Chciał porównać 200KM "skodowskie" ze szwedzkimi :-)
[O1] centrany zamek zwariował
Zwiń
X
-
[O1] centrany zamek zwariował
Centralny zamek pomocy
Objawy :
1. Otwieranie drzwi:
a) ręcznie – otwierają się wszystkie drzwi oprócz drzwi pasażera ( z przodu)
b) z kluczyka – otwierają się wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy i drzwi pasażera
2. Zamykanie drzwi
a) ręcznie – zamykają się wszystkie drzwi oprócz drzwi pasażera
b) z kluczyka – zamykają się drzwi kierowcy , z tyłu za kierowcą i klapy bagażnika (zamek z tyłu za pasażerem po naciśnięciu kluczka zamyka po czym „odbija” i otwiera drzwi. Zaznaczam że przy zamykaniu ręcznym zamek ten zamyka się dobrze.
3. Drzwi pasażera
Oprócz w/w problemów z zamkiem nie działa otwieranie szyb , nie świeci się także oświetlenie przycisku otwierania szyby.
4. Lusterka (elektrycznie podgrzewane i ustawiane)
a) nie działa ustawianie lusterek
b) nie działa podgrzewanie lusterek
5. Komputer :
a) po podłączeniu do kompa w module komfortu pokazał błąd 1332
b) komputer nie chcę się połączyć z centralnym zamkiem
Co zrobiłem
1. Rozebrałem tapicerkę drzwi kierowcy i pasażera – sprawdziłem przwody , wtyczki – nic nie urwane , przetarte , nic nie zaśniedziało , czyściutko
2. wyjąłem sterowniki drzwi – sprawdziłem wtyczkę , konektorki , czy aby nie zaśniedziałe , czy coś nie nadpalone – nie stwierdziłem nic niepokojącego
3. Moduł komfortu – kupiłem używkę na allegro (sprawdzając wcześniej zgodność numerów) podłączyłem – nic nie pomogło (no chyba że zakupiony moduł ma taką samą usterkę)
4. Sprawdziłem przewody na załamaniu drzwi – wszystko ok.
5. Bezpieczniki i przekaźniki – sprawdzone
6. Akumlator – nowy
Pomocy
-
-
kruchy.t, przejrzyj dokładnie przewody we wszystkich drzwiach a tym bardziej tych drzwi co tak wariują,zamek odbijać może dlatego że centralka po mimo zamkniętych drzwi odczytuje iż nie są one zamknięte i próbuje je zamknąć a one się otwierają miałem już kilka takich przypadków w aucie ojca (golf 4) ,będziesz musiał wymontować zamek i poprawić zimne luty na płytce w zamku,nie raz połączenia mają dobry styk a nie raz już nie wcześniejszymi objawami mogło być samoistne zamykania i otwieranie się zamka,
spróbuj się jeszcze raz podłączyć z modułem komfortu i zobaczyć błędy. ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
przewody sprawdzałem ze 3 razy w spince też (w peszlu chyba ze cztery razy )
przyznaję że przy tylnych drzwiach co zamek odbija nic nie grzebałem bo przypadłość tą zdiagnozowałem całkiem niedawno . zamki (sterowniki) w drzwiach przednich rozebrałem - nie zauważyłem żeby były zimne luty.
Być może problem tkwi w tych drzwiach ale nie jestem przekonany aby wpływało to na zachowanie pozostałych zamków i lusterka .
Błędy zobaczę jutro i napiszę
Komentarz
-
-
U mnie tez podobny problem, nie otwieraja się drzwi kierocy, świeci sie cały czas diodka przy dzyndzelku w drzwiach, nie działa ogrzewanie lusterek, i wariuje mi otwieranie i zamykanie szyby w drzwaiach, kluczykiem da się otworzyć, pilotami juz nie.
Gdzie jest w wiązce połączenie, w drzwiach czy w słupku koło drzwi? Może tam coś się naderwało, bo w peszli kable wyglądaja zdrowo :cry:Marek
Komentarz
-
-
kruchy.t, popękanych lutów nie zobaczysz gołym okiem,dlatego najlepiej od razu poprawić luty ponownie je rozgrzewając lutownicą.ok,
przewody lubią pękać w przednich lewych drzwiach ale to dość głęboko na załamaniu,najlepiej to jak byś zdjął tapicerkę i odkleił folie od góry :!: :!: :!: (jeżeli odkleił od dołu to mógłbyś mieć problem z przeciekami wody do środka)odkręcił narożnik koło nóg kierowcy(tam jest kostka łącząca wiązkę w drzwiach)odepnij wiązkę i wyjmij ją sobie na wierzch aby mieć ją dokładnie jak na dłoni,odklej tą izolację na zagięciach wiązki i pociągając po kolei przewody patrz czy któryś czasem nie pękł,to jest jedyne najbardziej podatne na uszkodzenia miejsce,w drzwiach kierowcy jest wspomniany przez ciebie moduł i jak uszkodzony będzie przewodzik to mogą być problemy z resztą.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
nie wytrzymałem i pojechałem do elektryka samochodowego . Ten męczył się cały dzień ale przynajmniej stwierdził że coś nie tak jest ze sterownikiem zamka pasażera . Prąd do niego dochodzi ale już nie wychodzi. Przynajmniej coś. Owy sterownik to koszt 1200 złotych . Zastanawiam się czy używki nie kupić ale jak sprawdzić czy dobra no i czy do tego modelu (chyba gdzieś jest numer).
Komentarz
-
-
ze sterownikiem , czy z zamkiem ?
bo sterownik jest razem z modulem komfortu
a jeszcze jedna rzecz mnei zastanawia , u mnie w skodzie przy lampie tylnej jest tez jakis sterownik, jak go wypne to przestaje dzialac centralny , o tym mowil elektryk ?
a moze masz zimne luty plytce samego zamka ?
golfa czworke takiego kiedys robilem wariowal centralny , czsami dzialalo , czasmi wariowalojest O1 RS 1.8T XENON
była O1 1.9 TDI AGR
Komentarz
-
-
kruchy.t, niech poprawi lutownicą luty. fachura jeden, :wink:Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
kruchy.t, na czym temat się skończył?
Poradziłeś sobie?O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz