problem - obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • reskro
    Classic
    • 2010
    • 2

    problem - obroty

    MODEL: 2012 tour granatowy liftback
    LPG: TWIN POWER (Landi Renzo)
    SILNIK: AEE - 1.6 - 75 kW (102 KM)
    UKŁAD DOLOTOWY: seria
    UKŁAD WYDECHOWY: seria
    ELEKTRONIKA: komputer pokładowy, 2 el. szyby, el. lusterka (podgrzewane), klimatyzacja manualna (Climatic)
    UKŁAD NAPĘDOWY: seria
    ZAWIESZENIE: seria
    UKŁAD HAMULCOWY: seria
    BODY-KIT: listwy boczne,chlapacze
    ŚRODEK: seria + podłokietnik Jumbo Box z chłodzonym schowkiem i nawiewem na tylną kanapę, schowki pod fotelami, asymetrycznie dzielone siedzisko i oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem i zamykanym schowkiem
    CAR-AUDIO: ERISIN ES899 + 8 głośników

    INNE:
    pakiet optimum
    wycieraczka tylnej szyby AERO
    regulacja pod lędźwie foteli przednich oraz regulacja wysokości fotela pasażera
    tempomat
    hak
    czujnik parkowania – tył
    pakiet dla palących (zapalniczka, popielniczka z przodu)
    system siatek w komorze bagażnika
    listwa ochronna na progi
    osłonę/wygłuszenie maski silnika
    dodatkowa uszczelka pod maską
    alu felgi na lato (od wiosny są)


    PLANY:

    halogeny przód
    podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej (zima pokaże)
    skórzana kierownica (po gwarancji)
    skórzana zmieniarka biegów,


    ZDJĘCIA:













  • torun
    Classic
    • 2009
    • 4

    #2
    problem - obroty

    Witam

    Posiadam Octavię rok 2001 - 1,6 pojemności. Mam też instalację gazową z którą od pewnego czasu są spore problemy. Gazownicy przejrzeli praktycznie wszystko, ale efektu brak. Ich zdaniem problem przenosi się z benzyny. Ilustracją tego ma być sytuacja która dzieje się przy benzynie - na postoju gdy trzymamy gaz i przytrzymam auto około 10 sekund na poziomie 3-4 tys. obrotów, po puszczeniu gazu obroty zaczynają totalnie falować, spadają do 200-300, podnoszą się do 1000 i tak bez przerwy. samochód nie gaśnie, jakoś się tam wybroni, ale obroty głupieją.
    byłem w salonie skody, sprawdzono kilka rzeczy - min sondę lambda, wcześniej wymieniłem też cewkę, ale niestety pomysłu na tą sytuację brak. gazownik twierdzi że problemy z gazem ( na gazie samochód gaśnie) biorą się właśnie z czegoś w benzynie i że po usunięciu problemu z instalacją będzie wszystko ok. dodam też że na tej instalacji jeździłem już prawie rok i wcześniej faktycznie było ok.
    spotkał się ktoś z takim problemem?

    pozdro

    ps. dodam jeszcze że świece były sprawdzane, przepustnica też, kable wymieniałem niecaly rok temu

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zacznij od umycia przeputnicy i adaptaci .jakies błedy sa zapisane
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • noswer
        Ambiente
        • 2008
        • 232

        #4
        podepnij się pod vag'a i zobacz czy są jakieś błędy - adaptacja przepustnicy zrobiona? sprawdź przepływomierz (można go łatwo przeczyścić w domowych warunkach) oraz czy nie łapie lewego powietrza

        Komentarz

        • grzesiu2400
          Ambiente
          • 2009
          • 193
          • Octavia I (1U2)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM

          #5
          Zamieszczone przez noswer
          sprawdź przepływomierz (można go łatwo przeczyścić w domowych warunkach) oraz czy nie łapie lewego powietrza
          W AEE nie ma przepływomierza.
          Mimo wszystko skoncentruj się na instalacji LPG bo ona może wiele na mieszać.

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #6
            torun, uważam, że należy zacząć od tego co german81, radzi. Wyczyść przepustnicę i zrób adaptację.

            Napisz jeszcze co to za instalacja. Kiedyś miałem podobne problemy z instalką LPG i okazało się, że po wgraniu nowego pliku konfiguracyjnego do instalki wszystko zaczęło działąć dobrze. Jakimś cudem "rozjechały" się mapy wtrysków gazu i "komp" benzynowy "nauczył" się tych złych ustawień i auto miało podobne objawy jak twoje.
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              jesli auto nie pracuje poprawnie na bezynie to tym bardziej na gazie nie bedzie chodził. i nie warzne co bedziesz robił z instalacia bo zawsze bedzie cos nie halo .wiec zacznij od doprowadzenia auta na bezynie do przadku a dopiero pózniej zajmij sie gazem
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • torun
                Classic
                • 2009
                • 4

                #8
                german81

                Jeżeli chodzi o przepustnice to była czyszczona, nawet dwukrotnie w dwóch różnych warsztatach (w tym w salonie skody). Adaptacja także byla zrobiona - i niestety efektów brak... Więc sporo potencjalnych przyczyn zostało wykluczonych. Pytanie co teraz jeszcze może być powodem....?

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  sa jakies błedy zapisane w sterwniku silnika ?
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • torun
                    Classic
                    • 2009
                    • 4

                    #10
                    podczas wizyty w salonie wszystko było niby sprawdzone, wszystkie sterowniki też - i diagnoza była taka że tam jest wszystko ok, ale niestety sytuacja się nie zmieniła ani trochę, dalej są objawy o których pisałem... Szczerze mówiąc to nikt specjalnie nie ma już pojęcia gdzie szukać...

                    Komentarz

                    • TomekRs
                      RS
                      • 2011
                      • 1670

                      #11
                      Uwielbiam takie sytuacje. "Dzien dobry, w moim aucie sa takie i takie objawy. Dzieje sie to wtedy i wtedy. Naprawicie? " - "tak, nie ma problemu, prosze wjechac na warsztat i zaczekac". - "auto sprawdzone, wszystko ok , w komputerze zadnych bledow, wszystko jest ok, nic nie jest zepsute. 250zl sie nalezy". A auto nadal nie jezdzi jak powinno

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #12
                        Wtedy się nie płaci :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          sprubuj sie umówic z kims z forum z twojej okolicy zeby podpioł autko i pierwsze co to sprawdził czy sa jakie kolwiek błedy w sterowniku silnika i sprawdz odczyt z czujnika temp silnika . bo cos mi tu sie nie podoba bo przepustnica umyta zadaptowana i auto dalej pływa na obrotach wiec nie ma siły musi byc zapisany jakis bład .byc moze przepustnica jest uszkodzona . w serwisie pracuja kasowacze od błedów i wymieniacze wiec wizyta w ASO tylko uszczupliła twój portwel
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          • Ths
                            Rider
                            • 2007
                            • 317

                            #14
                            torun,
                            zrób jeszcze mały test. Wyciągnij wtyczkę od czujnika ciśnienia przy pompie wspomagania układu kierowniczego. Uruchom samochód i sprawdź czy objawy nie ustąpiły. Ja przeszedłem długą drogę zanim wykryłem że ten czujnik mam do wymiany. Aha .. komp może załapać błąd, że odłączyłeś czujnik (u mnie jednak nie załapał )

                            W akl czujnik masz po lewej stronie od zaznaczonego elementu.
                            Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                            Jak okaże się to ten element to kup koniecznie oryginał - nie baw sie w zamienniki - ja zpłaciłem koło 100 pln w ASO

                            Komentarz

                            • TomekRs
                              RS
                              • 2011
                              • 1670

                              #15
                              Zamieszczone przez natash
                              Wtedy się nie płaci :diabelski_usmiech
                              pozostaje jeszcze kwestia jak zaczna Ci wymieniac i wymienia np. przeplywke, kable, jakies zaworki itd i wołaja 1000zł a auto nadal jezdzi jak jezdzilo :P

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                #16
                                Robię test przed zapłaceniem

                                [ Dodano: Sro 22 Lut, 12 16:47 ]
                                Ale wiadomo jest to śliski temat...

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #17
                                  torun, sprawdź, czy w momencie gdy pływają obroty, kilkukrotne mocne naciśnięcie pedału hamulca coś zmienia w pracy silnika.
                                  Rozumiem, że kwestia "lewego powietrza" została sprawdzona ( np. wymieniony było oring między przepustnicą i kolektorem dolotowym ).
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • termit886
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 261
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Witam,ja posiadam O2 tour 1,6 BSE +lpg i zauważyłem podobny problem a mianowicie dzisiaj stojąc na skrzyżowaniu na biegu jałowym zauważyłem jak na chwilę obroty wzrosły na 2000 i po chwili wróciły do normalnych. To nie jest pierwsze takie zdarzenie. Nadmienię iż O2 ma dopiero 4000km przebiegu. Pomóżcie co się może dziać bo zaczęło mnie to martwić...

                                    Komentarz

                                    Pracuję...