Zamieszczone przez alxxx
[O2] wibracje przy 120km/h Pomocy bo zbankrutuje
Zwiń
X
-
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu, bo sprawa także dotyczy wibracji przy ok 120km/h. Sprawdzone całe zawieszenie, przeguby, koła wyważone, i dalej to samo.
Jednak zauważyłem, że po odkręceniu śrub, otwór centrujący felgi jest jakby zbyt duży (ok1mm) do średnicy piasty tj. felga daje się minimalnie przesuwać góra - dół. Nie siedzi ciasno na piaście koła.
Czy to normalne?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nixWitam. Nie chcę zakładać nowego tematu, bo sprawa także dotyczy wibracji przy ok 120km/h. Sprawdzone całe zawieszenie, przeguby, koła wyważone, i dalej to samo.
Jednak zauważyłem, że po odkręceniu śrub, otwór centrujący felgi jest jakby zbyt duży (ok1mm) do średnicy piasty tj. felga daje się minimalnie przesuwać góra - dół. Nie siedzi ciasno na piaście koła.
Czy to normalne?
podjedź na wyważanie kół na maszyne, gdzie łapią felge na "pazurki" a nie na otworze centrującym.
np taki : >klik<
koło samo jest wyważone ale przesunięcie na otworze powoduje "bicie"
Komentarz
-
-
to trzeba zastosować pierścienie centrujące, a nie się wku.wiać nie wiadomo na co :evil:
poza tym IMHO śruby koła same centrują felgę na piaście->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
olo19764, a jesteś pierwszym właścicielem tej Octy?
Może miałeś bliskie spotkanie z krawężnikiem, dużą dziurą czy czymś takim...?
Ja też miałem podobne zachowania i miałem krzywą prawą półoś.
Na dzień dzisiejszy nadal mam problem z przegubem wewnętrznym (nie wiem nawet którym, choć pewnie też prawym), bo podczas przyspieszania czuje się wibrę :roll: ale mam to w
Większość jednak tego typu usterek jest właśnie w źle wyważonych kołach lub krzywych oponach(bo źle sezonowane na przykład), krzywych półosiach i przegubach. Rzadziej w piastach i poduszkach silnika. Jeszcze jak na złość są to usterki nie dające się łatwo zdiagnozować, bo zbyt dużo elementów "wchodzi w reakcję bądź rezonans"
Ostatnio kolega Kumek też szukał przyczyny wibracji
I co? W końcu po 4 czy 5 wywarzaniu kółek temat się skończył.
Niestety większość wulkanizacji olewa dokładne wyważenie kółka, bo im się spieszy :evil:
nix Luz na piaście :?:
Może masz nie takie felgi jak być powinny? Sprawdź tak samo wyważenie kół, ale w innym warsztacie :wink:
Krzynol dobrze podpowiada -śruby koła same centrują felgę na piaścieO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolśruby koła same centrują felgę na piaścieprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Mam to samo felgi proste i nie ważne czy stalowa czy alusy. Wywarzane były dokładnie i dalej to samo. Efekt jak bym miał jajowatą oponę. w tamtym roku czekałem na zmianę opon na zimówki bo myślałem ze wina opon ale nie dalej to samo opony miały sezon. Dotyczy to przodu bardziej prawej strony. prędkość od 40km w górę w korku fajnie to czuć jak sie trafi odpowiednio. Co najlepsze z paroma mechanikami jeździłem i ja jako pasażer i problem znikał hehe. Ale jest coś na rzeczy mimo wszystko.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4techKrzynol dobrze podpowiada -
Cytat:
śruby koła same centrują felgę na piaście
jesteście pewni tego co piszecie :?:
bo koledzy czytają Wasz wypowiedzi i biorą je za dobre rady...
macie jakieś fachowe podstawy żeby tak twierdzić ?
z chęcią poczytam.
Zamieszczone przez greg44Nad czy tu debatować jak felga prosta i koło wyważone. Opona może dostała guza, ale temat trochę o czym innym nie o ogumieniu.
nix, nie napisałeś na jakich felgach się to dzieje przede wszystkim , ale stawiam na alu. dorób lub dokup sobie nowe pierścienie centrujące , na pierścieniach masz podane wymiary zazwyczaj. jeżeli takie luzy masz na stalowych to mocno dziwne , ale zdarzają się takie cuda jak roztaczane otwory centralne w felgach i może kogoś poniosło troszkę.. :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 28 Lis, 12 19:37 ]
aaa..zapomniałem ,możesz jeszcze mieć zły rozstaw śrubO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwale zdarzają się takie cuda jak roztaczane otwory centralne w felgach i może kogoś poniosło troszkę..
