WITAM I ODRAZU PROBLEM OCTAVIA TDi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mirass
    Drive
    • 2005
    • 44

    WITAM I ODRAZU PROBLEM OCTAVIA TDi

    Może już by się zdało bo ćwierć miliona stukneło :?:
  • Sanchos
    Classic
    • 2004
    • 32

    #2
    WITAM I ODRAZU PROBLEM OCTAVIA TDi

    Witam jestem na tym forum nowy więc wszystkich pozdrawiam.
    Posiadam Octawie z silnikiem AHF 110km
    Mam pewien problem
    Autko jeździ fajnie jednakże jeśli przekroczę 140 turbina wyłacza się i wtedy auto mogę rozpędzić co najwyżej do 120 (brak doładowania)
    jeśli wyłącze silnik i włącze go spowrotem turbo działa jednakże jeśli znowu sprubuje przekroczyć 140 turbo się wyłacza.
    Na komputerze(testerze) wyskakuje błąd{{ regulacja ciśnienia doładowania-różnica }}
    HELP :cry: :cry: :cry:

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Mi to wyglada na problem z zaworem N75, ale niech moze Masters potwierdzi.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • lester
        Drive
        • 2004
        • 54

        #4
        witaj, hehe, wiesz mam ten sam problem i probuje go zdiagnozowac od dosc dawna...tyle ze u mnie dzieje sie tak nieregularnie...tzn. przycina sie 2 razu z rzedu, najczesciej w trasie, ale za trzecim razem jest wszystko ok i moge jechac nawet 190 kmh.
        i to wcale nie musi byc zawor.
        w moim przypadku to uszkodzony wirnik w turbinie,prawdopodobnie...
        ale rownie dobrze moze to byc przeplywka...

        w moim przypadku nie jest to tak uciazliwe i problem pojawia sie wlasciwie tylko w trasie...
        GETAWAY DRIVER

        Saab 9-5 Aero Black Estate

        Komentarz

        • Piotrus
          Rider
          • 2004
          • 524

          #5
          Oprocz zaworka to jeszcze moga byc zapieczone kierownice lub blad w sofcie jesli auto jest po modyfikacji
          Piotruś
          AGR(RIP) + ALH

          Komentarz

          • Sanchos
            Classic
            • 2004
            • 32

            #6
            Faktem jest, że autko ma przejechane 115tkm i 6mc stało nieodpalane
            Jeśli to może być turbina to problem z głowy mam drugą po 15tkm
            Ale przy wymianie trochę roboty jest więc najpierw wolabym dowiedzieć cos się o tych zaworkach????

            Dodam że jeśli zdejmę przewód podciśnienia idący z membramy przy turbinie następuje ten sam efekt.

            Mam zegar podciśnienie więc moje pytanie brzmi:Jak powinno zachowywać się to podciśnienie idące na membramę turbosprężarki(wraz z obrotami rosną czy maleć)

            Auto jest ze stycznia 1999 roku wiec odpada chyba problem softu(choć kupiłem sprzęcik we Francji)

            Komentarz

            • lester
              Drive
              • 2004
              • 54

              #7
              wlasnie wrocilem od mechanika, bo bylem dzis w trasie i problem sie pojawil...
              z mechanikiem wybralem sie na jazde, podpial vaga, ja w pizde a auto jakgdybynigdy nic idzie jak nalezy...4tys. 180 i nic...zrobilismy chba z 20 km, i dupka..niewiadomo co..

              doszlismy do wniosku, ze metoda prob i bledow zdiagnozujemy problem...odpielismy chip, i teraz jest pure seria...jesli problem sie pojawi= soft nie jest niczemu winien i prawdopodobnie to sprezara...a w ahf jest juz ta o zmiennej geometrii i problem lezy w tym ze nie przestawia sie kiedy ma przykazane...
              no a jesli i to nie to, to juz sam niewiem i sprzedam chyba szrota...

              moje auto ma 260 tys. zrobine

              ze sprezarkami jest tak, ze jak np. user jezdzi turystycznie, tak ze ona nie zasysa bo nie ma obrotow to sie spieka i zacina..
              wiec jak moze autop stalo tyle niejezdzone, to moze w tym problem...
              GETAWAY DRIVER

              Saab 9-5 Aero Black Estate

              Komentarz

              • Piotrus
                Rider
                • 2004
                • 524

                #8
                Zaraz, zaraz - a czemu nie napisales o najwazniejszym - ze masz box'a? 8)
                Moim zdaniem kierownice sie przycinaja (moze pomoc rozruszanie), do tego profilaktycznie mozna wlutowac diode w mapsensor- wtedy ECU nie bedzie widzialo tego chwilowego przeladowania
                Piotruś
                AGR(RIP) + ALH

                Komentarz

                • Martinez
                  L&K
                  • 2004
                  • 1366
                  • Audi

                  #9
                  lester Ty masz BOX'a ??????????????????? :twisted:
                  Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                  teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                  czarna AR 156 1.8 T.Spark

                  Komentarz

                  • lester
                    Drive
                    • 2004
                    • 54

                    #10
                    ahhoj pane martinez...
                    ekhmm...
                    moc jest moc
                    i w takim smiesznym kondonku sie dynda przy alukumatorze
                    ten boksik juz tam siedzi od 99 roku/poprzedni user tak sobie zrobil i dziala...

                    ale to i tak nie jego wina, tzn boxa... :cry:

                    zrobilem rundke wokol city na tym co seria niesie, i poza rowniejsza praca motoru dalej sie kwasi jak mocniej dostanie w dupe..
                    i najgorsze jest to ze jak lekko dociskam to idzie
                    jak daje w gary od razu to tez idzie
                    ale jak jade roeno na poziomie 70-80 i nagle przycisne to sie jebana suka wiesza momentalnie!!

                    nie zycze nikomu takich przygod, bo to jest moment płacz i pot na czoło...

                    i najgorsze jest to ze jak juz siadlem z mechanikiem i podpielismy vaga to jak na zlosc byl owszystko dobrze i on niemogl zczytac dlaczego ten t.awaryjny zapodaje
                    hoooj z tym szitem..
                    daje odpust na dzis
                    GETAWAY DRIVER

                    Saab 9-5 Aero Black Estate

                    Komentarz

                    • Sanchos
                      Classic
                      • 2004
                      • 32

                      #11
                      A czy mechanikowi nie wyskakuje ten błąd o regulacji ciśnienia doładowania????

                      Komentarz

                      • Martinez
                        L&K
                        • 2004
                        • 1366
                        • Audi

                        #12
                        Lester jedź robić program u Master'sa Natychmiast!!
                        Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                        teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                        czarna AR 156 1.8 T.Spark

                        Komentarz

                        • Piotrus
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          Zamieszczone przez lester
                          ale to i tak nie jego wina, tzn boxa... :cry:
                          Mylisz sie - od tego '99 roku box nawalil tyle sadzy w kierownice turbiny ze dziwie sie ze jeszcze choc troche dzialaja 8)
                          Piotruś
                          AGR(RIP) + ALH

                          Komentarz

                          • lester
                            Drive
                            • 2004
                            • 54

                            #14
                            a da sie wyczyscic ta sadze?!!?!

                            [ Dodano: Wto 28 Gru, 04 15:54 ]
                            wspomne jeszcze ze turbina puszcza olej do IC....niewielkie ilosci ale takie ze kapie...
                            czy to tez moze byc przyczyna wplywu boxa !??!

                            [ Dodano: Wto 28 Gru, 04 16:32 ]
                            Zamieszczone przez Sanchos
                            A czy mechanikowi nie wyskakuje ten błąd o regulacji ciśnienia doładowania????
                            no wlasnie tego nie udalo sie nam ustalic, bo ten blad pojawia sie wtedy gdy cisnienie jest rozne od wlasciwego i komputer wlacza tryb awaryjny...a podczas jazdy testowej z popietym vagiem wszytko pracowalo jak na zlosc jak nalezy...

                            a czy to moze byc np. uszkodzony czujnik stopu?!?!! (za cholere nie wiem co to jest)

                            tak sugerowal inny znajomy mechz ktorym jestem na jutro umowiony...
                            GETAWAY DRIVER

                            Saab 9-5 Aero Black Estate

                            Komentarz

                            • Sanchos
                              Classic
                              • 2004
                              • 32

                              #15
                              Uszkodzony czujnik stopu - jeśli to ma coś wspólnego to krzyż na drogę czechom.
                              Czujnik stopu znajduje sie przy pedale hamulca i odpowiada za włanczanie sie świateł stopu
                              (jeśli dobrze myśle)
                              Chyba, że jest jakis czujnik przy turbo który hamuje turbinę.

