[O2] Brak komunkacji z ECU - sterownikiem silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grabek209
    Classic
    • 2011
    • 34

    [O2] Brak komunkacji z ECU - sterownikiem silnika

    Zamieszczone przez igor33c
    Lepiej index V czy wystarczy H?
    Opona o wyzszym indeksie predkosci zawsze szybciej sie zuzyje.Co do opon to uwazam,ze najlepiej kupowac te sredniej klasy,chyba ze ktos ma nieograniczony budzet to wtedy mozna poszalec.Duzo tez zalezy od tego jak kto jezdzi i jak duzo przejezdza kilometrow.Najwazniejsze zeby nie kupowac chinskiego szajsu.
  • McGan
    RS
    • 2010
    • 3573
    • Superb III (3V3)

    #2
    [O2] Brak komunkacji z ECU - sterownikiem silnika

    Witajcie!

    Wczoraj ładnie autko do garażu wstawiłem, wszystko działało cacy. Dziś wsiadam, przekręcam zapłon i ...brak kontrolki świec żarowych i kontrolki silnika. Łączę się przez VCDS, a tutaj brak komunikacji z ECU (sterownikiem silnika).

    Na pierwszy ogień - bezpieczniki, te w skrzynce przy drzwiach kierowcy, wszystkie sprawne. Potem bezpieczniki w skrzynce głównej pod maską - wszystkie sprawne, tylko nie sprawdziłem jeszcze tych płytkowych, na przewodach dochodzących do skrzynki (je można też jakoś wizualnie sprawdzić, czy tylko miernikiem? Jutro biorę miernik do garażu i dokładnie to posprawdzam). Wyjąłem nawet ECU z podszybia, styki czyściutkie, wszystkie piny są na miejscu, nic nie zalane, suchutko.

    Wymieniłem sterownik centralnej elektryki (Bordnetz) z obawy, że może tam się coś pokitłasiło - nadal nic (ale fajnie, że światła mijania same się włączają przy zapłonie ). Sprawdziłem złącza w Gateway - wszystko czyste, suche, docisnąłem wtyczkę - nadal nic. Podociskałem wszystkie wtyczki które są głębiej, z lewej strony, obok kolumny kierowcy, nad Bordnetzem - i nic. Wyjąłem zegary, wyjąłem i wsadziłem raz jeszcze wtyczkę z obawy, że immo coś blokuje - nic.

    Teraz pytanie, o co chodzi? Co jeszcze można sprawdzić, co może być winowajcą? Sądzę, że albo spalił się któryś z tych bezpieczników na przewodach dochodzących do głównej skrzynki bezpieczników, albo uwalił się jakiś przekaźnik. Tutaj również pytanie - w jaki sposób sprawdzić przekaźniki? Wczoraj autek odpalał, wszystko cacy, a dzisiaj problem...

    Aha - w aucie jest alarm dokładany, Seo Dolphin, ale jest na bank sprawny, dziś go zmostkowałem - tak, nadal nic...

    Co z ciekawostek - pali się (oprócz ikonki ręcznego, braku ładowania akumulatora i rozpiętych pasów - czyli standardowo) ikonka ASR (przycisk też). Ale to zapewne przez brak komunikacji z ECU.

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc - auto jest mi niezbędne na weekend.
    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      McGan, a Ecu suche?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • McGan
        RS
        • 2010
        • 3573
        • Superb III (3V3)

        #4
        piotrek_gdy, tak, z zewnątrz suchutkie, złącza również. Nie wiem, może w środku się coś spaliło, albo wewnątrz jest wilgoć? Rozbiorę jutro jeszcze ECU, może w środku jakaś wilgoć jest...
        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

        Komentarz

        • Luk@s
          Ambiente
          • 2010
          • 212

          #5
          sprawdź te bezpieczniki, u mnie je elektryk kiedyś poprawiał
          service by Auto Tar

          Komentarz

          • McGan
            RS
            • 2010
            • 3573
            • Superb III (3V3)

            #6
            Luk@s, ale o których mówisz konkretnie? Patrzyłem na schematy, to te bezpieczniki płytkowe na kablach dochodzących do skrzynki bezpieczników w komorze silnika, nie mają żadnego związku z kompem silnika - tam są pierdoły, typu ogrzewanie, wentylator i takie tam.
            Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
            Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

            Komentarz

            • Luk@s
              Ambiente
              • 2010
              • 212

              #7
              u mnie był problem z tymi na akumulatorze co sobie przypominam, ale w sumie je sprawdzałeś..
              service by Auto Tar

              Komentarz

              • McGan
                RS
                • 2010
                • 3573
                • Superb III (3V3)

                #8
                Luk@s, sprawdzałem wizualnie, czy nie ma przerw (bo zawsze widać), jutro wkracza miernik do akcji :wink: Ale opcja z mokrym w środku ECU nie jest taka głupia niestety - auto stało prawie 3 meisiące na dworze, również na mrozie. Wczoraj było na plusie, dziś jest na plusie, skropliło się i może są jaja w środku. Sprawdzę.

                Jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł - to proszę śmiało, żebym wiedział co jutro sprawdzać.
                Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                Komentarz

                • Kicer
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 217

                  #9
                  Proponuje targnąć akumulator, jego podstawę i dobrze obejrzeć wiązke skrzynki bezpieczników, często się przeciera.

                  Pozdrawia MArcin
                  Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                  Komentarz

                  • McGan
                    RS
                    • 2010
                    • 3573
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Kicer, a wiązka skrzynki bezpieczników jest pod spodem tej skrzynki, tak? Czy jakoś z boku?
                    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                    Komentarz

                    • Kicer
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 217

                      #11
                      Wiązka wychodzi od spodu skrzynki, idzie między podstawą akumulatora a nadkolem, i często się przeciera o podstawe akumulatora. Najlepiej rozwinąć ten kawałek wiązki i pociągnąć za kable stykające się z podstawą, pewnie któryś urwiesz (i to będzie winowajca bodajże czarno-czerwony).

                      [ Dodano: Sro 22 Lut, 12 22:58 ]
                      Samego sterownika nie proponuje otwierać, jest on fabrycznie sklejony jakąś pastą i jak nikt tam nie grzebał to na 99% jest szczelny i suchy w środku.
                      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                      Komentarz

                      • lilo
                        RS
                        • 2006
                        • 4315
                        • Mercedes-Benz

                        #12
                        McGan, Odłącz ten alarm całkowicie i wtedy zobacz
                        Daniel

                        Komentarz

                        • McGan
                          RS
                          • 2010
                          • 3573
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          Kicer, dzięki serdeczne, jutro pokombinuję w takim razie.
                          lilo, tak też zrobię, na razie tylko odcięcie ominąłem, ale jutro jeszcze zupełnie alarm wypnę - ale kurka chodzi ładnie jak powinien, także nie wiem... No ale lepiej się upewnić

                          [ Dodano: Czw 23 Lut, 12 16:08 ]
                          Przekaźniki sprawdzone - OK. Bezpieczniki - OK. Wiązka w komorze silnika - OK.

                          Z drugiej strony, gdyby kabel szwankował, to po miętoleniu wiązki coś by tam chociaż zamrugało, a już na pewno nie zepsuło by się nagle, po jednej nocy. Niestety obstawiam ECU, tylko chcę się jeszcze upewnić, zanim wyskoczę z 1000zł...

                          Czy ktoś z silnikiem BJB, BXE, z trójmiasta, lub okolic, byłby chętny pomóc mi z autem?

                          Będę wdzięczny za pomoc - kaskę za paliwo zwracam, chodzi o podjechanie pod mój garaż swoim autkiem, przełożymy moje ECU do sprawnego auta i zobaczymy, czy jest komunikacja. Nie odwrotnie, żeby się czasami dobry ECU nie spalił, jakby się okazało, że mam coś z instalacją.

                          Dajcie znać proszę, bo już kończą mi się opcje samodzielnego sprawdzania co i jak...
                          Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                          Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #14
                            McGan, sprawdź a najlepiej podmień na chwilę ten przekaźnik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika ( jest na środku skrzynki opisany chyba jako 100 ). Ewentualnie zmierz, czy jak przekręcisz kluczyk to sąsiadujących z nim bezpiecznikach ( np. nr 13, 15, 22, 23, 24 ) pojawia się napięcie. Możesz też sprawdzić czy pojawia się zasilanie na ECU ( pin 3, 5, 6 we wtyczce na ECU ) tylko tu trzeba by jakoś porzeźbić, bo to napięcie jest podawane przez ten przekaźnik ( 100 ) a on z kolei jest sterowany z ECU, więc jak wypniesz wtyczkę z ECU to przekaźnik nie zadziała i napięcia nie będzie. Możesz ew. na próbę zewrzeć na chwilę styki przekaźnika ( wyprowadzenie 30 i 87 przekaźnika ) i zobaczyć czy coś się dzieje...
                            Coś kojarzę, że kiedyś były jakieś problemy ze złączem pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika, może tam coś nie styka...
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • McGan
                              RS
                              • 2010
                              • 3573
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              kowal 2002, dzieki serdeczne

                              Natomiast już wiem, co jest z autkiem, tylko teraz muszę mieć chwilę, żeby to naprawić, w niedzielę się zabiorę za to. Jestem mega wdzięczny kolece Kicer - tak naprawdę, to jego zasługa. Właśnie wróciłem z garażu, doszliśmy do tego (a raczej Kicer), że winny jest przewodzik masowy idący od ECU do skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Stawia on ogromny opór, a ciągłość ma zachowaną. I tu mój błąd - bo sprawdzałem ten kabel tylko na ciągłość, a nie na opór. Po podłączeniu kabelka zastępczego, ECU zagadało Także muszę ten kabelek wymienić i wszystko wróci do normy. No i jeszcze muszę akumulator podładować, bo trochę go wymęczyliśmy...

                              Zatem kabel wymienie - a w skrzynce bezpiecznikow jest OK wszystko, pomierzone, sprawdzone Uff dobrze, ze tylko kabelek...

                              [ Dodano: Nie 26 Lut, 12 22:56 ]
                              Diagnoza po dzisiejszych badaniach krótka i prosta: ECU powiedział papa. Kabelek niestety to był ślepy trop - aczkolwiek też został wymieniony. Po podmienianie ECU (tym razem z kompletnie odciętym alarmem i dezaktywowanym odcięciem) problem zniknął, ECU było widziane przez CAN i wszystko śmigało. Podmieniliśmy jeszcze z kolegą Kicer kilka razy ECU, raz moje, raz jego, żeby się upewnić, że to nie przypadek - teraz jestem pewien na 100%, że kompa mam do wymiany :roll: Ale przynajmniej już wiem, co jest grane, całe szczęście... Także ECU niedługo będzie w drodze, potem przerzucenie softu i w drogę

                              P.S. Okazało się, że moje ECU było już otwierane kiedyś, nie wiem tylko po co. Może jeszcze za poprzedniego właściciela - bo Robert programował normalnie przez OBD2 bez kombinacji. Pewnie w środku mam roślinki, kwiatki i bujny las (jutro sobie je otworzę i zobaczę co tam się dzieje), stąd problem. Co zabawniejsze - przy świeżutko naładowanym akumulatorze (duże natężenie i duże napięcie, taki teścik dziś zrobiłem) autek odpalał na starym ECU, ale po 30min pracy na biegu jałowym zgasł i ECU znowu nie było widoczne. Także pewnie coś jest pośniedziałe i stawia ogromny opór dla sygnału.
                              Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                              Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                              Komentarz

                              • jacek81
                                Classic
                                • 2011
                                • 2

                                #16
                                Mam to samo :cry: tylko wcześniej mi gasła, później przekręcałem zapłon kilkanaście razyi zapalała a teraz kompletny trup... możesz napisać co było u Ciebie.../

                                Komentarz

                                Pracuję...