[O2] Czujnik G40 - 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kundziajnik
    Ambiente
    • 2012
    • 108

    [O2] Czujnik G40 - 1.9 TDI

    Zamieszczone przez trooper
    Dzięki dzięki do planów jeszcze muszę dodać: DBAĆ
    oraz wlepe na kufer
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #2
    [O2] Czujnik G40 - 1.9 TDI

    No i coś dopadło mojego Szkodnika przy mrozach, ale po kolei.

    1. Wczoraj problem z "Check coolant", drugi raz odpalony, problem zniknął, dojechał do pracy i wrócił.
    2. Dziś ten sam problem, dojechałem z czerwoną szafą do pracy, zgasiłem odpaliłem i ok zero błędów. Wracając ten błąd też się nie pokazał, ale za to...
    3. Po prazy nie mogłem odpalić, tzn zakręcił odpalił i zaraz zgasł, próbowałem ok. 4-5 razy, telefon do ojca mechanika, "przytrzymaj delikatnie gaz, bo przy takich temperaturach może coś się skurczyło" (gość starszej daty ) tak zrobiłem do ok. 1200-1400 obr odpalił (czy mogłem coś nabroić tym)?
    4. Pojechałem do marketu ok. 22km, żadnych błędów na szafie, po zakupach ok 30 min temepratura na szafie 75C, znowu nie chciał odpalić, lekkie przytrzymanie gazu mu pomogło (ponawiam pytanie czy nabroiłem ?).
    5. Podjechałem pod dom, zgasiłem i za 1 minutę odpaliłem, minimalnie zakaszlał. ale się odpalił podpiąłem VCDS i...


    VCDS pokazał takie błędy:
    Kod:
    000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal 
                   P0341 - 000 -  - 
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01100000
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 8
                        Mileage: 184154 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2000.00.00
                        Time: 07:21:47
    
                 Freeze Frame:
                        RPM: 1155 /min
                        Speed: 0.0 km/h
                        Load: 0.0 %
                        Voltage: 11.48 V
                        Bin. Bits: 00001100
                        Idle Stabilization: 0.0°KW
                        (no units): 38.0
    
    012296 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal Out of Range 
                   P3008 - 000 -  -  - Intermittent
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00100000
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 1
                        Mileage: 184226 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2000.00.00
                        Time: 15:47:54
    
                 Freeze Frame:
                        RPM: 1134 /min
                        Speed: 0.0 km/h
                        Load: 0.0 %
                        Voltage: 11.63 V
                        Bin. Bits: 00001100
                        Idle Stabilization: 0.0°KW
                        (no units): 35.0
    Wykasowałem, ale nadal pokazuje takie błąd automatycznie po wybraniu wykasowania błędów:
    000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
    P0341 - 000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 184252 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 17:44:46

    Freeze Frame:
    RPM: 798 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 14.36 V
    Bin. Bits: 00001000
    Idle Stabilization: 0.0°KW
    (no units): 48.0
    Najgorsza sprawa w piątek muszę jechać do Gdańska, czy usunięcie takiej usterki może długo trwać, czy może czujnik cieczy chłodzącej który wariował wcześniej miał wpływ na ten drugi czujnik (szperając w necie coś takiego wpadło mi w oczy)?

    Jaki numer ma czujnik G40 i czujnik cieczy chłodzącej, to sobie poszukam jak z jego dostępnością i jaka jest jego cena...

    Ze spraw poprzedzających to 6k km temu, przy wymianie turbo u DGW, ustawił mi rozrząd, bo był przestawiony o 1 lub 2 ząbki, nie pamiętam dokładnie.

    Ps. Jestem kompletnym laikiem mechanicznym, także proszę o zrozumienie, pomoc i podpowiedzi.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      ten bład dotyczy czujnika połorzenia wałka rorzadu jego sygnał nie jest wiarygodny dla sterownika .zdejmij obudowe rorzadu durna i sprawdz czy sam czujnik nie jest zabrudzony lub przestawionu nie dokrecony i sprawdz wtyczke czy nie zielaeniała . do dodaniem gazu przy odpalaniu niczego nie uszkodzisz.jesli po 22 km temperature masz 75 st to termostat do wymiany
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • natash
        RS
        • 2011
        • 2599

        #4
        german81 - nie źle mnie zrozumiałeś, temperatura 90C jest po ok 8-10km, 75C było po zakupach i 30 min postoju, wtedy nie odpalił po dojechaniu do domu, odpalił. Muszę poszukać gdzie ta wtyczka, czyli awaryjnie mogę sobie go odpalać z lekko przyciśniętym gazem, żeby podjechać jutro do mechanika, nic mu to nie zaszkodzi?

