Witam...problem polega na tym ze moj tdi po postoju/ po nocy nie chcial zapalac tzn. wogole sie nie odzywal, nawet na plaka...od razu wiedzialem ze cos tkwi w silniku a nie w ukladzie paliwowym...mechanik wymienil szklanki twierdzac ze moje ktore mialy pol roku byly zle...samochod zapalal ewidetnie 1 dzien, zapalil rano i po poludniu jak wyszedlem z pracy...na nastepny dzien problem juz powrocil i zapala za 3-4 razem krecenia...Jak myslicie czy problem tkwi w glowicy? moze jak szklanki sa swieze to zapala a jak sie juz ulozyly to znow przestal? Pozdrawiam
Tdi to troche słaby opis.
na jakiej podstawie została stwierdzona wada szklanek?
jest kilka innych przyczyn takiego zachowania , choćby 109 lub zawór gaszenia, początek wtrysku
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
Tdi AGR wszystko jest ok klapa gaszaca, 109, poczatek wtrysku, paliwo sie nie cofa itd. tylko ze po postoju wogole sie nie odzywa. Jak juz zapali to po zgaszeniu pali od strzala...Nawet na plaka nie zapala czyli cos jest nie tak z silnikem.
srubox, sprawdź na vagu wskazania temp. G62/G2 możliwe że masz identyczny przypadek jak miałem ja a mianowicie przez błędne wskazanie czujnika komputer nie grzał świec i były problemy z uruchomieniem, aby to zweryfikować to sprawdź jak długo pali się kontrolka świec i czy słychać charakterystyczne pyknięcie przekaźnika jeśli nie to dla sprawdzenia odłącz wtyczkę od czujnika G62/G2 i wówczas zobacz ile grzeją świece i spróbuj odpalić, sprawdź jeszcze czy masz dobre świece ,możesz je sprawdzić próbnikiem 12v podłączając go żabką do plusa na aku i dotykaj do trzpienia każdej świecy, jeżeli zaświeci to OK.
Mam vaga...na kompie zero bledow...czujnik wymieniony na nowy pomimo ze stary byl dobry...prad na swiece idzie...mysle ze swiece nie maja tu nic do rzeczy bo w dodatnich temperaturach na dworze nie chce zapalac. Na plaka powinien lapac od razu a on nic tylko dym idzie z rury, rozrzad sprawdzony jest dobrze ustawiony.
Olej castrol 10w40 zmieniony tydzień temu. spalony był bezpiecznik od świec...zamontowałem nowy i teraz zapala rano tj. na raty trzeba go przytrzymać ze 2-3s na rozruszniku. a jak postoi ze 2 godziny i świece wtedy nie grzeją bo silnik jest jeszcze nie wystygnięty to trzeba nim długo kręcić...Problem będzie taki ze jeżeli latem przy dodatnich temp. nie załączą się świece to trzeba będzie go kręcić żeby zapalił... Zwiększę mu vagiem grzanie świec wtedy będą się szybciej załączać, ale to nie jest rozwiązanie. Dziwna przypadłość koledzy. mechanicy rozkładają ręce.
Najpierw chciałbym złożyć szczere gratulacje co do wyboru mechanika - szkoda że Ci wału korbowego nie chciał wymienić Ja bym do barana więcej nie zajrzał.
Podpinaniem VAGa wszystkiego nie zdiagnozujesz. Czujnik temperatury do wymiany według mnie, to po pierwsze, po drugie sprawdź sobie świece i instalację do grzania. Po trzecie ustawienie dawki rozruchowej itp.
[ Dodano: Pon 05 Mar, 12 08:11 ]
Co ma wspólnego szklanka z niepaleniem?? Co moze mieć olej?? Nic!
Szklanka ma zadanie jedynie kasowanie luzu zaworowego a nie sterowanie zaworami.
Czujnik temp. wymieniłem na nowy oryginalny i nic nie pomogło.świece nowe prąd tez dochodzi...będzie lato i upał, wsiadam do auta i nie odzywa się wcale...leci tylko biały dym z rury ...rozrząd ustawiony, kompresja 24 na każdym cylindrze...także myślę że świece nie maja tu nic do tego...
Witam 2.0 bkd zaskoczył mnie dzisiaj rano nie chciał zapalić na zimnym silniku pokazywał olej........i nie doczytałem po angielsku sprawdziłem olej ok więcej niż połowa o co chodzi proszę o pomoc
Może swiruje czujnik G40... on jest odpowiedzialny za odpalanie... a moze czujnik temp.... kolega german ma racje... diagnostyka VAG iem... rozjasniłaby sprawe.
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz