Może już by się zdało bo ćwierć miliona stukneło :?:
WITAM I ODRAZU PROBLEM OCTAVIA TDi
Zwiń
X
-
WITAM I ODRAZU PROBLEM OCTAVIA TDi
Witam jestem na tym forum nowy więc wszystkich pozdrawiam.
Posiadam Octawie z silnikiem AHF 110km
Mam pewien problem
Autko jeździ fajnie jednakże jeśli przekroczę 140 turbina wyłacza się i wtedy auto mogę rozpędzić co najwyżej do 120 (brak doładowania)
jeśli wyłącze silnik i włącze go spowrotem turbo działa jednakże jeśli znowu sprubuje przekroczyć 140 turbo się wyłacza.
Na komputerze(testerze) wyskakuje błąd{{ regulacja ciśnienia doładowania-różnica }}
HELP :cry: :cry: :cry:
-
-
witaj, hehe, wiesz mam ten sam problem i probuje go zdiagnozowac od dosc dawna...tyle ze u mnie dzieje sie tak nieregularnie...tzn. przycina sie 2 razu z rzedu, najczesciej w trasie, ale za trzecim razem jest wszystko ok i moge jechac nawet 190 kmh.
i to wcale nie musi byc zawor.
w moim przypadku to uszkodzony wirnik w turbinie,prawdopodobnie...
ale rownie dobrze moze to byc przeplywka...
w moim przypadku nie jest to tak uciazliwe i problem pojawia sie wlasciwie tylko w trasie...GETAWAY DRIVER
Saab 9-5 Aero Black Estate
Komentarz
-
-
Faktem jest, że autko ma przejechane 115tkm i 6mc stało nieodpalane
Jeśli to może być turbina to problem z głowy mam drugą po 15tkm
Ale przy wymianie trochę roboty jest więc najpierw wolabym dowiedzieć cos się o tych zaworkach????
Dodam że jeśli zdejmę przewód podciśnienia idący z membramy przy turbinie następuje ten sam efekt.
Mam zegar podciśnienie więc moje pytanie brzmi:Jak powinno zachowywać się to podciśnienie idące na membramę turbosprężarki(wraz z obrotami rosną czy maleć)
Auto jest ze stycznia 1999 roku wiec odpada chyba problem softu(choć kupiłem sprzęcik we Francji)
Komentarz
-
-
wlasnie wrocilem od mechanika, bo bylem dzis w trasie i problem sie pojawil...
z mechanikiem wybralem sie na jazde, podpial vaga, ja w pizde a auto jakgdybynigdy nic idzie jak nalezy...4tys. 180 i nic...zrobilismy chba z 20 km, i dupka..niewiadomo co..
doszlismy do wniosku, ze metoda prob i bledow zdiagnozujemy problem...odpielismy chip, i teraz jest pure seria...jesli problem sie pojawi= soft nie jest niczemu winien i prawdopodobnie to sprezara...a w ahf jest juz ta o zmiennej geometrii i problem lezy w tym ze nie przestawia sie kiedy ma przykazane...
no a jesli i to nie to, to juz sam niewiem i sprzedam chyba szrota...
moje auto ma 260 tys. zrobine
ze sprezarkami jest tak, ze jak np. user jezdzi turystycznie, tak ze ona nie zasysa bo nie ma obrotow to sie spieka i zacina..
wiec jak moze autop stalo tyle niejezdzone, to moze w tym problem...GETAWAY DRIVER
Saab 9-5 Aero Black Estate
Komentarz
-
-
ahhoj pane martinez...
ekhmm...
moc jest moc
i w takim smiesznym kondonku sie dynda przy alukumatorze
ten boksik juz tam siedzi od 99 roku/poprzedni user tak sobie zrobil i dziala...
ale to i tak nie jego wina, tzn boxa... :cry:
zrobilem rundke wokol city na tym co seria niesie, i poza rowniejsza praca motoru dalej sie kwasi jak mocniej dostanie w dupe..
