[O1] Nagrzewnica + problemy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezar262
    Classic
    • 2011
    • 35

    [O1] Nagrzewnica + problemy

    No i jak widzę, kolejni dziennikarze piszą, że wymiarami O III bliżej do Mondeo, niż do Focusa. Przyponinam, ze Mondeo to jedno z najdłuższych aut w klasie średniej (dł: 4,85 m)
    cezar262
  • fidodido
    Rider
    • 2010
    • 440

    #2
    [O1] Nagrzewnica + problemy

    Witam
    Panowie mam, klimę manualna.
    Od 3 tyg auto paruje niesamowicie.
    Ciepły nawiew wieje i co z tego szyby zaparowane.
    Odnoszę wrażenie że póki wieje zimny jest ok ale im cieplejsze powietrze leci tym bardziej szyby zaparowane.
    Dodatkowo chyba klapki nie domykają się do końca gdyż ustawiając nawiew tylko na szybę czuje jak dmucha tez na nogi i delikatnie kratki górne.
    Po 2 na zimnym dmucha jak cholera a im bardziej cieple powietrze ustawiam tym słabiej dmucha.
    Za to nas obiegu wewnętrznym przy którym nie da się ustawić nawiewu na szybę dmucha jak szalony.
    Uprzedzam pytania mam połamane pióro,zatrzask podszybia, obie części podszybia w jakiejś 1/3 długości.
    Brak widocznych wycieków na tapicerce, w miejscu nóg pasażera, wszędzie sucho

    Gdzie i czego szukać i jak temu zaradzić.
    Jak go leczyć.?
    Auto: Skoda Octavia I
    Kolor: Srebrny
    Pojemność: 1,8T 20V
    Moc: 150KM
    Typ silnika: AGU
    Gaz: STAG-4

    Komentarz

    • K_Popiel
      Rider
      • 2010
      • 608

      #3
      Miałem ten sam problem, poczytaj tutaj, właściwie dalej mam, nagrzewnica jeszcze nie wymieniona, tymczasem uszczelniłem układ proszkiem, niestety, parowanie ustąpiło.

      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
      ------------------------------------------------------

      Komentarz

      • arkady
        Ambiente
        • 2010
        • 136
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        No to już tradycyjnie...wyciągnij schowek, wyciągnij wentylator i sprawdź czy pracują Ci klapki od obiegu. Częsta przypadłość parowania szyb, jak klapka obiegu pozostaje w pozycji zamkniętej.

        Komentarz

        • TomekRs
          RS
          • 2011
          • 1670

          #5
          moze posprawdzaj filtry ?

          Komentarz

          • Biszczu
            RS
            • 2011
            • 5567

            #6
            Zamieszczone przez octaviars1
            moze posprawdzaj filtry ?
            może lepiej je wymienić na nowe :lol:
            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

            Komentarz

            • TomekRs
              RS
              • 2011
              • 1670

              #7
              Biszczu-zle sie wyrazilem, o to mi chodzilo

              Komentarz

              • Marian 2
                L&K
                • 2007
                • 1084
                • Octavia I combi (1U5)
                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Ogolnie, to jest tak, że nie zależnie czy jest klimatyzacja, czy nie, to gdy szyby parują tuż po uruchomieniu silnika, i wsiądnięciu kilku osob, należy dac maksymalnie duży nawiew zimnego powietrza na przednią szybę, i problem z parowaniem rozwiązany. Jest to jeden z tych paradoksów, ktore trudno wytłumaczyc, ale zimne powietrze w dużej ilości zapobiega parowaniu szyb zanim silnik się nie rozgreje, i ciepłe powietrze osuszy wszystko. Jest to związane ze skraplaniem sie pary w jakiejś tam temperaturze, ktora jest akurat w samochodzie zanim powietrze nie zostanie rozgrzane, ale jest nachuchane.
                Taki patent z maksymalnym dmuchaniem zimnego powietrza sprawdzilem w kilku samochodach, zawsze z dobrym skutkiem.

                Komentarz

                • Biszczu
                  RS
                  • 2011
                  • 5567

                  #9
                  Zamieszczone przez Marian 2
                  wsiądnięciu
                  ad: ad: ad: ad:
                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                  Komentarz

                  • arkady
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 136
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez octaviars1
                    moze posprawdzaj filtry ?
                    Tak, najlepiej paliwa i oleju :wink:

                    Komentarz

                    • fidodido
                      Rider
                      • 2010
                      • 440

                      #11
                      Mam rozumieć ze sugerujesz uszkodzoną nagrzewnice
                      Brak jakiegokolwiek śladu wycieku bądź mokrej tapicerki
                      Klapki pracują bo mogę zmieniać kierunek nawiewu, tylko jakby były nieszczelne.
                      Nie rozumiem "jak klapka obiegu pozostaje w pozycji zamkniętej." jak by były zamknięte to bym nie mógł chyba zmienić kierunku nawiewu.
                      klapka od obiegu wew. działa bo włączając obieg wew. czuć większa moc nawiewu.
                      Filtry powietrza i kabinowy wymienione we wrześniu
                      Auto: Skoda Octavia I
                      Kolor: Srebrny
                      Pojemność: 1,8T 20V
                      Moc: 150KM
                      Typ silnika: AGU
                      Gaz: STAG-4

                      Komentarz

                      • K_Popiel
                        Rider
                        • 2010
                        • 608

                        #12
                        Napiszę Ci jak to wyglądało u mnie. Na / pod dywanikami było sucho, dopiero po dokładnym przejrzeniu (po wcześniejszym demontażu schowka i wentylatora) możliwych miejsc gdzie płyn mógłby się gromadzić po wycieku, znalazłem malutką kałużę w okolicach dysz nadmuchu powietrza na nogi. Nie było tego wiele, ale utwierdziło mnie to w przekonaniu o rozszczelnieniu nagrzewnicy, oby u Ciebie nie była to nagrzewnica, bo roboty jest po korek.
                        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                        ------------------------------------------------------

                        Komentarz

                        • ahmed799
                          RS
                          • 2009
                          • 6871
                          • Ford

                          #13
                          fidodido, a nie masz dziwnego zapachu w kabinie po włączeniu ciepłego nawiewu?? W mojej oci jak włączę ciepły nadmuch czuć specyficzny nieprzyjemny zapach, do tego straszne parowanie szyb, ubytek płynu chłodzącego, ale dywanik suchy. Obstawiłem na nagrzewnicę, którą już kupiłem i czekam tylko na wolny termin i jadę do krzynola na wymianę.

                          филип
                          Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                          Komentarz

                          • fidodido
                            Rider
                            • 2010
                            • 440

                            #14
                            czasem pojawia się taki dziwny przykry zapach , i wiem ze nie da się tego inaczej zdiagnozować jak tylko rozebrać. Tego się obawiam, bo ostatnie kilka dni to szyby dosłownie się pocą a nie parują.
                            Kolejnym problemem jest chyba nieszczelność klapek nie domykanie, pomimo ustawienia np nawiewu na szybę czuje tez dmuchanie na nogi
                            Auto: Skoda Octavia I
                            Kolor: Srebrny
                            Pojemność: 1,8T 20V
                            Moc: 150KM
                            Typ silnika: AGU
                            Gaz: STAG-4

                            Komentarz

                            • szawi7
                              Classic
                              • 2011
                              • 24
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BMM 2.0 TDI 140 KM
                              • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                              #15
                              I przy okazji sprawdz kanały odpływu wody z podszybia bo lubią się zatkać a jak tam się woda nazbiera to słychać szum taki jak byś przez kałuże przejezdzał
                              KRISTOF
                              1.9 bjb
                              2.0 4x4

                              Komentarz

                              • fidodido
                                Rider
                                • 2010
                                • 440

                                #16
                                to szumu nie zaobserwowałem ale teraz jeśli jest ciepły nawiew parują jak szalone przy chłodnym nawiewie jeszcze da się żyć.
                                Zauważyłem ponadto ze podczas zmiany nawiewu z zimnego na ciepły bądź odwrotnie czuć taki zapach hmmm.... rosołu.?
                                Auto: Skoda Octavia I
                                Kolor: Srebrny
                                Pojemność: 1,8T 20V
                                Moc: 150KM
                                Typ silnika: AGU
                                Gaz: STAG-4

                                Komentarz

                                • K_Popiel
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 608

                                  #17
                                  Wszystkie objawy wskazują na cieknącą nagrzewnicę, podczas zimnego nadmuchy strumień powietrza omija nagrzewnicę i zapachu brak, po przełączeniu na ciepły, płyn chłodzący cieknący i parujący z gorącej nagrzewnicy dostaje się do nadmuchów i stąd ten zapach.
                                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                  ------------------------------------------------------

                                  Komentarz

                                  • fidodido
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 440

                                    #18
                                    a powiedzcie jeszcze gdzie może leżeć problem z nawiewem
                                    po 1 mam wrażenie ze nawiew jest za slaby na ostatnim 4 biegu przy czym strasznie hałasuje, gdzie na 3 jest cichutko,
                                    po 2 ostawiając np nawiew na szybę czuje tez lekkie dmuchanie nawiewu na nogi, nieszczelność gdzieś.?
                                    przy włączaniu obiegu wew wszystko działa, ktoś przedtem sugerował zablokowana klapkę obiegu wewnętrznego.
                                    Auto: Skoda Octavia I
                                    Kolor: Srebrny
                                    Pojemność: 1,8T 20V
                                    Moc: 150KM
                                    Typ silnika: AGU
                                    Gaz: STAG-4

                                    Komentarz

                                    • alxxx
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1823
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                      #19
                                      Co do siły nadmuchu w O1 to ja od samego początku miałem zastrzeżenia. Coprawda u mnie dmucha, klapki śmigają, nic nie śmierdzi i nie paruje. Nie mam klimy.. ale na szybę dmucha dość słabo.. nie wiem, może to specjalny zabieg żeby np w zimie nie skierować dużej ilości gorącego powietrza na zmrożoną szybę?

                                      W każdym razie jak u Ciebie śmierdzi to zapewne nagrzewnica niedomaga już.
                                      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                      Komentarz

                                      • kabi_007
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 412
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        fidodido, wszystko wskazuje na cieknącą nagrzewnicę. Zrób prosty test:
                                        1) weź przejedź palcem po przedniej szybie powyżej nawiewów i zobacz czy masz tłustawą substancję na palcu lub
                                        2) weź chusteczkę higieniczną/ręcznik papierowy i przejedź w tym samym miejscu a następnie poliż chusteczkę czy jest gorzkawa substancja na niej.
                                        Jeżeli w obu przypadkach masz odpowiedź twierdzącą to niestety nagrzewnica do wymiany.
                                        U kuzyna w Audi 80 też były takie objawy jak u Ciebie. Nie chciał uwierzyć, że to nagrzewnica, mimo że po przetarciu szyby chusteczka aż waliła petrygiem. W trakcie wymiany okazało się, że nagrzewnica miała dziurkę, lecz nic nie ciekło na dywaniki bo płyn odparowywał i pozostały tylko po nim zaschnięte osady na nagrzewnicy.
                                        O1-->O3--> ?

                                        Komentarz

                                        • fidodido
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 440

                                          #21
                                          ok wszystko jasne nagrzewnica mnie przekonuje na 99%. ale co z nieszczelnymi kratkami nawiewu. wymieniając nagrzewnice i tym chciałbym się zając.
                                          Auto: Skoda Octavia I
                                          Kolor: Srebrny
                                          Pojemność: 1,8T 20V
                                          Moc: 150KM
                                          Typ silnika: AGU
                                          Gaz: STAG-4

                                          Komentarz

                                          • ahmed799
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6871
                                            • Ford

                                            #22
                                            Te nagrzewnice to jakieś prawo serii chyba. Moja też jest do wymiany tylko nie mam kiedy.

                                            филип
                                            Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                            Komentarz

                                            • kabi_007
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 412
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez fidodido
                                              ok wszystko jasne nagrzewnica mnie przekonuje na 99%. ale co z nieszczelnymi kratkami nawiewu. wymieniając nagrzewnice i tym chciałbym się zając.
                                              do wymiany nagrzewnicy konieczne jest zdjęcie deski, wtedy masz dostęp do wszystkich klapek, to możesz je sobie do woli oglądać. Przed zdjęciem deski polecam zdjąć schowek, pobawić się ustawieniami wentylacji i poobserwować jak i które klapki chodzą a które mają niedomagania.
                                              Zamieszczone przez ahmed799
                                              Te nagrzewnice to jakieś prawo serii chyba. Moja też jest do wymiany tylko nie mam kiedy.
                                              ahmed799, ile wiosen liczy twoja Octavia?
                                              O1-->O3--> ?

                                              Komentarz

                                              • ahmed799
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6871
                                                • Ford

                                                #24
                                                kabi_007, teraz 13 leci

                                                филип
                                                Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                                Komentarz

                                                • kabi_007
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 412
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  hmm, ciekawe co tam wsadzali na pierwszy montaż: Beru, Valeo czy jakieś inne
                                                  O1-->O3--> ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...