[O2] Dziwna praca wycieraczek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Remek Szczecin
    Drive
    • 2008
    • 54

    [O2] Dziwna praca wycieraczek

    witam probowalem sam skasowac te bledy mianowicie serwis oil i insp tak jak jest napisane to znaczy tymi przyciskami x i y i nic to nie pomoglo jak to mozna jeszcze usunac pomocy
    Remek ze Szczecina
  • Tabel
    Rider
    • 2007
    • 312
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O2] Dziwna praca wycieraczek

    Problem trochę ciężki do opisania, bo jeszcze do końca nie zbadałem tego - pojawił się przed wczoraj. Nie dzieje się to zawsze tylko nieraz.
    Gdy ustawię manetkę od wycieraczek w pierwsze położenie (czasówka) i najbardziej skrajne w lewo na przełączniku to wycieraczki mi chodzą za szybko a powinny najwolniej, szczególnie jak ruszam ze skrzyżowania to można zaobserwować, że tak jakby przełączają się na pracę ciągłą. Gdy chcę przyspieszyć i przełączam na szybszą pracę to nic się zupełnie nie dzieje (a powinno być 1 wahnięcie przy przełączeniu na szybszy czas reakcji). Potem już wszystko wraca do normy lub gdy włączę i wyłączę wycieraczki. Mam nadzieję, że opisałem w miarę jasno. Będę jeszcze to obserwował, ale chciałem zapytać czy ktoś to miał, bo wcześniej nie zaobserwowałem tego u siebie. O2 przed FL 2007 Ambiente bez czujnika deszczu w szybie gdyby ktoś pytał.
    ŚKODA 120 L z 1977 roku.
    ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Tabel, podłącz VAG-a i sprawdź błędy w module kierownicy. Prawdopodobnie nie stykają styki w przełączniku - powinno wywalić błąd typu "Intermittent".
      Sam ten przełącznik na górze wajchy to da się o ile pamiętam rozebrać nawet bez ściągania manetki czy kierownicy ( trzeba go "rozpołowić" - było chyba nawet gdzieś na forum ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Tabel
        Rider
        • 2007
        • 312
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zacznę od VAG'a. Dziś jechałem do pracy i nie było najmniejszego problemu - wszystko działało super. Poobserwuję to jeszcze.
        ŚKODA 120 L z 1977 roku.
        ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

        Komentarz

        • Puchacz
          Moderator
          S_OCP Member
          • 2004
          • 1192
          • Superb III (3V3)

          #5
          Tabel, w logach sprawdz, czy nie wywala bledow manetki. U mnie pada manetka i to jest jeden z objawow, drugi to przywieszajace sie, lub niedzialajace klawisze od sterowania kompem.

          Pytanie przy okazji, czy faktycznie aby wymienic manetke trzeba zdejmowac cala kierownice?
          Ja tu tylko sprzątam...

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Puchacz, Wyjecie kierownicy, to 3 minuty Nie da sie inaczej, bo manetka jest wychodzi w strone fotela, a potem ja sie nasadza. Nie uszkodz przy demontazu sterownika z dolu kierownicy.

            Moze na poczatek rozebrac stara manetke i przeczyscic, bo to raczej proste urzadzenie i nie ma sie co tam psuc :?
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10993
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              taki błąd zazwyczaj jest:
              "00888 - Wiper Switch for Intermittent Operation (E22)
              014 - Defective - Intermittent"

              E22 to ten włączniczek częstotliwości pracy
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • Puchacz
                Moderator
                S_OCP Member
                • 2004
                • 1192
                • Superb III (3V3)

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Nie uszkodz przy demontazu sterownika z dolu kierownicy.
                Cii... jak se uszkodze to bedzie pretekst do wymiany, a jak modul to moze i od razu kierowniczke z łopatkami... ;-)

                krzynol, dokladnie, ja mam to i jeszcze dwa dodatkowe:
                00888 - Przełącznik czasowego trybu pracy wycieraczek (E22)
                014 - Wadliwy - Sporadyczny
                01426 - Jednostka obsługowa w kole kierownicy - E221
                005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - Sporadyczny
                01751 - Przyciski wielofunkcyjne (E441)w kierownicy; prawa
                005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - Sporadyczny
                Ja tu tylko sprzątam...

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10993
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Puchacz, to źle zakodowany/uszkodzony jest moduł kierownicy multi
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Puchacz, Ten pierwszy to mialem czasem, ale tych pozostalych nigdy nie bylo. Popsules :P
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Sergi
                      Rider
                      • 2011
                      • 631
                      • Octavia III (5E3)
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      #11
                      Tabel, ja właśnie niedawno pozbyłem się tego problemu a miałem to samo co Ty na początku raz to się pojawiało a raz nie potem to już chodziło jak chciało. Niestety rozebranie i przeczyszczenie manetki nic nie da bo sam próbowałem nie raz, trzeba wymienić manetkę i po kłopocie. Konieczny jest przy tym oczywiście demontaż kierownicy.
                      Skoda Octavia II FL Elegance 140 KM 325 NM
                      Była OII 1.9 TDI BJB - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...szy+samoch%F3d
                      Jest OII FL 1.9 TDI BXE - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      Komentarz

                      • Puchacz
                        Moderator
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 1192
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Maicroft, spoko, cos tam sie moze poprzestawialo. Nie mam czasu posiedziec z kompem w autku, a i aura nie sprzyja.

                        krzynol, dzięki, posprawdzam... Albo zrobię listę i Cię odwiedzę na małe poprawianie fabryki ;-)
                        Ja tu tylko sprzątam...

                        Komentarz

                        • Tabel
                          Rider
                          • 2007
                          • 312
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Sergi, wiele kosztuje taka manetka? Narazie póki to jeszcze działa to nie będę ruszał, a jak już zacznie żyć swoim życiem trzeba będzie wymienić. Dzięki za odp.

                          Powiedzcie czy ta śruba co trzyma kierownice to jest wielokrotnego użytku? Ja zdejmowałem kierownicę raz jak ją wymieniałem i skręciłem na tą samą śrubę... a teraz trzeba będzie drugi raz zdjąć.
                          ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                          ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10993
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Tabel
                            Powiedzcie czy ta śruba co trzyma kierownice to jest wielokrotnego
                            teoretycznie trzeba zmieniać i kleić ją, ale jest to gwint drobno zwojny i w życiu się nie odkręci sama - więc mało kto ją wymienia
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              Śrubę można użyć 5 razy, każde dokręcenie powinno być zaznaczone poprzez wybicie na niej punktu lub nacięcia. Moment dokręcania 50 Nm.
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • neo007303
                                Classic
                                • 2012
                                • 26

                                #16
                                Witam,
                                Chciałbym troszkę odświeżyć temat i podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziwnej pracy wycieraczek. Samochód to jak już pisałem w innych postach Octavia II przed FL listopad 2007. Jako wyposażenie standardowe jest czujnik deszczu co może mieć kluczowe znaczenie. Opiszę całą sytuację na przykładzie. Jedziemy autem, zaczyna padać deszcz. Manetka wycieraczek ustawiona jest w pozycji auto. Wycieraczki zaczynają pracować i wszystko wydaje się być w porządku do czasu. W pewnej chwili kolejne przetarcia szyby zaczynają być dziwne tzn. Wycieraczki pracują ciągle ale baaaardzo powoli i nie chodzi mi tutaj o odstęp miedzy kolejnymi przetarciami szyby tylko o samą prędkość przecierania szyby. Podsumowując wycieraczki jadą po szybie do góry baaaardzo wolno i wracają równie wolno i tak cały czas do momentu np. włączenia spryskiwacza przedniej szyby bądź przestawienia manetki w pozycję 0 a następnie na auto. Wtedy wszystko wraca do normy i wycieraczki przecierają szybę z normalną prędkością. Zaznaczam iż samochód podłączony do komputera nie wykazał żadnych błędów. Sytuacja ta zdarza się rzadko i domyślam się, że znalezienie jej przyczyny to jak szukanie igły w stogu siana, nie mniej jednak postanowiłem o tym napisać tutaj na forum bo wiem, że inni użytkownicy (a dokładnie jeden ) z tego forum również mają takie objawy. Jeśli ktoś się spotkał z czymś takim albo ma jakiś pomysł co to może być bardzo proszę o odpowiedź. Nie jest to jakoś strasznie uciążliwa sprawa, uniemożliwiająca jazdę, ale jednak coś tam się dzieje. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • ciciek
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 26

                                  #17
                                  No to ja jestem jeszcze jeden. Nie mam czujnika deszczu, ale problem podobny. Manetka ustawiona na tryb przecierania szyb, w którym możemy ustawiać różne odstępy między przetarciami. Przez kilka minut szybkość przetarcia jest normalna (w miarę szybka), następnie szybkość przecierania (nie odstęp czasowy między przetarciami szyby) gwałtownie spada. Wycieraczki majestatycznie przesuwają się po szybie. Tak nie było od początku (samochód ma 3,5 roku). Zauważyłem to kilka tygodni temu. VCDS nie pokazuje żadnego błędu.

                                  Komentarz

                                  • wow
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 227

                                    #18
                                    sprawdz ten post
                                    i postepuj według informacji !
                                    powinno sie poprawic

                                    wow wr............