        W trasę do Gdańska z Bydgoszczy pewnie słabo tak jechać :?

        Zrobiłem jeszcze logi pompek według takiego opisu, nie wiem tylko jak zrobić dynamiczne?

        Warunki: temp. ukł. chłodzenia >80*C. Przegazować kilkukrotnie silnik.
        Wchodzimy w 01-Engine->08-Measuring Blocks i wybieramy grupę 023 i 013, robimy log statyczny (obroty jałowe)
        Grupa 023 tzw. BIP-y, w uproszczeniu określa czas odpowiedzi pompowtryskiwacza od wysłania impulsu. Im bliższy zeru czas, tym pompka w lepszym stanie. Wartości tej grupy mają zawierać się w przedziale -30~+30 dla silników 1.9 i -100~+100 dla 2.0 TDI

        Grupa 013 to tzw. korekcje dawek. Sterownik silnika wykrywa różnice mocy poszczególnych cylindrów, dodając paliwa temu który pracuje gorzej i odejmując temu, który pracuje lepiej. Wartości im bliższe zeru, tym lepszy stan motoru. (trzeba pamiętać, że wysokie korekcje mogą być też spowodowane np. spadkiem kompresji, wybitym gniazdem zaworowym, rozpylaniem wtryskiwacza itd. - ogólnie wszystkim co wpływa na sprawność spalania w komorze). Wartości mają zawierać się w przedziale -3~+3, granice "przyzwoitości" to -1~+1. Następnie przełączamy się na grupę 018 i robimy log statyczny i dynamiczny. We wszystkich pozycjach mamy widzieć 0 (zera). Jeżeli podczas logów przewijają się jedynki, oznacza to błąd pompowtryskiwacza - uszkodzenie, lub przerwę w obwodzie.
        Log 23 mierzyłem dodając gaz do 1500 obr i puszczając.
        Log (0 - 018)
        Log (1 - 023)
        Log (2 - 013)

        A z tego co zauważyłem po odpaleniu auta, obroty wskakiwały na 1150, nie jak zwykle na 850, z czasem się normowało.

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 11012
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          german81 dobrze gada
          sprawdź czujnik po obudową paska rozrządu
          to czujnik redundantny do G28(obrotów wału)
          obroty będą brane z powyższego, ale do naprawy/wymiany jest
          do nas dojedziesz i wrócisz, chyba że pasek rozrządu przeskoczy :P
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            natash, http://forum.vw-passat.pl/threads/89...-3c-2-0tdi-bkp
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • natash
              RS
              • 2011
              • 2599

              #7
              A jak wcześniej był przestawiony rozrząd, to mogło się to znowu przestawić?

              Rozrząd wymieniany przy 150k w DE, ja nie ruszałem go tylko DGW go poprawił przy turbawce, teraz jest przejechane ok 5-6k po tej poprawce.

              Czyli awaryjnie mogę go sobie odpalić z lekkim gazikiem tak do 1500 żeby obroty skoczyły po zaskoczeniu?

              Może ktoś podać numer części do BXE i np. jakieś foto gdzie on leży, żebym sobie wypiął wtyczkę, oczyścił itd. itp.

              Jak skasuje błąd, to automatycznie się pojawia:

              000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
              P0341 - 000 - -
              Freeze Frame:
              Fault Status: 01100000
              Fault Priority: 0
              Fault Frequency: 1
              Mileage: 184252 km
              Time Indication: 0
              Date: 2000.00.00
              Time: 17:44:46

              Freeze Frame:
              RPM: 798 /min
              Speed: 0.0 km/h
              Load: 0.0 %
              Voltage: 14.36 V
              Bin. Bits: 00001000
              Idle Stabilization: 0.0°KW
              (no units): 48.0
              Weź tu teraz znajdź kogoś kumatego w Bydgoszczy, żeby Ci pół auta nie wymienili. :diabelski_usmiech

              [ Dodano: Sro 01 Lut, 12 19:45 ]
              Zamieszczone przez piotrek_os
              Widziałem to też, szperam w necie, ale dzięki!

              [ Dodano: Sro 01 Lut, 12 20:20 ]
              Czy mógł się przestawić rozrząd?

              Jak sprawdzić kąt synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym?

              Używam słów których znaczenia technicznego nie znam proszę o wyrozumiałość, ale forum jest po to żeby się uczyć.

              [ Dodano: Sro 01 Lut, 12 20:34 ]
              Jeszcze nagrałem dźwięk silnika, w sumie też mi się przestał podobać, słychać wyraźnie przez parę pierwszych sekund, potem już chyba źle trzymałem telefon i trochę ciszej jest.

              Motor rozgrzany do 90C.

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                silnik jak dla mnie to ok

                poszło PW

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  #9
                  Ciekawe czy przez taki mróz coś się nie skurczyło i rozrząd nie przeskoczył? Jest wogóle to możliwe?

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    natash, jak zdejmiesz górną obudowę paska rozrządu ( jest na 3 metalowych spinkach ) to będziesz widział na górze koło zębate wałka rozrządu i owinięty wokół niego pasek zębaty. Czujnik G40 jest obok tego koła zębatego ( trochę w dół i w kierunku przodu auta ) w miejscu gdzie nie ma na nim paska. Sprawdź czy przewód nie jest gdzieś przytarty i czy wtyczka, która od niego idzie jest dobrze wpięta i sucha.

                    Dopóki czujnik wywala błąd to synchronizacji raczej nie sprawdzisz ( chyba że się mylę ). Kąt synchronizacji można podejrzeć w blokach pomiarowych silnika kanał 004 ostatnie okienko po prawej.

                    EDIT

                    Jeszcze jedno. Jak zdejmiesz obudowę rozrządu to zobacz, czy na części czujnika skierowanej w stronę koła rozrządu nie ma przyczepionych jakiś metalowych paprochów, opiłków itp. One też mogą zakłócać pracę czujnika halla.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • natash
                      RS
                      • 2011
                      • 2599

                      #11
                      Jutro się temu przyjrzę, można to obejrzeć od góry, bez kanału pod blokiem? Jak to nic nie robi, to odpalę go lekko z gazem i bujnę się parę km do mechanika, chyba że lepiej tego nie robić, bo można sobie kuku zrobić?

                      Głośno myśląc, jakby pewnie był przestawiony rozrząd to pewnie bym nie pojechał tych 20 paru km...

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #12
                        Zamieszczone przez natash
                        Jutro się temu przyjrzę, można to obejrzeć od góry, bez kanału pod blokiem? ...
                        Bez problemu, ale przy obecnych temp. to raczej pojechałbym do mechanika, bo w rękawiczkach to nie robota, a bez długo nie wytrzymasz...
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • natash
                          RS
                          • 2011
                          • 2599

                          #13
                          Czyli odpalić z lekkim gazem i się nie przejmować, jechać. Jak coś pierdyknie to się martwić :diabelski_usmiech Czy PZU Assistance i ogień?


                          Nie wiem co znaczy "Check timing"

                          Drugiego błędu nie mogę znaleźć...

                          [ Dodano: Sro 01 Lut, 12 22:57 ]
                          Schemat:
                          Załączone pliki

                          Komentarz

                          • misiek^wro
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8321

                            #14
                            natash, mam tak samo jak Ty - tj :

                            Problem z G40 i problem z Check coolant.

                            K...ca mnie bierze, bo plyn miedzy min a max - dzis obskrobalem srubodretwą te cholerne pipety w czujniku metalowe. Jak jutro po robocie znow mi odpali Check coolant, to zabije :twisted:

                            G40 idzie do wymiany na pierwszy ogien :? Tylko czy w 2.0 8V trzeba sciagac rozrzad, czy nie - to jest pytanie.
                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              misiek^wro, chyba się obejdzie
                              zresztą masz tam gdzieś w temacie zdjęci z tym ustrojstwem
                              jak by co to jutro się przypomnij mailem to poszperam

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                #16
                                Problem podobny, mi zaczęło od "Check coolant", przejechałem z tym ok 14-15 km, przeszło na G40 i problemy z odpaleniem, co robić, żeby ktoś pół auta nie wymienił . Zresztą wszystko jest w moim temacie.

                                Trochę teorii:


                                [ Dodano: Sro 01 Lut, 12 23:12 ]
                                Opis problemów:


                                Numer części:

                                Komentarz

                                • misiek^wro
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8321

                                  #17
                                  Zamieszczone przez abstinent
                                  misiek^wro, chyba się obejdzie
                                  Chciałbym bardzo, aby sie obeszlo. Rano wyjde wczesniej, sciagne oslone i spr. gdzie ten badziew jest
                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    #18
                                    Nówka 200 złotych, ale coś czuję że się zabrudził, a czujnik cieczy zaśniedział.

                                    Komentarz

                                    • misiek^wro
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8321

                                      #19
                                      natash, czyli co, szmatka szmatka - niezla dzierlatka?

                                      Nic to, zawsze mozna zabrac w raczke sprezone pow. i spryskac, ewentualnie spr. rezystancje kabla.
                                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                      Komentarz

                                      • abstinent
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4842
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        kontakt panowie
                                        zima taka że może nie łączy :diabelski_usmiech

                                        Komentarz

                                        • natash
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2599

                                          #21
                                          Muszę jeszcze wiedzieć co i jak zdjąć tą obudowę... i powalczę, może woda jakaś na niego spłynęła i zamarzła.

                                          Komentarz

                                          • misiek^wro
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8321

                                            #22
                                            abstinent, ja to wydaje mi sie, ze mialem z gnojem problemy juz wczesniej - tj jak bylo cieplo bywalo tak, ze odpalalem i ... rozrusznik zakrecil, obrocily korby raz i dup. Musialem odpalac drugi raz.
                                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                            Komentarz

                                            • natash
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2599

                                              #23
                                              Mam coś obawy że jest przestawiony rozrząd, bo ten błąd po wertowaniu netu na to wskazuje i na różnych forach pisali, że Implausible Signal to przestawiony rozrząd, a Signal Out of Range to raczej czujnik lub wiązka. Tym bardziej, że w DE, mogli wymienić tylko pasek pomijając całą resztę osprzętu, czyli z tego co czytałem rolki, napinacz, pompę wody, ta ostatnia to pewnie profilaktycznie, bo błędy nie są jej winą.

                                              Rozumiem, że przy przestawionym rozrządzie lepiej już nie próbować go odpalać, żeby dalej nie przeskoczył bo będzie klops?

                                              000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
                                              P0341 - 000 - -
                                              Freeze Frame:
                                              Fault Status: 01100000
                                              Fault Priority: 0
                                              Fault Frequency: 8
                                              [ Dodano: Czw 02 Lut, 12 00:45 ]


                                              [ Dodano: Czw 02 Lut, 12 08:50 ]
                                              Dostałem PW, ale odpiszę tutaj.

                                              Nie odpaliła, ale próbowałem tylko raz, dzwoniłem do warsztatu, mówią że przez parę lat tylko raz wymieniali ten czujnik, bardziej prawdopodobna przegniła wiązka, rozrząd też może być, ale to mówił, że byłoby ciekawe. Dlatego nie tykam czekam na Assistance i zastępcze auto wieczorem jak nie zrobią gnojka do tego czasu

                                              Pan w PZU mnie o tym poinformował, bo tak to nie byłbym świadom i pewnie jeździł ojca autem.

                                              Ps. Chciałem sobie sprawdzić przy okazji czujnik płynu i go wypiąć, tylko przy takim mrozie nie polecam, bo się ułamał kawałek zabezpieczenia, które trzeba odgiąć do wyjęcia :diabelski_usmiech jak podważyłem minimalnie śrubokrętem.

                                              Co ciekawe jeden drucik z tego czujnika do poziomu wody prawie czarny, drugi srebrny.

                                              Jest diagnoza:
                                              Przestawiony rozrząd o 1-2 zęby, poprawione odpala na dotyk, wiązka cała, czujnik ok. Widocznie przy 150k w serwisie w DE wymienili tylko pasek, w poniedziałek będzie nowy pasek, rolki, napinacz, pompa wody oryginały VAG, cena z robocizną 800 zł, chyba ok.

                                              Komentarz

                                              • piotrek_os
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8162
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                natash, nie wydaje mi się zeby w DE wymienili tylko sam pasek.... - popros kogos to moze to sprawdzi.....co było wymieniane po Vin, jak pamietam w 01 na rolkach byla bita data - w 0II pewnie bedzie tak samo....wiec jak rozbiora rozrząd to zobaczysz czy ori....czy wymieniana
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                • abstinent
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4842
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  natash, cena ok, tylko ciekawe jakie części ( ja mam conti )
                                                  ciesz się że nie było bliskiego spotkania w silniku

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...