Witam, pytanie do kolegów znających temat vcds, czy po zamontwoaniu hid xenon w miejsce fabrycznych żarówek H7 w lampach przednich dokonuje się jakiś modyfikacji za pomoca vcds w sterowniku elektroniki? czy istnieje możliwość zwiejszenia napięcia podawanego na lampy?
Problem polega na tym iż światla w czasie jazdy migotają, podczas pracy z aku światła zachowują się normalnie.
Po zaznaczeniu w bajcie 14 wyłączyło mi dzienne, dla wyjaśnienia sytuacji ja wymieniłem tylko żarówki na palniki a nie całe lampy.
Witam, pytanie do kolegów znających temat vcds, czy po zamontwoaniu hid xenon w miejsce fabrycznych żarówek H7 w lampach przednich dokonuje się jakiś modyfikacji za pomoca vcds w sterowniku elektroniki
Możesz ale nie musisz nic kodować. Jak założyłem hidy to nie miałem żadnych problemów z kontrolką od przepalonej żarówki czy innymi sprawami.......
Zamieszczone przez Biszczu
Zamieszczone przez Janus
hid xenon w miejsce fabrycznych żarówek H7 w lampach przednich
to zuooo :evil:
Wydaje sie bez sensu poruszanie tego tematu, którego i tak na forum jest tyle, że aż się nie chce tego czytać....
[ Dodano: Nie 29 Sty, 12 15:17 ]
Znalazłem taką opcję w sterowniki 09 - a mianowicie bajt 11 bit 2 - nazywa on się Permanent running light (PRL) via low beam active - co można przetłumaczyć jako stałe napięcie na światła mijania - czy ktoś znający temat może się wypowiedzieć czy włączenie tej opcji może poprawić/zaszkodzić działaniu/świeceniu HID xenon w mej octavi ?
Janus, a zmieniałeś coś poza tym co napisałeś? Masz włącznik świateł z funkcją AUTO?
Dziękuje za zainteresowanie, tak mam włącznik z funkcją AUTO, poza zanaczeniem w bajcie 14 bitu 3 nic więcej nie zaznaczałem ani nie odznaczałem, w bajcie 15 mam zaznaczone drl.
... poza zanaczeniem w bajcie 14 bitu 3 nic więcej nie zaznaczałem ...
Bajt 14 bit 3? To są lampy ksenonowe z przesłoną ( nie ma takich w OIIFL tylko w SIIFL ). Powinieneś zaznaczyć Bajt 14 bit 4 ( Bajt 14 powinien mieć wartość 91 <HEX> ).
No i nie wiem czemu masz zaznaczony Bajt 17 bit 0 ( światła adaptacyjne ), bo w OIIFL chyba nie ma takich świateł ( są podobno w SIIFL ), są tylko skrętne ( ja mam ten bit odznaczony ).
Jak zaznaczysz 14/4 to spróbuj zrobić "reset" czyli odłącz VCDS, wyłącz zapłon, zamknij auto z pilota, poczekaj jakąś minutę, otwórz i dopiero sprawdź czy dzienne działają. Ew. jeszcze wyłącz je i włącz ponownie w samym Maxi-Dot.
... poza zanaczeniem w bajcie 14 bitu 3 nic więcej nie zaznaczałem ...
Bajt 14 bit 3? To są lampy ksenonowe z przesłoną ( nie ma takich w OIIFL tylko w SIIFL ). Powinieneś zaznaczyć Bajt 14 bit 4 ( Bajt 14 powinien mieć wartość 91 <HEX> ).
Postaram się ręcznie to wpisać gdyż w moim vcds niema takiej opcji.
No i nie wiem czemu masz zaznaczony Bajt 17 bit 0 ( światła adaptacyjne ), bo w OIIFL chyba nie ma takich świateł ( są podobno w SIIFL ), są tylko skrętne ( ja mam ten bit odznaczony ).
Tak miałem zaznaczone od nowości nic więcej nie zmieniałem.
