[O2FL] metaliczne szuranie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Danger
    Classic
    • 2013
    • 6

    [O2FL] metaliczne szuranie

    Zamieszczone przez jaro4444
    Pompowtryski teoretycznie wymagają co najmniej 505.01, DPF 507.00. Powiem Ci, że moim zdaniem olej, który jednocześnie spełnia normy 505.01, C3 i MB 229.51 przy lepkości 5W40 jest najbardziej optymalny dla wałka rozrządu w BRB.
    Myślę żeby zalać do BRB, MOTUL 8100 X-clean C3 5W-40, tylko nie wiem jak się to ma do DPFa o ile jest w tym aucie?
  • ggrzesiek
    Drive
    • 2011
    • 41

    #2
    [O2FL] metaliczne szuranie

    Tym razem pojawił się problem podczas delikatnego ruszania i zatrzymywania samochodu. Przy ruszaniu w momencie zmiany biegu na wyższy (2) gdy mam wciśnietę sprzęgło słychać jakieś metaliczne szurania. To samo podczas zatrzymywania się i wciśniętym sprzęgle. Hałas trwa chwile po czym znika, nie jest regularny. Raczej występuje przy lekko rozgrzanym, albo rozgrzanym silniku. Auto ma przejechane 3,6tys km... Serwis obstawiał, że to źle ułożony klocek hamulcowy po czym nagle przestali słyszeć.. Ale co ma piernik do wiatraka? :/ Spotkaliście się z czymś takim? Dodam jeszcze, że podczas postoju na luzie jest cisza nawet jeśli dodam trochę gazu (2-3tys obr/min).

    [ Dodano: Pią 16 Gru, 11 07:21 ]
    nikomu nie przychodzi nic do głowy?

    Komentarz

    • Kaziunciu
      Drive
      • 2010
      • 85

      #3
      Po wcisnieciu sprzęgła poprostu obroty spadają i zaczynasz słyszeć klocki bo sie robi cicho, ja obstawiam klocki, zakładam że jak dobrze sie rozgrzeje samochód tzn pojezdzisz troche pohamujesz to ten dzwięk niknie. Wg mnie to klocki sam tak mam jak rano wsiadam do auta, olewam to zupełnnie.

      Komentarz

      • ggrzesiek
        Drive
        • 2011
        • 41

        #4
        to nie to, wiem co masz na myśli. Poza tym to, co mówisz nie wystepowałoby już na rozgrzanym aucie, które juz trochę hamowało po drodze. Do tego dzwięk jest dużo głośniejszy. Można go porównać do gwoździ wrzuconych w metalowe wiadro

        Komentarz

        • Polon
          Rider
          • 2010
          • 315

          #5
          Z opisu wynika, że hałas wydobywa się z auta podczas ruchu, czyli gdy koła się toczą. Stawiam na klocki hamulcowe lub prowadnice klocków. Po dotarciu klocków problem ustąpi. Dobrze jest też czasem mocniej depnąć na hamulce, bo to przyspieszy docieranie.
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • ggrzesiek
            Drive
            • 2011
            • 41

            #6
            a w takim wypadku zjazd z jakiegoś niższego krawęznika (bardziej zjazdu z posesji na drogę) przy predkości około 10km/h też powodowałby takie odgłosy w czasie jazdy? coś te klocki nie pasują mi tu. podejrzewam, że przez 3,5tys km dotarłyby się. No i wcześniej nie dawały o siebie znać

            [ Dodano: Pią 16 Gru, 11 12:19 ]
            no to chyba występuje w sumie tylko przy wciśnietym sprzęgle (bieg z 1 na 2 oraz dohamowanie). nie wiem też czy przy skręconych kołach się to nie nasila

            Komentarz

            • Polon
              Rider
              • 2010
              • 315

              #7
              Najprościej podnieść auto i zobaczyć co szura. Jeśli nie widać, to rozebrać hamulce. Może jakiś patyk albo kamyczek wpadł w osłonę tarczy hamulca i hałasuje.
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • ggrzesiek
                Drive
                • 2011
                • 41

                #8
                to już zostało zrobione w ASO i nic nie widać

                Komentarz

                • Polon
                  Rider
                  • 2010
                  • 315

                  #9
                  Zamieszczone przez ggrzesiek
                  to już zostało zrobione w ASO i nic nie widać
                  Proponuję usunąć usterkę w innym ASO, póki auto jest na gwarancji.
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • ggrzesiek
                    Drive
                    • 2011
                    • 41

                    #10
                    rozglądam się za innym ASO, ale w Warszawie wszystkie mają jednakową opinie. niestety..

                    [ Dodano: Pon 19 Gru, 11 17:07 ]
                    no i okazało się, że siedział kamień między tarczą hamulcową, a osłoną.. szkoda, że POL-MOT przy Sokratesa nic nie znalazł i twierdził, że auto musi się ułożyć bo jest za swieże i może hałasować... Panowie z Auto-Wimar przy modlińskiej dali radę

                    Komentarz

                    Pracuję...