[O1] Zapaliła sie kontrolka airbag.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sylwester_1124
    Classic
    • 2010
    • 30

    [O1] Zapaliła sie kontrolka airbag.

    Ładna mocarna jedyneczka Starsza od mojej, ale widać, że zadbana
  • Kasiunia
    Drive
    • 2009
    • 93

    #2
    [O1] Zapaliła sie kontrolka airbag.

    Koledzy, wybaczcie, jesli temat był, ale nie znalazłam żadnych konkretnych informacji.

    Otoż mamy spore mrozy, dziś skodzia nie dała rady, aku ma już 4-5 lat, na następną zimę zakupię nowy. Nie odpaliła. Mąż wyciagnał akumulator i zaniósł do sąsiada podłączyć po prostownik. Ładował się 10 godzin.

    Po podłączeniu i odpaleniu zapaliła się kontrolka airbag i tak już się świeci. Wczoraj i nigdy wcześniej się nie świeciła. Co to może być? Jak to usunąć? Tylko serwis czy renomowany elektryk samochodowy może być?

    Aha, to na pewno nie stało się przy ponownym wkładaniu akumulatora. Rano w czasie grzania świec gasła ta kontrolka, przy próbie odpalenia przygasały kontrolki i przy kolejnej próbie odpalenia, tj ponownym grzaniu świec, ta kontrolka już nie gasła...

    Pomożecie? Ew. doradzicie kto w Gorzowie to usunie? To już byłby HIT :-) Z góry dzięki!

    Komentarz

    • Zelu00
      Classic
      • 2009
      • 32

      #3
      U mnie tez podczas tych mrozów zapaliła sie kontrolka poduszek. Musisz podjechać do jakiegoś mechanika (ASO), aby podpiął komputer i skasował błąd, gdyż z poduszką jest tak, że jak już się zaświeci to sama nie zgaśnie.

      Komentarz

      • Kasiunia
        Drive
        • 2009
        • 93

        #4
        No na pewno blad, bo nie byla bita.
        No i tu rodzi sie pytanie - musi byc to ASO czy moze byc warsztat elektryczny?

        Komentarz

        • Zelu00
          Classic
          • 2009
          • 32

          #5
          Może być ktokolwiek kto ma interfejs diagnostyczny (co lepszy warsztat samochodwy posiada takowy). Pewnie jest na tym forum ktoś z Twoich okolic kto moze Ci skasowac ten błąd, zaoszczędzisz wtedy pare złotych.

          Komentarz

          • Kasiunia
            Drive
            • 2009
            • 93

            #6
            No to czekam na propozycje - podjade.
            Oby to byl tylko faktycznie blad.
            A jak nie to, znam warsztat elektryczny po drodze meza do pracy i tam podjedzie jakby co.

            Komentarz

            • dj_lawa23
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2007
              • 127

              #7
              Błąd pojawia się podczas słabego naładowania aku "za mała oporność zapalnika poduszki" czy jakoś tam miałem to u siebie ostatniego ranka. Wystarczy podpiąć vaga i wykasować błąd i już nie wróci (no chyba że następnego ranka akcja z rozładowanym aku się powtórzy)

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3778
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                W duży mróz też miałem takie zdarzenie z zapaleniem się lampki poduszek. Samo wykasowanie błędu nie pomogło. Ale warsztat z komputerkiem diagnostycznym ustalił małą rezystancję na stykach we wtyczce poduszki w kierownicy. Rozmontowanie pinów we wtyczce po podginanie ich i ponowny montaż i ok Ok 40 min. pracy, usługa 100 zł.

                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • splawik
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1292

                  #9
                  Kasiunia, Kasownik do poduszek jest potrzebny. Coś takiego http://sklep.motohid.pl/userdata/gfx...3c721662fb.jpg
                  A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                  AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                  O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                  -------------------------------------------------
                  Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 11255
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    splawik, a po co ten kasownik :!: :?:
                    wystarczy podpiąć interfejs i wyczyścić błędy
                    ten kasownik służy przede wszystkim do resetowania błędu crash data

                    zdaża się tak w pewnych seriach sterowników AirBag, że zbyt małe napięcie zasilania
                    i próba odpalania jednocześnie powoduje uszkodzenie sterownika i wtedy trzeba wgrywać jeszcze raz wsad
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • Krzych
                      Rider
                      • 2005
                      • 671

                      #11
                      Zamieszczone przez krzynol
                      zdaża się tak w pewnych seriach sterowników AirBag, że zbyt małe napięcie zasilania
                      i próba odpalania jednocześnie powoduje uszkodzenie sterownika i wtedy trzeba wgrywać jeszcze raz wsad
                      Dokładnie (defekt wewnętrzny sterownika) , a jeśli jest tylko błąd niskiego napięcia zasilania, to po kilku odpaleniach gdy sensor będzie widział prawidłowe napięcie zasilania w instalacji to kontrolka sama zgaśnie pomimo, że w pamięci będzie błąd "niskie napięcia zasilania - sporadyczny".

                      W Twoim przypadku będzie błąd wymagający interwencji VAGa.
                      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                      www.chiptuning.katowice.pl
                      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                      Komentarz

                      • BORA
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 118
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        #12
                        Tylko w razie skanowania Vag-Com'em pamiętać o wadliwych sterownikach montowanych 2000/2001r - bodajże nr 6Q0 909 605 A
                        BORA aka xbora
                        Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                        ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                        Komentarz

                        • Krzych
                          Rider
                          • 2005
                          • 671

                          #13
                          Zamieszczone przez BORA
                          Tylko w razie skanowania Vag-Com'em pamiętać o wadliwych sterownikach montowanych 2000/2001r - bodajże nr 6Q0 909 605 A
                          To nie jest wina wadliwego sensora, tylko źle działającej wersji VagComa, zresztą przy próbie łączenia się z sensorem jest sensowny komunikat o istniejącym zagrożeniu.
                          Niemniej krąży taka wersja programu VagCom która uszkadza zawartość pamięci sensora.
                          Oficjalna i aktualna wersja VCDS nie uszkodzi sensora.
                          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                          www.chiptuning.katowice.pl
                          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                          Komentarz

                          • przemoft
                            Drive
                            • 2011
                            • 45
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Krzych
                            Zamieszczone przez BORA
                            Tylko w razie skanowania Vag-Com'em pamiętać o wadliwych sterownikach montowanych 2000/2001r - bodajże nr 6Q0 909 605 A
                            To nie jest wina wadliwego sensora, tylko źle działającej wersji VagComa, zresztą przy próbie łączenia się z sensorem jest sensowny komunikat o istniejącym zagrożeniu.
                            Niemniej krąży taka wersja programu VagCom która uszkadza zawartość pamięci sensora.
                            Oficjalna i aktualna wersja VCDS nie uszkodzi sensora.
                            No i z tym nie do końca chyba można się zgodzić. Właśnie dwie godziny temu zamontowałem szafę w moim szkodniku (wyciągnąłem ją w celu sprawdzenia lutów na płytce w związku z opadającymi wskazówkami temperatury i paliwa) i nagle też spotkałem się z taką niespodzianką. Poszperałem na forum i dowiedziałem się że te sterowniki też głupieją przy odpięciu licznika. I tak chyba się stało w moim przypadku... Czasem kasowanie vagiem pomaga (tak znalazłem na forum), ale jak się nie jest pewnym jaki mamy sterownik to lepiej VagComa nie podłączać, bo próba przesłuchania sterownika może się źle skończyć. No i sam się borykam teraz czy podłączyć czy nie (mam VCDS lite i VagCom). Pewnie będę musiał jednak w wolnej chwili rozebrać tunel i zobaczyć czy mam ten podatny na uszkodzenia sterownik... Dodam że mam autko z 2004 (choć podejrzewam że montaż się odbył jeszcze w 2003), więc teoretycznie nie powinienem się niczego obawiać, ale skąś się ten błąd przypałętał... A jestem prawie pewien że ma to związek z odłączeniem licznika....

                            Komentarz

                            • Krzych
                              Rider
                              • 2005
                              • 671

                              #15
                              Szkoda Twojej roboty z rozbieraniem tunelu.
                              Uszkodzenie sensora z pewnością nie nastąpiło przy odłączeniu licznika.
                              Odpowiednim programatorem można ten sensor postawić na nogi bez wyciągania z auta.
                              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                              www.chiptuning.katowice.pl
                              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                              Komentarz

                              • przemoft
                                Drive
                                • 2011
                                • 45
                                • Octavia I (1U2)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Na razie nie mam zamiaru go wyciągać. Chciałem tylko sprawdzić oznaczenie tego sterownika, żeby go do końca nie uszkodzić Vagiem lub VCDS. Pierwszym krokiem będzie próba skasowania błędu, jak już się upewnię że nie uszkodzę tego sterownika. Sprawdzenie numeru sterownika zajęło mi 10 minut, więc nie było to dużo roboty, ale nadal nie wiem czy jest to ten "bezpieczny model - mam numer bardzo podobny do wspomnianego przez BORA : 6Q0 909 601 (więc "rodzina" chyba ta sama)

                                Komentarz

                                • Krzych
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 671

                                  #17
                                  Jeśli jesteś z Lubonia, to w swoim mieście masz firmę, która postawi ten sensor na nogi.

                                  ZOBACZ
                                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                  www.chiptuning.katowice.pl
                                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                  Komentarz

                                  • przemoft
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 45
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    Dzięki, są. Jednak przed wizytą u nich zaryzykowałem podpięcie KKL-a i skasowanie błędów przy użyciu VCDS lite. Zadziałało - kontrolka zgasła. Zobaczymy czy wszystko będzie OK przez najbliższe dni. Jak się powtórzy to pewnie się do nich zgłoszę


                                    Minęło półtora miesiąca, pojeździłem na wakacje - w sumie koło 2 tys km i nic się nie dzieje, więc należy uznać, że nie było uszkodzenia, tylko coś komp zwariował i wystarczyło go "wyprostować" VCDSem

                                    Komentarz

                                    Pracuję...