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      wow,

                                      chyba nie zrozumiałeś problemu....
                                      Problemem nie jest manetka tylko PRĘDKOŚĆ liniowa poruszania się wycieraczek po szybie. Jeżeli pracują w trybie automatycznym lub przerywanym, to przez jakiś czas od włączenia co jakiś czas się włączają ale jedno machnięcie trwa powiedzmy sekundę. Natomiast po jakimś czasie prędkość spada to znaczy że jedno machnięcie nie trwa już sekundę tylko dwie. Sytuację poprawia ręczne lub automatyczne przełączenie na tryb ciągły, lub włączenie wyłączenie wycierania. Uszkodzenie manetki powoduje błędy w VCDS a tu takich nie ma.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz

                                      • wow
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 227

                                        #20
                                        wiem o co chodzi , o cżestotliwośc przetarcia wycieraczki szyby, w tym linku masz opisane że zabrudzone styki moga wpływac na predkośc posuwy tej wycieraczki , masz przeciez u góry regulacje intensywności , przetarć na minute ,
                                        spróbuj co ci szkodzi !
                                        jak bedzie to stawiasz piwo !
                                        wow wr............

                                        Komentarz

                                        • Enriquez
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 7685
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          wow,

                                          jednak nie rozumiesz...
                                          Pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz

                                          • adalbert
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 260
                                            • Superb II combi (3T5)

                                            #22
                                            TO ja coś od siebie: może po prostu się zacierają wycieraczki (było dużo o tym :wink: ) i nie ma co szukać w elektronice. Jak się zagrzeją to się zakleszcza bardziej ?
                                            Była O2, Jest SuperB!

                                            Komentarz

                                            • Enriquez
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7685
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              - też się tego obawiam, aczkolwiek to auto ma 3 lata i ponadto
                                              - chodzą normalnie po zmianie na 0 czy na ciągłą (i tu ważna uwaga: ta zmiana jest wywoływana u mnie czujnikiem deszczu a nie poruszeniem manetki, poza tym nie ma żadnych błędów a manetka ma 2 miesiące nówka sztuka nie śmigana założona po wymianie na maxidota)
                                              - sterownik wycieraczek nie jest sterowany z manetki bezpośrednio tylko przez dwa moduły:
                                              J527 - pod kierownicą wprost z manetki i stąd CANem idzie informacja do bordnetza J519, który to wydaje polecenia za pomocą magistrali LIN (jednoprzewodowej względem masy) do steronika wycieraczek. Więc uszkodzenie samo w sobie manetki objawia się w sposób binarny - działa albo nie działa a nie zwolnionymi ruchami...

                                              z drugiej strony ten sterownik jest programowalny, więc może tu spróbuję pogrzebać, tyle że z deszczem ostatnio kiepsko i się na szczęście nie zanosi
                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz

                                              • krzynol
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 10993
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #24
                                                jeszcze trafiłem na słabą masę zasilania silnika wycieraczek, co prawda w O1 i VW....
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz

                                                • kowal 2002
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 5161

                                                  #25
                                                  ciciek, u Cibie postawił bym na to samo co kolega adalbert, zacieranie się wycieraczek na trzpieniach. Miałem to u siebie w poprzedniej OII też po ok. 3 latach użytkowania; krótkie użycie - zero problemu, kilka minut ciągłego "ścierania" i wycieraczki poruszały się coraz wolniej po szybie. Rozebrałem mechanizm, wyczyściłem ( trzpienie zasyfione naprawdę konkretnie ) nasmarowałem odpowiednim smarem i śmigały lepiej niż nowe.


                                                  neo007303, u Ciebie problem jest "dziwny" ale szczerze mówiąc sam zauważam co jakiś czas dziwne zachowania wycieraczek u siebie ( OIIFL ). To co wyszło na samym początku to fakt, że w OII wycieraczek z położenia spoczynkowego nie dało się przesunąć ręcznie a w OIIFL można to zrobić bez problemu ( była o tym mowa przy okazji tematu o kradzieży piór wycieraczek ). Co jednak dziwne, gdy tak przesunięte wycieraczki, przestawisz znów do pozycji spoczynkowej to już nie da się ich poruszyć. Wygląda to tak jakby położenie spoczynkowe w napędzie było źle ustawione fabrycznie i sam mechanizm zatrzymuje się w takim miejscu, że nie jest zablokowany. To samo dotyczy tej opcji innego ustawiania się piór w pozycji spoczynkowej co kilka odpaleń samochodu; w OII działało to idealnie, teraz w FL-ce wycieraczka potrafi "drgnąć" przy każdym odpaleniu silnika, albo "ni z tego ni z owego" po kilkunastu minutach jazdy.
                                                  Podejrzewam, że coś jest nie halo z softem w którymś ze sterowników, na szczęście nie jest to jakieś super upierdliwe i wycieraczki jak na razie działają...

                                                  BTW. Mam czujnik deszczu więc może to faktycznie przez niego te jazdy...
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...