[ Dodano: Sro 28 Lis, 12 19:37 ]
aaa..zapomniałem ,możesz jeszcze mieć zły rozstaw śrub
zakładamy że otwory śrub, śruby, otwory centrujące i rozstaw jest ok?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
leszekmw, przy ori rozwiązaniu (podkreślam ori :wink: ), przykręcane na 5 śrub koło zawsze się ustawi tak jak powinno i właśnie jest tak jak pisze nix
Przy felach innych niż ori nie ma mowy żeby się samo centrowało, chyba że fela ma odpowiedni otwór centrujący.
W Skodach mamy piastę z kołnierzem 57mm i takie właśnie felgi powinny być. Już nie wspominam o rozstawie śrub :wink:
Niestety większość tego typu przypadków bierze się ze źle wyważonych kółek, krzywych opon, felg lub w najgorszym przypadku piast.
Jak nix napisał:Przełożyłem koła z tyłu na przód, luz na piaście przedniej jakby mniejszy i wibracje prawie nie wyczuwalne.
Niestety, jakość samych gum była beznadziejna i problem się skończył dopiero po wymianie opon :!: a wulkanizatorów mam w swojej okolicy 6-7 i co ciekawe tylko jeden z nich "bawił" się w układanie opon na felgach przez prawie 1,5h i dzięki temu efekt był zajebisty :diabelski_usmiech
nix, jeśli możesz, sprawdź jeszcze te otwory centrujące w swoich felach, czy przypadkiem nie masz wybitego bądź "rozcentrowanego" otworu cetrującego. (hehe masło maślane :lol: )O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4techprzy ori rozwiązaniu (podkreślam ori :wink: ), przykręcane na 5 śrub koło zawsze się ustawi tak jak powinno i właśnie jest tak jak pisze nix
nix no to coś masz z tymi felgami nie tak , może ktoś coś z nimi kombinował kiedyś jeżeli mają takie luzy , bo eby tak je rdza wytrawiła ze starości to nie wierzę raczej. jedyna rzecz jaka mi się nasuwa to pożycz dwie felgi gdzies na chwilę i załóż swoje opony , w jakiejś wulkanizacji najlepiej. ewentualnie tylko przymierz na piastę inne ori czy nie maja luzu .
no i jeszcze możesz mieć niewymiarowa piastę , tez po naprawach jakiś , jż widziałem takie rzeczy jak mechanik napierdalał w piaste żeby łożysko czy coś tam wybic a potem felga nie chciała wejść bo sie kielich zrobił i jazda z gumówką :szeroki_usmiech . z tym że wtedy wszystkie felgi miały b luz a tu piszesz że na tylnych jest lepiej.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
leszekmw, normalnie muszę się z tobą zgodzić :twisted: i mówimy o tym samym, tylko kwestia śrubek poróżniła :wink:
nix, żeby sobie ułatwić sprawę, możesz nawet od kogoś pożyczyć komplet kół na godzinę czy dzień i sprawdź. Do tego, dorzuć nam kilka fotek, żebyśmy nie wróżyli z fusówO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4technix, żeby sobie ułatwić sprawę, możesz nawet od kogoś pożyczyć komplet kółO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Przecież jak zmieni cały komplet, to przynajmniej będzie wiadomo, czy problem jest po stronie kół (felg z oponami), czy może jednak piasty, półosi lub innych upierdliwcówO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Może być, bo miałem tak u siebie...O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Sprawdź czy same fele są proste, czy nie mają bicia wzdłużnego :wink:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Miałem identyczny problem co kolega , przy 120 wibracje i okazało się że nowe opony zimowe źle założone i na dodatek miały lekkie wybrzuszenie , dopiero parokrotne ustawienie opony na feldze skompensowało bicie opony + wyważenie , wcześniej miałem ciężarki 50 gram po ustawieniu 15 i 20 .Do tego dochodzi minimalne bicie felgi bo ma je prawie każda a jak wcześniej zaliczyło się lekko krawężnik to na pewno będzie .
Dla kolegi raczej bym radził przyjrzeć się felgom + dobre ustawienie opon na nich , no i przed wyważeniem niech mechanik montujący opony na wyważarce lekko zakręci kołem przed wyważeniem i będzie od razu widać czy z oponą jest wszystko OK .
Mi ustawienie wszystkich czterech opon na felgach zajęło 2 godziny i miałem jedną felgę lekko podgiętą ( wcześniejszy krawężnik ), gość montujący i prostujący felgę był bardzo kumaty i cierpliwy , ale za to robota wykonana extra .Teraz błoga cisza i nie ma bicia .
Dodam że na kołach letnich tego nie było , problemy zaczęły się jak wrzuciłem koła zimowe i dla tego wiedziałem że właśnie tu coś nie teges .
Czyli jak widać poprzednie założenie i wyważenie też niby miało być dobre , dopiero po szybszej jeździe wyszły takie kwiatki .
Komentarz
-
-
Ja znów przytoczę bardzo przydatny artykuł:
Po przeczytaniu ze zrozumieniem większość staje się na prawdę jasnaO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz