[O2] TDI 170PS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rob555
    Rider
    • 2006
    • 748

    #26
    Co ma wymiana N75 do krecenia sztanga?? Jesli nic nie bylo przy niej ruszane to niech tak zostanie!
    Objawem zasyfienia pompek piezoelektrycznych jest wlasnie przesuniecie calego wykresu w dol i w prawo. Auto ospalej reaguje na gaz ma mniejszy moment wiecej pali...koni mniej.

    Najprosciej to sprawdzic na hamowni z diagnostyka komputerowa. Jesli wszystkie czujniki dobrze mierza, jest doladowanie, idzie zadana dawka paliwa a mocy brak to juz masz odp
    pozdrawiam

    Diagnostyka i tuning
    hybrydowe wtryski i turbiny
    programy na ulice jak i do sportu

    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
    www.tune-up.pl

    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

    Komentarz

    • Adamxa
      Drive
      • 2011
      • 57

      #27
      a jak moge sprawdzić prawidłowe działanie wtrysków ?
      jest to mój pierwszy tdi , i zawsze myślałem ze problemy z wtryskami zaczynają się wtedy kiedy auto gaśnie słabo odpala itd

      Komentarz

      • sesik
        RS
        • 2006
        • 2165

        #28
        Zamieszczone przez piramida
        Zamieszczone przez Adamxa
        piramida, to było by najlepsze rozwiązanie , ale na razie brak funduszy , może kiedyś ,
        dodam że tak jak sesik napisał że na jałowym biegu nie wkręcisz motorowni na wysokie obroty, u mnie też tak jest i nie masz się co martwić, jest jeszcze jeden patent na odmulenie auta, weż go dobrze rozgrzej i przegoń gdzieś solidnie po autostradzie moze mu sie polepszy :wink:
        To Cię zdziwię ja na biegu jałowym mogę dojść do odcinki, przy wciśniętym sprzęgle 3 tyś nie przekroczę :szeroki_usmiech Dlatego pisałem że to LC jest ;p BMN ma swoje zalety

        rob555 dobrze pisze, że mogą się kończyć pompki.
        Best ET = 13.666
        Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
        PerfectService by DGW

        http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
        http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

        Komentarz

        • rob555
          Rider
          • 2006
          • 748

          #29
          Zamieszczone przez Adamxa
          a jak moge sprawdzić prawidłowe działanie wtrysków ?
          jest to mój pierwszy tdi , i zawsze myślałem ze problemy z wtryskami zaczynają się wtedy kiedy auto gaśnie słabo odpala itd
          Jak sprawdzic masz powyzej napisane. Hamownia + logi.
          Mozesz tez je wyslac do Siemensa celem sprawdzenia ale to .... ekonomicznie nieoplacalne.
          Obawiam sie ze pompiarze w PL tez nie maja miarodajnych urzadzen do tego typu pompek.

          Jeszcze nie poznales ciekawszej strony piezoelektrykow siemensa
          Wyobraz sobie zapakowane auto wyjazd z rodzina i w tunelu pod alpami nagle mrugnie Ci kontrolka swiec zarowych i auto bez ostrzezenia zgasnie. Co wiecej juz bez ingerencji mechanicznej wiecej nie zapali :twisted:
          Nie bedzie wczesniej zadnego szarpania, bujania czy takich tam. Po prostu cyk i laweta


          Ja moim klientom radze zawsze w podroz jedna sprawna pompke w bagazniku trzymac :diabelski_usmiech
          pozdrawiam

          Diagnostyka i tuning
          hybrydowe wtryski i turbiny
          programy na ulice jak i do sportu

          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
          www.tune-up.pl

          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Ceweczka we wtrysku robi zwarcie i jest kapa.

            Zapobiegliwi woza juz na zapas wtrysk i narzedzia w bagazniku :lol:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • innova
              Rider
              • 2011
              • 554

              #31
              a jak moge sprawdzić prawidłowe działanie wtrysków ?
              w zasadzie to do sprawdzenia masz:
              1) wtryski (korekty na wtryskach, i tu są rozbieżne interpretacje ile jeszcze mieści się w normie, czy -0,2 czy też -0,4 czy więcej to już jest źle)
              2) pracę turbo (nastawy i osiągane faktycznie wartości doładowania)
              3) przesunięcie rozrządu na biegu jałowym

              to pierwsze i drugie sprawdza się w blokach 11 i 13 jak dobrze pamiętam. Natomiast odnośnie tego ostatniego trochę było na forum i wnioski pojawiły się dwa:
              a) ASO i warsztaty potrafią źle zmontować rozrząd nie dbając o fazę rozrządu (były posty jak to samemu skorygować)
              b) jednemu z użytkowników zamontowano nawet inny wałek aniżeli właściwy dla tego pojazdu no i był dym za samochodem oraz spadek mocy
              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
              _______________________________________

              Komentarz

              • shok
                RS
                • 2009
                • 2070
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #32
                Co do wtrysków siemensa
                SIEMENS PD PIEZO INJECTOR These injectors are used on all 2.0 PD TDi Passat engines. (Not 1.9 PD TDi engines)

                :wink:
                A poza tym w ASO VW trwa akcja darmowej wymiany wtrysków siemensa jeżeli mają dany kod ( podlegają pod akcję wymiany)

                Komentarz

                • rob555
                  Rider
                  • 2006
                  • 748

                  #33
                  Zamieszczone przez innova
                  a jak moge sprawdzić prawidłowe działanie wtrysków ?
                  w zasadzie to do sprawdzenia masz:
                  1) wtryski (korekty na wtryskach, i tu są rozbieżne interpretacje ile jeszcze mieści się w normie, czy -0,2 czy też -0,4 czy więcej to już jest źle)
                  Akurat zasyfianie sie koncowki nie ma wplywu na kanal 013 (w siemensach)...wielokrotnie sprawdzalem to.
                  Co do rozrzadu dobra mysl...warto tez sie przyjrzec.
                  pozdrawiam

                  Diagnostyka i tuning
                  hybrydowe wtryski i turbiny
                  programy na ulice jak i do sportu

                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                  www.tune-up.pl

                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2009
                    • 10917
                    • Fiat

                    #34
                    Adamxa, też stawiam wtryski.
                    To urok bmnów, piezoelektryki siemensa, na forum tematy o tym są.
                    Ceny owych "zabawek" są "ciekawe" :cry:
                    poszukaj o tym w necie...

                    [ Dodano: Czw 15 Gru, 11 19:13 ]
                    shok, w ASO vw...ale w ASO Skody nie, zapomnij o tym. Było też o tym już.

                    Komentarz

                    • Adamxa
                      Drive
                      • 2011
                      • 57

                      #35
                      a czy jest sens kupować jakieś dodatki do paliwa na wtryski ? troche mi nie na rękę sypać na nowe / regeneracje wtrysków :?

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez Adamxa
                        troche mi nie na rękę sypać na nowe / regeneracje wtrysków :?
                        Zamieszczone przez rob555
                        Czyszczenie ultradzwiekami pompek siemensa pozwala na powrot do 95-100% mocy fabrycznej, uwierz mi to naprawde pomaga
                        to majątek nie kosztuje
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • Adamxa
                          Drive
                          • 2011
                          • 57

                          #37
                          a zrobi mi ktoś do dobrze w wlkp? . chociaż dalej upierał bym się przy jakiś specyfikach żeby je troche oczyścić żeby się jakoś dokulać chociaż do lutego. chyba że to naprawdę tani koszt ? bo pierwszy raz spotykam się z taką naprawą wtryskow

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            #38
                            My robimy caly komplet za 800zl (wyjecie pranie wlozenie na nowych oringach regulacja -oczywiscie hamownia przed i po) dla OCP wiec taniej niz 50% jednego nowego w aso
                            Niestety tak jak pisalem wczesniej- taki zabieg warto raz do roku jak sie duzo km stuka zrobic.
                            Plyny mozesz lac jak juz masz je wyprane i moze...powtarzam moze wolniej beda sie zasyfiac. Natomiast zadnym plyniem wlewanym w bak nie usuniesz twardego wypalonego nagaru z koncowki wtrysku....nie daj sie nabrac.
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • Adamxa
                              Drive
                              • 2011
                              • 57

                              #39
                              więc tak zebrałem się żeby sprawdzić logi 13 / 23 , co ciekawego w nich widać ?

                              13

                              Strona miłośników Volkswagena Passata. Znajdziesz tutaj aktualne nowości ze świata motoryzacji, dane techniczne, porady



                              23

                              Strona miłośników Volkswagena Passata. Znajdziesz tutaj aktualne nowości ze świata motoryzacji, dane techniczne, porady


                              07

                              Strona miłośników Volkswagena Passata. Znajdziesz tutaj aktualne nowości ze świata motoryzacji, dane techniczne, porady

                              Komentarz

                              • sesik
                                RS
                                • 2006
                                • 2165

                                #40
                                Zamieszczone przez rob555
                                My robimy caly komplet za 800zl (wyjecie pranie wlozenie na nowych oringach regulacja -oczywiscie hamownia przed i po)
                                :shock: Mi w aso za sam komplet uszczelek krzykneli 500
                                Best ET = 13.666
                                Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                PerfectService by DGW

                                http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                Komentarz

                                • Adamxa
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 57

                                  #41
                                  sesik, Oferta rob555, jest bardzo dobra , tylko teraz musze potwierdzić czy to na pewno wtryski . żeby nie wywalić 800zł na coś co i tak może nie przywrócić auta do odpowiedniej dynamiki

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Adamxa
                                    sesik, Oferta rob555, jest bardzo dobra , tylko teraz musze potwierdzić czy to na pewno wtryski . żeby nie wywalić 800zł na coś co i tak może nie przywrócić auta do odpowiedniej dynamiki

                                    zrób program to auto nabierze dynamiki :wink: ale najpierw napraw auto
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • Adamxa
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 57

                                      #43
                                      piramida,
                                      w planach był dpf out i programkik :szeroki_usmiech ale póki co musze jakoś przywrócić żeby wyciągali z 170km a nie np 150 ;P

                                      Komentarz

                                      • innova
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 554

                                        #44
                                        Adamxa,

                                        nie ma żadnego odniesienia do prędkości obrtów w przypadku pomiarów dla bloku 13 stąd dopytam: jak depniesz trochę gaz nawet na postoju to te korekty idą w kierunku zera ?

                                        U mnie na jednym wtrysku na biegu jałowym 850obr/min korekta sięga -0,4 pozostałe są poniżej 0,2 (plus minus) ale jak wcisnę gaz to momentalnie zmierzają w kierunku zera i to już przy obrtoach rzędu 1200-1400.
                                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                        _______________________________________

                                        Komentarz

                                        • Adamxa
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 57

                                          #45
                                          po przytrzymaniu przez chwile na około 1500 wszystkie wartości spadają do zera ,

                                          Komentarz

                                          • rob555
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 748

                                            #46
                                            Panowie kanal 013 to nie jest kanal ktory swiadczy o pompowtryskach....
                                            Innova przeciez wiesz jak chipy robic a takich banalow nie znasz :wink: :?:

                                            To kanal ktory swiadczy o rownomiernosci pracy a ta moze byc spowodowana wieloma czynnikami (ot chociazby dwumasem)
                                            Pozatym jak piezoelektryki siadaja to rownomiernie wiec i kanal 013 bedzie bliski zeru :roll:
                                            pozdrawiam

                                            Diagnostyka i tuning
                                            hybrydowe wtryski i turbiny
                                            programy na ulice jak i do sportu

                                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                            www.tune-up.pl

                                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                            Komentarz

                                            • Adamxa
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 57

                                              #47
                                              czyli co mogę tak po kolei wymieniać wszystkie ważniejsze części ?

                                              [ Dodano: Sob 17 Gru, 11 17:03 ]
                                              a czy strata mocy może tkwić w zużytym turbo ? luz na wirniku czy coś innego ?

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Adamxa
                                                czyli co mogę tak po kolei wymieniać wszystkie ważniejsze części ?