                              Komentarz

                              • Martinez
                                L&K
                                • 2004
                                • 1366
                                • Audi

                                #16
                                Zamieszczone przez Sanchos
                                Uszkodzony czujnik stopu - jeśli to ma coś wspólnego to krzyż na drogę czechom.
                                Czujnik stopu znajduje sie przy pedale hamulca i odpowiada za włanczanie sie świateł stopu
                                (jeśli dobrze myśle)
                                Chyba, że jest jakis czujnik przy turbo który hamuje turbinę.
                                czujnik stopu mi sie wysrał (jest pod pedałem) koszt około 30 PLN i z tego co wiem nie ma związku z turbiną tylko z włączaniem świateł stopu.

                                Acha wydaje mi sie że po notlaufie w pamięci kompa zostaje błąd który potem można zczytać VAGiem.
                                Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                                teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                                czarna AR 156 1.8 T.Spark

                                Komentarz

                                • lester
                                  Drive
                                  • 2004
                                  • 54

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Martinez
                                  po notlaufie w pamięci kompa zostaje błąd który potem można zczytać VAGiem.
                                  jest OK...nie w tym problem
                                  GETAWAY DRIVER

                                  Saab 9-5 Aero Black Estate

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez lester
                                    tez tak zakladalem, ale jest inaczej (przynajmniej w moim aucie)...blad pojawia sie w pamieci VAG'a...
                                    moze w nowszych octach jest inny komputer
                                    VAG to urządzenie ZEWNĘTRZNE podłaczane do interfejsu diagnostycznego OBD. W jego pamięci mogą być conajwyżej wiatry puszczane przez mechanika. On służy do ODCZYTANIA PAMIĘCI BŁEDÓW ECU (Engine Control Unit - o ile dobrze pamiętam) czyli komputera sterującego silnikiem to tyle ode mnie w kwestii formalnej 8)
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • lester
                                      Drive
                                      • 2004
                                      • 54

                                      #19
                                      hmm, zle sformuowalem kwestie...
                                      GETAWAY DRIVER

                                      Saab 9-5 Aero Black Estate

                                      Komentarz

                                      • misiekwaw
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7715
                                        • Ford

                                        #20
                                        Zamieszczone przez lester
                                        hmm, zle sformuowalem kwestie...
                                        w momencie kiedy komputer silnika przechodzi w "notlauf", podaje kod bledu, ok!?...ale mozna go odczytac tylko wtedy gdy jest podpiety VAG,...w innej sytuacji , czyli np. po wpieciu VAG'a kiedy auto chodzi na "notlaufie" nie wykaze danego bledu, ktory go spowodowal...

                                        ale jesli dzieje sie tak,ze kod bledu zostaje w pamieci komputera i mozna go w kazdej chwili odczytac, to chetnie sie dowiem jak to zrobic.. :roll:
                                        Jeżeli błąd występuje podczas jazdy to POZOSTAJE W PAMIĘCI BŁĘDÓW ECU I JEST W KAŻDEJ CHWILI MOŻLIWY DO ODCZYTANIA TYMŻE VAGiem :!: :!: :!: :idea:

                                        sorry, ale jaśniej już tego nie umiem napisać :roll:

                                        [EDITed] na prośbę lestera :idea:
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz

                                        • krzy
                                          Drive
                                          • 2004
                                          • 44

                                          #21
                                          błąd był ale chodzi o to co powoduje jego pojawienie się lub chociaż w jakich okolicznościach powstaje; rodzaj błędu nie powie gdzie jest usterka a tylko mniej więcej czego dotyczy; włącznik światel stop i błędy z niego pochodzące (niekoniecznie bezpośrednio z nim związane) z czego pamiętam chyba nie powodują żadnych problemów z mocą a tym bardziej z jakąś odchyłką regulacji ciśnienia doładowania

