[O2] DSG mocne wibracie podczas przyspiesania z 60-do 100 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • seweryn22
    Classic
    • 2013
    • 1

    [O2] DSG mocne wibracie podczas przyspiesania z 60-do 100 km

    Zamieszczone przez Eidos71
    pewnie jeszcze płyn chłodniczy...
    Chyba kolega zaspany jeszcze był!?
  • jacekrak22
    Classic
    • 2011
    • 3

    #2
    [O2] DSG mocne wibracie podczas przyspiesania z 60-do 100 km

    Witajcie. Mam problem i srewis nie zabardzo wie co z tym zrobić.
    Mam Octavie Combi DSG 2.0 TDI z 2007 z przebiegiem 150 tys.
    Podczas jazdy np na 6 biegu ( manualnie załączonym) gdy zwolnie do około 60 -80 km i mocno dodam gazy zaczyna samochód mocno wibrować. Nawet czuć strate mocy tak jakby zaczynał diałać ASR. Po odjęci nogi z gazu , albo redukcji biegu wibracja zanika. Wrażenie jest takie jak by skakały koła. Oczywiście sprawdziłem opony, amory zawiaszenie. Serwis mówi że może byc sprzęgło do wymiany. Czy ktoś miał podobne objawy?

    Z góry dziękuję za podpowiedź jak to sprawdzić. Co wyeliminować?

    Komentarz

    • blind_walker
      RS
      • 2010
      • 4533
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      jacekrak22, przy tej prędkości nawet na 4tym biegu w manualu samochodem będzie narywało przy bucie. W taki sposób zajedziesz dwumas.
      mkII 20VT (600h worked)
      Roooooomster

      Komentarz

      • MF
        Drive
        • 2009
        • 40

        #4
        Zamieszczone przez jacekrak22
        Podczas jazdy np na 6 biegu ( manualnie załączonym) gdy zwolnie do około 60 -80 km i mocno dodam gazy zaczyna samochód mocno wibrować.
        Matko jedyna... 60 na 6 i pedał w podłodze... :?

        Komentarz

        • Puchacz
          Moderator
          S_OCP Member
          • 2004
          • 1192
          • Superb III (3V3)

          #5
          Co wyeliminować?
          Kierownika... :zastrzelic

          Eh,
          1. Poczytaj o technice jazdy turbo dieslem.
          2. Poczytaj o kole zamachowym dwumasowym - w skrócie "dwumasa"
          3. Jak masz już skrzynie automatyczną, a nie umiesz jeździć samochodem z takim silnikiem, to zostaw lepiej jej robote i nie próbuj być od niej mądrzejszy, ona sobie lepiej poradzi od Ciebie.
          Ja tu tylko sprzątam...

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            o ku..a
            to ja się gryzę jak 60 na 4 jadę :diabelski_usmiech
            biedne to Twoje auto
            tak na szybko bo nie mogę...

            przedział do jazdy od min 1600obr/min
            wciskanie gazu od 1900
            but od 2500
            oczywiście wszystko w górę
            im wyższy bieg tym wyżej starać się lądować

            do wymiany może być dwumas lub jakaś poduszka pod silnikiem, albo przegub
            tylko przy deptaniu telepie :?:

            Komentarz

            • Rekin Chlebojad
              Rider
              • 2010
              • 474

              #7
              jacekrak22, od jakiego czasu jestes włascicielem?? Pytam bo twoj opis przypomina mi : w manualu przy np: 20km/h wrzucic 5 bieg i dodac gazu, tez nie bedzie przyspieszac i bedzie trzasc budą i silnikiem. Ja podobny objaw mam od nowosci jak w mojej DSG wchodze w zakret z predkoscia np: 20 km/h i chaotycznie dodam gazu, jeszcze automat jest np na "3" biegu i przy skreconych kołach nie idzie mu az tak w ułamek sekundy wrzucenie np: na 2 bieg. I stad u mnie taka reakcja, co dla mnie wydaje sie byc normalne u mnie, znajomego octa ma to samo i kuzyna też (tyle że on ma 1.4 tsi w dsg) ja mam DSG 7 bieg. U ciebie jesli to jest jakos strasznie zauwazalne, to może byc przegob wew, lub spręzyny na sprzegle. Chyba że kupiłeś niedawno używane auto i nie bardzo jestes przyzwyczajony do jego charakterystyki.
              [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                ale Wy pierdzielicie Panowie , aż się czytać nie chce... :evil:
                czy gdziekolwiek jacekrak22 napisał że tak jeździ :?: :idea: -- nie
                napisał że taki jest objaw gdy się zrobi w taki sposób . pewnie kiedyś przypadkiem to zauważył i tyle..

                jacekrak22 może spróbuj tego samego z niższym biegiem i z niższą prędkością ...
                generalnie objaw dwumasy , ale może to tylko przegub wewnętrzny. mi ostatnio poleciał bo pękła osłona ale wibracje miałem tylko przy małych prędkościach , chyba jak z 2 na 3 przerzucił i te pierwsze parę sekund po tym. najgorzej że to bardziej metoda prób trzeba wymieniać bo luzów raczej nie wyczuje się.
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • Puchacz
                  Moderator
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 1192
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Faktycznie, trochę przesadziłem, sorry.
                  Dziś przetestowałem deptanie w okolicy 60 km/h z 6 biegu i da się odczuć lekkie wibracje z silnika, ale nie telepie budą, nie traci mocy. Nie deptałem do samego oporu, znacznie lżej, ale na pewno powyżej poziomu kick down. Straty mocy nie ma. Wibracje czuć na "gazie", ale na kierownicy już nie. Było to tyle, że klucze w schowku wpadły w lekki rezonans. Moja miała już wymienianą dwumase. Więc myślę, że przy DSG przy 150 tkm to całkiem możliwe, ale jak zawsze trzeba sprawdzić bo koszt spory.
                  Ja tu tylko sprzątam...

                  Komentarz

                  • greg44
                    L&K
                    • 2011
                    • 1198
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Ale pojechali od razu na chłopaka . Ale faktycznie telepać nie powinno, ciekawe czy tak się dzieje na innych biegach na rozsądnych obrotach, bo jeżeli nie to ja bym jeździł i się nie przejmował. Nie wiem jak w DSG ale ja 6 wrzucam przy 100 km/h, wcześniej to tylko męczarnia dla kierownika i dupowozu.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Zamieszczone przez Puchacz
                      Wibracje czuć na "gazie"
                      A to moze juz byl kick-down bo tam jak sie dluzej trzyma to pedal bije :wink:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • jacekrak22
                        Classic
                        • 2011
                        • 3

                        #12
                        Panowie. Troszkę odbiegacie od tematu. Nikt nie ocenia waszego sposobu jazdy. Przypomniał mi się pewienprzysłowie wymyslone przez zaprzyjaźnionego obcokrajowca. "Polak to jest taka dziawna postać. Każdy jest najlepszym sportowcem, kochankie, lekarzem a zwłaszcza kierowcą. Ale tylko we własnych oczach" Między czasie poptyałem tu i tam i dowiedziałem się że główna przxyczyną tego faktu moze być : koło dwumasowe, sprzęgło mokre. A na 99 % diagnoza padła ( podczas innego tematu) że jest to pierwszy wtrysk. Poprostu pada i zaszena przy duzych obciążeniach nie wydalać z mieszanką i wówczas powstają takie własnie objawy. Zamówiłem wtrysk czekam na wymianę. dam znać czy pomogło.

                        Komentarz

                        Pracuję...