Zamieszczone przez Morgoth
[O2] - 1.9 TDI BJB - problem z ładowaniem ?
Zwiń
X
-
[O2] - 1.9 TDI BJB - problem z ładowaniem ?
Witam wszystkich, od kilku dni mam problem z akumulatorem w mojej O2 z 2005r 1.9 TDI BJB. Nie potrafię ustalić ile lat ma akumulator ma oznaczenia 24A28AF firmy AK-Tech 74Ah. Samochód ledwo kręci po 8h postoju na mrozie, akumulator był już ładowany prostownikiem ale nic w zasadzie to nie dało. Dokonałem ostatnio pomiarów ładowania miernikiem cyfrowym na akumulatorze podczas pracy na biegu jałowym.
Nie wiem czy są w normie:
Pomiar bez obciążenia tj. wyłączone światła, radio, dmuchawa nawiewu (klimatronik) wynik 14.02V.
Przy włączonych światłach i dmuchawie nawiewu ustawionej manualnie na pierwszą pozycję, ładowanie wskazuje 13.74V. Włączenie klimatronika w tryb auto, co skutkuje uruchomieniem wentylatora prawie na maksymalne obroty pomiar, jaki uzyskałem to 13.68V.
Jeśli uruchomię samochód po kilku godzinnym postoju podświetlanie w samochodzie ewidentnie pulsuje przez kilka minut. Nie wiem czy powinienem się martwić o swój alternator, znajomy sprawdzał pomiary w Astrze 3 i u niego jest ok. 14V z włączonymi światłami i dmuchawą nawiewu.
Dodam jeszcze, że akumulator po nocy postoju według wskazania miernika ma tylko 12.31V – czy to trochę nie za mało?. Jednocześnie nie chce kupować nowego akumulatora, jeśli alternator ma słabe ładowanie.
-
-
Podjedz do porządnego sklepu z aku oni maja specjalne urzadzenia/mierniki pod obciążeniem i urzadzenia/mierniki prądu rozruchowego akumulatora i Ci powiedzą czy masz aku do wymiany.
też tak miałem że aku prad był po nocy ok 12,3-12,5 ale prąd rozruchowy był zamiast 650 to był 400-450Auto: Octavia 1 1.9 TDI AHF 110KM 2000r
---
Pomogę - Kasowanie Błędów Nowy Dwór Maz i okolice
OPEL (OP-COM do 2010) i VAG (VW Audi Skoda Seat do 2004 - czasami do 2010)
Komentarz
-
Komentarz