[O1] Skutki wymiany czujnika temperatury

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zibi72
    Classic
    • 2012
    • 22

    [O1] Skutki wymiany czujnika temperatury

    Zamiana 2.0 TDI 2004r na 2.0 TDI 2008r i generalnie OII na OII jest jakaś dziwna i pozbawiona dla mnie większego sensu. Gdyby tak inny samochód, nowa Octa lub Superb, ale używany samochód na używany samochód z całym bagażem ryzyk i tdi na tdi.

    Nie jestem w stanie zrozumieć takich deali, absolutnie nie, a zwłaszcza w takim dzikim kraju jakim jest Polska, gdzie używane samochody strach kupować. :confused
  • alxxx
    RS
    • 2010
    • 1823
    • Octavia I (1U2)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    [O1] Skutki wymiany czujnika temperatury

    Witam ponownie wszystkich

    Wymieniłem jakiś czas temu czujnik temp cieczy poniważ stary mi wyrzucał zwarcie do plusa ale temp pokazywal. W każdym razie kupiłem oryginał ~60zł. I po tym dopoki było 10-15st fajnie wisiało 90 chociaz jak sie gdzies z górki zjeżdzało to spadała temp. W tej chwili nie zagrzeje w trasie auta bardziej niz <~80-85> w warunkach miejskich jest ładnie 90 cały czas.
    Dodam jeszcze, że nie mam plastikowej pokrywy silnika ponieważ padła ofiarą innych prac, mieliście takie objawy? Czy z czasem czujniki zwiększają swoją odchyłke tolerancji? w sensie że pokazują przybliżoną temp i wtedy wisi 90st cały czas?

    Osłona już zamówiona tak ze założe w przyszłym tyg jak przyjdzie do mnie i bede widział co jest:P
    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

    Komentarz

    • Krzylu
      Rider
      • 2008
      • 256

      #3
      W tej chwili nie zagrzeje w trasie auta bardziej niz <~80-85>
      Wskazówka nie stoi pionowo?jest przed tzw '90'stopniami?
      Jeśli tak to ciekawe co będzie jak przyjdzie minusowa temperatura,może termostat ci klęczy?

      Komentarz

      • marcinlomza83
        Drive
        • 2009
        • 94

        #4
        u mnie po wymainie na nowy ( orgyniał ) pokazywał 85 stopni, po reklamacji i wymianie na kolejny wszystko wrociło do normy ( 90 st. ) także możesz podejrzewać że kupiłeś już padnięty czujnik:/

        Komentarz

        • s1
          Ambiente
          • 2010
          • 185

          #5
          u mnie było bardzo podobnie, wygląda mi to na termostat, najlepiej podłacz vaga

          Komentarz

          • Dareckif
            Drive
            • 2008
            • 93

            #6
            wymień termostat bo prawdopodobnie puszcza płyn na duży.

            Komentarz

            • Polon
              Rider
              • 2010
              • 315

              #7
              Na 100 procent termostat. Też tak miałem w swoim poprzednim aucie.
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                wszystko ok. Pytam ponieważ autko łapie normalnie temperature. Tylko nie może się dogrzać (oczywiście patrząc po wskazaniu z licznika). Moze jutro gdzieś pojade tak żeby chwycił temp i wtedy sprawdzę vagiem co tam pokazuje z kompa
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • soszek81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1245

                  #9
                  alxxx - mam podobne objawy od kiedy temp spadły w okolice 0st. Myślałem że to przez brak osłon pod silnikiem (rozpadły się latem), założyłem nowe w tym tygodniu - jest ciut lepiej, ale stabilnych 90st na szafie nie mam. Zrobię jeszcze ze dwie traski i poobserwuję.
                  Też stawiam na termostat, zwłaszcza jeśli temp spadną a wskazania jeszcze zmaleją.
                  Tak czy siak to pryszcz z wymianą termostatu.
                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                  Komentarz

