N75- co go uszkadza ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sławoy77
    Classic
    • 2010
    • 2

    N75- co go uszkadza ?

    ale czy po tym nie można poznać, że sterownik przyjmie kodowanie ich jako dzienne? Moge się mylić, ale mam wrażenie, że gdzieś na forum o tym czytałem. Pewno kowal2002 lub enriquez się wypowiedzą.
  • wachu
    Classic
    • 2009
    • 4

    #2
    N75- co go uszkadza ?

    Mam O1 ALH (przejechane 200tys.) 4 miesiace temu miałem bład 17695 (za duze cisnienie na turbine - mulenie auta). Korzystajac z rad na forum sprawdziłem przewody były ok, no to wymieniłem N75. Problem zniknął na 2 miesiące i znowu pojawił się 17965. Pojechałem do Bosch-service'u. Tam wymieniono mi gruszka-garreta (była przegnita), przeczyszczono turbinę i wymieniono N75 oraz stwiedzono lekkie rozszczelnienie intercollera (ale go nie wymieniano-brak funduszów). No i autko znowu nabrało mocy by znowu ją stracić po 2 miesiącach i znowu mam tryb awaryjny i bład 17694 (tym razem za niskie cisnienie). Czuje w powietrzu, że znowu uszkodził się N75. Co powoduje, że te zaworki się uszkadzają ? Czy na to ma wpływ rozszczelniony intercooler (on na pewno ma wpływ na lekką utrace mocy). A może znowu zasyfiła się turbina czy to możliwe w 2 miesiące nie dużo jazdy jakieś 1,5tys .
    Tym autem przejechałem już 70 tys i wcześniej nie miałem problemów. Wcześniej przez 12 lat jezdziłem toledo 1.9 tdi i takich problemów nie miałem. Piszę o tym bo czytałem na forum że ma tu znaczenie styl jazdy (no samoczyszczenie turbiny).

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      wachu, sprawdz IC-a i wszytkie przewody od turbo bo tu raczej bedzie pies pogrzebany a nie w n75 .i zmien warsztat bo w tym boschu wymienili ci wszystko co moze powodowac bład 17965.jesli masz vag-a to mozesz zrobic logi moga pomuc wdianozie
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • wachu
        Classic
        • 2009
        • 4

        #4
        Sprawdziłem IC, no i do wymiany - jest spocony w dolnej części a do tego przy dodawaniu gazu "smarka" olejem w śladowych ilościach. Dam znać jaki jest efekt po wymianie.

        Komentarz

        • linkworld
          Ambiente
          • 2008
          • 108

          #5
          Nie wiem, czy w Boschu sprawdzali, ale powinni - przewody podciśnienia dochodzące do N75. Jeśli przegnita była grucha (jak u mnie ) to cały syf z niej dostawał się do przewodów podciśnienia a stamtąd również do N75. Poza tym rdza i inne 'ciekawe' pyły zapychały zaworek jednokierunkowy (taka czarno-biała pastylka o średnicy koło 2 cm), tak, że przestawał spełniać swoją funkcję i puszczał ciśnienie w obie strony. Można go łatwo sprawdzić wypinając z przewodów podciśnienia i wdmuchiwać- wydmuchiwać powietrze własnym otworem gębowym. Powinno się to udawać tylko w jedną stronę. Zanim wymieniłem przegniłą gruchę to zmieniłem chyba z 3 zaworki jednokierunkowe i jeden N75. Warto sprawdzić tę pastylkę i przewody. Pozdrawiam
          Skoda Octavia 2FL, Ambition liftback, kapucyn :-D

          Komentarz

          • piernik
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 975
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Jak mi przerdzewiała gruszka w turbinie to jak odpinałem od niej przewód idący do N75 wysypało się strasznie dużo rdzawego syfu. Okazało się poźniej że zaworek padł właśnie przez ten syf.
            Z ciekawości rozebrałem go na części pierwsze i w środku znajdowało się sporo tego qrestwa.

            Komentarz

            • laurin
              Rider
              • 2009
              • 727

              #7
              ja sobie założyłem filterek żeby więcej tego syfa nie mieć bo prawdopodobnie przez to padła mi pompa vacum - coś musiało do niej wpaść bo ładnie ją rozwaliło na kawałeczki.

