Zamieszczone przez Eidos71
[O2] DSG mocne wibracie podczas przyspiesania z 60-do 100 km
Zwiń
X
-
[O2] DSG mocne wibracie podczas przyspiesania z 60-do 100 km
Witajcie. Mam problem i srewis nie zabardzo wie co z tym zrobić.
Mam Octavie Combi DSG 2.0 TDI z 2007 z przebiegiem 150 tys.
Podczas jazdy np na 6 biegu ( manualnie załączonym) gdy zwolnie do około 60 -80 km i mocno dodam gazy zaczyna samochód mocno wibrować. Nawet czuć strate mocy tak jakby zaczynał diałać ASR. Po odjęci nogi z gazu , albo redukcji biegu wibracja zanika. Wrażenie jest takie jak by skakały koła. Oczywiście sprawdziłem opony, amory zawiaszenie. Serwis mówi że może byc sprzęgło do wymiany. Czy ktoś miał podobne objawy?
Z góry dziękuję za podpowiedź jak to sprawdzić. Co wyeliminować?
-
-
Co wyeliminować?
Eh,
1. Poczytaj o technice jazdy turbo dieslem.
2. Poczytaj o kole zamachowym dwumasowym - w skrócie "dwumasa"
3. Jak masz już skrzynie automatyczną, a nie umiesz jeździć samochodem z takim silnikiem, to zostaw lepiej jej robote i nie próbuj być od niej mądrzejszy, ona sobie lepiej poradzi od Ciebie.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
o ku..a
to ja się gryzę jak 60 na 4 jadę :diabelski_usmiech
biedne to Twoje auto
tak na szybko bo nie mogę...
przedział do jazdy od min 1600obr/min
wciskanie gazu od 1900
but od 2500
oczywiście wszystko w górę
im wyższy bieg tym wyżej starać się lądować
do wymiany może być dwumas lub jakaś poduszka pod silnikiem, albo przegub
tylko przy deptaniu telepie :?:
Komentarz
-
-
jacekrak22, od jakiego czasu jestes włascicielem?? Pytam bo twoj opis przypomina mi : w manualu przy np: 20km/h wrzucic 5 bieg i dodac gazu, tez nie bedzie przyspieszac i bedzie trzasc budą i silnikiem. Ja podobny objaw mam od nowosci jak w mojej DSG wchodze w zakret z predkoscia np: 20 km/h i chaotycznie dodam gazu, jeszcze automat jest np na "3" biegu i przy skreconych kołach nie idzie mu az tak w ułamek sekundy wrzucenie np: na 2 bieg. I stad u mnie taka reakcja, co dla mnie wydaje sie byc normalne u mnie, znajomego octa ma to samo i kuzyna też (tyle że on ma 1.4 tsi w dsg) ja mam DSG 7 bieg. U ciebie jesli to jest jakos strasznie zauwazalne, to może byc przegob wew, lub spręzyny na sprzegle. Chyba że kupiłeś niedawno używane auto i nie bardzo jestes przyzwyczajony do jego charakterystyki.
Komentarz
-
-
ale Wy pierdzielicie Panowie , aż się czytać nie chce... :evil:
czy gdziekolwiek jacekrak22 napisał że tak jeździ :?: :idea: -- nie
napisał że taki jest objaw gdy się zrobi w taki sposób . pewnie kiedyś przypadkiem to zauważył i tyle..
jacekrak22 może spróbuj tego samego z niższym biegiem i z niższą prędkością ...
generalnie objaw dwumasy , ale może to tylko przegub wewnętrzny. mi ostatnio poleciał bo pękła osłona ale wibracje miałem tylko przy małych prędkościach , chyba jak z 2 na 3 przerzucił i te pierwsze parę sekund po tym. najgorzej że to bardziej metoda prób trzeba wymieniać bo luzów raczej nie wyczuje się.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Faktycznie, trochę przesadziłem, sorry.
Dziś przetestowałem deptanie w okolicy 60 km/h z 6 biegu i da się odczuć lekkie wibracje z silnika, ale nie telepie budą, nie traci mocy. Nie deptałem do samego oporu, znacznie lżej, ale na pewno powyżej poziomu kick down. Straty mocy nie ma. Wibracje czuć na "gazie", ale na kierownicy już nie. Było to tyle, że klucze w schowku wpadły w lekki rezonans. Moja miała już wymienianą dwumase. Więc myślę, że przy DSG przy 150 tkm to całkiem możliwe, ale jak zawsze trzeba sprawdzić bo koszt spory.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Ale pojechali od razu na chłopaka . Ale faktycznie telepać nie powinno, ciekawe czy tak się dzieje na innych biegach na rozsądnych obrotach, bo jeżeli nie to ja bym jeździł i się nie przejmował. Nie wiem jak w DSG ale ja 6 wrzucam przy 100 km/h, wcześniej to tylko męczarnia dla kierownika i dupowozu.
Komentarz
-
-
Panowie. Troszkę odbiegacie od tematu. Nikt nie ocenia waszego sposobu jazdy. Przypomniał mi się pewienprzysłowie wymyslone przez zaprzyjaźnionego obcokrajowca. "Polak to jest taka dziawna postać. Każdy jest najlepszym sportowcem, kochankie, lekarzem a zwłaszcza kierowcą. Ale tylko we własnych oczach" Między czasie poptyałem tu i tam i dowiedziałem się że główna przxyczyną tego faktu moze być : koło dwumasowe, sprzęgło mokre. A na 99 % diagnoza padła ( podczas innego tematu) że jest to pierwszy wtrysk. Poprostu pada i zaszena przy duzych obciążeniach nie wydalać z mieszanką i wówczas powstają takie własnie objawy. Zamówiłem wtrysk czekam na wymianę. dam znać czy pomogło.
Komentarz
-
Komentarz