[O1] Autogaszenie na wyższych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aren19
    Classic
    • 2013
    • 10

    [O1] Autogaszenie na wyższych obrotach

    Ja już po przeglądzie u Grzesia :-) Wszystkie opinie znalazły potwierdzenie :-) dołączam do grupy zadowolonych klientów. Byłem pierwszy raz i teraz wiem że nie ostatni :-)
  • wymiatacz00
    Classic
    • 2011
    • 27

    #2
    [O1] Autogaszenie na wyższych obrotach

    Witam.
    Problem dotyczy O1 LX 1.6 B+G.
    Dziś podczas manewru wyprzedzenia zredukowałem bieg do 4 i wyprzedzam. Prędkość ~100km/h i tu widziałem śmierć w oczach gdyż silnik nagle zgasł, kierownica się przyblokowała, hamulec nożny nie działał. Jakoś wybrnąłem z sytuacji, odpaliłem i jechałem dalej. Postanowiłem sprawdzić czy problem pojawi się ponownie... Sytuacja ta sama, tylko tym razem droga pusta... i niestety problem znów wystąpił. Wiem że muszę wymienić sondę lambda i zastanawia mnie czy to przez przypadek nie jest wina pojawiającego się problemu?

    Bardzo proszę o pomoc i ewentualne porady gdzie szukać przyczyny. Z góry dziękuję.


    PS. Nie chcąc zakładać nowego wątku, proszę też o polecenie dobrych, porządnych żarówek ;-)

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Sonda to raz, ale nie było żadnych przyduszeń lub czegoś w tym rodzaju, od razu cut-off? Było to po redukcji, więc obroty wyższe. Było to podczas jazdy na PB czy na LPG? Jeśli na PB to może PB nie było pompowane, a jeśli na LPG to może reduktor nie wyrabiał?
      Ad. PS. Co do dobrych, ale i nie najtańszych żarówek polecam Osram Night Breaker lub Philips X-Treme Power. Wg mnie warte wydanej kasy.
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • wymiatacz00
        Classic
        • 2011
        • 27

        #4
        Jazda była na gazie. Tylko skąd blokowanie się kierownicy i hamulca??
        Na jałowym i innych biegach problem nie występuje... Budziki zamknąłem wiec potwierdzone

        Komentarz

        • ahmed799
          RS
          • 2009
          • 6871
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez wymiatacz00
          skąd blokowanie się kierownicy i hamulca
          Mając zgaszony silnik nie masz wspomagania ani nie działa serwo hamulca. To wszystko jest napędzane od motoru.
          Co do żarówek to zdecydowanie Philips X-Treme 100% zajefajne żarówki, mam już drugi komplet u siebie i nie żałuje wydanych pieniędzy na nie

          филип
          Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

          Komentarz

          • Mynia
            Ambiente
            • 2011
            • 112

            #6
            Na kompa gdzieś podjedź.
            Wróżenie z fusów na koniec zostaw. :wink:
            Pozdrawiam
            Marek

            combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

            Komentarz

            • Northeusz
              RS
              • 2010
              • 1677
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez wymiatacz00
              Jazda była na gazie. Tylko skąd blokowanie się kierownicy i hamulca??
              Na jałowym i innych biegach problem nie występuje... Budziki zamknąłem wiec potwierdzone
              Przeprowadź taką jazdę z redukcją, ale na PB, LPG wyłącz. Jak nic nie będzie się działo to wiadomo już więcej, gdzie szukać. A czemu wszystko było poblokowane to tak jak napisał ahmed799. To wszystko co wymieniłeś bangla przy uruchomionym silniku.
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz

              • wymiatacz00
                Classic
                • 2011
                • 27

                #8
                Teoretycznie tak, tylko że gdy podczas takiej nieszczęsnej jazdy gdy kierownica i hamulec są zablokowane przekręcę ponownie kluczyki ale tylko w pozycje 2 (zapłonową) to kierownica dostaje luzu i można skręcać normalnie...

                Komentarz

                • Polon
                  Rider
                  • 2010
                  • 315

                  #9
                  Prawdopodobnie reduktor gazu nie jest dostatecznie podgrzewany płynem chłodzącym silnika i przy większym poborze gazu zamarza, przerywając dopływ gazu do wtryskiwaczy. Radzę jechać do gazownika, on będzie wiedział, co zrobić.
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • mikele4
                    Drive
                    • 2010
                    • 46

                    #10
                    Musisz opisać to trochę jaśniej. Czy kierownica całkowicie się blokuje czy tylko ciężej pracuje. Co z hamulcem czy pedał twardnieje. Czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce następuje rozruch auta czy nie.

                    Komentarz

                    • MIREK6493
                      Classic
                      • 2010
                      • 16

                      #11
                      Sprawdź ten przypadek przy tych samych obrotach na innym biegu, jeśli problem się pojawi to może być cewka zpłonowa. Miałem podobny przypadek w vw golf

                      Komentarz

                      • cieslo
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 206

                        #12
                        Reakcja kierownicy i gazu na zgaśnięcie silnika w Twoim aucie jest normalna - brak wspomagania jednego i drugiego. Gdy włączasz z powrotem zapłon silnik startuje a kierownica i hamulec działa.
                        Jeśli gaśnie tak samo na benzynie i na gazie, to przyczyna prawdopodobnie tkwi w elektryce. Proponuję zacząć od podmiany cewki. Jak zmienisz cewkę, to może nie przełączać się na LPG, ale z tym poradzi sobie każdy gazownik w cenie 30 zł.

                        Komentarz

                        • Dareckif
                          Drive
                          • 2008
                          • 93

                          #13
                          Sprawdź tak jak koledzy piszą czy na PB będzie tak samo jeśli nie to prawdopodobnie w sterowniku od LPG masz ustawione odcięcie przy nastawionych obrotach.

                          Komentarz

                          Pracuję...