                                                [ Dodano: Sob 17 Gru, 11 17:03 ]
                                                a czy strata mocy może tkwić w zużytym turbo ? luz na wirniku czy coś innego ?
                                                przejedz sie do dobrego tunera, niech obluka co w trawie piszczy i ogarniecie wtedy temat bo w ten sposób to można szukać i szukać az w końcu sie zrazisz do auta i go sprzedaż :diabelski_usmiech
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • innova
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 554

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Adamxa
                                                  a czy strata mocy może tkwić w zużytym turbo ? luz na wirniku czy coś innego ?
                                                  gdyby turbo doznawało czkawki lub niedomagało to by Ci samochód w tryb serwisowy przechodził. Zresztą łatwo je sprawdzić w grupie 11

                                                  [ Dodano: Sob 17 Gru, 11 20:40 ]
                                                  Zamieszczone przez rob555
                                                  Panowie kanal 013 to nie jest kanal ktory swiadczy o pompowtryskach....
                                                  Innova przeciez wiesz jak chipy robic a takich banalow nie znasz :wink: :?:
                                                  rob555, autentycznie żyje w przeświadczeniu iż te korekty odwzorowują właśnie stan wtrysków, tj jak pojawiają się korekty to znaczy że ECU stwierdza iż za dużo bądź za mało paliwa trafia do komory spalania. I jak korekta jest na minusie to znaczy że wtrysk zaczyna cieknąć a jak jest na plusie to jest do czyszczenia (oczywiście zakładając iż pozostałe elementy pojazdu są OK w tym rozrząd). Przy czym nie trudno o korekty na biegu jałowym, gorzej jak występują w trybie ciągłym przy różnych prędkościach obrotowych. W różnych miejscach widziałem interpretację, iż wartość powyżej 0,4 (zwłaszcza na minusie) to już robi się niedobrze. Książki o tym nie czytałem ale przeglądając różne posty na forach właśnie poskładałem to w taki obraz. Jeżeli jest błędny to skoryguj mnie proszę.

                                                  [ Dodano: Sob 17 Gru, 11 20:48 ]
                                                  Zamieszczone przez rob555
                                                  To kanal ktory swiadczy o rownomiernosci pracy a ta moze byc spowodowana wieloma czynnikami (ot chociazby dwumasem)
                                                  Tym mnie zaciekawiłeś a to ze względu na fakt, iż w pojeździe o którym wspomniałem w innym wątku korekty są konkretnie rozjechane a pojawiły się sporadycznie drgania samochodu na biegu jałowym. Możesz trochę dopowiedzieć jak (jak bardzo) problem dwumasy wpływa na korekty ?
                                                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                  _______________________________________

                                                  Komentarz

                                                  • rob555
                                                    Rider
                                                    • 2006
                                                    • 748

                                                    #50
                                                    Innova nie ma problemu to nie wiedza tajemna

                                                    Utarlo sie iz na kanale 013 sprawdza sie pompowtryski (wtryski).
                                                    Jest to tylko prawda polowiczna. Otoz dzieki czujnikowi obrotow na wale w funkcji czasu ECU widzi poszczegolne suwy kazdego cylindra. Poniewaz uklad nie jest stabilny absolutnie (brak pelnego wywazenia jednostki 4cylindrowej, obciazenia z kola zamachowe, wydajnosc spalania itd) to mamy takie a nie inne parametry ktore to zmieniaja sie niejednostajnie.

                                                    Uszkodzony pompowtrysk da zmiane w parametrach na kanale 013.
                                                    Ale tez podwieszajacy sie zawor, miekka szklanka (brak pelnej wymiany powietrza) spowoduje zaklocenie pracy co tez bedzie widac.

                                                    Dodatkowo dochodza zmiany z zewnatrz jak np obiazenia z paska wielorowkowego (klima - zobaczcie co sie dzieje z korekcjami w niektorych autach po zalaczeniu klimy) albo braki wywazenia kola dwumasowego

                                                    Wiec odchylka na kanale 013 moze ale nie musi swiadczyc o wtrysku (czy pompowtrysku).
                                                    Pozatym dopoki auto ma moc, pracuje rownomiernie, nie dymi itd...to nawet korekcje kolo +- 1.5mg na skok nie sa niczym do rwania sobie wlosow. Mozliwe ze ten cylinder po prostu jest slabszy albo mocniejszy od reszty i tyle.... taka jego uroda.

                                                    Mam nadzieje ze wyjasnilem to czytelnie
                                                    Jak widzisz innova moja praca to nie tylko gotowce trzeba troche sie znac :diabelski_usmiech
                                                    pozdrawiam

                                                    Diagnostyka i tuning
                                                    hybrydowe wtryski i turbiny
                                                    programy na ulice jak i do sportu

                                                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                    www.tune-up.pl

                                                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...