1.4 TSI - niskie temperatury i obniżenie mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gracious
    Classic
    • 2011
    • 5

    1.4 TSI - niskie temperatury i obniżenie mocy

    Pragnę wam przedstawić nowy nabytek, a mianowicie Octavie II 1.9 TDI 105KM w kolorze złotym. Autko z 2004r. więc z początkowej produkcji. Szukałem czegoś młodszego, ale te młodsze były w stanie bardziej opłakanym niż ta. Przebieg podczas zakupu to 138 tys.km - potwierdzony w serwisie. Posiadam również oryginalną książkę. Kupione od prywatnej osoby, nie handlarza.

    Auto jest w 100% w oryginalnym lakierze, sprawdzone samemu oraz podczas wizyty w serwisie Skody.

    MODEL: 2004, Hatchback,
    SILNIK: 1.9 TDI 105KM
    UKŁAD DOLOTOWY: seryjny
    UKŁAD WYDECHOWY: seryjny
    ELEKTRONIKA: komputer pokładowy, climatronic II strefowy
    UKŁAD NAPĘDOWY: seryjny
    ZAWIESZENIE: seryjny
    UKŁAD HAMULCOWY:seryjny
    BODY-KIT: seryjny
    ŚRODEK: seryjny
    CAR-AUDIO: Fabryczne głośniki i radio CD
    ZDJĘCIA:












































    Wyposażenie:

    - ABS

    - ASR

    - Klimatronic II strefowy + klimatyzowany schowek

    - 4x poduszka powietrzna,

    - podgrzewana przednia szyba,

    - el. lusterka + podgrzewane,

    - el. szyby,

    - c. zamek,

    - 2x podłokietnik

    - halogeny

    - kierunki w lusterkach

    - oryginalne Radio CD / MP3 SKODA

    - aluminiowe wykończenia wnętrza



    Najbliższe plany:
    - zakup alufelg, najlepiej oryginał Skody.
  • radekb31
    Classic
    • 2010
    • 30

    #2
    1.4 TSI - niskie temperatury i obniżenie mocy

    Witam,

    Chciałbym podpytać wszystkich użytkownikow Octavii II 1.4 TSI czy podczas ostatnich mrozów (mam na myśli temperatury -17, -20 i mniej) odczuwali zmniejszenie mocy (brak dynamiki przyspieszania). Po rozgrzaniu silnika wyraźnie było czuć pod pedałem gazu, że samochód 'nie ciągnie' tak jak miał w zwyczaju. Można było odnieść wrażenie, że turbosprężarka nie podaje takiej mocy i już od niższych obrotów nie doładowuje silnika jak należy. Dodatkowo silnik był głośniejszy oraz zmieniła sie charakterystyka obrotów na jałowym biegu. Normalnie po rozgrzaniu (po około 2 minutach) silnik pracował na obrotach 850 (tak było idealnie zawsze przez ostatnie 2 lata- czyli od początku). Podczas ostatnich mrozów obroty- po rozgrzaniu- w okolicach 1000 (na jalowym). Po wzroście temperatury objawy ostąpiły, stąd wiążę problem z niską temperaturą. Samochód jest jeszcze na gwarancji, ale to jego ostatnie dni w serwisie nic nie znaleźli - również - żadnych błedów w komputerze, ale to już niestety było kiedy temperatury wzrosły.
    Czy macie jakieś pomysły? A może g.wniane paliwo??

    Pozdrawiam
    Radek

    Komentarz

    • marcink_1
      Rider
      • 2010
      • 312

      #3
      Kolego jechałem dłuższą trasę w ostatnie mrozy i też miałem wrażenie, że samochód tracił moc.
      Jednak teraz jest lepiej i nic się nie dzieje, więc się już tym nie przejmuję, takie mrozy u nas to tylko kilka dni w roku.

      Pozdrawiam

      Komentarz

      • rafpra
        Classic
        • 2012
        • 11

        #4
        Witam,
        U mnie takie same objawy na zimnym silnik przy temp otoczenie -20.
        Dodatkowo zauważyłem ze zbiera się dużo wody w układzie wydechowym gdy jeżdżę krótkie trasy - auto stoi pod chmura.

        pozdrawiam - to mój pierwszy post na forum, juz 8000 tys przebiegu
        Rafal

        Komentarz

        • radekb31
          Classic
          • 2010
          • 30

          #5
          Witam,

          Mimo wszystko to niepokojący objaw. Temperatury rzędu -17 to nie jest wcale taka rzadkość, szczególnie w ostatnich latach. Poza tym gdy kupowałem samochód nikt mnie nie informował o tym że pracuje poprawnie tylko do temperatury -15
          Poprzednia zima tez była dosyć ciężka, ale nie pamiętam takich objawów.

          Może ktoś ma pomysł co może być problemem, może ktoś już taki problem rozwiązywał?

          Odnosze wrażenie że to jakiś problem z turbosprężarką.

          Btw. mam przejechane 50k.

          Pzdr.
          R

          Komentarz

          • Subaru
            Rider
            • 2005
            • 640

            #6
            Ile przejechałeś km przy takiej temperaturze? Zdążył się rozgrzać?
            Koniki są po to by je karmić

            Komentarz

            • radekb31
              Classic
              • 2010
              • 30

              #7
              Zdecydowanie. Prowadziłem testy na odcinku w sumie ok. 800 km.

              Pzdr.
              R

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                #8
                radekb31, u mnie podobnie, także bez stresu

                poza tym przy takiej temperaturze wszystko musi się rozgrzać (olej, płyny)
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • radekb31
                  Classic
                  • 2010
                  • 30

                  #9
                  Cześć LUKI,

                  Rozumiem, że w Twojej opinii w pełni rozgrzany silnik 1.4TSI przy temperaturze powietrza -17, -20 stopni ma prawo mieć obniżoną dynamikę i moc o około 30%?

