Dziwny odglos z ukladu jezdnego (hamulcowego?)...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maciej1951
    Classic
    • 2010
    • 17

    Dziwny odglos z ukladu jezdnego (hamulcowego?)...

    Też tak się kiedyś cieszyłem i nawet mam filmik jak wybija 200k :P Przy 250 już nie byłem taki radosny :P hehehe

    Mimo wszystko gratuluję i przynajmniej kolejnych tylu jeśli tylko masz ochotę być z tym autem
    matu
  • kukubara
    Ambiente
    • 2009
    • 113

    #2
    Dziwny odglos z ukladu jezdnego (hamulcowego?)...

    Czesc

    Od kilku dni slusze dziwny odglos z ukladu jezdnego - cos jakby obcieranie
    czegos (klockow?)? Ma to zwiazek z predkoscia toczenia sie auta, ale nie ma
    zwiazku z predkoscia obrotowa silnika.
    Przy jezdzie na wprost i skrecie w lewo szura, ale wystarczy lekko skrecic
    w prawo i odglos znika. Wydaje mi sie ze odglosowi towarzysza niewielkie
    wibracje o tej samej czestotliwosci.

    Podnioslem obie strony auta i pokrecilem recznie przednimi kolami - kreca sie
    z lekkim szumem klockow, co chyba normalne. Popsikalem WD40 na mocowanie
    szczek bo okolice sa pokryte nalotem korozji. WYdaje mi sie, ale to moze byc
    zludzenie, ze troche ucichlo.

    Auto ma przebieg raptem 30.tys.km. Jezdzilem dotychczas niewiele - auto nieraz
    stalo kilka dni i potem tarcze "szuraly" ale tu wiadomo - wystarczy depnac mocno
    na hamulec i szuranie znika.

    Zastanawia mnie to cichniecie przy lekkim skreceniu w prawo...

    Macie jakie pomysly o co chodzi? Poniedzialek i wtorek musze niestety jezdzic,
    ew. serwis dopiero w srode...

    Jakub

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      mogą to być łożyska przód ale przy takim przebiegu trudno ocenić ja ostatnio wymieniałem łożyska bo szum był nie do zniesienia jak w lewo kręciłem stawało się głośniejsze w prawo cisza i okazało się że lewe padło a prawo dopiero co dawało oznaki zużycia pojeździj jeszcze trochę jak się będzie nasilać to wiadomo że to łożyska oczywiście im wyższa prędkość była tym głośniej najlepiej to pojechać na stację diagnostyczną i niech diagnosta przy ruchu kół na rolkach posłucha tylko który się zgodzi za free albo rozłożyć przód mechanizm hamulców z wd to daleko od hamulców chyba że rozbierasz i zapieczone nakrętki rozebrać wytrzeć i skręcić ja obstawiam łożyska

      Komentarz

      • rumcajs_kr
        Rider
        • 2011
        • 318
        • Fabia

        #4
        krisoctav, a kojarzysz jaki jest mniej więcej koszt wymiany łożysk?
        Moja nowa pasja

        Były posiadacz O1FL

        Były posiadacz 6Nki

        Komentarz

        • hermioli1
          Rider
          • 2009
          • 322

          #5
          Obstawiam kamień który wpadł w tarczę hamulcową (w otwór do wentylowania tarcz),sam to kiedyś przerabiałem. Ewentualnie pomiędzy osłonę tarczy

          W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
          Babka utonęła do góry kudłatką.
          Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
          Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

          Komentarz

          • krisoctav
            Rider
            • 2008
            • 417

            #6
            koszt wymiany w warsztacie to 200 pln za stronę plus koszt zakupu łożyska polecam firmę fag
            przykład http://moto.allegro.pl/lozysko-kola-...113648753.html
            na łożysku lepiej nie oszczędzać żadne chińskie wynalazki ale lepiej sprawdź czy to na pewno to
            jak masz dobrego zaprzyjaźnionego mechanika to pewnie taniej

            [ Dodano: Pon 27 Lut, 12 00:33 ]
            ja wymieniałem komplet bo taniej w zakupie i nie będę się bawił ponownie jak coś zacznie znowu szurać mam pewność że będzie oki na następne kilka lat

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              [quote="krisoctav"]koszt wymiany w warsztacie to 200 pln za stronę/quote]
              trochę sporo. 100 już lepiej brzmi
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • krisoctav
                Rider
                • 2008
                • 417

                #8
                osobiście to mówię jak się ceni warsztat ja wyjąłem całą piastę z auta i koszt wyniósł 100 pln za dwie sztuki - wymiana łożyska nie jest taka prosta musi być prasa do wyciskania łożyska a walić młotkiem w łożysko to każdy potrafi a to delikatna rzecz i zniszczyć można

                Komentarz

                • TomekRs
                  RS
                  • 2011
                  • 1670

                  #9
                  ja slyszlaem kiedys, ze nie powinno sie psikac wd40 na tarcze i klocki..

                  Komentarz

                  • caveman_
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 196

                    #10
                    Zamieszczone przez octaviars1
                    ja slyszlaem kiedys, ze nie powinno sie psikac wd40 na tarcze i klocki..
                    WD40 na klocki i tarcze trzeba mieć fantzje... :diabelski_usmiech
                    www.mikrowag.pl

                    Komentarz

                    • richi9
                      Rider
                      • 2011
                      • 427

                      #11
                      Oh tak fantazje i pieniądze na odszkodowania...
                      Nigdy nie używa sie tego typu praparatu na tacze czy kloski to samobójstwo...
                      Do tego celu są specjalne spraye...

                      Komentarz

                      • kukubara
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 113

                        #12
                        Zamieszczone przez richi9
                        Oh tak fantazje i pieniądze na odszkodowania...
                        Nigdy nie używa sie tego typu praparatu na tacze czy kloski to samobójstwo...
                        WD40 to nie smar, mozna psiknac tarcze - nic sie nie stanie.
                        Inna sprawa po co robic to celowo...
                        Ja wypsikalem na miejsca gdzie ruszaja sie klocki i sporo trafilo
                        na tarcze chcac nie chcac. Hamulce oczywiscie jak dzialaly dobrze
                        tak dzialaja...

                        A co do odglosow - lewe przednie lozyska. Wymienilem i stala sie cisza

                        q

                        Komentarz

                        • petras
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 171
                          • Octavia I (1U2)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          weź swoją niunię gdzieś w miejsce nie uczęszczane przez innych użytkowników, popsikaj sobie tarcze WD-40 i .....

                          oczywiście po zagrzaniu się tarczy większa część środka smarującego odparuje, ale nie do końca.
                          Nie wiem co ci do łba strzeliło pisząc tutaj TAKIE bzdury!

                          Heloł? Gdzie jest jakiś Mod? Chcecie mieć kogoś na sumieniu?

                          Komentarz

                          • kukubara
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 113

                            #14
                            Zamieszczone przez petras
                            weź swoją niunię gdzieś w miejsce nie uczęszczane przez
                            innych użytkowników, popsikaj sobie tarcze WD-40 i...
                            Wlasciwosci smarne WD40 sa pomijalne, mozesz zalac tarcze
                            i hamulce zadzialaja od pierwszego wcisniecia pedalu hamulca.

                            Nie siej paniki.

                            q

                            Komentarz

                            Pracuję...