wybór sprzegła i jednomasu?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • husky
    Drive
    • 2010
    • 41

    wybór sprzegła i jednomasu?

    Nie gadaj głośno, bo się jeszcze coś zrypie :P
  • lookashECL
    Rider
    • 2009
    • 416
    • Rapid (NH3)

    #2
    wybór sprzegła i jednomasu?

    Witam wszystkich,
    Wiem, że na temat sprzęgła było mnóstwo postów .........ale :-)
    Ale może od początku.....
    Wydaje mi się ze zbliża się nieuchronna wymiana sprzęgła w mojej okcie :-(
    Zadzwoniłem do mechanika i powiedziałem mu jakie mam objawy (z rzadka lekkie telepanie budy przy staniu na światłach, już dość wysoko łapie sprzęgło no i mam masowanie stoy pedałem sprzęgła). Mój mechanik zasugerował żebym wymienił sprzęgło i przeszedł na jednomas. N oto zacząłem szukać jednomasu do ALH, na forach naczytałem się o pancernym zestawie jednomas z 1Z/ABF lub G60 i sprzegło SAHS. Problem w tym ze owe jednomasy są na wagę złota i ciężko z ich zakupem. Po telefonach do sklepów z częściami do skody dostałem info że podejdzie kompletny zestaw sprzęgła firmy: Valeo w cenie 1200 zł albo LUK-a za 1500 zł. SAHS niestety odpada bo mnie produkują takich jednomasów.
    I teraz powstaje pytanie......
    Które sprzęgło mam brać?
    Wyczytałem, że Valeo ma słaby docisk i kiepską tarczę ale za to dobry jednomas.
    Na temat LUK-a za dużo informacji nie ma ale ludziska piszą ze jest lepsze niż Valeo.
    A może można kupić sam jednomas Valeo i do tego dokupić sprzęgło SAHSA G60?
    Dodam tylko, że okta to standardowe 90 rumaków i nie sądzę abym kiedykolwiek próbował ją modować.

    Co mam wybrać?
    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

    Komentarz

    • radekgw
      L&K
      • 2010
      • 1182

      #3
      w temacie o moim aucie w ktorym jest tylko pare stron masz szczegolowy opis odnosnie jednomasu ktory zalozylem jak i inni koledzy z forum, oraz opis ile to wszystko kosztowalo, takze smialo zapraszam do lektury
      Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Nie wiem po co psuc auto z seryjnym softem zakladajac jednomas, no ale...

        A co moze byc w jakosci jednomasowego kola ?? To jest odlew z zebami dla rozrusznika i smiga po tym tarcza.



        Metal slabszy, sadze ze kazdy zestaw przezyje to auto :diabelski_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • karolw2
          Drive
          • 2010
          • 49

          #5
          Jak wolisz, możesz kupić jednomas Valeo, a całą resztę, docisk, tarcze, łożysko od sahsa, ale to jak już chcesz zmieniać na jednomas. I bierz numer karty OCP do Inter Cars i niech ci wyliczą ile ze zniżką będzie ciebie to kosztować.
          Poza tym auto nie musi być robione na duże moce, zazwyczaj jednomas jest tańszy, a skutkiem ubocznym jest trwałość takiej konstrukcji.

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            #6
            Zamieszczone przez karolw2
            Jak wolisz, możesz kupić jednomas Valeo, a całą resztę, docisk, tarcze, łożysko od sahsa, ale to jak już chcesz zmieniać na jednomas. I bierz numer karty OCP do Inter Cars i niech ci wyliczą ile ze zniżką będzie ciebie to kosztować.
            Poza tym auto nie musi być robione na duże moce, zazwyczaj jednomas jest tańszy, a skutkiem ubocznym jest trwałość takiej konstrukcji.
            A OCP ma jakiś numer w Inter Cars?

            Komentarz

            • karolw2
              Drive
              • 2010
              • 49

              #7
              Oczywiście że mamy, chyba działa cięgle, tu wątek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=47104
              Załączone pliki

              Komentarz

              • lookashECL
                Rider
                • 2009
                • 416
                • Rapid (NH3)

                #8
                Hmmmm,
                W takim razie co byście zrobili?
                Brać komplet sprzęgła z dwumasem czy pchać sie w ten jednomas?
                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                Komentarz

                • konkon
                  Rider
                  • 2008
                  • 667
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Ja mam jednomas jak Ci to pomoże :szeroki_usmiech
                  Konrad
                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                  90 konny AGRessor
                  PerfectServiceBy DGW
                  WhitePride :smokedevil

                  Komentarz

                  • lookashECL
                    Rider
                    • 2009
                    • 416
                    • Rapid (NH3)