                                          Komentarz

                                          • Master's
                                            Ambiente
                                            • 2004
                                            • 100

                                            #22
                                            Zamieszczone przez krzy
                                            błąd był ale chodzi o to co powoduje jego pojawienie się lub chociaż w jakich okolicznościach powstaje; rodzaj błędu nie powie gdzie jest usterka a tylko mniej więcej czego dotyczy; włącznik światel stop i błędy z niego pochodzące (niekoniecznie bezpośrednio z nim związane) z czego pamiętam chyba nie powodują żadnych problemów z mocą a tym bardziej z jakąś odchyłką regulacji ciśnienia doładowania
                                            Ja bym polemizował z kolegą. Zależy w jaki sposób wysra się wlacznik stopu. Jeśli komp "widzi" wciśnięty pedał hamólca i jednocześnie bedziemy dodawali gazu i stan ten trwać będzie dłużej niż 1 sekundę to mamy piękny notlauf. ECU ogranicza dawkę paliwa i przechodzi w awaryjny stan pracy. Komputer odczytuje to jako stan niezrozumiały gdyż nie można hamować samochodem i jednocześnie przyspieszać...krótko mówiac naciskać dwa pedały :wink: . Jest to odwieczny problem kolegów pragnacych sobie sportowo pojeździć...ale na wszystko jest antidotum :twisted: :twisted: :twisted: .

                                            nawiazując do wypowiedzi Piotrusia. Metoda diody wpiętej w przewód sygnałowy z G-72 jest stara jak świat ale nie rozwiązuje ona problemu. Dioda opuści poziom sygnału z map-sensora o 0,7 volta i mimo nadmiernego ciśnienia panujacego w układzie dolotowym ECU "widzi" ze wszystko jest ok. To jest wyjście gdy chcemy się pozbyć starego kibla z zapieczoną (uszkodzona spręzarką) i nie chcemy juz inwestować w nową turbinę. Użytkowanie na codzień auta w którym spręzarka pompuje bez opamiętania a ECU oszukane jest diodą grozi uszkodzeniami. Diodę mozna wpiąc świadomie aby uniknąć przypadkowych notlaufuf w przypadku gdy mamy doczynienia z sirczystym modem a spręzarka ze wzgledu na swój stan.....nie wyrabia sie z regulacją. We wszystkich innych przypadkach...programowo ustawione ciśnienie turbodoładowania powinno być sterowane w czasie rzeczywistym bez udziału dodatkowych egzorcyzmów :twisted: :twisted: :twisted:

                                            Wracajac do notlaufu który jest tematem topicu. W Skodach ASV/AHF bardzo czesto uszkodzeniu ulega podciśnieniowy siłownik (mieszek) sterujacy kierownicami w turbinie. Wystarczy że przegnije menbrama, albo napcha sie do niego brudu przez otwór z którego wychodzi sztanga sterujaca. Wtedy bród i korozja ogranicza pełny róch sztangi i mamy notlauf za notlaufem. Efekt jest identyczny jak w przypadku zatartych kierownic spalin a wiec w tym miejscu chciałbym zasugerować aby najpierw wykluczyć mieszek a potem zwalać spręzarkę z silnika.
                                            Jeśli chodzi o N-75 to w moim przekonaniu są one wieczne w tych silnikach, chyba że ktoś ułamie którąś z rurek. Wtedy nalezy go wymienić.
                                            Przyczyna może być takze nadmiernie zabrudzony filtr powietrza. Ktos zapyta dlaczego????
                                            Otóz rórka odpowietrzająca N-75 jest podłaczona do filtra powietrza. Jeśli jakiś świntuch wogóle nie dba o samochód i o wymianę filtrów (a zdarzają sie tacy :twisted: ) to nad filtrem powstaje podciśnienie wywolane ssaniem powietrza przez silnik. Owe podciśnienie poprzez rórkę odpowietrzajacą N-75 wprowadza zakłucenie w wartości podciśnienia sterujacego siłownikiem i kupa :P . Znam przypadki wymiany sprężarek, zaworków, i całego osprzętu sterującego a problem jak był ...tak był. Wystarczyło wymienic filtr powietrza . Tylko że w tym przypadku notlauf następuje niewiadomo skad przy prędkości powyżej 180km/h podczas gdy zapotrzebowanie silnika na powetrze (ssanie) jest duże.