                  • alxxx
                    RS
                    • 2010
                    • 1823
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                    #10
                    Właśnie ogarnąłem temat jak to leci z wymianą. Może i macie racje.. bo jak dziś jechałem to na biegu z górki spadło jeszcze poniżej 80.. tak ze może faktycznie silnik być niedogrzany a chłodniczka robi swoje. Objaw mógł niewystępować dopóki było ciepło. a robiłem kpl rozrzad we wrześniu, więc po zalaniu nowego płynu mógł termostat zacząć szaleć - dość częsta sprawa.
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz

                    • Polon
                      Rider
                      • 2010
                      • 315

                      #11
                      Co Wy z tym VAG-iem? Nie dostaniecie komunikatu "Uszkodzony termostat - nie domyka się na zimnym silniku".
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • looker
                        RS
                        • 2008
                        • 1886
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        #12
                        Polon, no tak ale już porównanie wskazań pewnych grup (np.007) na zimnym i ciepłym silniku daje już coś do myślenia :wink:
                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          a więc..


                          jest wahler - jest zabawa tzn temperatura. Kupiłem dziś, poświęciłem te pół godziny i sterczy (wskazówka) w pionie aż miło przy okazji wymieniłem płyn. po przejechaniu ~30 km zczytałem co dokładnie czujnik podaje no i pokazalo 86st.

                          Nie sprawdzałem na starym termostacie ile stopni bylo konkretnie ale to nawet lepiej, wole nie wiedziec Zrobiłem test starego i sie biedak niedomykał.
                          Sprawa załatwiona
                          miłego weekendu wszystkim
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • soszek81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1245

                            #14
                            looker - dokładnie.
                            Dziś jak jeździłem to silnik wszedł na 90st na blacie i tak był już podczas jazdy. Styl - PSJ acz nie przesadny, odcinki 2x20km. I bądź tu mądry?
                            Była O1 kombi ALH++ 150/340
                            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                            Komentarz

                            • alxxx
                              RS
                              • 2010
                              • 1823
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              #15
                              Moja też wchodziła, po pewnym czasie jak dostawała lepiej w palnik. Ja wymieniłem ten termostat. Może spróbuj i Ty..
                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                              Komentarz

                              • soszek81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1245

                                #16
                                Zobaczę jeszcze w poniedziałek na trasie (450km w obie strony).
                                Na razie mnie mnie ten temat nie dręczy za bardzo
                                Edit: podeślesz link jak to wymienić samemu?
                                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                Komentarz

                                • alxxx
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1823
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                  #17
                                  Miałem zrobić fotostory, ale było mi troche zimno więc sobie odpuściłem.

                                  Kupujesz termostat z uszczelką nr wg katalogu: 044121113.

                                  1. Trzeba spuścic płyn z układu chłodzenia - technika dowolna (logika wskazuje użycie zaworka na dole chłodnicy po stronie kierowcy (od komory silnika) :lol:
                                  2. masz pewność że masz pusty układ to lecisz sobie po dolnym wężu od chłodnicy i dochodzisz do króćca przykręconego do silnika dwiema śrubami '10' zewnęrzna strona śruby natomiast wśrodku imbus (chyba 6)
                                  3. odkręcasz go - wychodzi króciec i widzisz termostat.
                                  4. Wyciągasz stary termostat, przyjrzyj się uszczelce żeby później dobrze założyć nową i żeby Ci przypadkiem nie uciekła chociaż wg. mnie to ciężko żeby ona sama zwiała ze swojego miejsca podczas zakręcania.
                                  5. Skręcasz wszystko, upewniasz się że wszystko zakręciłeś (układ szczelny) - zalewasz płyn
                                  6. Tescik czy wszystko jest ok..

                                  Cieszysz się dobrze dogrzanym szkodnikiem

                                  W razie czego cykne Ci fotki gdzie czego szukać, bo nie mam osłony na silniku to nie ma problemu z odkręcaniem
                                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                  Komentarz

                                  Pracuję...