Twardy hamulec

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dantech
    Classic
    • 2010
    • 8

    Twardy hamulec

    też do zahaczania i ściągania kołpaków
  • kruchy1978
    Classic
    • 2009
    • 32

    #2
    Twardy hamulec

    Witajcie.
    Ostatnio zauważyłem u siebie taki problem, podczas hamowania za trzecim naciśnięciem pedał zrobił się twardy jak kamień, wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że wywaliłem w zaparkowany pojazd, bo się nie spodziewałem.
    Czy u Was też tak jest, że gdy wuto jest rozpędzone na luzie i naciskacie hamulec to już za 3 razem jest twardy, bo brakuje mu podciśnienia na serwie? Nie wiem czy to łączyć, ale ostatnio wiecznie wyskakuje mi błąd EGR, czyściłem go ze 3 razy, jest ok, może wariuje właśnie przez to podciśnienie, w końcu to wszystko parcuje na jenych przewodach.
    Słyszełem coś o tym, że ponoć padają zaworki w podciśnieniu, czy to chodzi o ten czarno-biały zaworek, który jest przy podciśnieniach?
    Nadmienię, że ostatnio padła mi gruszka przy turbo, nie wiem, czy nie zassało tego całego syfu, starałem się wyczyścić.
    Czy któs wie, jaki powinno być podciśnienie w silniku ASZ przy Vakupompie?
    Dzięki za pomoc.

    Komentarz

    • Stomil
      Classic
      • 2011
      • 24

      #3
      Też tak mam, ale na wyłączonym silniku.

      Komentarz

      • kruchy1978
        Classic
        • 2009
        • 32

        #4
        Przecież na wyłączonym to normalne.

        Komentarz

        • Dareckif
          Drive
          • 2008
          • 93

          #5
          Sprawdź wężyki podciśnieniowe bo może się przetarły, nie wiem jaka jest vacupompka w ASZ ale ja w ASV miałem luźny kruciec na na niej i tam tracił podciśnienie i hamulce były słabsze.

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            Zapowietrzony układ hamulcowy lub słaba jakość (zużuty) płynu
            sprawdź stan płynu
            dolej lub wymień na nowy
            otpowietrz układ
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • Krzych
              Rider
              • 2005
              • 671

              #7
              Zamieszczone przez tomus7
              Zapowietrzony układ hamulcowy lub słaba jakość (zużuty) płynu
              sprawdź stan płynu
              dolej lub wymień na nowy
              otpowietrz układ
              Zapowietrzony układ hamulcowy zachowuje się dokładnie odwrotnie, a tutaj traci się siła wspomagania.

              W tym przypadku będzie gdzieś nieszczelność w przewodach podciśnieniowych i jest za słabe podciśnienie w układzie wspomagania hamulców.
              Trzeba zmierzyć jak się zachowuje podciśnienie w układzie przy naciskaniu hamulca.
              Może przetarty wężyk do akumulatora podciśnienia, dlatego wyskakuje błąd EGRa a i turbo też będzie słabo wstawało.
              Zrób logi w czasie jazdy z 3 i 11
              Podciśnienie w układzie powinno być ok 0.8-1 bara
              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
              www.chiptuning.katowice.pl
              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

              Komentarz

              • kruchy1978
                Classic
                • 2009
                • 32

                #8
                Dzięki Krzych za poradę,
                jednak zastanawiam się, czy może to nie jest normalny objaw? jak jest w Waszych autach, za którym naciśnięciem hamulca pedał robi się twardy?
                Możecie sprawdzić w swoich TDIkach?
                Dzięki.

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  Jak w czasie jazdy bede panicznie ciskal hamulec i puszczal i znowu wciskal to za 5x bedzie twardy jak beton ale samochod hamuje tylko, ze trzeba uzyc duzej sily na pedal.
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • kruchy1978
                    Classic
                    • 2009
                    • 32

                    #10
                    Panowie, sprawdziłem zaworek biało-czarny na podciśnieniach, przepuszcza w obie strony, tak więc jest uszkodzony.
                    Czy myślicie, że to może być powód moich usterek?

                    Komentarz

                    • Stomil
                      Classic
                      • 2011
                      • 24

                      #11
                      może

                      Komentarz

                      • Krzych
                        Rider
                        • 2005
                        • 671

                        #12
                        Zamieszczone przez Stomil
                        może
                        Raczej nie.
                        Ten zaworek ma za zadanie utrzymanie stałego podciśnienia w układzie sterowania zaworkami np. N75, N239... podczas np. hamowania
                        Podjedź do kogoś, kto ma manometr i pomierz ciśnienie w układzie, być może już pompa nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia lub membrana w serwo jest dziurawa.
                        Manometr prawdę powie ...
                        DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                        www.chiptuning.katowice.pl
                        DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                        Komentarz

                        • kruchy1978
                          Classic
                          • 2009
                          • 32

                          #13
                          Witajcie,
                          dziekuję za tak szybką reakcję, natomiast dzisiaj sprawdziłem coś jeszcze, przewód wychodzaćy z vacupompy do serwa w swoim gnieździe strasznie się rusza, ma duży luz, dowiedziałem się, że ponoć te pompy, które są do pompowtrysków tak mają, że się wyrabiają i to jest powód mojej bolączki.
                          Czy to prawda?
                          Jak najlepiej sprawdzić, czy jest to gniazdo szczelne? Gdyby chodziło o nadciśnienie, to nie ma problemu, spryskać płynem do mycia naczyń, ale podciśnienie?

                          [ Dodano: Czw 02 Lut, 12 17:17 ]
                          Koledzy,
                          czy ten przewód z króćcem z vacupompy powinien się ruszać? czy powinien być sztywny?

                          [ Dodano: Czw 02 Lut, 12 18:06 ]
                          Koledzy,
                          czy w nowej vacumpompie ten króciec do serwa powinien również się ruszać? Czy on ma być sztywny?

                          Komentarz

                          • Michus21
                            Classic
                            • 2009
                            • 27

                            #14
                            cykanie, a wlasciwie jego brak

                            dzisiaj dojezdzajac do skrzyzowania troche bylem zaskoczony "brakiem" hamulcow, wlasciwie brakiem wspomagania. pedal twardy i hamowanie prawie jak na zgaszonym silniku. czytalem o przewodach servo-pompa wiec podnioslem maske i widze, ze przewod jest caly. odpalilem samochod i nie slysze cykania, ktore jdo jeszcze niedawna bylo. na chwile pojawilo sie cykanie, ale doslownie na chwile. czy moze byc on przyczyna tej awarii? zawor do wymiany/czyszczenia czy jeszcze cos innego?
                            zdjalem przewod z egr (ten miedzy zaworem chyba n18 a egr chyba) i podcisnienie jest. czyli tak jakby nie bylo go w pompie

                            Komentarz

                            • Krzych
                              Rider
                              • 2005
                              • 671

                              #15
                              Wygląda na to, że padła membrana w serwie.
                              Zapal silnik i zgaś silnik, a zaraz po zgaszeniu wyciągnij kolanko wchodzące do serwa, tam przez chwile powinno być jeszcze podciśnienie.
                              Następnie odpal i sprawdź palcem czy jest podciśnienie w kolanku, jeśli będzie, to serwo do wymiany.
                              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                              www.chiptuning.katowice.pl
                              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                              Komentarz

                              • Michus21
                                Classic
                                • 2009
                                • 27

                                #16
                                pobrem w tym, ze nie potrafie ich sciągnac - ani na serwie ani z drugiej strony. ale zauwazylem ruszajac tym przewodem, ze jest luzny przy tej pompie, mozna nim poruszac na boki - czy to normalne?
                                jesli byloby to serwo to czy przestalby pracowac zawor podcisnienia (n18 czy n75)? tak jak wczesniej pisalem ustalo cykanie, ktore towarzyszylo od kiedy auto mam. pedal wciska sie, ale nie tak jak w pelni sprawny no i nie jest twardy jak beton jak niektorzy na forum pisali.