                                            Jeśli chodzi o ten konketny przypadek to ja obstawiam siłownik sterujacy kierownicami :wink:

                                            pozdr
                                            Pogromca mitów...o pieknych koniach

                                            Komentarz

                                            • Sanchos
                                              Classic
                                              • 2004
                                              • 32

                                              #23
                                              Biorą sobie do serca rady Masters'a wczoraj o 23.00 wsadziłem autko na podnośnik i wziołem sie do oglądania turbinki.
                                              Pierwsza rzecz to oczywiście zdjęcie osłony bo inaczej brak dostępu.
                                              Następnie ściąnołem przewód wchodzący na zawór z membramą i założyłem drugi i zaczołem ciągnąć(bez żadnych głupich myśli) stwierziłem że sztanga rusza się tylko o jakies 5mm(a najpierw sprawdziłem na drugiej którą już posiadam i tam sztanga rusza się conajmniej 4-5 cm!!) a więc stwierdzam że membrama jest sprawna (jeszcze boli mnie język) a łopatki zapieczone(albo uszkodzone)
                                              Stąd mojee następne pytanie:
                                              Czy jest jakiś sposób aby rozruszać te łopatki (naciskanie sztangi nic nie dało uginała ona się minimalnie) czy tylko demontaż turbinki.

                                              Komentarz

                                              • krzy
                                                Drive
                                                • 2004
                                                • 44

                                                #24
                                                Czy kolega Master"s widział jak zbudowany jest włącznik stopu i jak działa? Są tam dwa włączniki które w przypadku wciśnięcia stopu: jeden się zwiera a drugi rozwiera. W przypadku gdy jeden z nich ma problemy (w zależności który) pojawia się błąd włącznik świateł stop sygnał niezrozumiały lub sygnał obciążenia niezrozumiały ewentualnie niewiarygodny. Nie widziałem jeszcze włącznika w którym oba styki były uszkodzone a raczej tylko takie uszkodzenie spowoduje zmniejszenie mocy silnika itp.

                                                Komentarz

                                                • Master's
                                                  Ambiente
                                                  • 2004
                                                  • 100

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez krzy
                                                  Czy kolega Master"s widział jak zbudowany jest włącznik stopu i jak działa? Są tam dwa włączniki które w przypadku wciśnięcia stopu: jeden się zwiera a drugi rozwiera. W przypadku gdy jeden z nich ma problemy (w zależności który) pojawia się błąd włącznik świateł stop sygnał niezrozumiały lub sygnał obciążenia niezrozumiały ewentualnie niewiarygodny. Nie widziałem jeszcze włącznika w którym oba styki były uszkodzone a raczej tylko takie uszkodzenie spowoduje zmniejszenie mocy silnika itp.
                                                  Witam

                                                  Kolega Master's widział i wie jak wyglada i działa taki włacznik, a także doskonale wie po co one tam są....bo napewno nie do ozdoby :wink: . Chciałbym uzupełnić wypowiedź kol. Krzy o nały drobiazg....że
                                                  gdy jeden z nich ma problemy (w zależności który)
                                                  ...tam nie ma zadnych zalezności. Odpowiedni włacznik spełnia odpowiednie funkcje do których jest przeznaczony. Jeśli siądzie na ten przykład F-47 to nie działa nam tempomat (jeśli w takowy wyposażony jest samochód). Jeśli "F" to mamy problem ze stopem. Generalnie bład w ECU Bremslichtschalter może się pojawić gdy przepala się wszystkie żarówki w światłach STOP :wink: co zadko się zdaża
                                                  Odnośnie styków. Tak jak napisałem wyżej uszkodzenie styków nie powoduje notlaufu...ale naciskanie 2 pedałów naraz. Jeśli zaciołby się włacznik stopu w pozycji właczone...co żadko się zdaża to po naciśnięciu pedału gazu mamy stan awaryjny. Zwykle wlacznik psuje się w sposób że nie załacza styków i np. nie mamy stopu. Wtedy jest bład włącznika ale auto jeździ normalnie.
                                                  Oba sygnały z właczników zarówno od "F" jak i "F-47 docierają do kompa i komp ma kontrole nad ich pracą. Zasugerowałbym w tym miejscu przeanalizowanie schematów elektrycznych :wink:

