http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=43239&highlight=awaryjne+otwierani e
dzięki kolego ale nic mi to nie pomoglo. U mnie chyba linka jest całą bynajmniej w kabinie. Jak moja kobieta pociąga za wajche w kabinie to ja słyszę przy masce jakby zamek pracował ale nie otwiera. Albo słyszę może że linka w panceżu chodzi sam już niewiem. Próbowałem dociskać i podważać maskę ale nic nie idzie
Wykonalne aczkolwiek trzeba troche sprytu i drugie auto żeby wiedzieć co zrobić, gdzie złapać.
Na początek targamy reflektor przeciwmgielny ewentualnie zaślepke.
Potem staramy się odkręcić śrubę reflektora głównego (wykonalne ale potrzebna zwinna ręka)
Wiadomo potem kawałeczek sznurka i śrubokręt i wyciągamy reflektor (jak ktoś umie wymienić sobie żarówke to wie o co chodzi), sznurek zahaczamy oo ten dynks blokujący a śrubokrętem podważamy jego blokade.
Jak mamy już reflektor na zewnętrznej to szukamy linki (najlepiej zobaczyć na aucie porównawczym gdzie ona jest)
Jak znajdziemy to ciągniemy i po robocie.
Ta opcja dotyczy zerwania się złączki linki która znajduje się nad reflektorem.
Pozdrawiam MArcin.
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Dzięki koledzy jutro bede próbował wszystkich sposobów . A gril w octavi jak sie demontuje wystarczy go mocno pociągnąć ?
[ Dodano: Pią 02 Mar, 12 20:30 ]
Zamieszczone przez Kicer
Wykonalne aczkolwiek trzeba troche sprytu i drugie auto żeby wiedzieć co zrobić, gdzie złapać.
Na początek targamy reflektor przeciwmgielny ewentualnie zaślepke.
Potem staramy się odkręcić śrubę reflektora głównego (wykonalne ale potrzebna zwinna ręka)
Wiadomo potem kawałeczek sznurka i śrubokręt i wyciągamy reflektor (jak ktoś umie wymienić sobie żarówke to wie o co chodzi), sznurek zahaczamy oo ten dynks blokujący a śrubokrętem podważamy jego blokade.
Jak mamy już reflektor na zewnętrznej to szukamy linki (najlepiej zobaczyć na aucie porównawczym gdzie ona jest)
Jak znajdziemy to ciągniemy i po robocie.
Ta opcja dotyczy zerwania się złączki linki która znajduje się nad reflektorem.
Pozdrawiam MArcin.
kolego która lampę lepiej zdemontować lewą czy prawą
[ Dodano: Pią 02 Mar, 12 21:02 ]
Byłem pierw w aucie zdemontowalem wszystkie kratki w zderzaku oraz chalogeny . Wsadzilem rękę przez otwór po chalogenach i nic z tego nie mogę odkręcić plastikowych nakretek trzymających lampę. Powód za gruba ręką i za malo miejsca. Chyba pozostaje mi odkrecenie osłony silnika i od spodu auta wsadzić rękę i wymacac zamek
Poradziłem sobie panowie. Przyczyną była taka ,że linka rozlaczyla sie obok zamka , tam gdzie dwie linki łączą sie że soba w plastikowej podluznej obudowie. Musiałem ściągnąć gril który trzyma sie na plastikowych koleczkach i jednej srubce. I wtedy srubokretem pogrzebalem przy zamku i maska sie otworzyła. Pozdrawiam
no własnie też bede to przechodził widze że bedzie troche gimnastyki, wiec czekam do weekendu żeby mieć na to cały dzień bo rozebrać, i zamówić cześć chwile potrwa.
Linka pociąga za dzwignię przy zamku klapy. Otóż przewidując taką sytuację, że może się zerwać, zamontowałem do dzwigni kawałek drutu około 20 cm z pętelką dostęną przez grill. Pętelka jest dostępna przez grill za pomocą śrubokręta, zawsze można śrubokrętem pociągnąć tę pętelkę i otworzyć maskę. Na razie jeszcze nie zdarzyło się skorzystać z tego usprawnienia, ale polecam, bo to jest bardzo proste, do dzwigni trzeba tylko zaczepić około 25 cm drutu z oczkiem do włożenia śrubokręta na końcu i zadbać aby oczko było łatwo dostępne przez kratkę grilla.
Ja polecam moje rozwiązanie. Dodatkowe cięgno ukryte pod maską dostępne przez kratkę grilla. Cięgno zrobione jest z drutu spawalniczego od migomatu i poprowadzone w pancerzu od linki hamulcowej do roweru. Oczko wyprowadzone jest na przednim wzmocnieniu a drugi koniec drutu zawinięty jest bezpośrednio za rygiel mechanizmu zamka. Jako "klucz" do otwierania służy kawałek drutu około 25cm wygięty na obu końcach w kształcie haczyka, jednym końcem łapiemy za oczko drugim końcem palcem pociągamy i maska otwarta.
Mam jeszcze filmik jak to otwieram ale waży 20MB i nie wiem jak go wrzucić.
Miałem podobny problem, wydawało się że linka lub zamek są do wymiany, ale po dokładnym oczyszczeniu i przesmarowaniu zamek działa bez zarzutu. W pierwszej kolejności proponuję dokładnie przesmarować zamek, tam jest pełno brudu i kurzu, zamek się po prostu zaciera. Także zerknijcie na końcówkę linki, czy tam się nie przeciera. Znalazłem kilka sposobów otwarcia maski, przy zerwanej lince. Poniżej podaję najprostszy sposób otwarcia maski, zbliżony do sposobu otwarcia w VW.
Komentarz