[O1] wymiana paska alternarora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • devilzary
    Classic
    • 2012
    • 14

    [O1] wymiana paska alternarora

    Witam,

    Warszawa Płowiecka - rabat działa, płatność kartą bez problemu.

    Dziękuję i pozdrawiam.
  • greglow
    Drive
    • 2011
    • 42

    #2
    [O1] wymiana paska alternarora

    Witam

    Zauważyłem u siebie że drga mi rolka napinacza paska wielorowkowego. Co prawda drga nie specjalnie mocno i tylko na niskich obrotach ale wiem że nie powinno. Przeczesałem fora i tematy i wyszedłem z założenia, że przynajmniej diagnozę przyczyn drgania wykonam we własnym zakresie - sprawdzenie rolki napinacza i sprzęgiełko. Teoria wygląda bardzo zachęcająco. Problem pojawia się przy próbie na żywo.

    Mój silnik to ALH z klimatyzacją. Wg teorii aby poluzować pasek trzeba kluczem 16 założyć dźwignię na uchu napinacza i pociągnąć. U mnie jakoś ciężko tego dokonać zw na konieczność zdjęcia fragmentu dolotu a potem... i tak brakuje miejsca żeby w ogóle włożyć klucz zw na aluminiowy blok układu wspomagania który uniemożliwia założenie klucza. Innymi słowy: dlaczego każdy pisze że to takie proste gdy ja mam tam tak ciasno jak w d... i nawet ciężko tam włożyć rękę... A może któś zna jakiś knif na to... ?
    Z góry dzięki za pomoc

    Komentarz

    • ulysse
      Rider
      • 2010
      • 496

      #3
      Kolego dobrze piszą, że jest prosto

      DOBRY klucz 16 oczkowy. Zdejmujesz osłonę plastikową i od dołu odciągasz napinacz. Ściągasz pasek, zakładasz nowy po czym znowu odciągasz napinacz i po sprawie.

      Mam taki sam silnik i też z klimą także wiem o czym mówię

      Mówię oczywiście o wymianie z wykorzystaniem kanału

      Komentarz

      • greglow
        Drive
        • 2011
        • 42

        #4
        dzięki bardzo za info

        Dobieranie się do tego od dołu zmienia zupełnie postać rzeczy... W sumie nie było widać że od dołu jest więcej miejsca ale jeśli kolega tak mówi to tak musi być. Nie omieszkam sam sprawdzić i dać znać

        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          Koledzy dobrze prawią, klucz oczkowy ale niezbyt długi od spodu pracujesz i masz w chwile po robocie!
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • sion
            Classic
            • 2011
            • 37

            #6
            Potwierdzam -> robić to od dołu

            Komentarz

            • adamadam
              Drive
              • 2008
              • 45

              #7
              sprawdz sobie przy okazji sprzegło jednokierunkowe alternatora, u mnie sie ostatnio wysypało. troche było pier... z wymianą bo trzeba zdemontowac alternator a to jest juz sztuka ( bez rozkrecania połowy osprzetu)

              potwierdzam ze dostep z dołu jest lepszy niz z góry
              adamadam

              Komentarz

              • Polon
                Rider
                • 2010
                • 315

                #8
                Zamieszczone przez adamadam
                sprawdz sobie przy okazji sprzegło jednokierunkowe alternatora, u mnie sie ostatnio wysypało...
                Co się dzieje z tymi sprzęgłami?
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Polon
                  Zamieszczone przez adamadam
                  sprawdz sobie przy okazji sprzegło jednokierunkowe alternatora, u mnie sie ostatnio wysypało...
                  Co się dzieje z tymi sprzęgłami?
                  Psują się.

                  Proste, to jest część która pracuje non stop i ma prawo wkońcu paść. Rozmawiałem z mechanikiem to mówi ze z reguły wymiania oryginał sprzęgiełko ludziom kolo 200000 km. Wiadomo, że ta granica jest względna
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • adamadam
                    Drive
                    • 2008
                    • 45

                    #10
                    ja wymieniałem przy 170000. (najpierw dziwny dzwiek z okolic alternatora- "popiskiwanie" jakies 200- 300 km a potem sie rozleciało. tyle szczescia ze pasek sie nie zerwał i dało sie dojechac do garazu)

                    pozdr
                    adamadam

                    Komentarz

                    • tryton
                      Elegance
                      • 2008
                      • 935

                      #11
                      Zamieszczone przez alxxx
                      Wiadomo, że ta granica jest względna
                      Oj bardzo względna u mnie padło po 100 tyś Pierwszym objawem u mnie było nazwę to pulsowaniem wspomagania a zaraz potem migająca kontrolka ładowania i sprzęgiełko odpadło . Dojazd do domu odbywał się już bez paska

                      Komentarz

                      Pracuję...