Zauważyłem u siebie że drga mi rolka napinacza paska wielorowkowego. Co prawda drga nie specjalnie mocno i tylko na niskich obrotach ale wiem że nie powinno. Przeczesałem fora i tematy i wyszedłem z założenia, że przynajmniej diagnozę przyczyn drgania wykonam we własnym zakresie - sprawdzenie rolki napinacza i sprzęgiełko. Teoria wygląda bardzo zachęcająco. Problem pojawia się przy próbie na żywo.
Mój silnik to ALH z klimatyzacją. Wg teorii aby poluzować pasek trzeba kluczem 16 założyć dźwignię na uchu napinacza i pociągnąć. U mnie jakoś ciężko tego dokonać zw na konieczność zdjęcia fragmentu dolotu a potem... i tak brakuje miejsca żeby w ogóle włożyć klucz zw na aluminiowy blok układu wspomagania który uniemożliwia założenie klucza. Innymi słowy: dlaczego każdy pisze że to takie proste gdy ja mam tam tak ciasno jak w d... i nawet ciężko tam włożyć rękę... A może któś zna jakiś knif na to... ?
Z góry dzięki za pomoc
DOBRY klucz 16 oczkowy. Zdejmujesz osłonę plastikową i od dołu odciągasz napinacz. Ściągasz pasek, zakładasz nowy po czym znowu odciągasz napinacz i po sprawie.
Mam taki sam silnik i też z klimą także wiem o czym mówię
Mówię oczywiście o wymianie z wykorzystaniem kanału
Dobieranie się do tego od dołu zmienia zupełnie postać rzeczy... W sumie nie było widać że od dołu jest więcej miejsca ale jeśli kolega tak mówi to tak musi być. Nie omieszkam sam sprawdzić i dać znać
sprawdz sobie przy okazji sprzegło jednokierunkowe alternatora, u mnie sie ostatnio wysypało. troche było pier... z wymianą bo trzeba zdemontowac alternator a to jest juz sztuka ( bez rozkrecania połowy osprzetu)
potwierdzam ze dostep z dołu jest lepszy niz z góry
sprawdz sobie przy okazji sprzegło jednokierunkowe alternatora, u mnie sie ostatnio wysypało...
Co się dzieje z tymi sprzęgłami?
Psują się.
Proste, to jest część która pracuje non stop i ma prawo wkońcu paść. Rozmawiałem z mechanikiem to mówi ze z reguły wymiania oryginał sprzęgiełko ludziom kolo 200000 km. Wiadomo, że ta granica jest względna
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
ja wymieniałem przy 170000. (najpierw dziwny dzwiek z okolic alternatora- "popiskiwanie" jakies 200- 300 km a potem sie rozleciało. tyle szczescia ze pasek sie nie zerwał i dało sie dojechac do garazu)
Oj bardzo względna u mnie padło po 100 tyś Pierwszym objawem u mnie było nazwę to pulsowaniem wspomagania a zaraz potem migająca kontrolka ładowania i sprzęgiełko odpadło . Dojazd do domu odbywał się już bez paska
Komentarz