[O2] RS problemy z paleniem pierwszego cylindra

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lilo
    RS
    • 2006
    • 4315
    • Mercedes-Benz

    #26
    Zamieszczone przez cold_demon
    coś koło 0,8 l/100 km przy dynamicznej jeździe
    Prawie 1./100km :shock: jak by to było turbo to raczej olej by już wydechem leciał
    Podejrzewam najgorsze :? najprawdopodobniej będą to pierścienie . Ale głowy obciąć sobie nie dam .
    A jak wygląda z kopceniem , występuje na rozgrzanym silniku czy też nie :?:
    Tak czy inaczej przy takim spalaniu oleju jeździć się nie da , na początek sprawdź dolot powierza czy nie jest czasami zatkany , może jakiś mechanior zostawił gdzieś szmatę , potem koniecznie sprawdzić odpowietrzenie silnika .
    Jak to nie przyniesie skutku pozostają już grube sprawy , turbo , uszczelka pod głowicą , pierścienie .
    Daniel

    Komentarz

    • cold_demon
      Classic
      • 2011
      • 31

      #27
      sory miało być 0,8 l /1000 km :!:

      Co do kopcenia to w lecie nie występowało prawie wcale jedynie to o czym pisałem że przy redukcjach puszcza czarny dymek z rury, bo teraz wiadomo jest zimno to będzie dymił jak każdy na biało robiliśmy kiedyś test i zostawiliśmy auto na wolnych obrotach na 5 min i po tym gaz do 5000 obrotów a rury poszedł czarny dym który raczej nie przypominał dymu po spalaniu oleju. Ciekawostką jest to że jak kupiliśmy to auto to zalany był olej Castrol 10W40 co jest pomyłka totalna w tym silniku no ale wiem tez jakich mamy mechaników w tym kraju którzy uzależniają gęstość oleju od przebiegu a nie od stanu silnika i zaleceń producenta albo po prostu ktoś chciał zaoszczędzić teraz zalany jest Mobil 5W30 ESP, druga ciekawostka były swiece od silnika 1,8 T pomyłka czy celowe działanie żeby uniknąć problemów z niepaleniem cylindra ?

      Dolot raczej jest ok bo turbina ładnie i cicho pracuje a silnik kopa ma konkretnego ewentualnie przyglądnę się jeszcze odpowietrzaniu silnika.

      Komentarz

      • lilo
        RS
        • 2006
        • 4315
        • Mercedes-Benz

        #28
        Zamieszczone przez cold_demon
        sory miało być 0,8 l /1000 km
        no to też nie jest mało
        Daniel

        Komentarz

        • cold_demon
          Classic
          • 2011
          • 31

          #29
          wiem że nie jest normalne zużycie oleju bo posiadam tez BMW z 6 cylindrowym silnikiem i 24 zaworami a silnik na 15 000 km zużywa 300ml oleju to róznica jest nie mała i trzeba znależć przyczyne tego znikania oleju z czym pewnie poprzedni właściciel sobie nie dał rady lub spanikował i wolał sprzedać auto

          Komentarz

          • lilo
            RS
            • 2006
            • 4315
            • Mercedes-Benz

            #30
            cold_demon, Moim zdaniem to właśnie problem jest z uszczelnieniem tego cylindra który ci nie pali , tam tkwi problem , stawiam na pierścienie
            Daniel

            Komentarz

            • cold_demon
              Classic
              • 2011
              • 31

              #31
              pewnie trzeba będzie rozebrać silnik bo tak to nic nie wymyślimy chyba że jest jasnowidz na tym forum wymienimy uszczelniacze pierścienie i powinno być po temacie.
              Zacząłem robić rozeznanie w cenach części i już widzę że koszt będzie nie mały ale tragedii jeszcze nie ma w porównaniu do tego ile trzeba by dać za drugi silnik z niepewna przeszłością.

              Komentarz

              • lilo
                RS
                • 2006
                • 4315
                • Mercedes-Benz

                #32
                cold_demon, daj znać o efektach remontu
                Daniel

                Komentarz

                • cold_demon
                  Classic
                  • 2011
                  • 31

                  #33
                  Na pewno dam znać czy remont się udał jak będzie cos ciekawego i będzie możliwość to uwiecznię to na zdjęciach
                  Mam jeszcze jedno pytanie co do oleju czy pozostać przy 5W30 czy zastosować 5W40 żeby był bardziej odporny na większe obciążenia silnika ?

                  Komentarz

                  • lilo
                    RS
                    • 2006
                    • 4315
                    • Mercedes-Benz

                    #34
                    cold_demon, zostaw 5W30 tylko nie z mobila
                    Daniel

                    Komentarz

                    • cold_demon
                      Classic
                      • 2011
                      • 31

                      #35
                      Z tym mobilem to jest różnie wiem cos o tym ja raz zalałem do bmw mobila 10W40 to koło 8 tysiecy od zmiany musiałem dolać litr i silnik zaczął stukać i głośno pracował w końcu go wymieniłem na shella 10W40 i po 400 km silnik się wyciszył i zużycie oleju zmniejszyło się do 0,3 l na 15000.
                      Co ciekawe mobila jak wlałem to po 1000 km był dalej ciemno żółty a shell po 10 km od zmiany już ciemnieje wiec od razu widać który olej lepiej spełnia swoje zadanie i nie robi nagarów tylko czyści syf
                      Natomiast mój ojciec lał mobila 5W50 do fabii przez 8 lat i nigdy nie narzekał na ten olej z silnikiem było wszystko ok i praktycznie od zmiany do zmiany nie brał oleju.
                      I teraz mam pytanie czy ktoś miał do czynienia z olejami firmy Valvoline bo zastanawiam się nad tą firmą albo na shellem 5W30 i nie wiem który zalać.

                      Komentarz

                      • Ayu
                        RS
                        • 2009
                        • 4154

                        #36
                        Zamieszczone przez cold_demon
                        I teraz mam pytanie czy ktoś miał do czynienia z olejami firmy Valvoline bo zastanawiam się nad tą firmą albo na shellem 5W30 i nie wiem który zalać.
                        Kolego jest wątek olejowy :!: Ja miałem Valvoline i mi mój silnik brał ten Przenieś pytanie w odpowiednie miejsce. Po moich doświadczeniach z 5w30 na Twoim miejscu zalałbym 0w30 X-lite, ale ja tam fachowcem nie jestem.

                        Komentarz

                        • cold_demon
                          Classic
                          • 2011
                          • 31

                          #37
                          dzięki za link i sory za zamieszanie

                          [ Dodano: Pią 20 Sty, 12 15:01 ]
                          Witam po małej przerwie zakupiłem komplet uszczelnień do silnika nowe pierścienie i śruby do głowicy i w przyszłym tygodniu rozbieramy silnik i szukamy co go gryzie.
                          Co do oleju to zmienię go chyba na shell 5W30 bo spełnia wszystkie najnowsze normy i do tego nie jest tak popularny jak mobil czy castrol wiec mniejsze ryzyko kupienia podróby.

                          Komentarz

                          Pracuję...