Jak zaznaczysz 14/4 to spróbuj zrobić "reset" czyli odłącz VCDS, wyłącz zapłon, zamknij auto z pilota, poczekaj jakąś minutę, otwórz i dopiero sprawdź czy dzienne działają. Ew. jeszcze wyłącz je i włącz ponownie w samym Maxi-Dot.
Bajt 17 bit 0 - tutaj czasem udaje się po prostu uruchomić Cornery reagujące na kierunkowskaz (bordnetzy z końcówką D, H, Q). Czasem, ponieważ te z końcówką J, mają opory niekiedy, znaczy nie ma znaczenia czy się zaznaczy czy nie - i tak nie działa.
... poza zanaczeniem w bajcie 14 bitu 3 nic więcej nie zaznaczałem ...
Bajt 14 bit 3? To są lampy ksenonowe z przesłoną ( nie ma takich w OIIFL tylko w SIIFL ). Powinieneś zaznaczyć Bajt 14 bit 4 ( Bajt 14 powinien mieć wartość 91 <HEX> ).
No i nie wiem czemu masz zaznaczony Bajt 17 bit 0 ( światła adaptacyjne ), bo w OIIFL chyba nie ma takich świateł ( są podobno w SIIFL ), są tylko skrętne ( ja mam ten bit odznaczony ).
Jak zaznaczysz 14/4 to spróbuj zrobić "reset" czyli odłącz VCDS, wyłącz zapłon, zamknij auto z pilota, poczekaj jakąś minutę, otwórz i dopiero sprawdź czy dzienne działają. Ew. jeszcze wyłącz je i włącz ponownie w samym Maxi-Dot.
Witaj, zrobiłem wszystko jak opisałeś jednak w moim przypadku w podglądzie vcds Bajt 14 niema widocznego bitu 4 tak więc nie wchodząc w długie kodowanie przekleiłem aktualne kodowanie do wiersza z zmodyfikowanym kodowaniem podmieniając wartość 89 dla bajtu 14 na 91 i dałem by zaakceptował - przeszło.
Jednak dziennych dalej nie było taklowiec wykonałem czynność z maxi dotem - dzienne się włączyły.
Test wieczorny wykazał brak migotania oraz jaśniejsze świecenie świateł.
No i nie wiem czemu masz zaznaczony Bajt 17 bit 0 ( światła adaptacyjne ), bo w OIIFL chyba nie ma takich świateł ( są podobno w SIIFL ), są tylko skrętne ( ja mam ten bit odznaczony ).
To odptaszkowałem jednak nie zauważyłem by brak tego w jaki kolwiek sposób wpłyną na doświetlanie zakrętów lub inne funkcje.
Witaj kolego Janus,
pochwal się jakie HIDy kupiłeś i gdzie? Też się nad tym zastanawiam, włącznik świateł wymieniałes na auto czy masz czujnik światła?
witam wszystkich, mam problem, mam skode octavie 2 z 2007r z szyną can-bus, ma lampy xenonowe z żarnikiem typu d2s. miałem wcześniej zamontowane przetwornice i wszystko było w porządku oprócz tego za jak włączałem światła tzw. długie xenony mi się wyłaczały. teraz nie działają mi przetwornice, kupiłem nowe i dalej nie swiecą, dodam ze napięcie w lampie jest , jak podłączam zwykłą żarówkę to swieci a jak podłączam przetwornice typu can-bus z xenonem to nic się nie dzieje i nie świeci. Proszę o pomoc, próbowałem juz 2 rodzaje przetwornic i nic sie nie dzieje. Dziękuję za pomoc i czekam na jakieś sugestie i porady.[/quote]
zwykłej przetwornicy mi nie widzi i pokazuje błąd spalonej żarówki i nie działają, dlatego muszę kupować inne przetwornice specjalne żeby współdziałały z szyną can bus w mojej octavce. a teraz nawet te przetwornice nie działają i żarniki nie świecą. sprawdzę jeszcze jakie napięcie wychodzi z przetwornicy po podłączeniu
Komentarz