Prosze o podpowiedz czy to termostat czy inny czujnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bersukow
    Classic
    • 2012
    • 19

    Prosze o podpowiedz czy to termostat czy inny czujnik

    Zamieszczone przez GEKO
    Chiptuning u najtańszego tunera 1400zł brutto. Dodatkowo, cofnięcie tuningu przed okresowym serwisem w ASO i ponowne wgranie tuningu, powiedzmy tak ze trzy razy 3x200zł minimum daje nam w sumie 2000zł brutto (w przypadku, gdy nie było aktualizacji w serwisie).

    Dochodzi do tego czas, który trzeba stracić na dojazd do tunera.
    Tak jeszcze w kwestii przywracania farbycznego softu. Zycze powodzenia - pierwsze wgranie licznik +1 (o ile jedno starczy), powrot do serii +2 - wystraczy zeby wysnuc wnioski, ze cos bylo kombinowane.

    Ja juz lepsze oferte dostalem na program. Powiedzmy 1000pln netto

    Zamieszczone przez GEKO
    Tylko tu i tylko teraz do rozdania w promocji na hasło OCP, 10 kpl. GEKOBOX z montażem z badaniami na hamowni, z wykresem przed i po w cenie 1600zł - z gwarancją odkupu urządzenia za kwotę 600zł
    To moze dla innych, czy jest opcja na sprzedaz wysylkowa, nie kazdemu chce sie smigac przez pol Polski

    W Seacie juz ponoc jest wersja on-line.

    U mnie zostaje tylko box, z uwagi na problemy ze skrzynia po 15kkm :lol: Chociaz program moglem miec juz od lipca, jak tylko pojawila sie taka mozliwosc
  • Merkucjo
    Drive
    • 2011
    • 41

    #2
    Prosze o podpowiedz czy to termostat czy inny czujnik

    Witam prosze o podpowiedz czy to termostat do wymiany czy inny jakis czujnik i gdzie go szukac przy silniku.

    BŁAD:
    17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus
    P1293 - 35-00 - -
    Da rade znalezc to zwarcie do plusa (nie wiem czego termostatu ??)

    Czy aby to naprawic pozostaje tylko wymiana ?

    Prosze o podpowiedzi
    Auto to Oktavka 1.6 102 BFQ

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      raczej bedzie to uszkodzony termostat .masz jakies objawy silnik sie przegrzewa czy jest nie dogrzany?
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Merkucjo
        Drive
        • 2011
        • 41

        #4
        Silnik jest nie dogrzany mało tego po ok 1-2 min zalancza wiatraki chlodzenia tak jakby łapał temperature. Co wymienic sam termostat jest w bloku do niego dochodza 2 grube przewody z chlodnicy (mam racje ??) Czy jest moze w tym modelu jeszcze inny czujnik przy chlodnicy ??

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          wymien sam termostat on jest z tym czujnikiem u ciebie termostat a dokładnie jego otawarcie jest sterowane przez ECU a przy uszkodzonym termostacie komp opala wentylatory zeby silnik sie nie przegrzał . u ciebie czyjnik g62 odpowiada za sygnał dla ECU a ono steruje wentylatorami to jest jedyny czujnik sterujacy wentylatorem
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • Subaru
            Rider
            • 2005
            • 640

            #6
            Merkucjo, jeśli masz niedogrzany silnik a odpala Ci wentylatory, to ja bym raczej obstawiał, że komputer głupieje bo dostaje złe info o temp silnika. Ale z tego co pisałeś, to jest ciągle niedogrzany więc termostat również może być trafiony.

            Obserwuj temperaturę i zobacz co się dzieje. Czy idzie do góry i póżniej spada o 10-20 stopni, czy idzie do 90 a póżniej spada nagle do 50, bo to jest różnica.

