[O2] TDI 170PS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rob555
    Rider
    • 2006
    • 748

    #26
    Co ma wymiana N75 do krecenia sztanga?? Jesli nic nie bylo przy niej ruszane to niech tak zostanie!
    Objawem zasyfienia pompek piezoelektrycznych jest wlasnie przesuniecie calego wykresu w dol i w prawo. Auto ospalej reaguje na gaz ma mniejszy moment wiecej pali...koni mniej.

    Najprosciej to sprawdzic na hamowni z diagnostyka komputerowa. Jesli wszystkie czujniki dobrze mierza, jest doladowanie, idzie zadana dawka paliwa a mocy brak to juz masz odp
    pozdrawiam

    Diagnostyka i tuning
    hybrydowe wtryski i turbiny
    programy na ulice jak i do sportu

    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
    www.tune-up.pl

    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

    Komentarz

    • Adamxa
      Drive
      • 2011
      • 57

      #27
      a jak moge sprawdzić prawidłowe działanie wtrysków ?
      jest to mój pierwszy tdi , i zawsze myślałem ze problemy z wtryskami zaczynają się wtedy kiedy auto gaśnie słabo odpala itd

      Komentarz

      • sesik
        RS
        • 2006
        • 2165

        #28
        Zamieszczone przez piramida
        Zamieszczone przez Adamxa
        piramida, to było by najlepsze rozwiązanie , ale na razie brak funduszy , może kiedyś ,
        dodam że tak jak sesik napisał że na jałowym biegu nie wkręcisz motorowni na wysokie obroty, u mnie też tak jest i nie masz się co martwić, jest jeszcze jeden patent na odmulenie auta, weż go dobrze rozgrzej i przegoń gdzieś solidnie po autostradzie moze mu sie polepszy :wink:
        To Cię zdziwię ja na biegu jałowym mogę dojść do odcinki, przy wciśniętym sprzęgle 3 tyś nie przekroczę :szeroki_usmiech Dlatego pisałem że to LC jest ;p BMN ma swoje zalety

        rob555 dobrze pisze, że mogą się kończyć pompki.
        Best ET = 13.666
        Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
        PerfectService by DGW

        http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
        http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

        Komentarz

        • rob555
          Rider
          • 2006
          • 748

          #29
          Zamieszczone przez Adamxa
          a jak moge sprawdzić prawidłowe działanie wtrysków ?
          jest to mój pierwszy tdi , i zawsze myślałem ze problemy z wtryskami zaczynają się wtedy kiedy auto gaśnie słabo odpala itd
          Jak sprawdzic masz powyzej napisane. Hamownia + logi.
          Mozesz tez je wyslac do Siemensa celem sprawdzenia ale to .... ekonomicznie nieoplacalne.
          Obawiam sie ze pompiarze w PL tez nie maja miarodajnych urzadzen do tego typu pompek.

          Jeszcze nie poznales ciekawszej strony piezoelektrykow siemensa
          Wyobraz sobie zapakowane auto wyjazd z rodzina i w tunelu pod alpami nagle mrugnie Ci kontrolka swiec zarowych i auto bez ostrzezenia zgasnie. Co wiecej juz bez ingerencji mechanicznej wiecej nie zapali :twisted:
          Nie bedzie wczesniej zadnego szarpania, bujania czy takich tam. Po prostu cyk i laweta


          Ja moim klientom radze zawsze w podroz jedna sprawna pompke w bagazniku trzymac :diabelski_usmiech
          pozdrawiam

          Diagnostyka i tuning
          hybrydowe wtryski i turbiny
          programy na ulice jak i do sportu

          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
          www.tune-up.pl

          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Ceweczka we wtrysku robi zwarcie i jest kapa.

