ale czy po tym nie można poznać, że sterownik przyjmie kodowanie ich jako dzienne? Moge się mylić, ale mam wrażenie, że gdzieś na forum o tym czytałem. Pewno kowal2002 lub enriquez się wypowiedzą.
N75- co go uszkadza ?
Zwiń
X
-
N75- co go uszkadza ?
Mam O1 ALH (przejechane 200tys.) 4 miesiace temu miałem bład 17695 (za duze cisnienie na turbine - mulenie auta). Korzystajac z rad na forum sprawdziłem przewody były ok, no to wymieniłem N75. Problem zniknął na 2 miesiące i znowu pojawił się 17965. Pojechałem do Bosch-service'u. Tam wymieniono mi gruszka-garreta (była przegnita), przeczyszczono turbinę i wymieniono N75 oraz stwiedzono lekkie rozszczelnienie intercollera (ale go nie wymieniano-brak funduszów). No i autko znowu nabrało mocy by znowu ją stracić po 2 miesiącach i znowu mam tryb awaryjny i bład 17694 (tym razem za niskie cisnienie). Czuje w powietrzu, że znowu uszkodził się N75. Co powoduje, że te zaworki się uszkadzają ? Czy na to ma wpływ rozszczelniony intercooler (on na pewno ma wpływ na lekką utrace mocy). A może znowu zasyfiła się turbina czy to możliwe w 2 miesiące nie dużo jazdy jakieś 1,5tys .
Tym autem przejechałem już 70 tys i wcześniej nie miałem problemów. Wcześniej przez 12 lat jezdziłem toledo 1.9 tdi i takich problemów nie miałem. Piszę o tym bo czytałem na forum że ma tu znaczenie styl jazdy (no samoczyszczenie turbiny).
-
-
Nie wiem, czy w Boschu sprawdzali, ale powinni - przewody podciśnienia dochodzące do N75. Jeśli przegnita była grucha (jak u mnie ) to cały syf z niej dostawał się do przewodów podciśnienia a stamtąd również do N75. Poza tym rdza i inne 'ciekawe' pyły zapychały zaworek jednokierunkowy (taka czarno-biała pastylka o średnicy koło 2 cm), tak, że przestawał spełniać swoją funkcję i puszczał ciśnienie w obie strony. Można go łatwo sprawdzić wypinając z przewodów podciśnienia i wdmuchiwać- wydmuchiwać powietrze własnym otworem gębowym. Powinno się to udawać tylko w jedną stronę. Zanim wymieniłem przegniłą gruchę to zmieniłem chyba z 3 zaworki jednokierunkowe i jeden N75. Warto sprawdzić tę pastylkę i przewody. PozdrawiamSkoda Octavia 2FL, Ambition liftback, kapucyn :-D
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chimek11a ja wywaliłem ten czarno biały zaworek/zawór zwrotny/ i skończyły mi sie not laufy.
a cały czas wyskakiwał 19965 za duze ciśnienie
Zamieszczone przez wachuCzuje w powietrzu, że znowu uszkodził się N75. Co powoduje, że te zaworki się uszkadzają ?
Tą drogą zaworek N75 również może zasysać brudy, przyśpieszając jego zgon.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KrzychSprawdź również czy wężyk z N75 o znaczeniu ATM jest podłączony do obudowy filtra powietrza.
Tą drogą zaworek N75 również może zasysać brudy, przyśpieszając jego zgon.
Tak tak Krzych, pisze, podnieś również filtr powietrza i wyczyść wszystkie śmieci z środka obudowy, najlepiej odkurzaczem.
Sprawdź również wszystkie przewody, może któryś jest przetarty no i koniecznie wymiana ICka.MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #
Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto
# # # # # # # # # # #
Moja O2
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159
Komentarz
-
-
IC wymieniony i autko śmiga
IC był przetarty przez kierownicę IC, jak przeczytałem na forum to normalna przypadłość w octaviach po paru latach eksploatacji auta.
Uwaga przy zakupie IC dla Octavi należy wcześniej sprawdzić jaką średnicę ma czujnik IC w autku, ponieważ na rynku są na pierwszy rzut oka identyczne IC a różnią się średnicą otworu na czujnik (są 2 możliwości , generalnie mniejsza i większa średnica).
Wesołych świąt.
[ Dodano: Pią 23 Gru, 11 10:59 ]
Zapomniałem dodać ,że tym razem czujnik N75 zachował swoją sprawność a po prostu IC bardziej się przetarł przez co miałem upływ ciśnienia.
Dzięki waszym wyjaśnieniom wyjaśniła się przyczyna padania N75 , w moim przypadku była nią zardzewiała w środku gruszka Garetta wymieniona 2 miesiące wcześniej.
Muszę tu dodać, że w Boschu zaproponowano mi wymianę na używkę bo taką mieli na miejscu , gdzie część sobie cenili na jedyne 600pln. Na allegro nową gruchę do octavki kupiłem za 250pln z gwarancją. Bądźmy czujni !!!!
Komentarz
-
-
wachu,
kolego Ty nie patrzysz w lusterko?
Przy dziurze w IC powinien kopcić aż miło, a nic o tym nie wspomniałeś.
DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Z tym kopceniem bywa rożnie mi kopciła jak naprawde dobrze dałem po gazie a przy normalnej jeżdzie nic nie widzialem a w tryb awaryjny wchodziła , na początku bylem pewny ze turbina a sie okazało ze dziura w IC no i kwestia jaka dziura jest duz czy jakas mała a bledy beda i w tryb awaryjny bedzie wchodzila kopcic nie musi przy jakiejs małej dziurce.
Komentarz
-
-
Dziurki w IC były 3 , każda wielkości jak od nakłucia szpilką. W okolicach tych dziurek aluminium czyściutkie w końcu w tych miejscach wylatywało powietrze pod ciśnieniem, reszta powierzchni IC zasyfiona. Jeśli chodzi o kopcenie to niestety nie zauważyłem a oczy mam dookoła głowy. Gdybym wcześniej wiedział o kopceniu to pewnie bardziej bym się przyjrzał ale teraz już za późno jeszcze raz pozdrawiam. Dobrze , że jesteście i doradzacie.
Komentarz
-
Komentarz