                    #10
                    konkon
                    I jak on się u ciebie sprawuję?
                    Jesteś zadowolony?
                    Nie trzęsie budą na jałowym?
                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                    Komentarz

                    • konkon
                      Rider
                      • 2008
                      • 667
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez lookashECL
                      I jak on się u ciebie sprawuję?
                      Sprawuje się normalnie, jak już ktoś kiedyś pisał jest trochę inaczej, inni nie poczują różnicy oprócz wpadającego padału jakby coś się popsuło. Jak to na nowym sprzęgle gładziutko, leciutko i przyjemnie. Wybrałem zestaw koło G60 + Sachs G60.
                      Zamieszczone przez lookashECL
                      Nie trzęsie budą na jałowym?
                      Nie żartuj.

                      ekonomicznie wypada lepiej od 2m gdyż zmieściłem się ze wszystkim w 1 tys. zł (koło, sprzęgło, uszczelniacz wału, śruby, robota) i sądzę, że prócz niemal nieśmiertelnego koła, sprzęgło wytrzyma dłużej, choć u mnie dwumas powiedział papa przy ok. 360 tys. km :diabelski_usmiech
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz

                      • lookashECL
                        Rider
                        • 2009
                        • 416
                        • Rapid (NH3)

                        #12
                        Sprawuje się normalnie, jak już ktoś kiedyś pisał jest trochę inaczej, inni nie poczują różnicy oprócz wpadającego padału jakby coś się popsuło. Jak to na nowym sprzęgle gładziutko, leciutko i przyjemnie. Wybrałem zestaw koło G60 + Sachs G60.
                        lookashECL napisał/a:
                        Nie trzęsie budą na jałowym?

                        Nie żartuj.

                        ekonomicznie wypada lepiej od 2m gdyż zmieściłem się ze wszystkim w 1 tys. zł (koło, sprzęgło, uszczelniacz wału, śruby, robota) i sądzę, że prócz niemal nieśmiertelnego koła, sprzęgło wytrzyma dłużej, choć u mnie dwumas powiedział papa przy ok. 360 tys. km
                        Łał czyli z tego co kolego piszesz wnioskuje, że śmiało polecasz rozwiązanie z jednomasem :-)
                        Skoro są tego same plusy to chyba się zdecyduje :-)
                        Nie wiem tylko czy uda mi się wyrwać używkę od G60 ale z postów wyżej wynika że w seryjnym autku mogę zastosować jednomas każdej firmy i nawet oddzielnie sprzęgło SAHSA.
                        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                        Komentarz

                        • konkon
                          Rider
                          • 2008
                          • 667
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Ja bym się nie bawił z firmą Valnęło gdyż sprzęgło Sachsa może nie podejść. Natomiast G60 i 1Z są sprawdzone.
                          Tu masz koło http://allegro.pl/golf-3-1-9-tdi-1-z...194677050.html
                          Ja mam z tą samą końcówką 273C, alternatywą jest zdaje się 269B
                          Przed montażem sprawdziłem czy jest proste, w razie co trzeba zabielać.
                          Konrad
                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                          90 konny AGRessor
                          PerfectServiceBy DGW
                          WhitePride :smokedevil

                          Komentarz

                          • lookashECL
                            Rider
                            • 2009
                            • 416
                            • Rapid (NH3)

                            #14
                            Ja bym się nie bawił z firmą Valnęło gdyż sprzęgło Sachsa może nie podejść
                            A co z Luk-iem?
                            Też takie badziewie?
                            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                            Komentarz

                            • konkon
                              Rider
                              • 2008
                              • 667
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez lookashECL
                              A co z Luk-iem?
                              Ktoś oddawał, nie podeszło P&P. Sachs G60 i z Sharana (mocniejsze- różnią się tylko dociskiem) z kołami jak wyżej są sprawdzone i pewne, nie ma co kombinować.
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz

                              • lookashECL
                                Rider
                                • 2009
                                • 416
                                • Rapid (NH3)

                                #16
                                Dobra,
                                Wygląda na to ze nie ma co experymentowac z Valneło :lol: tylko szukać G60 lub 1Z
                                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                Komentarz

                                • konkon
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 667
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #17
                                  A coś nie tak z tym kołem z linka powyżej ?
                                  Jak jest awaryjna sytuacja z tym sprzęgłem, nie martwi Cię dopłata, wiesz już jak użytkować auto z dwumasem, to może bez kombinacji wsadzić rozwiązanie fabryczne, na forum ktoś ma komplety w dobrej cenie.
                                  Konrad
                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                  90 konny AGRessor
                                  PerfectServiceBy DGW
                                  WhitePride :smokedevil

                                  Komentarz

                                  Pracuję...