[O2] - 1.9 TDI BJB - problem z ładowaniem ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzyszeksz
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O2] - 1.9 TDI BJB - problem z ładowaniem ?

    Zamieszczone przez Morgoth
    jeszcze tylko niech koreańce zaproponuję silniczki turbobenzynowe, bo skrzynie 2-sprzęgłowe już mają, to Skodzie podziękujemy.
    I zrobią bardziej ergonomiczne podłokietniki :szeroki_usmiech
  • krystianmx
    Classic
    • 2010
    • 38

    #2
    [O2] - 1.9 TDI BJB - problem z ładowaniem ?

    Witam wszystkich, od kilku dni mam problem z akumulatorem w mojej O2 z 2005r 1.9 TDI BJB. Nie potrafię ustalić ile lat ma akumulator ma oznaczenia 24A28AF firmy AK-Tech 74Ah. Samochód ledwo kręci po 8h postoju na mrozie, akumulator był już ładowany prostownikiem ale nic w zasadzie to nie dało. Dokonałem ostatnio pomiarów ładowania miernikiem cyfrowym na akumulatorze podczas pracy na biegu jałowym.

    Nie wiem czy są w normie:
    Pomiar bez obciążenia tj. wyłączone światła, radio, dmuchawa nawiewu (klimatronik) wynik 14.02V.
    Przy włączonych światłach i dmuchawie nawiewu ustawionej manualnie na pierwszą pozycję, ładowanie wskazuje 13.74V. Włączenie klimatronika w tryb auto, co skutkuje uruchomieniem wentylatora prawie na maksymalne obroty pomiar, jaki uzyskałem to 13.68V.
    Jeśli uruchomię samochód po kilku godzinnym postoju podświetlanie w samochodzie ewidentnie pulsuje przez kilka minut. Nie wiem czy powinienem się martwić o swój alternator, znajomy sprawdzał pomiary w Astrze 3 i u niego jest ok. 14V z włączonymi światłami i dmuchawą nawiewu.
    Dodam jeszcze, że akumulator po nocy postoju według wskazania miernika ma tylko 12.31V – czy to trochę nie za mało?. Jednocześnie nie chce kupować nowego akumulatora, jeśli alternator ma słabe ładowanie.

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Raczej aku do wymiany.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        krystianmx, akumulator ma datę koło zaczepu dla klem (przynajmniej mój tak ma), ale z tego co piszesz to niestety Twój akumulator będzie do wymiany (zresztą już raz miałeś widzę wymieniany, bo to ni jest fabryczny aku)
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • krystianmx
          Classic
          • 2010
          • 38

          #5
          Na moim Aku nie ma nic wybitego obok klem, jest za to na obrzeżach obudowy oznaczenie to co podałem wyżej, ale nie potrafię tego rozszyfrować. No nic chyba będę zmuszony zainwestować w nowy akumulator :?

          Komentarz

          • dzygi
            Drive
            • 2011
            • 91

            #6
            Podjedz do porządnego sklepu z aku oni maja specjalne urzadzenia/mierniki pod obciążeniem i urzadzenia/mierniki prądu rozruchowego akumulatora i Ci powiedzą czy masz aku do wymiany.

            też tak miałem że aku prad był po nocy ok 12,3-12,5 ale prąd rozruchowy był zamiast 650 to był 400-450
            Auto: Octavia 1 1.9 TDI AHF 110KM 2000r
            ---
            Pomogę - Kasowanie Błędów Nowy Dwór Maz i okolice
            OPEL (OP-COM do 2010) i VAG (VW Audi Skoda Seat do 2004 - czasami do 2010)

            Komentarz

            Pracuję...