problem z odpalaniem Tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piotr833
    Classic
    • 2009
    • 19

    problem z odpalaniem Tdi

    proponuje zrobić opis zgodny z zasadami forum
    się rospisales 1 zdanie i jedno zdjęcie :wink:
  • srubox
    Drive
    • 2007
    • 91

    #2
    problem z odpalaniem Tdi

    Witam...problem polega na tym ze moj tdi po postoju/ po nocy nie chcial zapalac tzn. wogole sie nie odzywal, nawet na plaka...od razu wiedzialem ze cos tkwi w silniku a nie w ukladzie paliwowym...mechanik wymienil szklanki twierdzac ze moje ktore mialy pol roku byly zle...samochod zapalal ewidetnie 1 dzien, zapalil rano i po poludniu jak wyszedlem z pracy...na nastepny dzien problem juz powrocil i zapala za 3-4 razem krecenia...Jak myslicie czy problem tkwi w glowicy? moze jak szklanki sa swieze to zapala a jak sie juz ulozyly to znow przestal? Pozdrawiam

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Tdi to troche słaby opis.
      na jakiej podstawie została stwierdzona wada szklanek?
      jest kilka innych przyczyn takiego zachowania , choćby 109 lub zawór gaszenia, początek wtrysku
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • srubox
        Drive
        • 2007
        • 91

        #4
        Tdi AGR wszystko jest ok klapa gaszaca, 109, poczatek wtrysku, paliwo sie nie cofa itd. tylko ze po postoju wogole sie nie odzywa. Jak juz zapali to po zgaszeniu pali od strzala...Nawet na plaka nie zapala czyli cos jest nie tak z silnikem.

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2324
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          srubox, sprawdź na vagu wskazania temp. G62/G2 możliwe że masz identyczny przypadek jak miałem ja a mianowicie przez błędne wskazanie czujnika komputer nie grzał świec i były problemy z uruchomieniem, aby to zweryfikować to sprawdź jak długo pali się kontrolka świec i czy słychać charakterystyczne pyknięcie przekaźnika jeśli nie to dla sprawdzenia odłącz wtyczkę od czujnika G62/G2 i wówczas zobacz ile grzeją świece i spróbuj odpalić, sprawdź jeszcze czy masz dobre świece ,możesz je sprawdzić próbnikiem 12v podłączając go żabką do plusa na aku i dotykaj do trzpienia każdej świecy, jeżeli zaświeci to OK.

          pozdro
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • wow
            Ambiente
            • 2011
            • 227

            #6
            czesc , jak masz problem słuze pomoca, mieszkam teraz w tczewie , jak cos mozemy sie umówic jitro ,mam komputer mozemy go podpiąc !
            wiadomosc na priv
            wow wr............

            Komentarz

            • srubox
              Drive
              • 2007
              • 91

              #7
              Mam vaga...na kompie zero bledow...czujnik wymieniony na nowy pomimo ze stary byl dobry...prad na swiece idzie...mysle ze swiece nie maja tu nic do rzeczy bo w dodatnich temperaturach na dworze nie chce zapalac. Na plaka powinien lapac od razu a on nic tylko dym idzie z rury, rozrzad sprawdzony jest dobrze ustawiony.

              Komentarz

              • mobi65
                Rider
                • 2009
                • 291

                #8
                sprawdz zaworek n109 czy dziala , prawdopodobnie sie przycina

                Komentarz

                • Krzych
                  Rider
                  • 2005
                  • 671

                  #9
                  Zamieszczone przez mobi65
                  sprawdz zaworek n109 czy dziala , prawdopodobnie sie przycina
                  Zamieszczone przez srubox
                  po nocy nie chcial zapalac tzn. wogole sie nie odzywal, nawet na plaka...od razu wiedzialem ze cos tkwi w silniku
                  Czytaj uważnie co kolega pisze, co ma do tego N109, skoro na plaku nie pali?

                  Może hydraulika podpiera zawory?
                  Zrób pomiar kompresji za pierwszym kręceniem silnika po nocy lub zmiana oleju, jaki masz zastosowany?
                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                  www.chiptuning.katowice.pl
                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                  Komentarz

                  • srubox
                    Drive
                    • 2007
                    • 91

                    #10
                    Olej castrol 10w40 zmieniony tydzień temu. spalony był bezpiecznik od świec...zamontowałem nowy i teraz zapala rano tj. na raty trzeba go przytrzymać ze 2-3s na rozruszniku. a jak postoi ze 2 godziny i świece wtedy nie grzeją bo silnik jest jeszcze nie wystygnięty to trzeba nim długo kręcić...Problem będzie taki ze jeżeli latem przy dodatnich temp. nie załączą się świece to trzeba będzie go kręcić żeby zapalił... Zwiększę mu vagiem grzanie świec wtedy będą się szybciej załączać, ale to nie jest rozwiązanie. Dziwna przypadłość koledzy. mechanicy rozkładają ręce.

                    Komentarz

                    • kazik4x4
                      RS
                      • 2008
                      • 2728

                      #11
                      Najpierw chciałbym złożyć szczere gratulacje co do wyboru mechanika - szkoda że Ci wału korbowego nie chciał wymienić Ja bym do barana więcej nie zajrzał.
                      Podpinaniem VAGa wszystkiego nie zdiagnozujesz. Czujnik temperatury do wymiany według mnie, to po pierwsze, po drugie sprawdź sobie świece i instalację do grzania. Po trzecie ustawienie dawki rozruchowej itp.

                      [ Dodano: Pon 05 Mar, 12 08:11 ]
                      Co ma wspólnego szklanka z niepaleniem?? Co moze mieć olej?? Nic!
                      Szklanka ma zadanie jedynie kasowanie luzu zaworowego a nie sterowanie zaworami.

                      Komentarz

                      • srubox
                        Drive
                        • 2007
                        • 91

                        #12
                        Czujnik temp. wymieniłem na nowy oryginalny i nic nie pomogło.świece nowe prąd tez dochodzi...będzie lato i upał, wsiadam do auta i nie odzywa się wcale...leci tylko biały dym z rury ...rozrząd ustawiony, kompresja 24 na każdym cylindrze...także myślę że świece nie maja tu nic do tego...

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          a spawdzałes układ paliwowy łacznie pompa wtryskowa pod katem nieszczelnosci?
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          • srubox
                            Drive
                            • 2007
                            • 91

                            #14
                            Sprawdzalem...mam zalozone zaworki zwrotne na wezykach...pompa tez zmienilem na inna i nie ma roznicy.

                            Komentarz

                            • wiking
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 117

                              #15
                              problem z odpalaniem Tdi

                              Witam 2.0 bkd zaskoczył mnie dzisiaj rano nie chciał zapalić na zimnym silniku pokazywał olej........i nie doczytałem po angielsku sprawdziłem olej ok więcej niż połowa o co chodzi proszę o pomoc

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                po pierwsze to po przekreceniu kluczyka był słychac pompe w zbiorniku .przydało by sie sprawdzic czy sa zapisane jakis błedy
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  #17
                                  Może swiruje czujnik G40... on jest odpowiedzialny za odpalanie... a moze czujnik temp.... kolega german ma racje... diagnostyka VAG iem... rozjasniłaby sprawe.
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  Pracuję...