[O2] wibracje przy 120km/h Pomocy bo zbankrutuje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • greg44
    L&K
    • 2011
    • 1198
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #26
    Zamieszczone przez alxxx
    greg44, w całym zakresie obrotów?
    Tak nie ważne, czy jade na 4, 5 lub 6 biegu.

    Komentarz

    • nix
      Classic
      • 2012
      • 12

      #27
      Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu, bo sprawa także dotyczy wibracji przy ok 120km/h. Sprawdzone całe zawieszenie, przeguby, koła wyważone, i dalej to samo.
      Jednak zauważyłem, że po odkręceniu śrub, otwór centrujący felgi jest jakby zbyt duży (ok1mm) do średnicy piasty tj. felga daje się minimalnie przesuwać góra - dół. Nie siedzi ciasno na piaście koła.
      Czy to normalne?

      Komentarz

      • kapi
        L&K
        • 2009
        • 1174
        • Fabia combi

        #28
        Zamieszczone przez nix
        Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu, bo sprawa także dotyczy wibracji przy ok 120km/h. Sprawdzone całe zawieszenie, przeguby, koła wyważone, i dalej to samo.
        Jednak zauważyłem, że po odkręceniu śrub, otwór centrujący felgi jest jakby zbyt duży (ok1mm) do średnicy piasty tj. felga daje się minimalnie przesuwać góra - dół. Nie siedzi ciasno na piaście koła.
        Czy to normalne?
        odchyłka produkcyjna ? :roll:
        podjedź na wyważanie kół na maszyne, gdzie łapią felge na "pazurki" a nie na otworze centrującym.
        np taki : >klik<
        koło samo jest wyważone ale przesunięcie na otworze powoduje "bicie"
        OII sprzedana


        Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

        Komentarz

        • nix
          Classic
          • 2012
          • 12

          #29
          Witam. Podejrzewam (mój mechanik także), że to właśnie jest przyczyna bicia w moim przypadku. Koła wyważone, ale mimo to bije z powodu zbyt dużego luzu na piaście.
          Dzięki za podpowiedź.

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10993
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #30
            to trzeba zastosować pierścienie centrujące, a nie się wku.wiać nie wiadomo na co :evil:
            poza tym IMHO śruby koła same centrują felgę na piaście
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • 4tech
              RS
              • 2008
              • 4199
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #31
              olo19764, a jesteś pierwszym właścicielem tej Octy?
              Może miałeś bliskie spotkanie z krawężnikiem, dużą dziurą czy czymś takim...?
              Ja też miałem podobne zachowania i miałem krzywą prawą półoś.
              Na dzień dzisiejszy nadal mam problem z przegubem wewnętrznym (nie wiem nawet którym, choć pewnie też prawym), bo podczas przyspieszania czuje się wibrę :roll: ale mam to w

              Większość jednak tego typu usterek jest właśnie w źle wyważonych kołach lub krzywych oponach(bo źle sezonowane na przykład), krzywych półosiach i przegubach. Rzadziej w piastach i poduszkach silnika. Jeszcze jak na złość są to usterki nie dające się łatwo zdiagnozować, bo zbyt dużo elementów "wchodzi w reakcję bądź rezonans"

              Ostatnio kolega Kumek też szukał przyczyny wibracji

              I co? W końcu po 4 czy 5 wywarzaniu kółek temat się skończył.
              Niestety większość wulkanizacji olewa dokładne wyważenie kółka, bo im się spieszy :evil:

              nix Luz na piaście :?:
              Może masz nie takie felgi jak być powinny? Sprawdź tak samo wyważenie kół, ale w innym warsztacie :wink:
              Krzynol dobrze podpowiada -
              śruby koła same centrują felgę na piaście
              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #32
                Zamieszczone przez krzynol
                śruby koła same centrują felgę na piaście
                pozostaje kwestia pierścienia centrującego przy felgach niefabrycznych
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • terre
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 128

                  #33
                  Mam to samo felgi proste i nie ważne czy stalowa czy alusy. Wywarzane były dokładnie i dalej to samo. Efekt jak bym miał jajowatą oponę. w tamtym roku czekałem na zmianę opon na zimówki bo myślałem ze wina opon ale nie dalej to samo opony miały sezon. Dotyczy to przodu bardziej prawej strony. prędkość od 40km w górę w korku fajnie to czuć jak sie trafi odpowiednio. Co najlepsze z paroma mechanikami jeździłem i ja jako pasażer i problem znikał hehe. Ale jest coś na rzeczy mimo wszystko.

                  Komentarz

                  • nix
                    Classic
                    • 2012
                    • 12

                    #34
                    4tech felgi oryginalne, koła wyważane u dwóch wulkanizatorów.
                    Przełożyłem koła z tyłu na przód, luz na piaście przedniej jakby mniejszy i wibracje prawie nie wyczuwalne.

                    Komentarz

                    • greg44
                      L&K
                      • 2011
                      • 1198
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #35
                      Nad czy tu debatować jak felga prosta i koło wyważone. Opona może dostała guza, ale temat trochę o czym innym nie o ogumieniu.

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #36
                        Zamieszczone przez 4tech
                        Krzynol dobrze podpowiada -
                        Cytat:
                        śruby koła same centrują felgę na piaście
                        czy aby na pewno :twisted: :?:
                        jesteście pewni tego co piszecie :?:
                        bo koledzy czytają Wasz wypowiedzi i biorą je za dobre rady...
                        macie jakieś fachowe podstawy żeby tak twierdzić ?
                        z chęcią poczytam.


                        Zamieszczone przez greg44
                        Nad czy tu debatować jak felga prosta i koło wyważone. Opona może dostała guza, ale temat trochę o czym innym nie o ogumieniu.
                        ooo..następne fachowe uwagi.. :szeroki_usmiech . tak trzymać


                        nix, nie napisałeś na jakich felgach się to dzieje przede wszystkim , ale stawiam na alu. dorób lub dokup sobie nowe pierścienie centrujące , na pierścieniach masz podane wymiary zazwyczaj. jeżeli takie luzy masz na stalowych to mocno dziwne , ale zdarzają się takie cuda jak roztaczane otwory centralne w felgach i może kogoś poniosło troszkę.. :diabelski_usmiech

                        [ Dodano: Sro 28 Lis, 12 19:37 ]
                        aaa..zapomniałem ,możesz jeszcze mieć zły rozstaw śrub
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • nix
                          Classic
                          • 2012
                          • 12

                          #37
                          leszekmw felgi blaszane ,oryginalne, rozmiar 6JX15 5X112 ET47.
                          Z tym centrowaniem przez śruby także bym polemizował :wink:

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10993
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez leszekmw
                            ale zdarzają się takie cuda jak roztaczane otwory centralne w felgach i może kogoś poniosło troszkę..

                            [ Dodano: Sro 28 Lis, 12 19:37 ]
                            aaa..zapomniałem ,możesz jeszcze mieć zły rozstaw śrub
                            jak ma drutowane coś to oczywiście ori rozwiązania nie mają zastosowania :szeroki_usmiech
                            zakładamy że otwory śrub, śruby, otwory centrujące i rozstaw jest ok?
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • oizo64
                              Classic
                              • 2012
                              • 17

                              #39
                              Jak kupiłem felgi aluminiowe nieoryginalne to przy 120km/h telepało kierownicą, po założeniu pierścieni centrujących problem znikł (mówię to informacyjnie). Pozdrawiam.

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4199
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #40
                                leszekmw, przy ori rozwiązaniu (podkreślam ori :wink: ), przykręcane na 5 śrub koło zawsze się ustawi tak jak powinno i właśnie jest tak jak pisze nix
                                Przy felach innych niż ori nie ma mowy żeby się samo centrowało, chyba że fela ma odpowiedni otwór centrujący.
                                W Skodach mamy piastę z kołnierzem 57mm i takie właśnie felgi powinny być. Już nie wspominam o rozstawie śrub :wink:
                                Niestety większość tego typu przypadków bierze się ze źle wyważonych kółek, krzywych opon, felg lub w najgorszym przypadku piast.
                                Jak nix napisał:
                                Przełożyłem koła z tyłu na przód, luz na piaście przedniej jakby mniejszy i wibracje prawie nie wyczuwalne.
                                to od razu przypomina mi się dokładnie moja sytuacja, kiedy przez 2 m-ce jeździłem po wulkanizatorach i starałem się te pieprzone bicie wyeliminować, każdy jeden wulkanizator twierdził że jest super wyważone, nic tylko zakładać i śmigać
                                Niestety, jakość samych gum była beznadziejna i problem się skończył dopiero po wymianie opon :!: a wulkanizatorów mam w swojej okolicy 6-7 i co ciekawe tylko jeden z nich "bawił" się w układanie opon na felgach przez prawie 1,5h i dzięki temu efekt był zajebisty :diabelski_usmiech

                                nix, jeśli możesz, sprawdź jeszcze te otwory centrujące w swoich felach, czy przypadkiem nie masz wybitego bądź "rozcentrowanego" otworu cetrującego. (hehe masło maślane :lol: )
                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  #41
                                  Zamieszczone przez 4tech
                                  przy ori rozwiązaniu (podkreślam ori :wink: ), przykręcane na 5 śrub koło zawsze się ustawi tak jak powinno i właśnie jest tak jak pisze nix
                                  nie prawda , jeżeli już to może tak być przy 4 śrubach , tylko i wyłącznie . z tym że jeżeli mówimy o felgach ori otwory centralne maja robione na wymiar. felga centruje się na otworze a śruby tylko jej w tym troche pomagają ich głównym zadaniem jest przykręcenie koła. przynajmniej tak mnie uczyli na szkoleniach.