                                                  pozdr i wszystkiego najepszego w Nowym Roku

                                                  [ Dodano: Sob Sty 01, 2005 1:16 pm ]
                                                  Zamieszczone przez lester
                                                  wlasnie wrocilem od mechanika, bo bylem dzis w trasie i problem sie pojawil...
                                                  z mechanikiem wybralem sie na jazde, podpial vaga, ja w pizde a auto jakgdybynigdy nic idzie jak nalezy...4tys. 180 i nic...zrobilismy chba z 20 km, i dupka..niewiadomo co..

                                                  doszlismy do wniosku, ze metoda prob i bledow zdiagnozujemy problem...odpielismy chip, i teraz jest pure seria...jesli problem sie pojawi= soft nie jest niczemu winien i prawdopodobnie to sprezara...a w ahf jest juz ta o zmiennej geometrii i problem lezy w tym ze nie przestawia sie kiedy ma przykazane...
                                                  no a jesli i to nie to, to juz sam niewiem i sprzedam chyba szrota...

                                                  moje auto ma 260 tys. zrobine

                                                  ze sprezarkami jest tak, ze jak np. user jezdzi turystycznie, tak ze ona nie zasysa bo nie ma obrotow to sie spieka i zacina..
                                                  wiec jak moze autop stalo tyle niejezdzone, to moze w tym problem...
                                                  No i wyjaśniło się. Kolega Lester zaryzykował wizytę w mojej pieczarze i......oplaciło się. Sraczka przeszła, notlauf nie pojawia się już i skodziana chodzi jak "zła". Ktos zapyta w czym tkwił problem, bo pojawiły się różne teorie....od wysranego N-75 po zapieczone kierownice. Przyczyną był przytykający sie katalizator. Wysłałem lestera żeby "wyrwal zęba" do tłumikarzy i odrazu inne auto sie zrobiło. Zatykajacy się katalizator powodowal stłumienie dynamiki gazow spalinowych napedzających sprężarkę i w efekcie końcowym notlauf. Błąd 00575 Ladenduckregelung który jest sprawcą notlaufu powstaje bowiem w dwuch przypadkach. Jak spręzarka przepompowywuje ladendruckregelung uberschreiten i jak niedopompowywuje ladendruckregelung unterschreiiten. Jak widać bład w opisie prawie się nie różni jednak pomiedzy słowami uber a unter jest duża różnica gdyż określają one dwa różne stany czyli za dużo i za mało :twisted: :twisted: :twisted: . Wszyscy przyzwyczaili się że notlauf spowodowany jest zbyt wysokim ciśnieniem w kolektorze dolotowym. U lestera było odwrotnie. Sprężarka nie pompowala ciśnienia. Jeśli gazy spalinowe nie mają ujścia...spada ich impet (dynamika), wtedy spręzarka nie pompuje powietrza, wskutek tego przepływka "mierzy" mało powietrza i generuje mały sygnał do ECU. ECU widząc że jest mało powietrza nie wyznacza odpowiedniej dawki paliwa i kółko się zamyka. Znam przypadki że przez zatkany katalizator ktoś wymienił cały silnik i auto nadal nie jeździło :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

                                                  Lester wieczorkiem podjechał do mnie na hamownię. Chcialem go wysłać do diabła bo jestem tak obsrany robotą że nie mam czasu w d... sie podrapać i z nieumówionymi klientami nie gadam. Ale chłopak wzioł mnie na litość i wpuścilem go na hamownię :twisted: . Zmierzyliśmy serię. Całkiem fajnie bodaj 114PS/250Nm. Dostałem piany jak mnie zaczoł prosić o podpięcie boxa bo to wiązało się ze zdjęciem osłony silnika i manipulacja przy wtyczkach pompy wtryskowej..a miałem krótko z czasem :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: . Pomiar dokonany po podpięciu boxa był powalający. Box dawał dokładnie 10PS i 20Nm :twisted: :twisted: :twisted:

                                                  pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku :twisted:
                                                  Pogromca mitów...o pieknych koniach

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...