Jazda na 205/55 r16 VS 195/65 r15 rożnice w PROWADZENIU.
Witam mam pytanie , czy ktos kto juz zmienił oponki z letnich na zimowe, i moze cos napisac (swoje wrazenie) w roznicy jazdy na wyzszych oponach?? Pokonywanie zakretow, kolein , nierownosci, pochyłosci drogi, jazda Z i BEZ obciazenia(npasażer, 2 i wiecej , załadowany bagaznik). Jak to u was wyglada?? Sprawa dosc pilna prosze o odpowiedzi.
PS: nie bardzo pamietam, bo podobny temat juz był kiedys poruszany jednak jakos nie idzie mi go znalezsc, byc może był on "podczepiony" pod inny temat. Dzieki
jak dla mnie 98% populacji kierowców nie wiedząc wcześniej jakie mają założone opony nie będzie w stanie odróżnić prowadzenia, a te 2% pozostałych to nigdy w życiu nie założy czegoś tak małego jak 195/65/R15.
(o ile ma możliwość założenia czegoś szerszego)
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
dla mnie różnica kolosalna :!:
oczywiście na korzyść 16'' :P
być może dla tego że zimowe mam frigo, które zbytni nie grzeszą jakością prowadzenia etc
no i jeszcze jedna sprawa, mianowicie do takiego porównania trzeba by było mieć dwa takie same komplety w danych rozmiarach
bo wiadomo, opona oponie nie równa
ja tak jeżdżę od 3 lat, (16 i 15 continental) i powiem szczerze, że przy moim stylu jazdy nie odczuwam jakiś większych różnic w prowadzeniu samochodu.....
Witam mam pytanie , czy ktos kto juz zmienił oponki z letnich na zimowe, i moze cos napisac (swoje wrazenie) w roznicy jazdy na wyzszych oponach??
Sporo dziur na drodze znikło to po pierwsze. Spalanie nie spadło, nawet poskoczyło. Jak jeździsz normalnie bez szaleństw to różnicy nie ma specjalnej. Hamowanie gorsze.
TZN: mi bardziej chodzi czy auto pływa bardziej (tzn: zdecydowanie) czy jest bardziej czy mnie podatne na pochyłosci (co sie wiaze z kontrowaniem) itd. Bo jazdo jako jazda po prostej jest niemal identyczna.
a mogł bys abstinent, cos blizej w tym temacie?? bardziej wgłebiajac sie w szczegoły?? Dzieki
pewnie że mogę
-lepsze prowadzenie samochodu
-trzymanie na zakrętach
-o wiele lepsza reakcja na ruch kierownicą, do tego mam tuleje od cupry więc jest bajka w tej sprawie
-jest sztywniej (to akurat lubię)
-większa przyczepność
-ładniej wygląda :P
Abstinent sporo głupot pisze.
Różnice są minimalne. Na 195 kach auto minimalnie gorzej się prowadzi na suchym i wilgotnym asfalcie (ale mało kto to praktycznie odczuje na standardowym zawieszeniu - o przewadze miękkiego zawieszenia w zimę było już pisane) Na 195 jest natomiast lepsza na śniegu trakcja i sterowność, mniejsza podatność na aquaplaning w koleinach wypełnionych wodą i na breji śniegowo-wodnej. Mniejsze jest też ryzyko uszkodzenia felgi. Większy jest natomiast komfort. Niemiecki ADAC zaleca na zimę zakładać możliwe wąskie opony (homologowane do danego auta)
Rekin chlebojad: jeśli masz taki zestaw kół to jest bardzo dobrze.
Rekin Chlebojad, nie powinno być najgorzej, nie przejmuj się, mimo, że moje doświadczenia z 15" nie były najlepsze (w BXE) - auto było nerwowe, słabo hamowało, słabo skręcało itp. Na 16" ubiegłą zimę jeździło mi się dobrze. Opony Conti TS 830P.
zaczynacie porównywać prowadzenie w różnych warunkach(woda, śnieg) :idea:
w moim poprzednim poście porównałem mój zestaw opon w takich samych warunkach pogodowych a konkretnie suchy ładny asfalt :P
w moim poprzednim poście porównałem mój zestaw opon w takich samych warunkach godowych a konkretnie suchy ładny asfalt
i własciwie o to chodziło, wiadomo że opony maja swoje przeznaczenie i zachowanie ich w roznych warunkach moze sie roznic, mi najbardziej zalezało na porownaniu wysokosci opon i roznicy w prowadzeniu, czy to beda opony letnia-letnia czy letnia-zimowa nie ma to wiekszego znaczenia. Generalnie rozchodzi sie o wysokosc i jazda na "balonie" 195.
i własciwie o to chodziło, wiadomo że opony maja swoje przeznaczenie i zachowanie ich w roznych warunkach moze sie roznic, mi najbardziej zalezało na porownaniu wysokosci opon i roznicy w prowadzeniu, czy to beda opony letnia-letnia czy letnia-zimowa nie ma to wiekszego znaczenia. Generalnie rozchodzi sie o wysokosc i jazda na "balonie" 195.
w moim przypadku letnia-zimowa
i myślę że ma znaczenie, bo gdyby założyć to co mam na lato czyli Michelin Primacy HP i Bravuris 2 w 15'' to te różnice mogą być już tak nie odczuwalne
różnice najbardziej wyczuwalne są są po zmianie lato/zima - zima/lato
Wczoraj wymieniłem komplet kół letni (Bridgestone Turanza 205/55R16) na zimowy (Continental TS830 195/65R15) pompując 0,02 MPa więcej niż zalecane.
Przy wyższych prędkościach bardziej odczuwalne jest myszkowanie auta i konieczność częstszej korekty kierunku jazdy. Wynika to z bardziej miękkiej mieszanki i innej rzeźby bieżnika, wyższego profilu opony i ciśnienia trochę powyżej wartości zalecanej.
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Ja mam porównanie 195/65/15 z 215/45/17 to ja wolę na 17 jechać auto dobrze się trzyma drogi jest twardsze takie coś mi pasuje a na 15 pływa i już 2 razy na małym rondzie przydriftowałem nieumyślnie dobrze że nic się nie stało. Ale zależy jak kto jeździ i po czym jeździ. generalnie jeśli chodzi o wygląd na pewno lepiej wyglada na 16 niż na 15 a najlepiej na 17 i wyżej
po zmianie na zimówki mogę powiedzieć że wg moich odczuć, 15tka to balon i szybsza jazda na łuku może być problematyczna. Tego problemu nie odczuwam w takim stopniu na 16tce którą obecnie posiadam. 17tki natomiast zbytnio się kleją do nawierzchni i samochód jest mułowaty. Jednakże wszystkie te spostrzeżenia są subiektywne i jak ktoś ma możliwość to niech próbuję się przejechać na oponach o których myśli. 15tki są tanie jak barszcz, pytanie czy warto iść w 15tki.
Nie jestem ani niedzielnym kierowcą ani też sportowcem - jeżdzę na letnich 205/16.
Zimą zakłądam 195/15 i dla mnie jest to właśnie optymalny wybór pod względem ceny i możliwości (oczywiście dla silnika max. 122 KM, przy silniejszym nie polecam 195/15).
Zimą przyjemnie jezdzi się po dziurawych miejskich drogach i przy niedużych prędkościach. Niestety z chwilą wyjazdu na drogę ekspresową albo autostradę szczególnie w cieplejsze dni - marzy sie już się niższy profil. Prowadzenie wtedy wymaga większego skupienia i niestety trzeba pamiętać na czym się jedzie. Ja na zimę programuje sobie "pikacz" ostrzegający o przekroczeniu 140km/h w MAXIDOT.
Komentarz