też do zahaczania i ściągania kołpaków
Twardy hamulec
Zwiń
X
-
Twardy hamulec
Witajcie.
Ostatnio zauważyłem u siebie taki problem, podczas hamowania za trzecim naciśnięciem pedał zrobił się twardy jak kamień, wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że wywaliłem w zaparkowany pojazd, bo się nie spodziewałem.
Czy u Was też tak jest, że gdy wuto jest rozpędzone na luzie i naciskacie hamulec to już za 3 razem jest twardy, bo brakuje mu podciśnienia na serwie? Nie wiem czy to łączyć, ale ostatnio wiecznie wyskakuje mi błąd EGR, czyściłem go ze 3 razy, jest ok, może wariuje właśnie przez to podciśnienie, w końcu to wszystko parcuje na jenych przewodach.
Słyszełem coś o tym, że ponoć padają zaworki w podciśnieniu, czy to chodzi o ten czarno-biały zaworek, który jest przy podciśnieniach?
Nadmienię, że ostatnio padła mi gruszka przy turbo, nie wiem, czy nie zassało tego całego syfu, starałem się wyczyścić.
Czy któs wie, jaki powinno być podciśnienie w silniku ASZ przy Vakupompie?
Dzięki za pomoc.
-
-
Zapowietrzony układ hamulcowy lub słaba jakość (zużuty) płynu
sprawdź stan płynu
dolej lub wymień na nowy
otpowietrz układILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomus7Zapowietrzony układ hamulcowy lub słaba jakość (zużuty) płynu
sprawdź stan płynu
dolej lub wymień na nowy
otpowietrz układ
W tym przypadku będzie gdzieś nieszczelność w przewodach podciśnieniowych i jest za słabe podciśnienie w układzie wspomagania hamulców.
Trzeba zmierzyć jak się zachowuje podciśnienie w układzie przy naciskaniu hamulca.
Może przetarty wężyk do akumulatora podciśnienia, dlatego wyskakuje błąd EGRa a i turbo też będzie słabo wstawało.
Zrób logi w czasie jazdy z 3 i 11
Podciśnienie w układzie powinno być ok 0.8-1 baraDigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Jak w czasie jazdy bede panicznie ciskal hamulec i puszczal i znowu wciskal to za 5x bedzie twardy jak beton ale samochod hamuje tylko, ze trzeba uzyc duzej sily na pedal.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Stomilmoże
Ten zaworek ma za zadanie utrzymanie stałego podciśnienia w układzie sterowania zaworkami np. N75, N239... podczas np. hamowania
Podjedź do kogoś, kto ma manometr i pomierz ciśnienie w układzie, być może już pompa nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia lub membrana w serwo jest dziurawa.
Manometr prawdę powie ...DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Witajcie,
dziekuję za tak szybką reakcję, natomiast dzisiaj sprawdziłem coś jeszcze, przewód wychodzaćy z vacupompy do serwa w swoim gnieździe strasznie się rusza, ma duży luz, dowiedziałem się, że ponoć te pompy, które są do pompowtrysków tak mają, że się wyrabiają i to jest powód mojej bolączki.
Czy to prawda?
Jak najlepiej sprawdzić, czy jest to gniazdo szczelne? Gdyby chodziło o nadciśnienie, to nie ma problemu, spryskać płynem do mycia naczyń, ale podciśnienie?
[ Dodano: Czw 02 Lut, 12 17:17 ]
Koledzy,
czy ten przewód z króćcem z vacupompy powinien się ruszać? czy powinien być sztywny?
[ Dodano: Czw 02 Lut, 12 18:06 ]
Koledzy,
czy w nowej vacumpompie ten króciec do serwa powinien również się ruszać? Czy on ma być sztywny?
Komentarz
-
-
cykanie, a wlasciwie jego brak
dzisiaj dojezdzajac do skrzyzowania troche bylem zaskoczony "brakiem" hamulcow, wlasciwie brakiem wspomagania. pedal twardy i hamowanie prawie jak na zgaszonym silniku. czytalem o przewodach servo-pompa wiec podnioslem maske i widze, ze przewod jest caly. odpalilem samochod i nie slysze cykania, ktore jdo jeszcze niedawna bylo. na chwile pojawilo sie cykanie, ale doslownie na chwile. czy moze byc on przyczyna tej awarii? zawor do wymiany/czyszczenia czy jeszcze cos innego?
zdjalem przewod z egr (ten miedzy zaworem chyba n18 a egr chyba) i podcisnienie jest. czyli tak jakby nie bylo go w pompie
Komentarz
-
-
Wygląda na to, że padła membrana w serwie.
Zapal silnik i zgaś silnik, a zaraz po zgaszeniu wyciągnij kolanko wchodzące do serwa, tam przez chwile powinno być jeszcze podciśnienie.
Następnie odpal i sprawdź palcem czy jest podciśnienie w kolanku, jeśli będzie, to serwo do wymiany.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
pobrem w tym, ze nie potrafie ich sciągnac - ani na serwie ani z drugiej strony. ale zauwazylem ruszajac tym przewodem, ze jest luzny przy tej pompie, mozna nim poruszac na boki - czy to normalne?
jesli byloby to serwo to czy przestalby pracowac zawor podcisnienia (n18 czy n75)? tak jak wczesniej pisalem ustalo cykanie, ktore towarzyszylo od kiedy auto mam. pedal wciska sie, ale nie tak jak w pelni sprawny no i nie jest twardy jak beton jak niektorzy na forum pisali.
Komentarz
-
-
Krusiec i z przewodem musi być szczelny.Nie moze się ruszac na boki ani wychodzić.
Jak tak jest to zasysa lewe powietrze ..... to mozę być przyczyna twoich problemów.
Mozesz też srarwdzić jakie jest podcisnienie za pomocą Vacuometru.Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Komentarz
-
-
jadac na miasto hamulce wrocily - wysiadajac z samochodu przy zapalonym silniku uslyszalem charakterystyczne "cykanie". patrzac na schemat to mam troche inne zaworki - jeden jak na wczesniejszym schemacie (n18 lub n75), a drugi to ten. w kazdym razie po powrocie kiedy cykanie powrocilo dotknalem ten drugi i to on "pracowal". no i ja tak na czuja to bym jego obstawial, ale czy jest jakis sposob aby go sprawdzic? aha - mialem wrazenie, ze jak gasilem samochod to dusilo go od razu na maksa, wrecz jakby zostawal blokowany
Komentarz
-
-
Pewnie ruszając przewodem przy vacum pompie "złapało" podciśnienie i układ się uszczelnił.
Radze wymienić pompę, bo w najmniej oczekiwanym momencie znowu straci się wspomaganie, w końcu to hamulce !!
Co do zaworków to się zgadza, w AGR jest taki zaworek jak w linku.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
tak jak kolega Krzych mówi,
skoro raz Ci się tak zdarzyło to szukaj przyczyny, bo potem może Ci się to stać w złym momencie. Sprawdź wysztkie połączenia przewodów od serwa do zaworów n75 i n18. Możesz też sprawdzić jakie podciśnienie daje vacuum pompa, za pomocą bardzo prostego i taniego urządzenia wakuometra, podciśnienie powinno wynosić około -0,8
Komentarz
-
-
andre61, jedyne słuszne rozwiązanie tematu bez wymiany pompy vacum
Zrobiłem tak samo i heble jak nowe :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz