Zamieszczone przez igor33c
[O2] Brak komunkacji z ECU - sterownikiem silnika
Zwiń
X
-
[O2] Brak komunkacji z ECU - sterownikiem silnika
Tagi: Brak
-
-
[O2] Brak komunkacji z ECU - sterownikiem silnika
Witajcie!
Wczoraj ładnie autko do garażu wstawiłem, wszystko działało cacy. Dziś wsiadam, przekręcam zapłon i ...brak kontrolki świec żarowych i kontrolki silnika. Łączę się przez VCDS, a tutaj brak komunikacji z ECU (sterownikiem silnika).
Na pierwszy ogień - bezpieczniki, te w skrzynce przy drzwiach kierowcy, wszystkie sprawne. Potem bezpieczniki w skrzynce głównej pod maską - wszystkie sprawne, tylko nie sprawdziłem jeszcze tych płytkowych, na przewodach dochodzących do skrzynki (je można też jakoś wizualnie sprawdzić, czy tylko miernikiem? Jutro biorę miernik do garażu i dokładnie to posprawdzam). Wyjąłem nawet ECU z podszybia, styki czyściutkie, wszystkie piny są na miejscu, nic nie zalane, suchutko.
Wymieniłem sterownik centralnej elektryki (Bordnetz) z obawy, że może tam się coś pokitłasiło - nadal nic (ale fajnie, że światła mijania same się włączają przy zapłonie ). Sprawdziłem złącza w Gateway - wszystko czyste, suche, docisnąłem wtyczkę - nadal nic. Podociskałem wszystkie wtyczki które są głębiej, z lewej strony, obok kolumny kierowcy, nad Bordnetzem - i nic. Wyjąłem zegary, wyjąłem i wsadziłem raz jeszcze wtyczkę z obawy, że immo coś blokuje - nic.
Teraz pytanie, o co chodzi? Co jeszcze można sprawdzić, co może być winowajcą? Sądzę, że albo spalił się któryś z tych bezpieczników na przewodach dochodzących do głównej skrzynki bezpieczników, albo uwalił się jakiś przekaźnik. Tutaj również pytanie - w jaki sposób sprawdzić przekaźniki? Wczoraj autek odpalał, wszystko cacy, a dzisiaj problem...
Aha - w aucie jest alarm dokładany, Seo Dolphin, ale jest na bank sprawny, dziś go zmostkowałem - tak, nadal nic...
Co z ciekawostek - pali się (oprócz ikonki ręcznego, braku ładowania akumulatora i rozpiętych pasów - czyli standardowo) ikonka ASR (przycisk też). Ale to zapewne przez brak komunikacji z ECU.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc - auto jest mi niezbędne na weekend.Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
-
-
piotrek_gdy, tak, z zewnątrz suchutkie, złącza również. Nie wiem, może w środku się coś spaliło, albo wewnątrz jest wilgoć? Rozbiorę jutro jeszcze ECU, może w środku jakaś wilgoć jest...Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Luk@s, ale o których mówisz konkretnie? Patrzyłem na schematy, to te bezpieczniki płytkowe na kablach dochodzących do skrzynki bezpieczników w komorze silnika, nie mają żadnego związku z kompem silnika - tam są pierdoły, typu ogrzewanie, wentylator i takie tam.Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Luk@s, sprawdzałem wizualnie, czy nie ma przerw (bo zawsze widać), jutro wkracza miernik do akcji :wink: Ale opcja z mokrym w środku ECU nie jest taka głupia niestety - auto stało prawie 3 meisiące na dworze, również na mrozie. Wczoraj było na plusie, dziś jest na plusie, skropliło się i może są jaja w środku. Sprawdzę.
Jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł - to proszę śmiało, żebym wiedział co jutro sprawdzać.Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Kicer, a wiązka skrzynki bezpieczników jest pod spodem tej skrzynki, tak? Czy jakoś z boku?Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Wiązka wychodzi od spodu skrzynki, idzie między podstawą akumulatora a nadkolem, i często się przeciera o podstawe akumulatora. Najlepiej rozwinąć ten kawałek wiązki i pociągnąć za kable stykające się z podstawą, pewnie któryś urwiesz (i to będzie winowajca bodajże czarno-czerwony).
[ Dodano: Sro 22 Lut, 12 22:58 ]
Samego sterownika nie proponuje otwierać, jest on fabrycznie sklejony jakąś pastą i jak nikt tam nie grzebał to na 99% jest szczelny i suchy w środku.Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
Kicer, dzięki serdeczne, jutro pokombinuję w takim razie.
lilo, tak też zrobię, na razie tylko odcięcie ominąłem, ale jutro jeszcze zupełnie alarm wypnę - ale kurka chodzi ładnie jak powinien, także nie wiem... No ale lepiej się upewnić
[ Dodano: Czw 23 Lut, 12 16:08 ]
Przekaźniki sprawdzone - OK. Bezpieczniki - OK. Wiązka w komorze silnika - OK.
Z drugiej strony, gdyby kabel szwankował, to po miętoleniu wiązki coś by tam chociaż zamrugało, a już na pewno nie zepsuło by się nagle, po jednej nocy. Niestety obstawiam ECU, tylko chcę się jeszcze upewnić, zanim wyskoczę z 1000zł...
Czy ktoś z silnikiem BJB, BXE, z trójmiasta, lub okolic, byłby chętny pomóc mi z autem?
Będę wdzięczny za pomoc - kaskę za paliwo zwracam, chodzi o podjechanie pod mój garaż swoim autkiem, przełożymy moje ECU do sprawnego auta i zobaczymy, czy jest komunikacja. Nie odwrotnie, żeby się czasami dobry ECU nie spalił, jakby się okazało, że mam coś z instalacją.
Dajcie znać proszę, bo już kończą mi się opcje samodzielnego sprawdzania co i jak...Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
McGan, sprawdź a najlepiej podmień na chwilę ten przekaźnik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika ( jest na środku skrzynki opisany chyba jako 100 ). Ewentualnie zmierz, czy jak przekręcisz kluczyk to sąsiadujących z nim bezpiecznikach ( np. nr 13, 15, 22, 23, 24 ) pojawia się napięcie. Możesz też sprawdzić czy pojawia się zasilanie na ECU ( pin 3, 5, 6 we wtyczce na ECU ) tylko tu trzeba by jakoś porzeźbić, bo to napięcie jest podawane przez ten przekaźnik ( 100 ) a on z kolei jest sterowany z ECU, więc jak wypniesz wtyczkę z ECU to przekaźnik nie zadziała i napięcia nie będzie. Możesz ew. na próbę zewrzeć na chwilę styki przekaźnika ( wyprowadzenie 30 i 87 przekaźnika ) i zobaczyć czy coś się dzieje...
Coś kojarzę, że kiedyś były jakieś problemy ze złączem pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika, może tam coś nie styka...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, dzieki serdeczne
Natomiast już wiem, co jest z autkiem, tylko teraz muszę mieć chwilę, żeby to naprawić, w niedzielę się zabiorę za to. Jestem mega wdzięczny kolece Kicer - tak naprawdę, to jego zasługa. Właśnie wróciłem z garażu, doszliśmy do tego (a raczej Kicer), że winny jest przewodzik masowy idący od ECU do skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Stawia on ogromny opór, a ciągłość ma zachowaną. I tu mój błąd - bo sprawdzałem ten kabel tylko na ciągłość, a nie na opór. Po podłączeniu kabelka zastępczego, ECU zagadało Także muszę ten kabelek wymienić i wszystko wróci do normy. No i jeszcze muszę akumulator podładować, bo trochę go wymęczyliśmy...
Zatem kabel wymienie - a w skrzynce bezpiecznikow jest OK wszystko, pomierzone, sprawdzone Uff dobrze, ze tylko kabelek...
[ Dodano: Nie 26 Lut, 12 22:56 ]
Diagnoza po dzisiejszych badaniach krótka i prosta: ECU powiedział papa. Kabelek niestety to był ślepy trop - aczkolwiek też został wymieniony. Po podmienianie ECU (tym razem z kompletnie odciętym alarmem i dezaktywowanym odcięciem) problem zniknął, ECU było widziane przez CAN i wszystko śmigało. Podmieniliśmy jeszcze z kolegą Kicer kilka razy ECU, raz moje, raz jego, żeby się upewnić, że to nie przypadek - teraz jestem pewien na 100%, że kompa mam do wymiany :roll: Ale przynajmniej już wiem, co jest grane, całe szczęście... Także ECU niedługo będzie w drodze, potem przerzucenie softu i w drogę
P.S. Okazało się, że moje ECU było już otwierane kiedyś, nie wiem tylko po co. Może jeszcze za poprzedniego właściciela - bo Robert programował normalnie przez OBD2 bez kombinacji. Pewnie w środku mam roślinki, kwiatki i bujny las (jutro sobie je otworzę i zobaczę co tam się dzieje), stąd problem. Co zabawniejsze - przy świeżutko naładowanym akumulatorze (duże natężenie i duże napięcie, taki teścik dziś zrobiłem) autek odpalał na starym ECU, ale po 30min pracy na biegu jałowym zgasł i ECU znowu nie było widoczne. Także pewnie coś jest pośniedziałe i stawia ogromny opór dla sygnału.Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
Komentarz