                                  nix no to coś masz z tymi felgami nie tak , może ktoś coś z nimi kombinował kiedyś jeżeli mają takie luzy , bo eby tak je rdza wytrawiła ze starości to nie wierzę raczej. jedyna rzecz jaka mi się nasuwa to pożycz dwie felgi gdzies na chwilę i załóż swoje opony , w jakiejś wulkanizacji najlepiej. ewentualnie tylko przymierz na piastę inne ori czy nie maja luzu .
                                  no i jeszcze możesz mieć niewymiarowa piastę , tez po naprawach jakiś , jż widziałem takie rzeczy jak mechanik napierdalał w piaste żeby łożysko czy coś tam wybic a potem felga nie chciała wejść bo sie kielich zrobił i jazda z gumówką :szeroki_usmiech . z tym że wtedy wszystkie felgi miały b luz a tu piszesz że na tylnych jest lepiej.
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • 4tech
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4199
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #42
                                    leszekmw, normalnie muszę się z tobą zgodzić :twisted: i mówimy o tym samym, tylko kwestia śrubek poróżniła :wink:

                                    nix, żeby sobie ułatwić sprawę, możesz nawet od kogoś pożyczyć komplet kół na godzinę czy dzień i sprawdź. Do tego, dorzuć nam kilka fotek, żebyśmy nie wróżyli z fusów
                                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      #43
                                      Zamieszczone przez 4tech
                                      nix, żeby sobie ułatwić sprawę, możesz nawet od kogoś pożyczyć komplet kół
                                      NIC z tego , całe koła nie rozwiążą problemu .zawze jest jakiś promil ze to mogą być opony , lub opony w powiązaniu z felgami.
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • 4tech
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4199
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #44
                                        Przecież jak zmieni cały komplet, to przynajmniej będzie wiadomo, czy problem jest po stronie kół (felg z oponami), czy może jednak piasty, półosi lub innych upierdliwców
                                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                        Komentarz

                                        • leszekmw
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5356

                                          #45
                                          Zamieszczone przez 4tech
                                          czy może jednak piasty, półosi lub innych upierdliwców
                                          HAHA...ale wtedy nie miał by różnicy przekładając koła przód/tył /raczej/
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz

                                          • 4tech
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 4199
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #46
                                            Może być, bo miałem tak u siebie...
                                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                            Komentarz

                                            • nix
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 12

                                              #47
                                              leszekmw drgania miałem na tych samych felgach i nowych oponach letnich.
                                              Aktualnie mam założone zimówki i dalej to samo, chociaż jak wcześniej pisałem, po przekładce tyłu na przód wibracje ustały niemal całkowicie. Stąd obstawiam, iż coś nie teges z samymi felgami blaszanymi.

                                              Komentarz

                                              • 4tech
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 4199
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #48
                                                Sprawdź czy same fele są proste, czy nie mają bicia wzdłużnego :wink:
                                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                Komentarz

                                                • Wojtenio
                                                  L&K
                                                  • 2012
                                                  • 1095
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #49
                                                  Miałem identyczny problem co kolega , przy 120 wibracje i okazało się że nowe opony zimowe źle założone i na dodatek miały lekkie wybrzuszenie , dopiero parokrotne ustawienie opony na feldze skompensowało bicie opony + wyważenie , wcześniej miałem ciężarki 50 gram po ustawieniu 15 i 20 .Do tego dochodzi minimalne bicie felgi bo ma je prawie każda a jak wcześniej zaliczyło się lekko krawężnik to na pewno będzie .
                                                  Dla kolegi raczej bym radził przyjrzeć się felgom + dobre ustawienie opon na nich , no i przed wyważeniem niech mechanik montujący opony na wyważarce lekko zakręci kołem przed wyważeniem i będzie od razu widać czy z oponą jest wszystko OK .
                                                  Mi ustawienie wszystkich czterech opon na felgach zajęło 2 godziny i miałem jedną felgę lekko podgiętą ( wcześniejszy krawężnik ), gość montujący i prostujący felgę był bardzo kumaty i cierpliwy , ale za to robota wykonana extra .Teraz błoga cisza i nie ma bicia .
                                                  Dodam że na kołach letnich tego nie było , problemy zaczęły się jak wrzuciłem koła zimowe i dla tego wiedziałem że właśnie tu coś nie teges .
                                                  Czyli jak widać poprzednie założenie i wyważenie też niby miało być dobre , dopiero po szybszej jeździe wyszły takie kwiatki .

                                                  Komentarz

                                                  • 4tech
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 4199
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                    #50
                                                    Ja znów przytoczę bardzo przydatny artykuł:



                                                    Po przeczytaniu ze zrozumieniem większość staje się na prawdę jasna
                                                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...