                  Pzdr.
                  R

                  Komentarz

                  • LUKI
                    RS
                    • 2005
                    • 5776

                    #10
                    radekb31 nie wiem czy 30% ale czułem, że nie jest taki dynamiczny jak zawsze

                    ale to było dosłownie kilka dni jak były mrozy -17 do -20

                    teraz już jest ok

                    dlatego napisałem bez stresu
                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                    Komentarz

                    • radekb31
                      Classic
                      • 2010
                      • 30

                      #11
                      Spoko LUKI,

                      Nie stresuje się, jestem natomiast nieco zaniepokojony, tym bardziej że gwarancji zostało 2 tygodnie

                      Szukam przyczyn takiego zachowania, które nie jest normalne moim zdaniem i nie jest dla mnie wytłumaczeniem to, że samochód w naszych warunkach (klimatu przejściowego) będzie miał ten mankament tylko kilka dni w roku.

                      W Rosji tez sprzedają Skody, no nie?

                      Ktokolwiek może ma jeszcze jakiś pomysł, może podzielić się podobnymi wrażeniami?

                      Pzdr.
                      R

                      Komentarz

                      • jamesbondzio
                        L&K
                        • 2009
                        • 1174
                        • Octavia III (5E3)
                        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                        #12
                        Chłopaki, a sprawdzaliscie ciśnienie opon przy tych -17 ...-20 stopniach?
                        U mnie były podobne objawy ale dobiłem +0,2 w gumy i po problemie. Weźcie pod uwagę ze jednak
                        przy -20 tez się wszystko kurczy a smary gestnieją...
                        kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                        teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                        Komentarz

                        • LUKI
                          RS
                          • 2005
                          • 5776

                          #13
                          jamesbondzio ja to właśnie wziąłem pod uwagę

                          ale radekb31 niech drąży temat, bo może będziemy mądrzejsi co naszymi CAXA jest nie tak albo tak
                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #14
                            Ostatnio jechałem autostradą w niemczech :wink: i max co poleciałem to 180 km/h (normalnie jedzie ok 200 km/h).

                            Temperatura ok -7, ale wiał straszny wiatr, no i dodatkowo opony zimowe założone.

                            Tak więc w zimę jest sporo czynników które wpływają na moc auta (choć w moim przypadku to prawdopodobnie bardzo silny wiatr spowodował, że auto nie chciało przekroczyć 180 km/h).

                            Komentarz

                            • Tichy
                              Rider
                              • 2010
                              • 544

                              #15
                              Teoretycznie powinno być odwrotnie, bo im niższa temperatura tym większa gęstość powietrza i co za tym idzie ilość tlenu w jednostce objętości a więc lepsze doładowanie.

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                #16
                                Zamieszczone przez Tichy
                                Teoretycznie powinno być odwrotnie, bo im niższa temperatura tym większa gęstość powietrza i co za tym idzie ilość tlenu w jednostce objętości a więc lepsze doładowanie.
                                Dokładnie...o ile zostanie dostarczona odpowiednia, dla zwiększonej zawartości tlenu, dawka paliwa.
                                Myślę, że jest to kontrolowane czujnikiem temperatury powietrza dolotowego i jeżeli coś jest nie tak z mocą to właśnie tutaj zacząłbym poszukiwania.
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz

                                • rOBERTO795
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 3465
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Tichy
                                  Teoretycznie powinno być odwrotnie, bo im niższa temperatura tym większa gęstość powietrza i co za tym idzie ilość tlenu w jednostce objętości a więc lepsze doładowanie.
                                  Jest wiecej tlenu a co za tym idzie komp powinien podac wiecej paliwa- moc powinna byc wieksza-przynajmniej w teorii. Pytanie tylko jaka korekcje ma komputer co dzieje sie z zaplonem, jaka gestosc ma paliwo w mrozy, czy gdziec cos delikatnie nie przymarzlo. U mnie jak zrobilo sie zimno wtryskiwacze przestaly byc wydajne na 4 biegu przy ok 6000 obr. wiec ....
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz

                                  • marcink_1
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 312

                                    #18
                                    Ja już po gwarancji, więc nie będę szukał problemów jak jeździ. Jak się zaczną pojawiać to sprzedam france i już nigdy więcej nic z grupy VW.

                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      #19
                                      marcink_1 ale jakie masz problemy?

                                      ja tam zadowolony jestem z CAXA
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • marcink_1
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 312

                                        #20
                                        Narazie do 35 tys km jest ok. Jednak ten spadek mocy przy niskiej temperaturze oraz potęcjalnie przyszłe kłopoty z rozrządem mogą nie wróżyć dobrze temu silnikowi.

                                        Pozdrawiam.

                                        Komentarz

                                        • Zorr
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2110

                                          #21
                                          Zamieszczone przez marcink_1
                                          Narazie do 35 tys km jest ok. Jednak ten spadek mocy przy niskiej temperaturze oraz potęcjalnie przyszłe kłopoty z rozrządem mogą nie wróżyć dobrze temu silnikowi.
                                          mogą ale nie muszą wróżyć źle, szczególnie "potencjalne" kłopoty.
                                          Trochę optymizmu ludzie.
                                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                          Komentarz

                                          • krzysn
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 515

                                            #22
                                            Zorr, na podstawie lektury naszego forum można stwierdzić, że statystyczny posiadacz octavii 1.4 tsi to histeryk i pesymista ;-)

                                            Komentarz

                                            • jamesbondzio
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1174
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                              #23
                                              krzysn, i pechowiec bo tylko 1.4 TSI sie psują.. :diabelski_usmiech
                                              kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                              teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                              Komentarz

                                              Pracuję...