witam probowalem sam skasowac te bledy mianowicie serwis oil i insp tak jak jest napisane to znaczy tymi przyciskami x i y i nic to nie pomoglo jak to mozna jeszcze usunac pomocy
[O2] Dziwna praca wycieraczek
Zwiń
X
-
[O2] Dziwna praca wycieraczek
Problem trochę ciężki do opisania, bo jeszcze do końca nie zbadałem tego - pojawił się przed wczoraj. Nie dzieje się to zawsze tylko nieraz.
Gdy ustawię manetkę od wycieraczek w pierwsze położenie (czasówka) i najbardziej skrajne w lewo na przełączniku to wycieraczki mi chodzą za szybko a powinny najwolniej, szczególnie jak ruszam ze skrzyżowania to można zaobserwować, że tak jakby przełączają się na pracę ciągłą. Gdy chcę przyspieszyć i przełączam na szybszą pracę to nic się zupełnie nie dzieje (a powinno być 1 wahnięcie przy przełączeniu na szybszy czas reakcji). Potem już wszystko wraca do normy lub gdy włączę i wyłączę wycieraczki. Mam nadzieję, że opisałem w miarę jasno. Będę jeszcze to obserwował, ale chciałem zapytać czy ktoś to miał, bo wcześniej nie zaobserwowałem tego u siebie. O2 przed FL 2007 Ambiente bez czujnika deszczu w szybie gdyby ktoś pytał.ŚKODA 120 L z 1977 roku.
ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.
-
-
Tabel, podłącz VAG-a i sprawdź błędy w module kierownicy. Prawdopodobnie nie stykają styki w przełączniku - powinno wywalić błąd typu "Intermittent".
Sam ten przełącznik na górze wajchy to da się o ile pamiętam rozebrać nawet bez ściągania manetki czy kierownicy ( trzeba go "rozpołowić" - było chyba nawet gdzieś na forum ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Tabel, w logach sprawdz, czy nie wywala bledow manetki. U mnie pada manetka i to jest jeden z objawow, drugi to przywieszajace sie, lub niedzialajace klawisze od sterowania kompem.
Pytanie przy okazji, czy faktycznie aby wymienic manetke trzeba zdejmowac cala kierownice?Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
taki błąd zazwyczaj jest:
"00888 - Wiper Switch for Intermittent Operation (E22)
014 - Defective - Intermittent"
E22 to ten włączniczek częstotliwości pracy->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftNie uszkodz przy demontazu sterownika z dolu kierownicy.
krzynol, dokladnie, ja mam to i jeszcze dwa dodatkowe:
00888 - Przełącznik czasowego trybu pracy wycieraczek (E22)
014 - Wadliwy - Sporadyczny
01426 - Jednostka obsługowa w kole kierownicy - E221
005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - Sporadyczny
01751 - Przyciski wielofunkcyjne (E441)w kierownicy; prawa
005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - SporadycznyJa tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Puchacz, to źle zakodowany/uszkodzony jest moduł kierownicy multi->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Tabel, ja właśnie niedawno pozbyłem się tego problemu a miałem to samo co Ty na początku raz to się pojawiało a raz nie potem to już chodziło jak chciało. Niestety rozebranie i przeczyszczenie manetki nic nie da bo sam próbowałem nie raz, trzeba wymienić manetkę i po kłopocie. Konieczny jest przy tym oczywiście demontaż kierownicy.Skoda Octavia II FL Elegance 140 KM 325 NM
Była OII 1.9 TDI BJB - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...szy+samoch%F3d
Jest OII FL 1.9 TDI BXE - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Komentarz
-
-
Sergi, wiele kosztuje taka manetka? Narazie póki to jeszcze działa to nie będę ruszał, a jak już zacznie żyć swoim życiem trzeba będzie wymienić. Dzięki za odp.
Powiedzcie czy ta śruba co trzyma kierownice to jest wielokrotnego użytku? Ja zdejmowałem kierownicę raz jak ją wymieniałem i skręciłem na tą samą śrubę... a teraz trzeba będzie drugi raz zdjąć.ŚKODA 120 L z 1977 roku.
ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TabelPowiedzcie czy ta śruba co trzyma kierownice to jest wielokrotnego->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Witam,
Chciałbym troszkę odświeżyć temat i podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziwnej pracy wycieraczek. Samochód to jak już pisałem w innych postach Octavia II przed FL listopad 2007. Jako wyposażenie standardowe jest czujnik deszczu co może mieć kluczowe znaczenie. Opiszę całą sytuację na przykładzie. Jedziemy autem, zaczyna padać deszcz. Manetka wycieraczek ustawiona jest w pozycji auto. Wycieraczki zaczynają pracować i wszystko wydaje się być w porządku do czasu. W pewnej chwili kolejne przetarcia szyby zaczynają być dziwne tzn. Wycieraczki pracują ciągle ale baaaardzo powoli i nie chodzi mi tutaj o odstęp miedzy kolejnymi przetarciami szyby tylko o samą prędkość przecierania szyby. Podsumowując wycieraczki jadą po szybie do góry baaaardzo wolno i wracają równie wolno i tak cały czas do momentu np. włączenia spryskiwacza przedniej szyby bądź przestawienia manetki w pozycję 0 a następnie na auto. Wtedy wszystko wraca do normy i wycieraczki przecierają szybę z normalną prędkością. Zaznaczam iż samochód podłączony do komputera nie wykazał żadnych błędów. Sytuacja ta zdarza się rzadko i domyślam się, że znalezienie jej przyczyny to jak szukanie igły w stogu siana, nie mniej jednak postanowiłem o tym napisać tutaj na forum bo wiem, że inni użytkownicy (a dokładnie jeden ) z tego forum również mają takie objawy. Jeśli ktoś się spotkał z czymś takim albo ma jakiś pomysł co to może być bardzo proszę o odpowiedź. Nie jest to jakoś strasznie uciążliwa sprawa, uniemożliwiająca jazdę, ale jednak coś tam się dzieje. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
No to ja jestem jeszcze jeden. Nie mam czujnika deszczu, ale problem podobny. Manetka ustawiona na tryb przecierania szyb, w którym możemy ustawiać różne odstępy między przetarciami. Przez kilka minut szybkość przetarcia jest normalna (w miarę szybka), następnie szybkość przecierania (nie odstęp czasowy między przetarciami szyby) gwałtownie spada. Wycieraczki majestatycznie przesuwają się po szybie. Tak nie było od początku (samochód ma 3,5 roku). Zauważyłem to kilka tygodni temu. VCDS nie pokazuje żadnego błędu.