                                Komentarz

                                • krolikkuba
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 25

                                  #17
                                  kolego pare dni temu miałem taką sytuację:
                                  zapaliła się kontrolka od recyrkulacji spalin, dzień później straciłem hamulce
                                  okazało się że uszkodził się przewód serwo-pompa vacuum. Na króćcu przewód się nie rusza jest wszystko idealnie spasowane. Poszukaj nieszczelności w podciśnieniu.

                                  Komentarz

                                  • lookashECL
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 416
                                    • Rapid (NH3)

                                    #18
                                    Krusiec i z przewodem musi być szczelny.Nie moze się ruszac na boki ani wychodzić.
                                    Jak tak jest to zasysa lewe powietrze ..... to mozę być przyczyna twoich problemów.
                                    Mozesz też srarwdzić jakie jest podcisnienie za pomocą Vacuometru.
                                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                    Komentarz

                                    • Michus21
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 27

                                      #19
                                      jadac na miasto hamulce wrocily - wysiadajac z samochodu przy zapalonym silniku uslyszalem charakterystyczne "cykanie". patrzac na schemat to mam troche inne zaworki - jeden jak na wczesniejszym schemacie (n18 lub n75), a drugi to ten. w kazdym razie po powrocie kiedy cykanie powrocilo dotknalem ten drugi i to on "pracowal". no i ja tak na czuja to bym jego obstawial, ale czy jest jakis sposob aby go sprawdzic? aha - mialem wrazenie, ze jak gasilem samochod to dusilo go od razu na maksa, wrecz jakby zostawal blokowany

                                      Komentarz

                                      • Krzych
                                        Rider
                                        • 2005
                                        • 671

                                        #20
                                        Pewnie ruszając przewodem przy vacum pompie "złapało" podciśnienie i układ się uszczelnił.
                                        Radze wymienić pompę, bo w najmniej oczekiwanym momencie znowu straci się wspomaganie, w końcu to hamulce !!

                                        Co do zaworków to się zgadza, w AGR jest taki zaworek jak w linku.
                                        DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                        www.chiptuning.katowice.pl
                                        DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                        Komentarz

                                        • laurin
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 727

                                          #21
                                          N75 i N18 przestanie pracować jak padnie pompa Vacum (podciśnienia)

                                          Twardy hamulec to wina albo tej pompy albo serwa. Sprawdź czy króciec w vacum nie lata i nie zasysa lewego powietrza.

                                          Kolanko w serwie musisz mocno pociągnąć i dopiero wyjdzie...

                                          Komentarz

                                          • krolikkuba
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 25

                                            #22
                                            tak jak kolega Krzych mówi,
                                            skoro raz Ci się tak zdarzyło to szukaj przyczyny, bo potem może Ci się to stać w złym momencie. Sprawdź wysztkie połączenia przewodów od serwa do zaworów n75 i n18. Możesz też sprawdzić jakie podciśnienie daje vacuum pompa, za pomocą bardzo prostego i taniego urządzenia wakuometra, podciśnienie powinno wynosić około -0,8

                                            Komentarz

                                            • andre61
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 6

                                              #23
                                              twardy hamulec

                                              u mnie powodem był luźny kruciec vacum pompy,podsysa tam powietrze z zewnątrz i stąd małe podciśnienie ,zakleiłem nieszczelność klejem dwuskładnikowym i jest ok.
                                              endriu

                                              Komentarz

                                              • 4tech
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 4199
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                andre61, jedyne słuszne rozwiązanie tematu bez wymiany pompy vacum
                                                Zrobiłem tak samo i heble jak nowe :diabelski_usmiech
                                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                Komentarz

                                                Pracuję...