[O2] Koło dwumasowe wymiana W ASO przy 48tys 2008r ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Majcheer
    Classic
    • 2012
    • 8

    [O2] Koło dwumasowe wymiana W ASO przy 48tys 2008r ???

    Dzisiaj pierwszy raz fotka obu autek
  • r222
    Classic
    • 2011
    • 7

    #2
    [O2] Koło dwumasowe wymiana W ASO przy 48tys 2008r ???

    Witam, tak jak w temacie chciałem sie spytać czy to norma w ASO skoda ?

    objawy :
    samochod stoi na swiatlach i przy wlaczonym biegu i wcisnietym sprzegle zaczyna ciagnac lekko bo lekko do przodu .

    (diagnoza w ASO jak wyzej do wymiany dwumas + sprzegło i docisk no jakies jaja samochod uzytkuje osoba starsza nie wariuje spokojna jazda trasa/miasto przebieg 48tys 2008r silnik BKC 1,9TDI oczywiscie bez wirusa)

    nie ma tradycyjnych objawow jak w dwumasie stukot/ metaliczny dzwiek no i przebieg 48tys)

    Własciciel jedzie w poniedzialek do ASO i tam chca wszystko wymieniac i poprosil mnie o pomoc czy taka procedura czyli powiedzmy rozkrecamy i wymieniamy wszytko co sie da to norma (oczywiscie sprzeglo i dwumas gwarancji nie bedzie bo to czesci zuzywajace sie ALE CZY FAKTYCZNIE ZUZYTE ?? przy tych obiawach i przebiegu?

    Komentarz

    • g4cek
      Rider
      • 2011
      • 402

      #3
      Nie wiem jak jest w o2 ale nie spotkałem się z przypadkiem aby przy takim przebiegu ktoś koło dwumasowe wymieniał, chyba że wyjątkowy talent w jeździe wyczynowej dieslem choć i to mało prawdopodobne. czy "samochod stoi na swiatlach i przy wlaczonym biegu i wcisnietym sprzegle zaczyna ciagnac lekko bo lekko do przodu" to jedyna usterka jaką zaobserwowałeś czy może jeszcze coś?

      Komentarz

      • Lashlo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1455

        #4
        2 mase mozna szybko zajezdzic jezdzac np na b. niskich obrotach na biegu,np IV bieg pod gorke i 1200obr/min-to moze byc jedna z przyczyn.
        Inna sprawa,ze moze byc wada fabryczna. Bez rozebrania nic sie nie wywrozy moim zdaniem

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez r222
          Własciciel jedzie w poniedzialek do ASO i tam chca wszystko wymieniac i poprosil mnie o pomoc czy taka procedura czyli powiedzmy rozkrecamy i wymieniamy wszytko co sie da to norma (oczywiscie sprzeglo i dwumas gwarancji nie bedzie bo to czesci zuzywajace sie ALE CZY FAKTYCZNIE ZUZYTE ?? przy tych obiawach i przebiegu?
          ASO wymieni wszystko na wszelki wypadek i wystawi astronomiczny rachunek, z objawów jakie opisałeś to może być sprzęgło, no ale to trzeba zdiagnozować a nie wymienić wszystko i po kłopocie, popytaj chłopaków z Wrocławia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=540 kogo polecają do naprawy lub jaki warsztat i tam się udać na diagnozę a nie do ASO tym bardziej, że auto już pewnie po gwarancji.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • blackspot
            Rider
            • 2007
            • 291

            #6
            Wymieniałem w O2 koło dwumasowe przy ok. 60 kkm. z uwagi na tłuczenie przy porannym rozruchu. Co prawda do DSG jest inne koło, ale pewnie te same bolączki. Model koło został poprawiony i teraz ma inny numer. Niestety takie teraz produkuje się auta.
            Powered by Rogalotti + DSG

            Komentarz

            • keraj998
              Rider
              • 2008
              • 359
              • Volkswagen

              #7
              r222, pewnie właściciel uprawiał ecodriving nie przekraczając 1500 obr/min wieć z tąd te problemy :diabelski_usmiech u mnie rocznik ten sam, przebieg 62 kkm i żadnych najmniejszych problemów, zarówno przy rozruchu jak również w trakcie jazdy i postoju
              "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

              Komentarz

              • r222
                Classic
                • 2011
                • 7

                #8
                no i tu nic nie pasuje bo jesli ecodriving to jedziesz na wysokim biegu a na malej predkosci i meczysz silnik

                We Wrocławiu nie mamy gór ani pagórkow wiec tez odpada

                Wlasciciel tej O2 to nawet mnie niekiedy denerwowal bo biegi kiedy ja juz na wyzszy przelaczam to on jeszcze ciagna i tu napewno nie w technice jazdy jest problem ....o ruszaniu z piskiem to nie ma mowy

                niewiem mi sie nasuwa ze moze to docisk docisk sprzegla /lub cos sie rozkrecilo i daje takie objawy?

                Komentarz

                • blackspot
                  Rider
                  • 2007
                  • 291

                  #9
                  Skrzynie DSG pod tym wzgledem są niedościgione. Oszczedzając paliwo rozwalają układ przeniesienia napędu. W Yeti 1.2 TSI z DSG silnik pracuje na niższych obrotach niż 1,9 TDI+DSG. Przy 60 km/h używa 7 biegu. Nieważne, że buda drga wtedy od przeciążeń. Serwis nie widzie w tym najmniejszego problemu. Zgroza.
                  Powered by Rogalotti + DSG

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    skrzynia biegów do wymiany :!:

                    chyba :lol: :?

                    Komentarz

                    • german81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1414
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      r222, a jak bierze sprzegło .raz przerabiałem taki temat ale w fordzie tranzicie po wymianie sprzegła na jednomas (zyczenie własciciela )problem zniknoł dwumas był zmaskrowny ale auto miało nalatane 150tys.km. przydała by sie pozadna diagnoza bo moze problemem jest w sterowaniu hydraulicznym sprzegłem
                      diagnostyka vag 602-614-253

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        tylko kojarzę że to było w 6-tkach
                        Dokładnie to wadliwe łożysko zamontowane fabrycznie na głównym wałku sprzęgłowym, naprawa to nowe łożysko o innej średnicy, co za tym idzie nowa obudowa

                        [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 16:46 ]
                        z tym że jeszcze wysprzęglik może być, albo rzeczywiście dwumasa

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Re: Koło dwumasowe wymiana W ASO przy 48tys 2008r ???

                          Zamieszczone przez r222
                          ...
                          objawy :
                          samochod stoi na swiatlach i przy wlaczonym biegu i wcisnietym sprzegle zaczyna ciagnac lekko bo lekko do przodu .
                          Żeby nie przeciągać...
                          Po pierwsze niech znajomy nie jedzie do tego ASO w poniedziałek, bo go "wydoją" do ostatniej złotówki.
                          Po drugie, z objawów ewidentnie widać, że auto "nie wysprzęgla" do końca ( stoi jakby na półsprzęgle ) więc na 1000% nie jest to wina dwumasy ( musiała by być całkiem rozwalona a piszesz że nie ma innych objawów ).

                          Może to być wina docisku sprzęgła, ale to sprawdziłbym na samym końcu; można ewentualnie poobserwować czy np. jest tak od razu po odpaleniu zimnego ( np. po nocy ) silnika, czy pogarsza się wraz z rozgrzaniem.

                          Na początek sprawdziłbym wysprzeglik ( można spróbować odpowietrzyć a jak jest wątpliwość to wymienić; na allegro 100-150 pln + wymiana poza ASO jakieś 50-100 ) i pompę sprzęgła przy pedale. Jeśli to nie będzie to, to dopiero wtedy ściągałbym skrzynię i podmieniał docisk i tarczę.
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • Chris11
                            RS
                            • 2011
                            • 1587

                            #14
                            A nie ma przypadkiem zgrzytu podczas wrzucania biegu??

                            Komentarz

                            • r222
                              Classic
                              • 2011
                              • 7

                              #15
                              Dzieki za podpowiedzi

                              Mam kilka nowych faktow

                              - jak sie dowiedzialem dzieje sie to zazwyczaj tylko na ciepłym silniku czyli zaczyna ciagnac

                              - jesli chodzi o biegi to 1ka i 2ka przy wrzucaniu wchodzi z oporami ale bez zgrzytu

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                r222,zrób tak jak napisałkowal 2002, czyli zacznij od sprawdzenia pompy sprzegła i siłownika w skrzyni jesli to bedzie w porzadku to dopiero mysl o zwalaniu skrzyni i dobieraniu sie do sprzegła i dwumasa
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  a jak jest ze wstecznym :?:
                                  też ciągnie :?:

                                  Komentarz

                                  • kazik79
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 88

                                    #18
                                    Zamieszczone przez german81
                                    r222,zrób tak jak napisałkowal 2002, czyli zacznij od sprawdzenia pompy sprzegła i siłownika w skrzyni jesli to bedzie w porzadku to dopiero mysl o zwalaniu skrzyni i dobieraniu sie do sprzegła i dwumasa
                                    popieram i ja tą kolejność

                                    jakieś 2 tygodnie temu zauważyłem, że haczy mi przy wrzucaniu jedynka i wsteczny - jako, że autko kupione niedawno zacząłem snuć czarne wizje, że czas na sprzędło i koło DM, ale zacząłem od rzeczy najprostszych tj. odpowietrzyłem wysprzęglik przy skrzyni biegów i jest jak ręką odjął - w tym,co wyszło z wysprzęglika po odpowietrzaniu było widać taką ciemną breję (powietrza nie zaobserwowałem) i widać chyba ona powodowała niepełne niewyprzęganie

                                    Komentarz

                                    • r222
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 7

                                      #19
                                      - jesli chodzi o biegi to 1ka i 2ka przy wrzucaniu wchodzi z oporami ale bez zgrzytu

                                      to samo jest z wstecznym tez z oporem

                                      Komentarz

                                      • robekcool
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2041
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        koniec tarczy lub padł docisk, ale stawiam na nr 1
                                        www.k-mot.pl
                                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                        Autoholowanie.
                                        Robert Kulma

                                        Komentarz

                                        • sew1981
                                          RS
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2009
                                          • 10918
                                          • Fiat

                                          #21
                                          Spotkałem się też z przypadkiem wymiany dwumasu w ASO po przebiegu 65tkm w silniku bxe bez dsg. Wprawdzie nie w OII ale w Seacie Toledo, ale mechanicznie to samo.
                                          Widać niektóre dwumasy chyba wstawiali jakieś lichsze.

                                          Komentarz

                                          • r222
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 7

                                            #22
                                            czyli reasumując

                                            *tarcza sprzegla
                                            *docisk
                                            *wysprzeglik -silownik

                                            to moglo sie uszkodic

                                            w zadnym wypadku kolo dwumasowe nie powinno byc uszkodzone i jak chca w ASO je wymienic to zamienia dobre na nowe aby naciagnac własciciela


                                            No tak zrozumialem wasze sugestje

                                            Dzieki Kolegą z grupy wrocławskiej mam namiar na firme Kardaś Auto Serwis (http://www.kardasauto.pl)

                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            Pracuję...