            Zapobiegliwi woza juz na zapas wtrysk i narzedzia w bagazniku :lol:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • innova
              Rider
              • 2011
              • 554

              #31
              a jak moge sprawdzić prawidłowe działanie wtrysków ?
              w zasadzie to do sprawdzenia masz:
              1) wtryski (korekty na wtryskach, i tu są rozbieżne interpretacje ile jeszcze mieści się w normie, czy -0,2 czy też -0,4 czy więcej to już jest źle)
              2) pracę turbo (nastawy i osiągane faktycznie wartości doładowania)
              3) przesunięcie rozrządu na biegu jałowym

              to pierwsze i drugie sprawdza się w blokach 11 i 13 jak dobrze pamiętam. Natomiast odnośnie tego ostatniego trochę było na forum i wnioski pojawiły się dwa:
              a) ASO i warsztaty potrafią źle zmontować rozrząd nie dbając o fazę rozrządu (były posty jak to samemu skorygować)
              b) jednemu z użytkowników zamontowano nawet inny wałek aniżeli właściwy dla tego pojazdu no i był dym za samochodem oraz spadek mocy
              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
              _______________________________________

              Komentarz

              • shok
                RS
                • 2009
                • 2070
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #32
                Co do wtrysków siemensa
                SIEMENS PD PIEZO INJECTOR These injectors are used on all 2.0 PD TDi Passat engines. (Not 1.9 PD TDi engines)

                :wink:
                A poza tym w ASO VW trwa akcja darmowej wymiany wtrysków siemensa jeżeli mają dany kod ( podlegają pod akcję wymiany)

                Komentarz

                • rob555
                  Rider
                  • 2006
                  • 748

                  #33
                  Zamieszczone przez innova
                  a jak moge sprawdzić prawidłowe działanie wtrysków ?
                  w zasadzie to do sprawdzenia masz:
                  1) wtryski (korekty na wtryskach, i tu są rozbieżne interpretacje ile jeszcze mieści się w normie, czy -0,2 czy też -0,4 czy więcej to już jest źle)
                  Akurat zasyfianie sie koncowki nie ma wplywu na kanal 013 (w siemensach)...wielokrotnie sprawdzalem to.
                  Co do rozrzadu dobra mysl...warto tez sie przyjrzec.
                  pozdrawiam

                  Diagnostyka i tuning
                  hybrydowe wtryski i turbiny
                  programy na ulice jak i do sportu

                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                  www.tune-up.pl

                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                  Komentarz

                  • sew1981
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2009
                    • 10986
                    • Fiat

                    #34
                    Adamxa, też stawiam wtryski.
                    To urok bmnów, piezoelektryki siemensa, na forum tematy o tym są.
                    Ceny owych "zabawek" są "ciekawe" :cry:
                    poszukaj o tym w necie...

                    [ Dodano: Czw 15 Gru, 11 19:13 ]
                    shok, w ASO vw...ale w ASO Skody nie, zapomnij o tym. Było też o tym już.

                    Komentarz

                    • Adamxa
                      Drive
                      • 2011
                      • 57

                      #35
                      a czy jest sens kupować jakieś dodatki do paliwa na wtryski ? troche mi nie na rękę sypać na nowe / regeneracje wtrysków :?

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez Adamxa
                        troche mi nie na rękę sypać na nowe / regeneracje wtrysków :?
                        Zamieszczone przez rob555
                        Czyszczenie ultradzwiekami pompek siemensa pozwala na powrot do 95-100% mocy fabrycznej, uwierz mi to naprawde pomaga
                        to majątek nie kosztuje
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • Adamxa
                          Drive
                          • 2011
                          • 57

                          #37
                          a zrobi mi ktoś do dobrze w wlkp? . chociaż dalej upierał bym się przy jakiś specyfikach żeby je troche oczyścić żeby się jakoś dokulać chociaż do lutego. chyba że to naprawdę tani koszt ? bo pierwszy raz spotykam się z taką naprawą wtryskow

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            #38
                            My robimy caly komplet za 800zl (wyjecie pranie wlozenie na nowych oringach regulacja -oczywiscie hamownia przed i po) dla OCP wiec taniej niz 50% jednego nowego w aso
                            Niestety tak jak pisalem wczesniej- taki zabieg warto raz do roku jak sie duzo km stuka zrobic.
                            Plyny mozesz lac jak juz masz je wyprane i moze...powtarzam moze wolniej beda sie zasyfiac. Natomiast zadnym plyniem wlewanym w bak nie usuniesz twardego wypalonego nagaru z koncowki wtrysku....nie daj sie nabrac.
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • sesik
                              RS
                              • 2006
                              • 2165

                              #40
                              Zamieszczone przez rob555
                              My robimy caly komplet za 800zl (wyjecie pranie wlozenie na nowych oringach regulacja -oczywiscie hamownia przed i po)
                              :shock: Mi w aso za sam komplet uszczelek krzykneli 500
                              Best ET = 13.666
                              Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                              PerfectService by DGW

                              http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                              http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                              Komentarz

                              • Adamxa
                                Drive
                                • 2011
                                • 57

                                #41
                                sesik, Oferta rob555, jest bardzo dobra , tylko teraz musze potwierdzić czy to na pewno wtryski . żeby nie wywalić 800zł na coś co i tak może nie przywrócić auta do odpowiedniej dynamiki

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #42
                                  Zamieszczone przez Adamxa
                                  sesik, Oferta rob555, jest bardzo dobra , tylko teraz musze potwierdzić czy to na pewno wtryski . żeby nie wywalić 800zł na coś co i tak może nie przywrócić auta do odpowiedniej dynamiki

                                  zrób program to auto nabierze dynamiki :wink: ale najpierw napraw auto
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • Adamxa
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 57

                                    #43
                                    piramida,
                                    w planach był dpf out i programkik :szeroki_usmiech ale póki co musze jakoś przywrócić żeby wyciągali z 170km a nie np 150 ;P

                                    Komentarz

                                    • innova
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 554

                                      #44
                                      Adamxa,

                                      nie ma żadnego odniesienia do prędkości obrtów w przypadku pomiarów dla bloku 13 stąd dopytam: jak depniesz trochę gaz nawet na postoju to te korekty idą w kierunku zera ?

                                      U mnie na jednym wtrysku na biegu jałowym 850obr/min korekta sięga -0,4 pozostałe są poniżej 0,2 (plus minus) ale jak wcisnę gaz to momentalnie zmierzają w kierunku zera i to już przy obrtoach rzędu 1200-1400.
                                      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                      _______________________________________

                                      Komentarz

                                      • Adamxa
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 57

                                        #45
                                        po przytrzymaniu przez chwile na około 1500 wszystkie wartości spadają do zera ,

                                        Komentarz

                                        • rob555
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 748

                                          #46
                                          Panowie kanal 013 to nie jest kanal ktory swiadczy o pompowtryskach....
                                          Innova przeciez wiesz jak chipy robic a takich banalow nie znasz :wink: :?:

                                          To kanal ktory swiadczy o rownomiernosci pracy a ta moze byc spowodowana wieloma czynnikami (ot chociazby dwumasem)
                                          Pozatym jak piezoelektryki siadaja to rownomiernie wiec i kanal 013 bedzie bliski zeru :roll:
                                          pozdrawiam

                                          Diagnostyka i tuning
                                          hybrydowe wtryski i turbiny
                                          programy na ulice jak i do sportu

                                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                          www.tune-up.pl

                                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                          Komentarz

                                          • Adamxa
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 57

                                            #47
                                            czyli co mogę tak po kolei wymieniać wszystkie ważniejsze części ?

                                            [ Dodano: Sob 17 Gru, 11 17:03 ]
                                            a czy strata mocy może tkwić w zużytym turbo ? luz na wirniku czy coś innego ?

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #48
                                              Zamieszczone przez Adamxa
                                              czyli co mogę tak po kolei wymieniać wszystkie ważniejsze części ?

                                              [ Dodano: Sob 17 Gru, 11 17:03 ]
                                              a czy strata mocy może tkwić w zużytym turbo ? luz na wirniku czy coś innego ?
                                              przejedz sie do dobrego tunera, niech obluka co w trawie piszczy i ogarniecie wtedy temat bo w ten sposób to można szukać i szukać az w końcu sie zrazisz do auta i go sprzedaż :diabelski_usmiech
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • innova
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 554

                                                #49
                                                Zamieszczone przez Adamxa
                                                a czy strata mocy może tkwić w zużytym turbo ? luz na wirniku czy coś innego ?
                                                gdyby turbo doznawało czkawki lub niedomagało to by Ci samochód w tryb serwisowy przechodził. Zresztą łatwo je sprawdzić w grupie 11

                                                [ Dodano: Sob 17 Gru, 11 20:40 ]
                                                Zamieszczone przez rob555
                                                Panowie kanal 013 to nie jest kanal ktory swiadczy o pompowtryskach....
                                                Innova przeciez wiesz jak chipy robic a takich banalow nie znasz :wink: :?:
                                                rob555, autentycznie żyje w przeświadczeniu iż te korekty odwzorowują właśnie stan wtrysków, tj jak pojawiają się korekty to znaczy że ECU stwierdza iż za dużo bądź za mało paliwa trafia do komory spalania. I jak korekta jest na minusie to znaczy że wtrysk zaczyna cieknąć a jak jest na plusie to jest do czyszczenia (oczywiście zakładając iż pozostałe elementy pojazdu są OK w tym rozrząd). Przy czym nie trudno o korekty na biegu jałowym, gorzej jak występują w trybie ciągłym przy różnych prędkościach obrotowych. W różnych miejscach widziałem interpretację, iż wartość powyżej 0,4 (zwłaszcza na minusie) to już robi się niedobrze. Książki o tym nie czytałem ale przeglądając różne posty na forach właśnie poskładałem to w taki obraz. Jeżeli jest błędny to skoryguj mnie proszę.

                                                [ Dodano: Sob 17 Gru, 11 20:48 ]
                                                Zamieszczone przez rob555
                                                To kanal ktory swiadczy o rownomiernosci pracy a ta moze byc spowodowana wieloma czynnikami (ot chociazby dwumasem)
                                                Tym mnie zaciekawiłeś a to ze względu na fakt, iż w pojeździe o którym wspomniałem w innym wątku korekty są konkretnie rozjechane a pojawiły się sporadycznie drgania samochodu na biegu jałowym. Możesz trochę dopowiedzieć jak (jak bardzo) problem dwumasy wpływa na korekty ?
                                                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                _______________________________________

                                                Komentarz

                                                • rob555
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 748

                                                  #50
                                                  Innova nie ma problemu to nie wiedza tajemna

                                                  Utarlo sie iz na kanale 013 sprawdza sie pompowtryski (wtryski).
                                                  Jest to tylko prawda polowiczna. Otoz dzieki czujnikowi obrotow na wale w funkcji czasu ECU widzi poszczegolne suwy kazdego cylindra. Poniewaz uklad nie jest stabilny absolutnie (brak pelnego wywazenia jednostki 4cylindrowej, obciazenia z kola zamachowe, wydajnosc spalania itd) to mamy takie a nie inne parametry ktore to zmieniaja sie niejednostajnie.

                                                  Uszkodzony pompowtrysk da zmiane w parametrach na kanale 013.
                                                  Ale tez podwieszajacy sie zawor, miekka szklanka (brak pelnej wymiany powietrza) spowoduje zaklocenie pracy co tez bedzie widac.

                                                  Dodatkowo dochodza zmiany z zewnatrz jak np obiazenia z paska wielorowkowego (klima - zobaczcie co sie dzieje z korekcjami w niektorych autach po zalaczeniu klimy) albo braki wywazenia kola dwumasowego

                                                  Wiec odchylka na kanale 013 moze ale nie musi swiadczyc o wtrysku (czy pompowtrysku).
                                                  Pozatym dopoki auto ma moc, pracuje rownomiernie, nie dymi itd...to nawet korekcje kolo +- 1.5mg na skok nie sa niczym do rwania sobie wlosow. Mozliwe ze ten cylinder po prostu jest slabszy albo mocniejszy od reszty i tyle.... taka jego uroda.

                                                  Mam nadzieje ze wyjasnilem to czytelnie
                                                  Jak widzisz innova moja praca to nie tylko gotowce trzeba troche sie znac :diabelski_usmiech
                                                  pozdrawiam

                                                  Diagnostyka i tuning
                                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                                  programy na ulice jak i do sportu

                                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                  www.tune-up.pl

                                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...