i najgorsze jest to ze jak lekko dociskam to idzie
jak daje w gary od razu to tez idzie
ale jak jade roeno na poziomie 70-80 i nagle przycisne to sie jebana suka wiesza momentalnie!!
nie zycze nikomu takich przygod, bo to jest moment płacz i pot na czoło...
i najgorsze jest to ze jak juz siadlem z mechanikiem i podpielismy vaga to jak na zlosc byl owszystko dobrze i on niemogl zczytac dlaczego ten t.awaryjny zapodaje
hoooj z tym szitem..
daje odpust na dzisGETAWAY DRIVER
Saab 9-5 Aero Black Estate
Komentarz
-
-
a da sie wyczyscic ta sadze?!!?!
[ Dodano: Wto 28 Gru, 04 15:54 ]
wspomne jeszcze ze turbina puszcza olej do IC....niewielkie ilosci ale takie ze kapie...
czy to tez moze byc przyczyna wplywu boxa !??!
[ Dodano: Wto 28 Gru, 04 16:32 ]
Zamieszczone przez SanchosA czy mechanikowi nie wyskakuje ten błąd o regulacji ciśnienia doładowania????
a czy to moze byc np. uszkodzony czujnik stopu?!?!! (za cholere nie wiem co to jest)
tak sugerowal inny znajomy mechz ktorym jestem na jutro umowiony...GETAWAY DRIVER
Saab 9-5 Aero Black Estate
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SanchosUszkodzony czujnik stopu - jeśli to ma coś wspólnego to krzyż na drogę czechom.
Czujnik stopu znajduje sie przy pedale hamulca i odpowiada za włanczanie sie świateł stopu
(jeśli dobrze myśle)
Chyba, że jest jakis czujnik przy turbo który hamuje turbinę.
Acha wydaje mi sie że po notlaufie w pamięci kompa zostaje błąd który potem można zczytać VAGiem.Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lestertez tak zakladalem, ale jest inaczej (przynajmniej w moim aucie)...blad pojawia sie w pamieci VAG'a...
moze w nowszych octach jest inny komputerTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lesterhmm, zle sformuowalem kwestie...
w momencie kiedy komputer silnika przechodzi w "notlauf", podaje kod bledu, ok!?...ale mozna go odczytac tylko wtedy gdy jest podpiety VAG,...w innej sytuacji , czyli np. po wpieciu VAG'a kiedy auto chodzi na "notlaufie" nie wykaze danego bledu, ktory go spowodowal...
ale jesli dzieje sie tak,ze kod bledu zostaje w pamieci komputera i mozna go w kazdej chwili odczytac, to chetnie sie dowiem jak to zrobic.. :roll:
sorry, ale jaśniej już tego nie umiem napisać :roll:
[EDITed] na prośbę lestera :idea:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
błąd był ale chodzi o to co powoduje jego pojawienie się lub chociaż w jakich okolicznościach powstaje; rodzaj błędu nie powie gdzie jest usterka a tylko mniej więcej czego dotyczy; włącznik światel stop i błędy z niego pochodzące (niekoniecznie bezpośrednio z nim związane) z czego pamiętam chyba nie powodują żadnych problemów z mocą a tym bardziej z jakąś odchyłką regulacji ciśnienia doładowania
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzybłąd był ale chodzi o to co powoduje jego pojawienie się lub chociaż w jakich okolicznościach powstaje; rodzaj błędu nie powie gdzie jest usterka a tylko mniej więcej czego dotyczy; włącznik światel stop i błędy z niego pochodzące (niekoniecznie bezpośrednio z nim związane) z czego pamiętam chyba nie powodują żadnych problemów z mocą a tym bardziej z jakąś odchyłką regulacji ciśnienia doładowania