            Ja w 1,6 AKL miałem taką sytuację, że był uszkodzony czujnik temperatury. Miałem wahania temp, a silnik czasem sam przyśpieszał, jakbyś tempomat włączył (nawet na biegu jałowym podskakiwały obroty do 3000). Po wymianie czujnika G62 okazało się, że nie szarpie autem, ale temperatury nie trzyma jak powinien. Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy. Czujnik G62 i termostat to koszt ok 25 zł sztuka. Ten czujnik lubi czasem paść, więc warto go mieć w zapasie. Być może obie te części musisz wymienić
            Koniki są po to by je karmić

            Komentarz

            • Merkucjo
              Drive
              • 2011
              • 41

              #7
              To co mam konkretnie wymienic jak wyswietlilo mi blad w vag-u

              17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus

              (oktavkia1 1.6 BFQ 102km)

              bo nie uzyskalem jednoznacznej odpowiedzi od kolegów: termostat czy czujnik g62.

              Prosze o odpowiedzi. Chce zminimalizowac koszt naprawy . Pozdrawiam

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                wymien termostat bo masz konkretnie bład z termostatu
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • Subaru
                  Rider
                  • 2005
                  • 640

                  #9
                  german81, Gdyby to była wina termostatu to silnik byłby tylko niedogrzany, a jemu wiatraki chodzą na zimnym, co oznacza, że komputer sterujący dostaje złą informacje o temperaturze.

                  Merkucjo, Ja bym wymienił w pierwszej kolejności czujnik temperatury. Poczytaj:





                  Koniki są po to by je karmić

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Subaru, własnie kolega ma nie dogrzany silnik a to ze wentylatory sie opalaja po ok 1-2 minut jest to spowodowane uszkodzonym czujnikiem otwarcia termostatu .sterownik nie wie w jakiej pozyci jest termostat wiec dla bezpieczestwa sinika zeby sie nie przegrzał opala wetylator na chłodnicy .sam czujnik g62 idzie bardzo łatwo i szybko sprawdzic ,wystarczy podpioc vag-a i w blokach pomiarowych w bloku 1 obserwowac temp. po odpaleniu silnika jesli po tych 2 minutach temperatura nie bedzie wynisiła 100 st. tylko bedzie powoli linowo rosła to czujnik jest sprawny i problem jest w uszkodzonym termostacie .kolega Merkucjo, ma silnik BFQ który jest nowy generacyjnie od AKL-a i ma troche wiecej elektroniki i czujników napchane ,wiec nie ma co porównywac tych dwóch silników
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • Subaru
                      Rider
                      • 2005
                      • 640

                      #11
                      W BFQ jest jakaś elektronika podpięta do termostatu, która wysyła info do kompa czy jest otwarty czy nie?
                      Koniki są po to by je karmić

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        tak BFQ jest czyjnik w termostacie który imformuje komputer o otwarciu termostatu i kolega Merkucjo, ma własnie bład z tego czujniak .ten czyjnik jest czescia termostatu i jest nie wymienialny sam tylko z całym termostatem
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • Subaru
                          Rider
                          • 2005
                          • 640

                          #13
                          Ok, zwracam honor. Nie wiedziałem, że przy tym termostacie jest elektronika ops:
                          Koniki są po to by je karmić

                          Komentarz

                          • tomus7
                            RS
                            • 2010
                            • 1896
                            • Peugeot

                            #14
                            Merkucjo, takie cudo musisz wymienić
                            http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2766 lub
                            http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1884 w zależności od rocznika
                            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                            Komentarz

                            • niedziela67
                              Elegance
                              • 2007
                              • 767
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Odgrzewam temat.
                              Wymieniono termostat latem tydzień temu zaczął fiksować wszystko ok tylko sieje błąd 17701.
                              Ponownie na gwarancji wymieniono na nowy i nadal to samo.Jóźwiak sprawdził okablowanie i jest ok.
                              Ktoś spotkał się z tym tematem.
                              Cena za jednego do 400pln :evil:
                              Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                              Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                              Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                              Komentarz

                              • DTH
                                Classic
                                • 2010
                                • 14