              Komentarz

              • chimek11
                Rider
                • 2007
                • 482

                #8
                a ja wywaliłem ten czarno biały zaworek/zawór zwrotny/ i skończyły mi sie not laufy.

                a cały czas wyskakiwał 19965 za duze ciśnienie

                Komentarz

                • Krzych
                  Rider
                  • 2005
                  • 671

                  #9
                  Zamieszczone przez chimek11
                  a ja wywaliłem ten czarno biały zaworek/zawór zwrotny/ i skończyły mi sie not laufy.

                  a cały czas wyskakiwał 19965 za duze ciśnienie
                  Fachowe podejście do naprawy

                  Zamieszczone przez wachu
                  Czuje w powietrzu, że znowu uszkodził się N75. Co powoduje, że te zaworki się uszkadzają ?
                  Sprawdź również czy wężyk z N75 o znaczeniu ATM jest podłączony do obudowy filtra powietrza.
                  Tą drogą zaworek N75 również może zasysać brudy, przyśpieszając jego zgon.
                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                  www.chiptuning.katowice.pl
                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                  Komentarz

                  • chimek11
                    Rider
                    • 2007
                    • 482

                    #10
                    Krzych,

                    któryś forumowicz tak kiedyś podpowiedział i tak zrobiłem

                    Komentarz

                    • Doba
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 357
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Krzych
                      Sprawdź również czy wężyk z N75 o znaczeniu ATM jest podłączony do obudowy filtra powietrza.
                      Tą drogą zaworek N75 również może zasysać brudy, przyśpieszając jego zgon.

                      Tak tak Krzych, pisze, podnieś również filtr powietrza i wyczyść wszystkie śmieci z środka obudowy, najlepiej odkurzaczem.

                      Sprawdź również wszystkie przewody, może któryś jest przetarty no i koniecznie wymiana ICka.
                      MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                      Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                      # # # # # # # # # # #

                      Moja O2
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                      Komentarz

                      • wachu
                        Classic
                        • 2009
                        • 4

                        #12
                        IC wymieniony i autko śmiga
                        IC był przetarty przez kierownicę IC, jak przeczytałem na forum to normalna przypadłość w octaviach po paru latach eksploatacji auta.

                        Uwaga przy zakupie IC dla Octavi należy wcześniej sprawdzić jaką średnicę ma czujnik IC w autku, ponieważ na rynku są na pierwszy rzut oka identyczne IC a różnią się średnicą otworu na czujnik (są 2 możliwości , generalnie mniejsza i większa średnica).

                        Wesołych świąt.

                        [ Dodano: Pią 23 Gru, 11 10:59 ]
                        Zapomniałem dodać ,że tym razem czujnik N75 zachował swoją sprawność a po prostu IC bardziej się przetarł przez co miałem upływ ciśnienia.
                        Dzięki waszym wyjaśnieniom wyjaśniła się przyczyna padania N75 , w moim przypadku była nią zardzewiała w środku gruszka Garetta wymieniona 2 miesiące wcześniej.

                        Muszę tu dodać, że w Boschu zaproponowano mi wymianę na używkę bo taką mieli na miejscu , gdzie część sobie cenili na jedyne 600pln. Na allegro nową gruchę do octavki kupiłem za 250pln z gwarancją. Bądźmy czujni !!!!

                        Komentarz

                        • Krzych
                          Rider
                          • 2005
                          • 671

                          #13
                          wachu,

                          kolego Ty nie patrzysz w lusterko?
                          Przy dziurze w IC powinien kopcić aż miło, a nic o tym nie wspomniałeś.
                          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                          www.chiptuning.katowice.pl
                          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                          Komentarz

                          • rafalis222
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 160

                            #14
                            Z tym kopceniem bywa rożnie mi kopciła jak naprawde dobrze dałem po gazie a przy normalnej jeżdzie nic nie widzialem a w tryb awaryjny wchodziła , na początku bylem pewny ze turbina a sie okazało ze dziura w IC no i kwestia jaka dziura jest duz czy jakas mała a bledy beda i w tryb awaryjny bedzie wchodzila kopcic nie musi przy jakiejs małej dziurce.

                            Komentarz

                            • laurin
                              Rider
                              • 2009
                              • 727

                              #15
                              Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie szczelności IC?

                              Komentarz

                              • richi9
                                Rider
                                • 2011
                                • 427

                                #16
                                zdejmij wąz z kolektora ssącego, zatkaj go puszka 9 np po groszku ) na druga strone (zaraz za filtrem) też puszka z wejściem na wentyl , ładujesz 1.5 bara i ogladasz wskaźnik czy za szybko nie spada...łatwe proste i przyjemne

                                Komentarz

                                • wachu
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 4

                                  #17
                                  Dziurki w IC były 3 , każda wielkości jak od nakłucia szpilką. W okolicach tych dziurek aluminium czyściutkie w końcu w tych miejscach wylatywało powietrze pod ciśnieniem, reszta powierzchni IC zasyfiona. Jeśli chodzi o kopcenie to niestety nie zauważyłem a oczy mam dookoła głowy. Gdybym wcześniej wiedział o kopceniu to pewnie bardziej bym się przyjrzał ale teraz już za późno jeszcze raz pozdrawiam. Dobrze , że jesteście i doradzacie.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...