No i jak widzę, kolejni dziennikarze piszą, że wymiarami O III bliżej do Mondeo, niż do Focusa. Przyponinam, ze Mondeo to jedno z najdłuższych aut w klasie średniej (dł: 4,85 m)
[O1] Nagrzewnica + problemy
Zwiń
X
-
[O1] Nagrzewnica + problemy
Witam
Panowie mam, klimę manualna.
Od 3 tyg auto paruje niesamowicie.
Ciepły nawiew wieje i co z tego szyby zaparowane.
Odnoszę wrażenie że póki wieje zimny jest ok ale im cieplejsze powietrze leci tym bardziej szyby zaparowane.
Dodatkowo chyba klapki nie domykają się do końca gdyż ustawiając nawiew tylko na szybę czuje jak dmucha tez na nogi i delikatnie kratki górne.
Po 2 na zimnym dmucha jak cholera a im bardziej cieple powietrze ustawiam tym słabiej dmucha.
Za to nas obiegu wewnętrznym przy którym nie da się ustawić nawiewu na szybę dmucha jak szalony.
Uprzedzam pytania mam połamane pióro,zatrzask podszybia, obie części podszybia w jakiejś 1/3 długości.
Brak widocznych wycieków na tapicerce, w miejscu nóg pasażera, wszędzie sucho
Gdzie i czego szukać i jak temu zaradzić.
Jak go leczyć.?Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
-
-
// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Ogolnie, to jest tak, że nie zależnie czy jest klimatyzacja, czy nie, to gdy szyby parują tuż po uruchomieniu silnika, i wsiądnięciu kilku osob, należy dac maksymalnie duży nawiew zimnego powietrza na przednią szybę, i problem z parowaniem rozwiązany. Jest to jeden z tych paradoksów, ktore trudno wytłumaczyc, ale zimne powietrze w dużej ilości zapobiega parowaniu szyb zanim silnik się nie rozgreje, i ciepłe powietrze osuszy wszystko. Jest to związane ze skraplaniem sie pary w jakiejś tam temperaturze, ktora jest akurat w samochodzie zanim powietrze nie zostanie rozgrzane, ale jest nachuchane.
Taki patent z maksymalnym dmuchaniem zimnego powietrza sprawdzilem w kilku samochodach, zawsze z dobrym skutkiem.
Komentarz
-
-
Mam rozumieć ze sugerujesz uszkodzoną nagrzewnice
Brak jakiegokolwiek śladu wycieku bądź mokrej tapicerki
Klapki pracują bo mogę zmieniać kierunek nawiewu, tylko jakby były nieszczelne.
Nie rozumiem "jak klapka obiegu pozostaje w pozycji zamkniętej." jak by były zamknięte to bym nie mógł chyba zmienić kierunku nawiewu.
klapka od obiegu wew. działa bo włączając obieg wew. czuć większa moc nawiewu.
Filtry powietrza i kabinowy wymienione we wrześniuAuto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz
-
-
Napiszę Ci jak to wyglądało u mnie. Na / pod dywanikami było sucho, dopiero po dokładnym przejrzeniu (po wcześniejszym demontażu schowka i wentylatora) możliwych miejsc gdzie płyn mógłby się gromadzić po wycieku, znalazłem malutką kałużę w okolicach dysz nadmuchu powietrza na nogi. Nie było tego wiele, ale utwierdziło mnie to w przekonaniu o rozszczelnieniu nagrzewnicy, oby u Ciebie nie była to nagrzewnica, bo roboty jest po korek.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
fidodido, a nie masz dziwnego zapachu w kabinie po włączeniu ciepłego nawiewu?? W mojej oci jak włączę ciepły nadmuch czuć specyficzny nieprzyjemny zapach, do tego straszne parowanie szyb, ubytek płynu chłodzącego, ale dywanik suchy. Obstawiłem na nagrzewnicę, którą już kupiłem i czekam tylko na wolny termin i jadę do krzynola na wymianę.
Komentarz
-
-
czasem pojawia się taki dziwny przykry zapach , i wiem ze nie da się tego inaczej zdiagnozować jak tylko rozebrać. Tego się obawiam, bo ostatnie kilka dni to szyby dosłownie się pocą a nie parują.
Kolejnym problemem jest chyba nieszczelność klapek nie domykanie, pomimo ustawienia np nawiewu na szybę czuje tez dmuchanie na nogiAuto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz
-
-
to szumu nie zaobserwowałem ale teraz jeśli jest ciepły nawiew parują jak szalone przy chłodnym nawiewie jeszcze da się żyć.
Zauważyłem ponadto ze podczas zmiany nawiewu z zimnego na ciepły bądź odwrotnie czuć taki zapach hmmm.... rosołu.?Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz
-
-
Wszystkie objawy wskazują na cieknącą nagrzewnicę, podczas zimnego nadmuchy strumień powietrza omija nagrzewnicę i zapachu brak, po przełączeniu na ciepły, płyn chłodzący cieknący i parujący z gorącej nagrzewnicy dostaje się do nadmuchów i stąd ten zapach.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
a powiedzcie jeszcze gdzie może leżeć problem z nawiewem
po 1 mam wrażenie ze nawiew jest za slaby na ostatnim 4 biegu przy czym strasznie hałasuje, gdzie na 3 jest cichutko,
po 2 ostawiając np nawiew na szybę czuje tez lekkie dmuchanie nawiewu na nogi, nieszczelność gdzieś.?
przy włączaniu obiegu wew wszystko działa, ktoś przedtem sugerował zablokowana klapkę obiegu wewnętrznego.Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz
-
-
Co do siły nadmuchu w O1 to ja od samego początku miałem zastrzeżenia. Coprawda u mnie dmucha, klapki śmigają, nic nie śmierdzi i nie paruje. Nie mam klimy.. ale na szybę dmucha dość słabo.. nie wiem, może to specjalny zabieg żeby np w zimie nie skierować dużej ilości gorącego powietrza na zmrożoną szybę?
W każdym razie jak u Ciebie śmierdzi to zapewne nagrzewnica niedomaga już.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
fidodido, wszystko wskazuje na cieknącą nagrzewnicę. Zrób prosty test:
1) weź przejedź palcem po przedniej szybie powyżej nawiewów i zobacz czy masz tłustawą substancję na palcu lub
2) weź chusteczkę higieniczną/ręcznik papierowy i przejedź w tym samym miejscu a następnie poliż chusteczkę czy jest gorzkawa substancja na niej.
Jeżeli w obu przypadkach masz odpowiedź twierdzącą to niestety nagrzewnica do wymiany.
U kuzyna w Audi 80 też były takie objawy jak u Ciebie. Nie chciał uwierzyć, że to nagrzewnica, mimo że po przetarciu szyby chusteczka aż waliła petrygiem. W trakcie wymiany okazało się, że nagrzewnica miała dziurkę, lecz nic nie ciekło na dywaniki bo płyn odparowywał i pozostały tylko po nim zaschnięte osady na nagrzewnicy.O1-->O3--> ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fidodidook wszystko jasne nagrzewnica mnie przekonuje na 99%. ale co z nieszczelnymi kratkami nawiewu. wymieniając nagrzewnice i tym chciałbym się zając.
Zamieszczone przez ahmed799Te nagrzewnice to jakieś prawo serii chyba. Moja też jest do wymiany tylko nie mam kiedy.O1-->O3--> ?
Komentarz
-
Komentarz