                                #16
                                Czy możecie mi podpowiedzieć co to może być:

                                Po ruszeniu wskazówka termometru po kilku kilometrach zaczyna się podnosić do ok 75* po chwili opada, później znowu wzrośnie do pewnej temperatury (na oko 50-75*) i znowu opada, później podnosi się stopniowo do temperatury roboczej (90). Potrafi tak się przez jakiś czas utrzymać, czasami znowu opadnie do zera. Później znowu wróci do 90.
                                Starałem się ustalić jakiś schemat ale nic sensownego nie zaobserwowałem. Nie bardzo zalezy to od prędkości lub postoju. Jedyne co to nigdy nie przekracza 90.


                                Z pozostałych objawów:
                                Zanim objawy te zaczęły występować pewnego razu było słychać spod maski syczenie (tak jakby otworzyć wstrząśnięty napój gazowany). Otworzyłem wtedy zbiorniczek wyrównawczy na ciepłym silniku (wiem, bardzo mądre) i trochę wykipiało

                                Jeszcze wcześniej zapaliła się kontrolka check-engine (na VAGu wyszła sonda lambda ale mechanik powiedział, że można jeszcze jeździć).
                                [O1 1,6 102KM]

                                Komentarz

                                • Subaru
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 640

                                  #17
                                  DTH, 1,6 102KM ma elektroniczny termostat, więc jeśli jest uszkodzony to wyjdzie na VAGu
                                  Koniki są po to by je karmić

                                  Komentarz

                                  • niedziela67
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 767
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    Informacjia dla użytkowników 1,6 BFQ .
                                    Podróbki termostatów nie współgrają z komputerem.Dziś założony orginał w Sunnym za 660zł.Błędów brak.
                                    Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                                    Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                                    Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                                    Komentarz

                                    • DTH
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 14

                                      #19
                                      dzięki za odpowiedź, nie zwróciłem uwagi, że są 2 strony topicu i się już zacząłem smucić, że nikt nie pomoże :P
                                      no to teraz jedziemy na vaga...

                                      Komentarz

                                      • Scorpiö
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 140

                                        #20
                                        Witam i proszę o małą podpowiedz co to może być. Jakiś czas temu zauważyłem wahanie wskaźnika temperatury, kupiłem nowy czujnik temperatury zielony na 4 piny( stary był czarny i widać że oryginalny). Przed wymianą temperatura wahała się od 70 do 90. Dziś zauważyłem że jeśli autko ma powyżej 2tys. obrotów to temperatura dochodzi do 90 i się utrzymuję ale jeśli stoję w korku albo jadę a górki bez gazowania to temperatura spada do 80 i gdy przygazuję powraca do 90. Czy to padnięty termostat czy raczej kupiłem zły czujnik :?:
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#952309

                                        Komentarz

                                        • alxxx
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1823
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                          #21
                                          Wygląda to na termostat, że się nie domyka. Wymienić termo. niewielki koszt i zrobisz sam. Gorzej jak wyjdzie co innego ale to nie ma co prorokować.
                                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                          Komentarz

                                          • Mudulinek
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 23

                                            #22
                                            Mam O 1 1.9 ALH takie drogie są te czujniki?

                                            Komentarz

                                            • alxxx
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1823
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                              #23
                                              Czyjnik płynu chłodzącego w ASO - 4pin oryg jakieś 80zł?* - polecam, 100% satysfakcji :P

                                              termostat jakieś 35zł* wahler


                                              * - ceny zaokrąglone wzwyż od tego co było jak ja kupowałem :P
                                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                              Komentarz

                                              • ROBAL_26
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2320
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                                #24
                                                w pilskim aso wołaja ponad 120zł , ale za to na miejscu mam ori za 80zł
                                                a i nie warto kupować zamienników , na ori czujnik jest rok gwarancji.

                                                pozdro
                                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                Komentarz

                                                • Mudulinek
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 23

                                                  #25
                                                  A to spoko :P Myślałem że 660 :shock:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...