nawiazując do wypowiedzi Piotrusia. Metoda diody wpiętej w przewód sygnałowy z G-72 jest stara jak świat ale nie rozwiązuje ona problemu. Dioda opuści poziom sygnału z map-sensora o 0,7 volta i mimo nadmiernego ciśnienia panujacego w układzie dolotowym ECU "widzi" ze wszystko jest ok. To jest wyjście gdy chcemy się pozbyć starego kibla z zapieczoną (uszkodzona spręzarką) i nie chcemy juz inwestować w nową turbinę. Użytkowanie na codzień auta w którym spręzarka pompuje bez opamiętania a ECU oszukane jest diodą grozi uszkodzeniami. Diodę mozna wpiąc świadomie aby uniknąć przypadkowych notlaufuf w przypadku gdy mamy doczynienia z sirczystym modem a spręzarka ze wzgledu na swój stan.....nie wyrabia sie z regulacją. We wszystkich innych przypadkach...programowo ustawione ciśnienie turbodoładowania powinno być sterowane w czasie rzeczywistym bez udziału dodatkowych egzorcyzmów :twisted: :twisted: :twisted:
Wracajac do notlaufu który jest tematem topicu. W Skodach ASV/AHF bardzo czesto uszkodzeniu ulega podciśnieniowy siłownik (mieszek) sterujacy kierownicami w turbinie. Wystarczy że przegnije menbrama, albo napcha sie do niego brudu przez otwór z którego wychodzi sztanga sterujaca. Wtedy bród i korozja ogranicza pełny róch sztangi i mamy notlauf za notlaufem. Efekt jest identyczny jak w przypadku zatartych kierownic spalin a wiec w tym miejscu chciałbym zasugerować aby najpierw wykluczyć mieszek a potem zwalać spręzarkę z silnika.
Jeśli chodzi o N-75 to w moim przekonaniu są one wieczne w tych silnikach, chyba że ktoś ułamie którąś z rurek. Wtedy nalezy go wymienić.
Przyczyna może być takze nadmiernie zabrudzony filtr powietrza. Ktos zapyta dlaczego????
Otóz rórka odpowietrzająca N-75 jest podłaczona do filtra powietrza. Jeśli jakiś świntuch wogóle nie dba o samochód i o wymianę filtrów (a zdarzają sie tacy :twisted: ) to nad filtrem powstaje podciśnienie wywolane ssaniem powietrza przez silnik. Owe podciśnienie poprzez rórkę odpowietrzajacą N-75 wprowadza zakłucenie w wartości podciśnienia sterujacego siłownikiem i kupa :P . Znam przypadki wymiany sprężarek, zaworków, i całego osprzętu sterującego a problem jak był ...tak był. Wystarczyło wymienic filtr powietrza . Tylko że w tym przypadku notlauf następuje niewiadomo skad przy prędkości powyżej 180km/h podczas gdy zapotrzebowanie silnika na powetrze (ssanie) jest duże.
Jeśli chodzi o ten konketny przypadek to ja obstawiam siłownik sterujacy kierownicami :wink:
pozdrPogromca mitów...o pieknych koniach
Komentarz
-
-
Biorą sobie do serca rady Masters'a wczoraj o 23.00 wsadziłem autko na podnośnik i wziołem sie do oglądania turbinki.
Pierwsza rzecz to oczywiście zdjęcie osłony bo inaczej brak dostępu.
Następnie ściąnołem przewód wchodzący na zawór z membramą i założyłem drugi i zaczołem ciągnąć(bez żadnych głupich myśli) stwierziłem że sztanga rusza się tylko o jakies 5mm(a najpierw sprawdziłem na drugiej którą już posiadam i tam sztanga rusza się conajmniej 4-5 cm!!) a więc stwierdzam że membrama jest sprawna (jeszcze boli mnie język) a łopatki zapieczone(albo uszkodzone)
Stąd mojee następne pytanie:
Czy jest jakiś sposób aby rozruszać te łopatki (naciskanie sztangi nic nie dało uginała ona się minimalnie) czy tylko demontaż turbinki.
Komentarz
-
-
Czy kolega Master"s widział jak zbudowany jest włącznik stopu i jak działa? Są tam dwa włączniki które w przypadku wciśnięcia stopu: jeden się zwiera a drugi rozwiera. W przypadku gdy jeden z nich ma problemy (w zależności który) pojawia się błąd włącznik świateł stop sygnał niezrozumiały lub sygnał obciążenia niezrozumiały ewentualnie niewiarygodny. Nie widziałem jeszcze włącznika w którym oba styki były uszkodzone a raczej tylko takie uszkodzenie spowoduje zmniejszenie mocy silnika itp.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzyCzy kolega Master"s widział jak zbudowany jest włącznik stopu i jak działa? Są tam dwa włączniki które w przypadku wciśnięcia stopu: jeden się zwiera a drugi rozwiera. W przypadku gdy jeden z nich ma problemy (w zależności który) pojawia się błąd włącznik świateł stop sygnał niezrozumiały lub sygnał obciążenia niezrozumiały ewentualnie niewiarygodny. Nie widziałem jeszcze włącznika w którym oba styki były uszkodzone a raczej tylko takie uszkodzenie spowoduje zmniejszenie mocy silnika itp.
Kolega Master's widział i wie jak wyglada i działa taki włacznik, a także doskonale wie po co one tam są....bo napewno nie do ozdoby :wink: . Chciałbym uzupełnić wypowiedź kol. Krzy o nały drobiazg....żegdy jeden z nich ma problemy (w zależności który)
Odnośnie styków. Tak jak napisałem wyżej uszkodzenie styków nie powoduje notlaufu...ale naciskanie 2 pedałów naraz. Jeśli zaciołby się włacznik stopu w pozycji właczone...co żadko się zdaża to po naciśnięciu pedału gazu mamy stan awaryjny. Zwykle wlacznik psuje się w sposób że nie załacza styków i np. nie mamy stopu. Wtedy jest bład włącznika ale auto jeździ normalnie.
Oba sygnały z właczników zarówno od "F" jak i "F-47 docierają do kompa i komp ma kontrole nad ich pracą. Zasugerowałbym w tym miejscu przeanalizowanie schematów elektrycznych :wink:
pozdr i wszystkiego najepszego w Nowym Roku
[ Dodano: Sob Sty 01, 2005 1:16 pm ]
Zamieszczone przez lesterwlasnie wrocilem od mechanika, bo bylem dzis w trasie i problem sie pojawil...
z mechanikiem wybralem sie na jazde, podpial vaga, ja w pizde a auto jakgdybynigdy nic idzie jak nalezy...4tys. 180 i nic...zrobilismy chba z 20 km, i dupka..niewiadomo co..
doszlismy do wniosku, ze metoda prob i bledow zdiagnozujemy problem...odpielismy chip, i teraz jest pure seria...jesli problem sie pojawi= soft nie jest niczemu winien i prawdopodobnie to sprezara...a w ahf jest juz ta o zmiennej geometrii i problem lezy w tym ze nie przestawia sie kiedy ma przykazane...
no a jesli i to nie to, to juz sam niewiem i sprzedam chyba szrota...
moje auto ma 260 tys. zrobine
ze sprezarkami jest tak, ze jak np. user jezdzi turystycznie, tak ze ona nie zasysa bo nie ma obrotow to sie spieka i zacina..
wiec jak moze autop stalo tyle niejezdzone, to moze w tym problem...
Lester wieczorkiem podjechał do mnie na hamownię. Chcialem go wysłać do diabła bo jestem tak obsrany robotą że nie mam czasu w d... sie podrapać i z nieumówionymi klientami nie gadam. Ale chłopak wzioł mnie na litość i wpuścilem go na hamownię :twisted: . Zmierzyliśmy serię. Całkiem fajnie bodaj 114PS/250Nm. Dostałem piany jak mnie zaczoł prosić o podpięcie boxa bo to wiązało się ze zdjęciem osłony silnika i manipulacja przy wtyczkach pompy wtryskowej..a miałem krótko z czasem :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: . Pomiar dokonany po podpięciu boxa był powalający. Box dawał dokładnie 10PS i 20Nm :twisted: :twisted: :twisted:
pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku :twisted:Pogromca mitów...o pieknych koniach
Komentarz
-
Komentarz