Komentarz
-
-
wow,
chyba nie zrozumiałeś problemu....
Problemem nie jest manetka tylko PRĘDKOŚĆ liniowa poruszania się wycieraczek po szybie. Jeżeli pracują w trybie automatycznym lub przerywanym, to przez jakiś czas od włączenia co jakiś czas się włączają ale jedno machnięcie trwa powiedzmy sekundę. Natomiast po jakimś czasie prędkość spada to znaczy że jedno machnięcie nie trwa już sekundę tylko dwie. Sytuację poprawia ręczne lub automatyczne przełączenie na tryb ciągły, lub włączenie wyłączenie wycierania. Uszkodzenie manetki powoduje błędy w VCDS a tu takich nie ma.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
wiem o co chodzi , o cżestotliwośc przetarcia wycieraczki szyby, w tym linku masz opisane że zabrudzone styki moga wpływac na predkośc posuwy tej wycieraczki , masz przeciez u góry regulacje intensywności , przetarć na minute ,
spróbuj co ci szkodzi !
jak bedzie to stawiasz piwo !
wow wr............
Komentarz
-
-
- też się tego obawiam, aczkolwiek to auto ma 3 lata i ponadto
- chodzą normalnie po zmianie na 0 czy na ciągłą (i tu ważna uwaga: ta zmiana jest wywoływana u mnie czujnikiem deszczu a nie poruszeniem manetki, poza tym nie ma żadnych błędów a manetka ma 2 miesiące nówka sztuka nie śmigana założona po wymianie na maxidota)
- sterownik wycieraczek nie jest sterowany z manetki bezpośrednio tylko przez dwa moduły:
J527 - pod kierownicą wprost z manetki i stąd CANem idzie informacja do bordnetza J519, który to wydaje polecenia za pomocą magistrali LIN (jednoprzewodowej względem masy) do steronika wycieraczek. Więc uszkodzenie samo w sobie manetki objawia się w sposób binarny - działa albo nie działa a nie zwolnionymi ruchami...
z drugiej strony ten sterownik jest programowalny, więc może tu spróbuję pogrzebać, tyle że z deszczem ostatnio kiepsko i się na szczęście nie zanosiPozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
jeszcze trafiłem na słabą masę zasilania silnika wycieraczek, co prawda w O1 i VW....->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
ciciek, u Cibie postawił bym na to samo co kolega adalbert, zacieranie się wycieraczek na trzpieniach. Miałem to u siebie w poprzedniej OII też po ok. 3 latach użytkowania; krótkie użycie - zero problemu, kilka minut ciągłego "ścierania" i wycieraczki poruszały się coraz wolniej po szybie. Rozebrałem mechanizm, wyczyściłem ( trzpienie zasyfione naprawdę konkretnie ) nasmarowałem odpowiednim smarem i śmigały lepiej niż nowe.
neo007303, u Ciebie problem jest "dziwny" ale szczerze mówiąc sam zauważam co jakiś czas dziwne zachowania wycieraczek u siebie ( OIIFL ). To co wyszło na samym początku to fakt, że w OII wycieraczek z położenia spoczynkowego nie dało się przesunąć ręcznie a w OIIFL można to zrobić bez problemu ( była o tym mowa przy okazji tematu o kradzieży piór wycieraczek ). Co jednak dziwne, gdy tak przesunięte wycieraczki, przestawisz znów do pozycji spoczynkowej to już nie da się ich poruszyć. Wygląda to tak jakby położenie spoczynkowe w napędzie było źle ustawione fabrycznie i sam mechanizm zatrzymuje się w takim miejscu, że nie jest zablokowany. To samo dotyczy tej opcji innego ustawiania się piór w pozycji spoczynkowej co kilka odpaleń samochodu; w OII działało to idealnie, teraz w FL-ce wycieraczka potrafi "drgnąć" przy każdym odpaleniu silnika, albo "ni z tego ni z owego" po kilkunastu minutach jazdy.
Podejrzewam, że coś jest nie halo z softem w którymś ze sterowników, na szczęście nie jest to jakieś super upierdliwe i wycieraczki jak na razie działają...
BTW. Mam czujnik deszczu więc może to faktycznie przez niego te jazdy...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz