaw kół to jest bardzo dobrze.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentw moim poprzednim poście porównałem mój zestaw opon w takich samych warunkach godowych a konkretnie suchy ładny asfalt
Komentarz
-
-
Wyciągnąłeś już wnioski?Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin Chlebojadi własciwie o to chodziło, wiadomo że opony maja swoje przeznaczenie i zachowanie ich w roznych warunkach moze sie roznic, mi najbardziej zalezało na porownaniu wysokosci opon i roznicy w prowadzeniu, czy to beda opony letnia-letnia czy letnia-zimowa nie ma to wiekszego znaczenia. Generalnie rozchodzi sie o wysokosc i jazda na "balonie" 195.
i myślę że ma znaczenie, bo gdyby założyć to co mam na lato czyli Michelin Primacy HP i Bravuris 2 w 15'' to te różnice mogą być już tak nie odczuwalne
różnice najbardziej wyczuwalne są są po zmianie lato/zima - zima/lato
Komentarz
-
-
Wczoraj wymieniłem komplet kół letni (Bridgestone Turanza 205/55R16) na zimowy (Continental TS830 195/65R15) pompując 0,02 MPa więcej niż zalecane.
Przy wyższych prędkościach bardziej odczuwalne jest myszkowanie auta i konieczność częstszej korekty kierunku jazdy. Wynika to z bardziej miękkiej mieszanki i innej rzeźby bieżnika, wyższego profilu opony i ciśnienia trochę powyżej wartości zalecanej.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
15 jedynie będzie lepsza na polnej drodze, w lesie i na budowie gdzie dziury w drodzę sięgają pół metra :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
bierz 205/55/16
będziesz zadowolony
moim zdaniem optymalny rozmiar komfort, prowadzenie, wyglądkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Ja mam porównanie 195/65/15 z 215/45/17 to ja wolę na 17 jechać auto dobrze się trzyma drogi jest twardsze takie coś mi pasuje a na 15 pływa i już 2 razy na małym rondzie przydriftowałem nieumyślnie dobrze że nic się nie stało. Ale zależy jak kto jeździ i po czym jeździ. generalnie jeśli chodzi o wygląd na pewno lepiej wyglada na 16 niż na 15 a najlepiej na 17 i wyżej
Komentarz
-
-
po zmianie na zimówki mogę powiedzieć że wg moich odczuć, 15tka to balon i szybsza jazda na łuku może być problematyczna. Tego problemu nie odczuwam w takim stopniu na 16tce którą obecnie posiadam. 17tki natomiast zbytnio się kleją do nawierzchni i samochód jest mułowaty. Jednakże wszystkie te spostrzeżenia są subiektywne i jak ktoś ma możliwość to niech próbuję się przejechać na oponach o których myśli. 15tki są tanie jak barszcz, pytanie czy warto iść w 15tki.
Komentarz
-
-
Nie jestem ani niedzielnym kierowcą ani też sportowcem - jeżdzę na letnich 205/16.
Zimą zakłądam 195/15 i dla mnie jest to właśnie optymalny wybór pod względem ceny i możliwości (oczywiście dla silnika max. 122 KM, przy silniejszym nie polecam 195/15).
Zimą przyjemnie jezdzi się po dziurawych miejskich drogach i przy niedużych prędkościach. Niestety z chwilą wyjazdu na drogę ekspresową albo autostradę szczególnie w cieplejsze dni - marzy sie już się niższy profil. Prowadzenie wtedy wymaga większego skupienia i niestety trzeba pamiętać na czym się jedzie. Ja na zimę programuje sobie "pikacz" ostrzegający o przekroczeniu 140km/h w MAXIDOT.
Komentarz
-
Komentarz