4x4 geometria zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezar52
    Classic
    • 2013
    • 3

    4x4 geometria zawieszenia

    Panowie macie doświadczenia z lakiernikami w naszym mieście? Malowałem z oc sprawcy 8) u Kuńczyka ale jest cholernie drogi - drzwi pasażera oraz tylne i klapa - 3,5 kzł. Teraz chciałbym pomalować na początek maskę (pełno odprysków) oraz zlikwidować rdzę z rantu drzwi kierowcy. Zostanie zderzak oraz błotniki Omijajcie drogę z Jedwabna do Wielbarka, bądź jeździjcie wolno. Załatwiłem tam już drugi samochód :cry:

    [ Dodano: Wto 11 Wrz, 12 08:54 ]
    Zamieszczone przez Wojtenio
    Zależy co chcesz zrobić ? Daj wcześniej znać i no problemo
    A dałbyś radę logi dynamiczne dla pd?
  • pj
    Classic
    • 2012
    • 8

    #2
    4x4 geometria zawieszenia

    Witam

    Kulam się Octavia I 4x4 i w momencie zakupu już zauważyłem że koła tylnej osi lekko się rozkraczają. Myślałem jednak, że 4x4 tak ma tymbardziej że podczas prowadzenia nie zaobserwowałem nic niepokojącego.
    Wczoraj w końcu znalazłem chwilę żeby je pomierzyć no i okazało się że są przeje...ne. Jest dość duża różnica a infotech mówi że nie ma w tym aucie możliwości regulacji kąta tylnych kół.
    Auto nie było walone i tak sobie myślę, może tule są wywalone i trzeba je wszystkie powymieniać? Chyba że jest jakiś patent na regulację.
    Będę wdzięczny za jakieś info.
    PJ

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      pj, w 4x4 napewno ustawia sie zbierznosc tylnych kół a co do pochylenia nie jestem na 100% pewien ale tez powina byc regulacia pochylenia koła .tak zcy inaczej przed zbierznoscia porzadnie sprawdz tylne i przednie zawieszenie pod katem luzów i ewentualnych uszkodzen
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • pj
        Classic
        • 2012
        • 8

        #4
        no więc nie ma, luzy sprawdzę ale na forum vw wyczytałem że mając wytłuczone tylne sprężyny, auto siądzie i efekt będzie ten sam.
        BTW jak podnieść octavie 1?
        PJ

        Komentarz

        • Tippo
          L&K
          • 2009
          • 1349
          • Octavia III (5E3)
          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

          #5
          Mialem o1 4x4, regulacji z tylu nie ma, ustawiali mi tylko przod raz do roku na laserowym urzadzeniu bosch i bylo ok. Oponki z tylu zuzywaly sie nadzwyczaj rownomiernie i nic nie sciagalo, autko mialo 190tys w dniu sprzedania i nadal zawias byl ok, choc czesto bagaznik byl mocno wyladowany. Auto mialo ponad 8 lat, org wszsytkie 4 amorki, z tylu byly nawet juz zgnite obudowy amorkow, lupaly sie jak ciasto francuskie, na diagnozie ostatniej wyszly 65 i 68% :P
          Tam z tylu jest taki stabilizator przechylu, sprawdz jego goncowki czy nie sa wybite, albo wlasnie wspomniane sprezyny.
          W napedzie typu syncro sie ustawialo tyl.

          Komentarz

          • bta
            Drive
            • 2010
            • 63
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Zbieżność z tyłu nie dawno robiłem w swojej.Zobacz czy nie masz urwanej sprężyny z tyłu.

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              koledzy ja u siebie po wymianie elementów zawiechy z przodu ustawiałem kąty i zbieżność i wyszło iż tył był lekko do środka, opon nie żarło więc nie przeszkadzało no ale auto nie bite i coś takiego :?: :shock: nic jeździłem jakiś czas aż szlag trafił maglownicę więc po jej wymianie postanowiłem zainteresować się tez tyłem .po oględzinach i doinformowaniu się jaki byłby koszt zrobienia całego tylnego zawieszenia , w skład wchodzą te części:

              1J0 505 203 - 45zł sztuka
              1J0 505 323F - tutaj etka podaje mi że to jest wahacz poprzeczny górny i jest numer zamieniony na : 1J0 505 323M - 382zł sztuka
              1J0 505 171B - 80zł sztuka
              6Q0 611 775B - ok. 40zł za sztukę

              postanowiłem podjechać na szarpaki i się okazało że wywalone są tylko te duże tuleje wahacza ,wymieniłem i pojechałem na korektę i teraz jest jak z fabryki auto wyjechało :szeroki_usmiech i spokól na dłuższy czas.

              pozdro i miłego użytkowania
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • pj
                Classic
                • 2012
                • 8

                #8
                jak wygląda ten stabilizator przechyłu?
                PJ

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2320
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  pj, to jest ten drążek ;

                  1J0 505 323F - tutaj etka podaje mi że to jest wahacz poprzeczny górny i jest numer zamieniony na : 1J0 505 323M - 382zł sztuka

                  on jest mocowany na sztywno i nie ma możliwości jego regulowania.ok

                  pozdro
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  Pracuję...